Moderkortet hittar inte grafikkortet

Permalänk
Medlem

Moderkortet hittar inte grafikkortet

Tjena, köpte delar till min nya dator nu i veckan och har precis byggt ihop allting. Nu har jag två problem:
1. Min skärm fungerar ej när jag stoppar in den i mitt grafikkort men den fungerar när jag stoppar in den i moderkortet. Har ingen aning om vad det kan vara, allting fungerade när jag precis fick delarna men sen skulle jag byta chassi och efter det fungerar det ej.

2. Datorn hittar inte min andra hårddisk, den hittar enbart den med Windows på.

Juste, det kommer även ett felmeddelande när jag startar datorn men jag vet inte vad felmeddelandet är.

Skulle uppskattas enormt om någon visste vad mina fel kan bero på.

Moderkort: MSI H67ma-e45
Grafikkort: GTX 560 ti
Processor: Intel i5 2320

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

det där grafikkortet har troligen en extra el sladd kolla om du stoppat i den.
hittar den inte disken eller hittar den den bara inte i windows ? om windows inte kan läsa en disk den tror är formaterad i andra format en ntfs och fat 32 så döljer den dom. men det finns lite buggar som kan uppstå med att den inte kan läsa index tabellen.

Permalänk
Hedersmedlem

Har du bägge extraströmkontakterna i graffet? Testat att byta Sata-platser? Glömt moderkortsdistanser eller på fel ställen?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

eXim allting är intstoppat som det ska vara. Och den hittar bara inte disken i Windows, den hittar den i BIOS.

Permalänk
Medlem

Du ska nog stänga av det interna grafikkortet, annars funkar nog inte ditt vanliga. Ställ in så att den initierar peg först oxå. När det gäller disken så kan det vara så att du måste gå in i diskhanteraren för att se om du hittar den där. Disk Management heter det i det engelska Win7.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2