[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Medlem

Folk är inne på en vettig o bra server i stort sett 24/7 men, hoppas på mer tryck imorn då

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Skrivet av hznn:

Folk är inne på en vettig o bra server i stort sett 24/7 men, hoppas på mer tryck imorn då

om du syftar på swecs så är den varken hyfsad elr bra, blirju bara tkad hela tiden, nivån på chatten görju inte saken bättre, sen att den krachar konstant när andra servrar är 100% stabila + rätt dåliga admins
skadar inte om ni får ordning på alla mods ni borde ha

dock så får man lite mer motstånd från nördarna som brukar vara ine, är bara det som är bra på swecs server typ

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av badskilz:

bannad ?
---
hej, undrar lite varför jag vart bannad, först teamkilled 2 gr sen bannad för jag använder mortar? står inget om vad jag kan se att man inte får använda mortar på eran server.
Serverregler
---
mvh marcus

Skrivet av Lan:

Eh, vi bannar inte för mortars. Vad heter du ingame?

Kickad och bannad för:

Citat:

3.I chatten är vi trevliga, respekterar andra, och använder ett vårdat språk. Alla har någon gång varit nybörjare - tillrättavisa andra spelare istället för att förolämpa dem!

Din tempban är nu borta men fundera på vad du skriver till övriga spelar i chatten nästa gång.

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av kalle@anka:

om du syftar på swecs så är den varken hyfsad elr bra, blirju bara tkad hela tiden, nivån på chatten görju inte saken bättre, sen att den krachar konstant när andra servrar är 100% stabila + rätt dåliga admins
skadar inte om ni får ordning på alla mods ni borde ha

dock så får man lite mer motstånd från nördarna som brukar vara ine, är bara det som är bra på swecs server typ

Vad sägs om att ge lite konstruktiv kritik då om du nu tycker det är så dåligt?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Varför är det alltid kioskmongo t.ex knighten_85 som alltid ska ta fordon? Förlorar viktiga punkter och allt går käpp rätt i skogen..

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Skrivet av Lan:

Vad sägs om att ge lite konstruktiv kritik då om du nu tycker det är så dåligt?

Det finns sämre servrar så så dåligt som det kanske verkade på det jag skrev är det inte

men ja, eran server krachar bra mkt mer än andra, men det vet ni redan, har funnits servrar sen release som fortfarande rullar utan nån krach

chatten är oftast bara en röra, nu menar jag inte bara massa fula ord, för det har ni fixat rätt bra nu, ingame chatten borde vara avstängd då ben bara är ivägen

Det finns en hel del plugins som servern borde ha, te,x det jag skrev tidigare, laget borde ändras om efter hur många det är i varje lag, om man joinar i party, elr joinar en vän, detta finns
sen auto tk kick

finns nog fler men det är dom jag tycker saknas tilsammans med hc, utan hc är spelet nästintil värdelöst
sen varför har ni den iriterande spam grejen på?, inte direkt så att man vill spela på en server som spammar att man ska in i squad när det inte funkar bra att spela i en squad på en del servrar bl,a denna
det ärju endå inget team work och är man i en squad så spawnar ju bara dom andra på en och oftas förstör elr tkar en

nåt jag glömt? är det säkert men tog upp det jag tycker förstör servern mest, dock ska jag väll säga att alla på servern inte förstör/tkar osv utan det finns en del bra spelare men dom märks inte över idioterna

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Skrivet av kalle@anka:

sen varför har ni den iriterande spam grejen på?, inte direkt så att man vill spela på en server som spammar att man ska in i squad när det inte funkar bra att spela i en squad på en del servrar bl,a denna
det ärju endå inget team work och är man i en squad så spawnar ju bara dom andra på en och oftas förstör elr tkar en

Hört talas om nybörjare? Om du inte gillar att spela som ett lag kan du ju välja ett spel som inte går ut på att samarbeta...

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av kalle@anka:

...rätt dåliga admins

Vidareutveckla gärna så vi kan förbättra oss.

Skrivet av kalle@anka:

Det finns sämre servrar så så dåligt som det kanske verkade på det jag skrev är det inte

men ja, eran server krachar bra mkt mer än andra, men det vet ni redan, har funnits servrar sen release som fortfarande rullar utan nån krach

Jo, det är ett problem som vi känner till men eftersom EA/Dice tar alla serverloggar utan att vi får se dem kan vi inte göra mycket mer än att justera mycket begränsade inställningar. Nu efter senaste R10 har vi såvitt jag vet haft disconnects från EA server på samtliga speler och krasch vid två tillfällen. Ytterligare två tillfällen var framkallade av oss när vi testade två förändringar som visade sig vara dåliga, bland annat för att råda bot på team balance.

Skrivet av kalle@anka:

chatten är oftast bara en röra, nu menar jag inte bara massa fula ord, för det har ni fixat rätt bra nu, ingame chatten borde vara avstängd då ben bara är ivägen

Det kan inte vi kontrollera utan det är EA igen.

Skrivet av kalle@anka:

Det finns en hel del plugins som servern borde ha, te,x det jag skrev tidigare, laget borde ändras om efter hur många det är i varje lag, om man joinar i party, elr joinar en vän, detta finns
sen auto tk kick

Vad du pratar om är grundläggande battlelog funktionalitet, att joina i party - EA's kontroll. Autobalance försökte vi fixa med ett script igår men det orsakade en krasch varpå vi var tvungna att kolla varför. Vi har auto tk kick men vi har satt den på ett default värde av 5 vilket är på tok för högt, tidigare hade vi 3 och vi skall tillbaka dit nu när vi eliminerat det som kraschskäl.

Skrivet av kalle@anka:

finns nog fler men det är dom jag tycker saknas tilsammans med hc, utan hc är spelet nästintil värdelöst

Det finns servers som har HC inställningar, vi gillar de vi kör med och kommer inte att gå över till hardcore.

Skrivet av kalle@anka:

sen varför har ni den iriterande spam grejen på?, inte direkt så att man vill spela på en server som spammar att man ska in i squad när det inte funkar bra att spela i en squad på en del servrar bl,a denna
det ärju endå inget team work och är man i en squad så spawnar ju bara dom andra på en och oftas förstör elr tkar en

Nybörjare kan behöva den upplysningen och uppmuntran, vi övervägde till och med ett script som tvingade in folk i squads eller kickade lonewolfs. Men det fungerar ännu sämre eftersom EA/Dice lagt en begränsning på 8 squads och man kan låsa dem. Så nuvarande att den tjatar är ett sätt att få folk att sluta spela lonewolfs men vi tvingar dem inte eftersom det sabbar för de som vill spela i grupp. Personligen finner jag tanken på att lira lonewolf i Battlefield serien något absurd.

Skrivet av kalle@anka:

nåt jag glömt? är det säkert men tog upp det jag tycker förstör servern mest, dock ska jag väll säga att alla på servern inte förstör/tkar osv utan det finns en del bra spelare men dom märks inte över idioterna

Tyvärr tar det en längre tid för en serverkultur att mogna och vi jobbar på att dra de bästa till mumble, populera den och skapa ramverket för gott lagspelande. Vad sägs om att hjälpa till?

Skrivet av Jappse:

Ska du göra inlägg så skriv något meningsfullt. Detta är ett diskussionsforum och det där inlägget öppnar inte för någon att fortsätta diskutera med.

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Smeker er atm

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk

Avbanna mig?

Jag råka svära och skrev idiot och noob. (namn : mikebrownsound ) avbanna mig. Ber om ursäkt. MVH.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av mikebrownsound:

Jag råka svära och skrev idiot och noob. (namn : mikebrownsound ) avbanna mig. Ber om ursäkt. MVH.

Det var en temporär ban pga otrevligheter i chatten.
Bannen har nu gått ut och du är välkommen in igen, du bör dock fundera över ditt beteende i chatten så att det inte behöver hända igen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Eh, vi bannar inte för mortars. Vad heter du ingame?

jag heter samma som här på forumet.

Permalänk
Skrivet av Lan:

Vidareutveckla gärna så vi kan förbättra oss.

tar det senare, kanske privat

Skrivet av Lan:

Jo, det är ett problem som vi känner till men eftersom EA/Dice tar alla serverloggar utan att vi får se dem kan vi inte göra mycket mer än att justera mycket begränsade inställningar. Nu efter senaste R10 har vi såvitt jag vet haft disconnects från EA server på samtliga speler och krasch vid två tillfällen. Ytterligare två tillfällen var framkallade av oss när vi testade två förändringar som visade sig vara dåliga, bland annat för att råda bot på team balance.

ok ni kanske ska kolla vad andra kör med som funkar

Skrivet av Lan:

Det kan inte vi kontrollera utan det är EA igen.

ok, dom verkar gilla att jävlas

Skrivet av Lan:

Vad du pratar om är grundläggande battlelog funktionalitet, att joina i party - EA's kontroll. Autobalance försökte vi fixa med ett script igår men det orsakade en krasch varpå vi var tvungna att kolla varför. Vi har auto tk kick men vi har satt den på ett default värde av 5 vilket är på tok för högt, tidigare hade vi 3 och vi skall tillbaka dit nu när vi eliminerat det som kraschskäl.

vist men det finns fortfarande bra script som funkar då många andra servrar har det
håller med om att 5 är för högt, dock så behövs störe koll på vilket som är med flit

Skrivet av Lan:

Det finns servers som har HC inställningar, vi gillar de vi kör med och kommer inte att gå över till hardcore.

synd, hc är mkt roligare, te,x så dör faktist dom man skjuter på, dom springer inte omkring som yra höns medans man sprejar ett mag med mg och endå bara skada dom

Skrivet av Lan:

Nybörjare kan behöva den upplysningen och uppmuntran, vi övervägde till och med ett script som tvingade in folk i squads eller kickade lonewolfs. Men det fungerar ännu sämre eftersom EA/Dice lagt en begränsning på 8 squads och man kan låsa dem. Så nuvarande att den tjatar är ett sätt att få folk att sluta spela lonewolfs men vi tvingar dem inte eftersom det sabbar för de som vill spela i grupp. Personligen finner jag tanken på att lira lonewolf i Battlefield serien något absurd.

nåt script som känner av ny ip?
det finns script som håller koll på vilka som varit ine

när folk i sin squad bara förstör (te,x när man krypit 1mil i buskar för att smygga sig in bland fienden, mest för skojs skull) och sen spawnar på en så man blir upptäckt, elr när man blir tkad för att man råkar vara lite ivägen när dom spawnar på en så trötnar man rätt fort på squads

Skrivet av Lan:

Tyvärr tar det en längre tid för en serverkultur att mogna och vi jobbar på att dra de bästa till mumble, populera den och skapa ramverket för gott lagspelande. Vad sägs om att hjälpa till?

det är enklare att bara bytta server, vilket jag oftast gör efter 2-3tks
men ni behöver fortfarande mer kontroll över spelarna, själv anser jag att minsta pip i chatten förutom om man ska säga till admins elr liknande borde ge bann direkt, det är ett spel, vill man chatta så finns bl,a skype

får väll prova att hoppa in i mumble även fast jag inte behöver mer skit på datorn

tror dock aldrig att bf3 kommer bli bra om man inte får mer kontroll över servrarna

(hehe så bra jag stavar)

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det kan inte vi kontrollera utan det är EA igen.

Är avstängning av chatten verkligen någonting som ni skulle vilja åstadkomma?
Jag har inte något headset och då är chatten enda sättet att kommunicera (är dock ändå dålig på att använda den).

Permalänk
Medlem

Om jag har förstått det rätt så kan man inte köra Hardcore och samtidigt ha 3D Spot på, så jag tycker då absolut att vi ska sitta kvar på normal. Förstår inte riktigt argumentet att man ska köra HC för att folk annars överlever så mycket, eftersom man själv har lika mycket liv.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Segimer:

Är avstängning av chatten verkligen någonting som ni skulle vilja åstadkomma?
Jag har inte något headset och då är chatten enda sättet att kommunicera (är dock ändå dålig på att använda den).

Nej, vi vill inte stänga av chatten men däremot skulle vi vilja omplacera den så den inte tar upp den ytan av skärmen och absolut inte är så stor. Vi är fast övertygade om att chatten är till för ett syfte. Att främja teamplay.

Kunde jag så skulle jag stänga av allt användande i chatten som inte hade att göra med teamplay, @admin eller @report och små kortfattade artiga konversationer mellan användare (typ ett par meningar var).

1, "All chat" är till för att möjligen be om utjämning av lagen men ska inte missbrukas. Man kan hälsa på kamrater kortfattat, kanske be dem försöka flytta över. Längre diskussioner tas lämpligen till forum eller VOIP lösningar.
2, "Team chat" är till för lagarbete, koordinering och samarbete tvärs över squads.
3, "Squad chat" är till för er grupp och för att spela er samman där, där kan man spamma varandra så mycket ni själva tål (inom reglerna fortfarande).

Men tyvärr är vi begränsade till att sätta chatfilter och att ingame varna/uppmuntra folk att använda dem på rätt sätt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av kalle@anka:

tar det senare, kanske privat

Om du vill så men vänligen låt bli att posta ditt ursprungliga "dåliga admins" om du inte vill bemöta dem offentligt också eftersom det i sådana fall är ren smutskastning.

Skrivet av kalle@anka:

ok ni kanske ska kolla vad andra kör med som funkar

Hmm, nu ska vi se här. Steg ett i grundläggande felsökning...kolla varför det inte funkar och jämföra med fungerande lösningar...jo du, det var nog det första vi gjorde för några veckor sedan. Men problemet är att det är en ny lösning för ett nytt spel och det finns många kraschorsaker. Vi får inte ens tillgång till kraschfilerna eftersom EA/DICE tar dem själva. Så alla serveradmins blir begränsade till att pröva sig fram, jämföra med andra och gissa vad som kan vara felet. Det SweC framförallt inte hade var att vi inte var med i Betan så vi fick aldrig provat inställningar då.

Skrivet av kalle@anka:

ok, dom verkar gilla att jävlas

Du har visst aldrig samarbetat med stora företag? Det handlar inte om att jävlas eller aktivt vilja något alls. De har målsättningar och budget, vilket de avgränsar sina insatser med. Om tillräckligt många användare kräver en sak då kanske företag går med på en förändring - om det är inom budget, framtida vision för spelet med mera. Det finns så många saker som påverkar hur ett superföretag fungerar.

Skrivet av kalle@anka:

vist men det finns fortfarande bra script som funkar då många andra servrar har det
håller med om att 5 är för högt, dock så behövs störe koll på vilket som är med flit

Vi har jämfört med andra servers och vi kör ungefär samma scripts, med undantag av balans som vi faktiskt försökte med nu i veckan - vilket orsakade en krasch. Hur tycker du att vi ska ha "större koll" då?

1, Admins 24/7 som ser allt finns inte.
2, Att gå på anklagelser från en spelare fungerar inte eftersom vem som helst kan påstå att en TK är avsiktlig. Om det inte går att bevisa med en sceenshot så antecknar vi namnet (inklusive loggdata) och kollar om det återkommer, då har vi statistiska träffar och kan åtgärda det i långa loppet. Att bara kicka/banna direkt på någons ord leder till otroligt många missnöjda användare som ser det som maktmissbruk, "kompisskap med admins ger fördelar" osv...dit ska vi inte. Alltså försöker vi hålla oss till bevisföring och logiskt tänkande istället för subjektiva påståenden.
3, Att köra nuvarande scripts (om jag inte missat något) för !punish innebär att man kan göra en instant kill tillbaka för varje TK som görs. Vilket inte är en bra sak det heller då det kan exploateras. Tills vi får en fungerande "!punish tre ggr lika med kick" och en ban counter för kicks så är det svårt.

Skrivet av kalle@anka:

synd, hc är mkt roligare, te,x så dör faktist dom man skjuter på, dom springer inte omkring som yra höns medans man sprejar ett mag med mg och endå bara skada dom

Se tidigare svar om HC eller FAQ.

Skrivet av kalle@anka:

nåt script som känner av ny ip?
det finns script som håller koll på vilka som varit ine

Vänligen hänvisa.

Skrivet av kalle@anka:

när folk i sin squad bara förstör (te,x när man krypit 1mil i buskar för att smygga sig in bland fienden, mest för skojs skull) och sen spawnar på en så man blir upptäckt, elr när man blir tkad för att man råkar vara lite ivägen när dom spawnar på en så trötnar man rätt fort på squads

Tänk, det problemet finns inte om man spelar med folk över VOIP eftersom man då kan be dem att inte spawna på en. Spelar man public med unknowns så finns det saker man inte kan kontrollera, det är bara att försöka uppfostra eller acceptera läget.

Skrivet av kalle@anka:

det är enklare att bara bytta server, vilket jag oftast gör efter 2-3tks
men ni behöver fortfarande mer kontroll över spelarna, själv anser jag att minsta pip i chatten förutom om man ska säga till admins elr liknande borde ge bann direkt, det är ett spel, vill man chatta så finns bl,a skype

Vi har helt klart olika förväntningar och acceptans av spelet, vad det gäller chatten kan du se min kommentar lite längre upp. Vi kommer inte att börja banna folk däremot...

Skrivet av kalle@anka:

tror dock aldrig att bf3 kommer bli bra om man inte får mer kontroll över servrarna

Ja du, i vissa avseenden är vi överens och andra kunde vi inte vara mer olika - en del av verkligheten.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Nej, vi vill inte stänga av chatten men däremot skulle vi vilja omplacera den så den inte tar upp den ytan av skärmen och absolut inte är så stor. Vi är fast övertygade om att chatten är till för ett syfte. Att främja teamplay.

Kunde jag så skulle jag stänga av allt användande i chatten som inte hade att göra med teamplay, @admin eller @report och små kortfattade artiga konversationer mellan användare (typ ett par meningar var).

1, "All chat" är till för att möjligen be om utjämning av lagen men ska inte missbrukas. Man kan hälsa på kamrater kortfattat, kanske be dem försöka flytta över. Längre diskussioner tas lämpligen till forum eller VOIP lösningar.
2, "Team chat" är till för lagarbete, koordinering och samarbete tvärs över squads.
3, "Squad chat" är till för er grupp och för att spela er samman där, där kan man spamma varandra så mycket ni själva tål (inom reglerna fortfarande).

Men tyvärr är vi begränsade till att sätta chatfilter och att ingame varna/uppmuntra folk att använda dem på rätt sätt.

Tack för ett ingående svar!
Stycket du svarade på i tidigare citerat inlägg avslutades med förslaget att chatten borde stängas av, det gjorde mig fundersam.

Permalänk
Medlem

Men snälla blev precis skuten och tk'ad när jag väntade på en gunner till choppern.. sedan blir jag ner mejad av våran egen AA, och strax därefter kickad för vuxet språkbruk av det löjliga språkfiltret, stäng av FF för guds skull..

Kommer inte gå in på servern igen förens detta har åtgärdats! Fan hade ni tänkt göra då? spela utan mig? Nä det är nog bäst ni gör som jag säger och ordnar detta illa kvickt.

Permalänk
Medlem

Varför är det inte tillåtet att ha full översikt på Jetsen? Händer ingenting när man trycker C-knappen.

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Varför är det inte tillåtet att ha full översikt på Jetsen? Händer ingenting när man trycker C-knappen.

För att det är för enkelt.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av tomten51:

Men snälla blev precis skuten och tk'ad när jag väntade på en gunner till choppern.. sedan blir jag ner mejad av våran egen AA, och strax därefter kickad för vuxet språkbruk av det löjliga språkfiltret, stäng av FF för guds skull..

Kommer inte gå in på servern igen förens detta har åtgärdats! Fan hade ni tänkt göra då? spela utan mig? Nä det är nog bäst ni gör som jag säger och ordnar detta illa kvickt.

Beklagar händelsen men FF förblir på och chatfiltret förblir på. Korrekt åtgärd från din sida hade varit att anmäla händelserna till oss. Avsiktlig TK för fordon är permban för det är inte en lagspelare och har inget att göra på servern.

Varför behöver du skriva okvädingsord i chatten? Tror du att det gör något annat än skapar irritation för övriga 60+ deltagare på servern? För att du ska lätta på trycket? Då behöver du göra något annat en stund och kan ta tidsbannen på 1h (autoadmin ger inte mer, annat än rasistiska påhopp vilket är perm) att kyla ner dig. Välkommen åter om du så vill och beklagar om du anser att våra regler inte passar dig.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Jag blev precis bannad, och det enda jag gjort var att köra attack heli... varför swec VArför?!??!?!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LaMoZ:

Jag blev precis bannad, och det enda jag gjort var att köra attack heli... varför swec VArför?!??!?!

Vad nickar du ingame?

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

LaMoZ_263

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av LaMoZ:

LaMoZ_263

Du fick en automatisk tidsban på 1h av vår autoadmin/chatfilter för du skrev "fuck" x 2 och "noob". Den ser tyvärr inte skillnad på glädjeuttryck och om man skäller på någon annan så undvik bara att använda svordomar eller nedsättande termer så går det bra.

Vi kan tyvärr inte publicera hela listan i forumet för då går vår googlerankning åt skogen.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Köpte BF3 igår och gick genast in på Swec-servern, väldigt rolig att lira på, dock så blir det ju sällan jämna matcher och vissa tenderar att TK'a mig om och om igen?
Annars - Zehn af Zehn!

Visa signatur

- You are now breathing manually -

CPU: 2500k@4.2GHz, 1.320V with Noctua DH-14 | GFX: XFX 6950 2GB@950/1400, 1,2V | RAM: Corsair 8GB 1600MHz, 1.5V | Motherboard: MSI P67A-C45 REV B3 | HDD1: Western Digital 7200RPM 1TB | HDD2: Samsung 7200RPM 700GB | OS: Windows 7 x64

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ieex:

Köpte BF3 igår och gick genast in på Swec-servern, väldigt rolig att lira på, dock så blir det ju sällan jämna matcher och vissa tenderar att TK'a mig om och om igen?
Annars - Zehn af Zehn!

Varmt välkommen in på mumble för ännu mera nöje och jämnare spel.

Det finns onekligen ett balansproblem, vi jobbar med det men förra försöket kraschade servern. Vi ska försöka igen. Dock är det inte unikt för oss med balansproblem, alla servers har det.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Varmt välkommen in på mumble för ännu mera nöje och jämnare spel.

Det finns onekligen ett balansproblem, vi jobbar med det men förra försöket kraschade servern. Vi ska försöka igen. Dock är det inte unikt för oss med balansproblem, alla servers har det.

Oj, visste inte att ni hade en Mumble, får titta in lite senare ikväll.

Och det är sant som du säger, det är svårt att skapa balans, särskilt när [Wolf]-killarna är inne och härjar.
Nej men det finns väl ett "auto balance"-läge som justerade lagen utifrån hur mycket poäng man fick rundan innan. T ex om det fanns två spelare som låg på första plats med 12k poäng så skulle de kanske inte vara med i samma lag nästa runda.
Dock så skapar ju detta lite problem eftersom att man ofta har vänner som man sitter och snackar med - och dem vill man ju klart vara dela lag med.
Men ja, ett liknande balansläge som följer squads istället för enskilda spelare kanske?

Visa signatur

- You are now breathing manually -

CPU: 2500k@4.2GHz, 1.320V with Noctua DH-14 | GFX: XFX 6950 2GB@950/1400, 1,2V | RAM: Corsair 8GB 1600MHz, 1.5V | Motherboard: MSI P67A-C45 REV B3 | HDD1: Western Digital 7200RPM 1TB | HDD2: Samsung 7200RPM 700GB | OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

Ser ni till så att det finns någon sorts balans mellan de som spelar över Mumble föresten? Kan ju förstå att det blir obalanserat på matcherna då och då om alla som sitter på detta program försöker hoppa över på samma sida.

Dock är det sant som du säger, det är för det mesta obalans på alla servrar, men det skulle ju inte hjälpa direkt...

Skrivet av ieex:

Dock så skapar ju detta lite problem eftersom att man ofta har vänner som man sitter och snackar med - och dem vill man ju klart vara dela lag med.
Men ja, ett liknande balansläge som följer squads istället för enskilda spelare kanske?

De kan skapa ett balanssystem som fungerar på det sättet som du beskriver, men ett system som också prioriterar att slänga över spelare som inte är i ett Battlelog-party framför för de som är det. Går det riktigt dåligt för ett lag, och ett visst party har generellt bra resultat, kan de slänga över den eller en annan grupp till det andra laget och plocka ett par spelare(eller en grupp) som har dåligt resultat från det lag som det går dåligt för och flytta dem till det lag det går bra för.