Permalänk

HP Pavilion DV6 död?

Hejsan jag har en HP Pavilion DV6 som vägrar att starta.

Det som händer är att den startar upp kanske 1 sekund sen dör den. Man hinner precis höra fläkten, sen dör den. Testat att ta upp batteriet och bara ha laddaren i men det blir precis samma sak. Finns det någon man kan göra eller är den rökt?

PS. Innan detta hända stod ett meddelande varje gång vid uppstart om att batteriet var dåligt. Men då var då bara ha laddaren i så startade den.

Permalänk
Medlem

Testa med att ta bort batteriet så att du endast har laddaren inkopplad.

Permalänk

Skrev ju ovanför att jag redan testat det? Oj "ta upp" hade jag skrivit, ska såklart stå "ta ut"

Permalänk
Skrivet av Datorapparaten:

Hejsan jag har en HP Pavilion DV6 som vägrar att starta.

Det som händer är att den startar upp kanske 1 sekund sen dör den. Man hinner precis höra fläkten, sen dör den. Testat att ta upp batteriet och bara ha laddaren i men det blir precis samma sak. Finns det någon man kan göra eller är den rökt?

PS. Innan detta hända stod ett meddelande varje gång vid uppstart om att batteriet var dåligt. Men då var då bara ha laddaren i så startade den.

Skulle behöva lite reservdelar till dotterns DV6, är din rökt så PMa gärna...

P-V

Permalänk
Medlem

Hade tidigare en likadan som betedde sig likadant. När HP misslyckats med att laga den tre gånger fick jag en sprojlans ny. Öppnade aldrig lådan utan sålde den direkt. Har haft två stycken HP-laptops i mitt liv och det kommer aldrig bli en tredje.

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pax Vobiscum:

Skulle behöva lite reservdelar till dotterns DV6, är din rökt så PMa gärna...

P-V

Går att beställa delar på HP.se... dyrt iofs...

Permalänk
Skrivet av OlleTheGreat:

Går att beställa delar på HP.se... dyrt iofs...

Japp, dyrt är bara förnamnet..... Gynnar inte gärna ockrare!