Skyrim vs Assassins creed revelation.

Permalänk

Skyrim vs Assassins creed revelation.

Hej, ska man köpa Skyrim eller Assassins creed revelation?

Permalänk
Medlem

Varför inte båda?

Frågan borde du nog kunna svara själv då det är ju du som spelar och inte vi, därför vi inte riktigt kan föreslå. Ta mer reda om spelen och dess innehåll och SEN bestämma dig för vilket spel du känner mest för.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Enligt mig själv är Skyrim mest prisvärt om man ser till hur länge spelet varar. Men som sagt "smaken är som baken" olika från person till person.

Visa signatur

[ i7-13700KF || CM MasterLiquid ml360r || Kingston fury 64GB DDR5 6000Mhz || MSI MAG Z970 Tomahawk || KFA2 RTX 3080TI || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zentix:

Enligt mig själv är Skyrim mest prisvärt om man ser till hur länge spelet varar. Men som sagt "smaken är som baken" olika från person till person.

Rättelse:
Smaken är som baken, stor och delad:D

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

jo aså om du vill hopa runt och döa me knivar köp assasasins cred revlation jag tykte det var roligt. Om du vill spring runt i en stor verd köp skyrim man kanh a svärd pilbåge och sånt och jag har snott saker från andra en gång men en gång jagade byborna mig och dödade mig det var rätt schjukt man kan stula hästar osså och sont

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Rättelse:

I stand corrected xD

Visa signatur

[ i7-13700KF || CM MasterLiquid ml360r || Kingston fury 64GB DDR5 6000Mhz || MSI MAG Z970 Tomahawk || KFA2 RTX 3080TI || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk

Snyggare och mer uttänkta fighter i AC och rätt nice med hela parkour-konceptet men själv hade jag valt Skyrim alla dagar i veckan

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

jo aså om du vill hopa runt och döa me knivar köp assasasins cred revlation jag tykte det var roligt. Om du vill spring runt i en stor verd köp skyrim man kanh a svärd pilbåge och sånt och jag har snott saker från andra en gång men en gång jagade byborna mig och dödade mig det var rätt schjukt man kan stula hästar osså och sont

Jak er snel hest. ;P

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The Best There Is, The Best There Was And The Best There Ever Will Be!!!!!!

Permalänk

Dom är nog lika bra men Skyrim ger dig nog mycket mer speltid. Själv är jag uppe i 40h och har knappt gjort något på huvuduppdraget.

Permalänk
Medlem

Kan berätta av min erfarenhet, har bägge, Skyrim till PC och AC:R till ps3. Det är ett h*vete att få någon tid att spela bägge spelen om man jobbar heltid, man vill spela bägge spelen. AC:R är snabbare och förlåt mitt uttryck av ord, "bättre" handling(detta förutsätter att du har spelat de tidigare spelen). Har du inte gjort det så tycker jag att du ska spela Skyrim. Missförstå mig rätt nu, Skyrim är "helt fristående", dvs. du behöver inte spela Morrowind och /eller Obilvion för att fatta medan AC:R är den del i en trilogi där det är bra att ha spelat de tidigare spelen.

Vet inte om jag är till så mycket hjälp, äger båda och är helt fast i bägge. Skyrim är mer hypat och har varit på tapeten i flera år medan nästa "uppföljare" till AC2 kommer titt som tätt.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Kan berätta av min erfarenhet, har bägge, Skyrim till PC och AC:R till ps3. Det är ett h*vete att få någon tid att spela bägge spelen om man jobbar heltid, man vill spela bägge spelen. AC:R är snabbare och förlåt mitt uttryck av ord, "bättre" handling(detta förutsätter att du har spelat de tidigare spelen). Har du inte gjort det så tycker jag att du ska spela Skyrim. Missförstå mig rätt nu, Skyrim är "helt fristående", dvs. du behöver inte spela Morrowind och /eller Obilvion för att fatta medan AC:R är den del i en trilogi där det är bra att ha spelat de tidigare spelen.

Vet inte om jag är till så mycket hjälp, äger båda och är helt fast i bägge. Skyrim är mer hypat och har varit på tapeten i flera år medan nästa "uppföljare" till AC2 kommer titt som tätt.

Kan inte annat än att hålla med dig. Hur ska jag hinna med jobb, flickvän, kompisar och dessa två underbara spel? :'(

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk

Har läst på en sida att man kan gå över till en annan värld i Skyrim är detta sant? Tror världen heter Morrowind.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Rättelse:

Vi hade också godkänt; full med skit och man lägger ofta för stor vikt på sin egen.

Visa signatur

| Fractal Design Define R3 | MSI P55-CD53 | Intel i5 750@2.667GHz | Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 | ASUS GTX 560 Ti | Coolermaster 520w | WD Caviar Black 1TB SATA 600 | Maxtor 300Gb SATA 150 | 2x2Gb 1033GHz [OCZ Gold Edition] |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Higher123:

Har läst på en sida att man kan gå över till en annan värld i Skyrim är detta sant? Tror världen heter Morrowind.

Man kan komma till ett ställe som liknar morrowinds natur, använd noclip och gå så långt öst du kan

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

ok, men ska köpa Skyrim imorgon

Permalänk

Assasains Creed spelen är ju ett måste om man vill uppleva antik action! Vet inte om jag vill rekommendera ettan, då jag inte kom så långt på det, men 2'an och Brotherhood har jag båda spelat på PC med Xbox kontroll och dem spelen är så jäkla underbara!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Higher123:

Detta är intressant kuriosa för dom som lirat tidigare spel i TES serien. Någon som aldrig spelat förut lär inte ha något intresse av detta.

Permalänk
Medlem

skulle nog säga som så att man kan ju kolla vad man har för erfarenhet, jag kände till storyn i AC (alla dem tidigare spelen) bättre än vad jag hängde med i the elder scroll - serien så för mig var det lättare att skaffa AC. men självfallet skaffade jag skyrim med för jag kom på mig att jag inte ville få spelet spoilat av mina vänner.

så kortfattat så gick jag utifrån berättelsen först, vilket jag tycker var mest värt att fortsätta följa. men har man möjlighet ska man skaffa båda, för de båda spelen är brutalt bra på olika sätt och man kommer ha skoj med båda av dem två titlarna