Windows 7 hittar inte SSDn

Permalänk
Medlem

Windows 7 hittar inte SSDn

Tjena, precis som titeln beskriver det så hittar inte windows 7 ssdn. har testat med olika bios inställningar samt att byta skiva men samma sak händer... ingen disk...

Börjar bli ganska lack så jag undrar ifall ni har några idéer?

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfmimd:

Tjena, precis som titeln beskriver det så hittar inte windows 7 ssdn. har testat med olika bios inställningar samt att byta skiva men samma sak händer... ingen disk...

Börjar bli ganska lack så jag undrar ifall ni har några idéer?

vad har du för disk? börja söka igenom forumet, väldigt många som har samma problem. jag tex xD

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Vertex plus 60GB

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk

Hittas SSD av BIOS?

Om BIOS hittar SSD så är det troligen en inställningsfråga för WIN 7. Titta under adminstrationsverktyg -> Datorhantering -> Lagring -> Diskhantering.

Om BIOS inte hittar SSD så är det något allvarligare. (Förutsatt att disktyp etc är korrekt inställt i BIOS).

Permalänk
Inaktiv

AHCI igång?
Kör du på externa marvel kontrollern? Så fall har du drivrutierna till den kontrollern installerat?

Permalänk

Om det är en OCZ Vertex är det ett vanligt fel. Fick själv samma fel förut, hittades inte ens i BIOS. Bara att reklamera och gråta över eventuella förlorade filer.

Visa signatur

Intel i5 3570k @ 4,5 GHz + Noctua NH-D14 | 8 GB Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCII 2 GB | Samsung 840 EVO| OCZ Vertex 2 | ASUS P8Z77-V | Fractal Design Define R3 | Plexgear PS-600 80 Plus

Dator och data är INTE samma sak.

Permalänk
Medlem

Nej den är sprillans ny, bios hittar den men inga drivrutiner finns... fick reda på det nu efter jag pillat med windows installationen

Sen så är jag ställt in AHCI i bios

Visa signatur