Era karaktärer i Skyrim

Permalänk
Medlem

Känner mig lite ensam....
Själv kör man Highelf, Destruction blir Galet kraftfull med eldbollar i båda händer, kör även cojuration för mer hjälp i de trånga grottorna. Visst, man får vara snabb med sina healing magier så restouration är också något jag börjat lite smått med. Men med funktionen att spelet pausas då man byter magi är det inget problem att hänga med
Måste säga att som destruction är drakfighterna en barnlek med rätt taktik.....
Funderar även på att börja med smithing även om det inte är det en Mage är avsedd för. Tycker dock att Enchanting verkar super tråkigt, speciellt då jag nästan aldrig använder vapen, och vem vill inte få lite dragonscale armor?
Önskar gärna lite feedback på mitt "smithing val"

Permalänk
Skrivet av Alebi:

Känner mig lite ensam....
Själv kör man Highelf, Destruction blir Galet kraftfull med eldbollar i båda händer, kör även cojuration för mer hjälp i de trånga grottorna. Visst, man får vara snabb med sina healing magier så restouration är också något jag börjat lite smått med. Men med funktionen att spelet pausas då man byter magi är det inget problem att hänga med
Måste säga att som destruction är drakfighterna en barnlek med rätt taktik.....
Funderar även på att börja med smithing även om det inte är det en Mage är avsedd för. Tycker dock att Enchanting verkar super tråkigt, speciellt då jag nästan aldrig använder vapen, och vem vill inte få lite dragonscale armor?

Enchanting borde vara grymt med tanke på att du kan boosta mana-regen, mana-pool, magic resistance och att en specifik magiskolas spells kostar mindre att kasta.

Visa signatur

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.

Permalänk
Avstängd

Khajiit som Assassin/Archer. Dark Brotherhood armor och Daedric Daggers/Bow.

Är ånsålänge med i Imperial Legion, har utrotat Dark Brotherhood.

Update:

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Började med en Dark Elf med fokus på sneak osv, dubbla enhandsvapen och båge.

Kände dock efter ett tag att storyn och stämningen blev bättre för en Nord så jag började om med en sådan med mest fokus på tvåhandssvärd, tung rustning och smide. Känns mycket mer passande som första genomkörning.

Permalänk

Ninja Bosmer (Wood Elf) som hoppar runt med pilbåge samt one-handed dual-wield! Light armor ftw!

Visa signatur

Citera!

Permalänk

Thief/Assassin wood elf med pilbåge och kniv. I Thieves guild och Dark Brotherhood. Blandar lite bland deras olika light armors.

Har vissa problem med mekaniska fiender. Får i vissa fall köra fegistaktik.

Permalänk
Medlem

Jag kör Wood Elf med fokus på onehander/bow/sneak/restoration och har pumpat tonvis med smithing för att få dragon armor, nu fattas bara enchantment så kan man få till riktigt boss eq

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem

Highelf mage som DWar Destruction magi Körde även lite med 1H svärd men föredrar att rosta mina fiender i eld, muahaha! Skulle vilja hitta mer clothgear med Magika regen och MP, är iofs bara level 3 så det kommer väl?

Kanske borde ha pilbåge som backup när Magikan tar slut, synd bara att jag sålde en rikigt fin Orcish Bow jag hittade i första grottan

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Wood elf, dual wield ebony sword/axe, archer med conjuration.

Permalänk
Medlem

Dum fråga men hur lyckas ni ta screen shoots? provade med print screen knappen men den klistrar inte in något i paint..

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sarevok:

Dum fråga men hur lyckas ni ta screen shoots? provade med print screen knappen men den klistrar inte in något i paint..

Fraps? MSI Afterburner?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av Sarevok:

Gissar att de flesta har köpt Skyrim på Steam och använder det för att ta sina skärmdumpar.
Annars fungerar väll även Xfire
Steam har F12 som default för att ta en print om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Fraps? MSI Afterburner?

Skrivet av Majsodlarn:

Gissar att de flesta har köpt Skyrim på Steam och använder det för att ta sina skärmdumpar.

Tack

Edit

Här är min dark elf i dragonscale armor

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk

Level - 39
Ras - Wood Elf

Warrior Mage, bästa skolorna är destruction och conjuration.

Använder endast one handed och pilbåge när jag inte kan använda magi.

Heavy Dragon Legendary armor med full enchantment och Morokei mask.

Permalänk
Medlem

Klassisk Nord, just nu level 30. Kör Two-Handed Weapon och Heavy Armor (inkl Block), just nu Wuuthrad och Dragonplate Armor. Har Smithing 100 och jobbar på Enchanting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majsodlarn:

Skyrim till pc finns bara genom steam.. dvs även om du köper dvd-versionen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Thorolf, nord
Jag till vänster med full orcish sak, min companion med dwarven till höger. Satsat på one handed, heavy armour, restoration och smithing.

Nu har jag dock skaffat full ebony (legendary) med två legendary mace's vilket jag tycker ser ännu bättre ut, har mer än 500 armour och vapnen obuffat skadar 80 var. Dom flesta mobsen är inte så svåra på svåraste svårighetsgraden (master), blir dock sönder one shottad av vissa mages.. kanske skulle ha satsat på block istället

Ska dock göra en ny char nu ^^

Permalänk

Jag spelar som nord och dödar alla som ser ut att va utbölingar eller inte har tvättat sig med tvål på över två veckor. 2hands och båge fungerar i alla situationer. Att spela som magiker verkar va fullkomligt uruselt. Dels får man så många "shouts" så man kan leka med dom i stället. Sen finns det för få spells. I kistan i mitt huvudhem har jag ungefär 250 stulna ringar och amuletter, det som kan stjälas ska stjälas är mitt motto.
Att man kan stjäla rustningar som NPC använder är bra, dom kan gott å väl springa runt nakna.

Jag är lvl 48 och kör alla vapen, alla typer av rustningar magier, ska maxa allt!

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Medlem

Va? Är det ingen annan här som kör khajiit?! (Katt människa) Vafan dom är ju ass coola

Själv kör jag tjuv-stuket. Lightarmor, dualwield one handed, pilbåge, sneak, pickpocket o picklock. Är lvl 22 och har nyss blivit ledare för Thieves guild i Riften. Jag gillar verkligen att man inte behöver följa main-storyn/questen för att få quests som är något utvecklade/avancerade, utan vilka quests man än tar så är dom bra gjorda.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk

Khadrit Fanir, min Redguard. Level 16. Kör mest med båge och one-handed.

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Skrivet av Alebi:

Dragonscale armor kan du få i alla fall utan att tillverka den själv. Enchanting verkar va överlägset mycket bättre att lägga sina perks på.
Däremot funderar jag att lägga en "perk point" på smithing så man kan slipa magiska vapen och göra dom bättre.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk

Wood elf Magiker. Valde egentligen fel då jag inte alls tänkte fokusera på pilbågsskytte.

Notera att bilden är väldigt gammal i speltid mätt. Ser helt annorlunda ut klädmässigt nuförtiden

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Medlem

Jag kör wood elf, har one handed, och lite i archery samt typ 1 i destruction kör med heavy armor, bör jag göra det?

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Skrivet av vikham:

Va? Är det ingen annan här som kör khajiit?! (Katt människa) Vafan dom är ju ass coola

Själv kör jag tjuv-stuket. Lightarmor, dualwield one handed, pilbåge, sneak, pickpocket o picklock. Är lvl 22 och har nyss blivit ledare för Thieves guild i Riften. Jag gillar verkligen att man inte behöver följa main-storyn/questen för att få quests som är något utvecklade/avancerade, utan vilka quests man än tar så är dom bra gjorda.

Håller med om sidoquesten, mainquestet är inte ens speciellt långt, flera sidoquest är precis lika långa om inte längre ibland.

Permalänk

Det finns en extremt bra pilbåge i källan för companions i första staden, whiterun.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Avstängd

Spelet skulle varit så snyggt med tesslation och dx11!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Har nog snackat med ALLA i riften 15ggr minst, men lyckas ändå inte hitta hur man går med i thieves guild

Permalänk
Medlem

sj kör man Orc med full orc armor och orc2h yxa så kör helt på melle och heavy armor sen smitihng som är på 60 just nu.

varför ja för orkar inte hålla på med magi och sånt mer än alla shouts man har då
är abra lvl 18 nu och ska fixa dragon armor

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Har nog snackat med ALLA i riften 15ggr minst, men lyckas ändå inte hitta hur man går med i thieves guild

Du skall få en quest där du skall smyga ner en ring i en byrålåda hemma hos en tant

Dold text
Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

Cherodan

En level 11 Nord Warrior med en gnutta magi i sig. Satsar hårt på Smithing, Speech och Restoration.. Som ni kan se på bilden, så har jag en enchant-Katana med Restoration-spell i vänstra hand, vilket kan vara bra i tuffa strider.

Visa signatur

Asus P8P67 PRO / Intel i5 2500K / Nvidia Gigabyte GTX 670 Windforce 3X 2GB 2-Way SLI / Corsair Vengence 8GB 1600MHz Black / Corsair TX 750W / Fractal Design R4 Black