Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Någon annan som fått e-mail om att resetta lösenordet till swtor kontot?
Fick nu precis för en kvart sen ett meddelande där de säger åt mig att nollställa lösenordet via deras formulär

Ja har också fått ett sådant mail kväll.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Skrivet av Flopper:

Måste vara elak för att vara med.
Är man det inte blir man.
Mjuka och goda jedis äts till frukost.

Jag har dock fått problem med magen efter mina jedi's. Tror min mage mår illa av dem!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Då rekommenderar jag Ruthless som jag själv är medlem i såklart!

Vi har nu 450 medlemmar (!) och vi växer ruskigt fort!

www.ruthless.se

Låter intressant dock
Hur blir det ingame, Tillåter TOR ens så stora guilds
Samt kommer ni köra på en pvp eller pve server?

Permalänk
Skrivet av Xermalk:

Låter intressant dock
Hur blir det ingame, Tillåter TOR ens så stora guilds
Samt kommer ni köra på en pvp eller pve server?

500 pers är cap idag, men alla är inte medlemmar i guilden. Runt 100 tror jag det är som bara är communitymedlemmar.

Vi kommer köra på en pvp server men med ett såhär stort gille kommer mycket pve liras också!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!

Permalänk
Medlem

Hrm, Vi funderade faktiskt på att hålla oss till en pvp server, men får se. Då enda skilladen mellan pve&pvp server verkar vara att man kan ganka utöver den vanliga pvp'n. Något vi inte direkt är intresserad av då vi spelar swtor främst för storyn.

Kan hända att vi testar en pvp server när vi kört ett tag dock.

Permalänk
Skrivet av Xermalk:

Hrm, Vi funderade faktiskt på att hålla oss till en pvp server, men får se. Då enda skilladen mellan pve&pvp server verkar vara att man kan ganka utöver den vanliga pvp'n. Något vi inte direkt är intresserad av då vi spelar swtor främst för storyn.

Kan hända att vi testar en pvp server när vi kört ett tag dock.

Okej, jag kan ju dock säga att vi också spelar för storyn och har ett par personer som kan allt om lore inom Star Wars.

Veckans lore artikel handlar om The Force

En noobs guide: The history of the force

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Kan man flytta sin gubbe till en ny server när man väl har startat eller måste man göra en ny då?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Efter att ha njutit av betan ett tag så förbokade jag Deluxe för $79.99. Sith Marauder here I come

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Lite offtopic kanske..

Men är det någon här som har bokat på komplett.se ? Undrar lite hur det fungerar osv..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Argh, tiden går så långsamt sen betan sluta,. har nog inte vart så här sugen på ett spel på väldigt länge, ok var taggad inför BF3 men det kan inte mäta sig med hur taggad jag är inför SWTOR!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fritjof92:

Okej, jag kan ju dock säga att vi också spelar för storyn och har ett par personer som kan allt om lore inom Star Wars.

riktiga noobs med andra ord
Är själv en anhängare av kyrkan i Australien där de dyrkar the force.

Skrivet av Hjulstad:

Lite offtopic kanske..

Men är det någon här som har bokat på komplett.se ? Undrar lite hur det fungerar osv..

första gången på internet beställning?
Normalt sett så mailar de kod eller så kommer den i paketet.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Skrivet av Flopper:

Jag hyllar dig mästare. Må midi-chlorianerna ge dig ett gott liv!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Fritjof92:

Riktigt bra guide! Verkligen inspirerande läsning, jag tror nog det blir ett köp av swtor nu trots att betan kändes lite "nja". Går man in i loren kan det nog bli en riktigt fin spelupplevelse! Självklart ska jag söka till Ruthless nu, verkar ju vara ett gäng som har en hel del engagemang och dessutom prioriterar gemenskapen

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Live long and prosper!

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Live long and prosper!

--------------------------------------------
Höhö, det där är för övrigt från star trek:p aka spock:p

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gammarayburst:

Riktigt bra guide! Verkligen inspirerande läsning, jag tror nog det blir ett köp av swtor nu trots att betan kändes lite "nja". Går man in i loren kan det nog bli en riktigt fin spelupplevelse! Självklart ska jag söka till Ruthless nu, verkar ju vara ett gäng som har en hel del engagemang och dessutom prioriterar gemenskapen

Man måste först göra elak testen.

1. är jag redo att skjuta ev halshugga och göra saker med de trevliga wookies och andra?
2. Klär jag i rött och svart?
3. är mitt namn Darth något?
4. klär jag i den make upen?
5. drivs jag av sega råttor eller av hat och ilska?

Att joina är att vandra i galaxen som far och son och härska över alla andra.
Vi tänker stort här.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Tänkte kolla med folket:

Vad tycker ni är de positiva med spelet?

Vad tror ni är de som kan sänka känslan i spelet, eller vad är de som inte kommer fungera?

Varför tror ni att SWTOR kan hålla på marknaden längre än de flesta andra MMO:sen

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Man måste först göra elak testen.

1. Jag är beredd att hugga dig och mina vänner i ryggen för att nå mina mål. Allierade är inget annat än resurser vars enda syfte är hjälpa mig nå mina mål, när de har tjänat ut sitt syfte så kommer jag lämna dem.
2. Jag klär i grått, mörkgrått och mer mörkgrått.
3. Nej. Mitt namn är detsamma som min identitet, ett mysterium.
4. Om det hjälper mig komma förbi ett hinder som jag inte kan komma förbi på något annat sätt.
5. Drivs av lojalitet till Imperiet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

första gången på internet beställning?
Normalt sett så mailar de kod eller så kommer den i paketet.

Yes första gången.. Fick mail idag med early access koden så va mest det jag va orolig för tack

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Skrivet av Jesper943:

Tänkte kolla med folket:

Vad tror ni är de som kan sänka känslan i spelet, eller vad är de som inte kommer fungera?

Varför tror ni att SWTOR kan hålla på marknaden längre än de flesta andra MMO:sen

Att de har lyckats fånga en starwars-känsla. Mycket gruppquests (finns områden på planeter som är "gruppområden", dvs man får stryk om man är själv ), och de har gjort questande i grupp roligt. Warzones! Alderaan har ruskigt bra känsla, huttball har potential om man har folk som vet vad de ska göra i laget. Voidstar känns väl lite väl simpel, men den håller måttet också.

Planeterna känns ibland lite väl stängda, man går vissa router hela tiden. Den effektiva ytan känns liten även om planeten är "stor". Känslan i miljöerna varierar lite väl mycket, vissa planeter känns lite halvdanna medan andra har riktigt bra känsla. Väldigt subjektivt hur man upplever detta dock.

Jag tror det kommer klara sig bra, men lär inte få spelare i world of warcrafts storleksordning. Story-fokus gör det för nichat helt enkelt. Average joe wow-levlare kommer klaga på ont i tummen av att klicka på spacebar (hör dessvärre själv till denna grupp delvis, jag gillar att bli uppslukad i fina mijlöer och gå in i story när det verkligen engagerar, men de flesta questsen i swtor vill jag ärligt talat bara få gjorda och jag orkar inte lyssna på X min dialog)

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Tänkte kolla med folket:

Att Bioware har tagit det bästa från sina egna spel. Det är väldigt mycket "Bioware" i TOR - på gott och ont.

Att Bioware kör för mycket på det säkra istället för att köra vidare på det som Bioware gör riktigt bra. Bioware följer "Blizzard" formulan från WoW lite väl slaviskt vilket är säkert något de flesta inte bryr sig om men det blir rätt lätt förutsägbart.

Det är svårt att förutspå spelets framtid innan spelet har släppts. TOR har väldigt mycket som talar för spelet men också väldigt mycket som många är kritiska till och hur responsen blir från EA och Bioware återstår att se.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jesper943:

Tänkte kolla med folket:

star wars känslan fångad.
voice agerande på quests samt val gör spelet mer engagerande.
stora zoner med majestätisk utsikt.

ett MMO om man frågar mig beror på vänner och bekanta och hur väl det passar in i ens tillvaro.
Huruvida spelet funkar på sikt är omöjligt att säga.
Det jag kunde notera är att de behöver definitivt göra uppdragen svårare för en grupp vilket verkar som de har en hyfsad balans på. Det ska vara svårt med flashpoints men hittills verkar de vara lite för lätta den jag hann testa.

PVP verkar ok, ej hunnit spela det än.

Jag ser spelet som en chans att spela då och då och fånga lite imperiet slår tillbaka känsla.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Testade att lägga in min pre-order kod.. men den funkar ju inte :S säger att den redan är använd men på mitt account kan jag inte se att jag lagt in det :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

Testade att lägga in min pre-order kod.. men den funkar ju inte :S säger att den redan är använd men på mitt account kan jag inte se att jag lagt in det :S

kolla under Code Redemtion lite längre ner om det står nått under history.
min säger 11.29.2011 Star Wars™: The Old Republic™ Standard Edition Pre-Order

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

...
Det jag kunde notera är att de behöver definitivt göra uppdragen svårare för en grupp vilket verkar som de har en hyfsad balans på. Det ska vara svårt med flashpoints men hittills verkar de vara lite för lätta den jag hann testa.
...

Andra flashpointen är betydligt svårare, men inte lika rolig (Testade Hammer Station på imperie sidan)

Permalänk
Skrivet av Jesper943:

Tänkte kolla med folket:

I mina ögon är det bästa med SWTOR, själva genomförandet av en story med cut scenes, voice acting och svarsval. Där vissa av svarsvalen utvecklar karaktären i ond eller god riktning. Alla former av interagerande ökar känslan av delaktighet i spelets story, vilket är klart positivt.

Samtidigt är spelets starka sida – fokuset på story, också dess svaga sida. Många spelare idag grundar sina referenser på erfarenheter ifrån World of Warcraft och liknande MMOGs, där resan från första till sista level blivit betydelselös och helst skall avverkas så fort som möjligt.

Jag tror att den typen av spelare kommer att få svårt att uppskatta spelets fokus på story och det något långsammare tempo som rollspels ingredienser innebär. Och uppskattar man inte spelets starkaste sidor, är risken stor för att man skall uppleva de övriga delarna av SWTOR som ganska likartat andra titlar på marknaden.

SWTOR är absolut här för att stanna. Tror dock inte att spelet når ut till en mång miljon publik som de allra flesta verkar tro. Men den som lever får se. Om 4-6 månader har vi facit.

Permalänk
Skrivet av gammarayburst:

Trevligt att du tyckte det! Tror att det är nummer 6 i serien som draken gör! Sen gör även Wolcker en serie om skeppen som finns i Star Wars!

Välkommen till gemenskapen i Ruthless i vilket fall!

Skrivet av Solaris:

1. Jag är beredd att hugga dig och mina vänner i ryggen för att nå mina mål. Allierade är inget annat än resurser vars enda syfte är hjälpa mig nå mina mål, när de har tjänat ut sitt syfte så kommer jag lämna dem.
2. Jag klär i grått, mörkgrått och mer mörkgrått.
3. Nej. Mitt namn är detsamma som min identitet, ett mysterium.
4. Om det hjälper mig komma förbi ett hinder som jag inte kan komma förbi på något annat sätt.
5. Drivs av lojalitet till Imperiet.

Trevligt med en till Imperial Agent i gillet! Alldelles för få sådana procentuellt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Några guilder här som skall spela på PvE server, skulle va najs med några adveseries och allies. Min guild heter "Destroyers of Alderaan".

Visa signatur

Desktop: | CPU: Intel Core Ultra 7 265K | GPU: ATI Radeon RX 9070 XT 16gb | RAM: 48gb | SSD: 2 x 2tb m.2

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

I mina ögon är det bästa med SWTOR, själva genomförandet av en story med cut scenes, voice acting och svarsval. Där vissa av svarsvalen utvecklar karaktären i ond eller god riktning. Alla former av interagerande ökar känslan av delaktighet i spelets story, vilket är klart positivt.

Samtidigt är spelets starka sida – fokuset på story, också dess svaga sida. Många spelare idag grundar sina referenser på erfarenheter ifrån World of Warcraft och liknande MMOGs, där resan från första till sista level blivit betydelselös och helst skall avverkas så fort som möjligt.

Jag tror att den typen av spelare kommer att få svårt att uppskatta spelets fokus på story och det något långsammare tempo som rollspels ingredienser innebär. Och uppskattar man inte spelets starkaste sidor, är risken stor för att man skall uppleva de övriga delarna av SWTOR som ganska likartat andra titlar på marknaden.

SWTOR är absolut här för att stanna. Tror dock inte att spelet når ut till en mång miljon publik som de allra flesta verkar tro. Men den som lever får se. Om 4-6 månader har vi facit.

Tror du (Eller någon annan kan svara som har tankar om ämnet) inte hardcore spelare kommer uppskatta spelet, asså claner/guilds/crews som t.ex. i wow ska klara raids först m.m
Vad tror ni om PvPare, tror ni de som satsar på pvp kommer vara nöjda. Finns det någon andledning att pvpa? gear, titlar eller liknande.
Har de sagt något hur pvp:n fungerar om de har ranker eller liknande?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk

Fick ett mail om att jag fick vara med och testa betan. När jag ska logga in står det bara "There is currently no active subscription on this account. Activate you acount here". Vad ska jag göra? Har loggat in på hemsida och ändrat massa skit, men ingenting fungerar :/

Visa signatur