Permalänk

Obsidian meets Silverstone Part2

Hej ja nu ska jag fortsätta med mitt projekt. Blir en del 2 i och med att man ändast kan lägga in 99bilder
Nu har jag även ett bättre spår att följa genom mitt bygge.

Vill framförallt tacka Calle från Fractal som ställer upp och hjälper mig med mitt bygge.
Jag vill också tacka en kille som hjälpt mig med feedback och egna tankar osv. Han kommer göra sleeve jobb på mitt nätaggregat och hjälpa mig med min vattenkylning. Vill ni gå in på hans profil så ligger den här: http://www.sweclockers.com/profil/kskz_91
Han gör även sleeve jobb om ni kontaktar han
Tack så mkt Venhar för att du hjälper mig.

Nu är även mera sleeve beställd så jag kan fortsätta med mitt sleevande. Med det som jag känner mig bekväm med sen blir det Venhar som gör resten

Finns lite mera info på Del 1
Länk finns om ni inte sätt del 1
http://www.sweclockers.com/galleri/8262-obsidian-meets-silver...

tack för ni kollar på mitt bygge

Obsidian meets Silverstone Part2

Permalänk
Medlem

17 bilder på ett nätagg och några sata kablar?

Det ät trevligt med kort men inte massor av dom tagna på samma sak =(

Visa signatur

Q9550@3,9 /4Gb-Dominator /2x Ati 3870@840 -2200 /Antec P190
20084 3DMarks.

Permalänk
Skrivet av Pumbi:

17 bilder på ett nätagg och några sata kablar?

Det ät trevligt med kort men inte massor av dom tagna på samma sak =(

Kolla på part 1

Permalänk
Skrivet av Pumbi:

17 bilder på ett nätagg och några sata kablar?

Det ät trevligt med kort men inte massor av dom tagna på samma sak =(

som Mattias säger, om du inte kollat på part 1 så gö gärna det

Sen är det även så om man blir sponsrad med något vill man även göra något för dom. Och det är det minsta jag kan göra i nuläget;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pumbi:

17 bilder på ett nätagg och några sata kablar?

Det ät trevligt med kort men inte massor av dom tagna på samma sak =(

Var god och läs igenom texten längst upp,du var lite för snabb med att kommentera tror jag allt

EDIT: I övrigt trevligt projekt du styr med,och grattis till sponsringen

Permalänk
Medlem

Haha va läskig närbilden på 8pinnarn var

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Du får nog öva lite på lödningen Lycka till med projektet!

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk

Hoppas på helhets bild, när du satt in allt

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Swedishg33k95:

Hoppas på helhets bild, när du satt in allt

Det kommer det att bli inväntar som sagt resten av delarna

Permalänk
Medlem

Gött med nya delar Sebbe, då syns vi i helgen så skall det fixas
See yaah there!

Permalänk
Medlem

finfint med nya bilder, fixat en annan kamera nu eller ?

Permalänk
Medlem

Ser riktigt nice ut! väntar ivrigt på ihop sättningen av allt ! förresten så tror jag de två kablarna som kom med fläktarna inte är olika strypningar utan olika längder bara "pluggable 500 & 200 mm cable" BTW, vart fick du tag på fläktgallret?

Visa signatur

Stay cool..watercooled...

Permalänk
Medlem

BYGG! vill se hur det blir

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kidlord:

Ser riktigt nice ut! väntar ivrigt på ihop sättningen av allt ! förresten så tror jag de två kablarna som kom med fläktarna inte är olika strypningar utan olika längder bara "pluggable 500 & 200 mm cable" BTW, vart fick du tag på fläktgallret?

Stämmer bra det
Dem finns och köpa hos www.Djungelapa.se

Skrivet av SummitSub:

BYGG! vill se hur det blir

Snart är det klart :), jag inväntar bara ett GPU-Block som kommer imorrn då det förra inte passade (EK-FC 6970), han måste däremot ha ett EK-FC 6970 V2 Block för att det skall passa hans kort..

Sedan blir det en del avluftning och han är redo för Omega-Lan!

Permalänk
Inaktiv

Menar inte att vara gnällig, men först påpekar du att det "bara" går att använda 99 bilder, men väljer ändå att visa när du packar upp ett helt vanligt nätaggregat på över 10 bilder?

Det finns nog ingenting som är så ointressant som att se bilder på folk som packar upp sina saker.

Bygget i sig, DET är dock intressant.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sebastian, jag glömde skicka över resten utav bilderna samt lite sleevebilder kanske ? har ju lite utav varje så hojta gärna till ifall det är intressant, skall även be brodern ge mig bilderna jag tog med hans iphone4s vilket var sjukt mycket bättre

Permalänk
Skrivet av KsKz_91:

Sebastian, jag glömde skicka över resten utav bilderna samt lite sleevebilder kanske ? har ju lite utav varje så hojta gärna till ifall det är intressant, skall även be brodern ge mig bilderna jag tog med hans iphone4s vilket var sjukt mycket bättre

Ah nice, Ah vi kan kolla på det senare idag,ä. Tänkte komma förbi om du är klar? Smsa mig i så fall. Btw! Wtf gör du
Uppe 3 på natten? Lägg dig och sov i tid!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSSIcEmaN:

Ah nice, Ah vi kan kolla på det senare idag,ä. Tänkte komma förbi om du är klar? Smsa mig i så fall. Btw! Wtf gör du
Uppe 3 på natten? Lägg dig och sov i tid!!

Okej
Jag blir klar idag så imorrnkan du komma förbi
Kom precis hem från födelsefesten -.-

Permalänk
Medlem

Nätagget är härmed klart sebbe :), kom över imorrn så kan du ta med dig det hem