Permalänk
Medlem

Spotify nu i programcentralen

Så äntligen har spotify kommit till linux som nu funkar även för gratiskonton!

Visa signatur

Compaq mini | Intel Atom | 1GB minne | 250GB HDD | Xubuntu

Permalänk
Medlem

Lite sent. Spotify i wine har totalt kraschat för mig sen länge.
Gått över till http://grooveshark.com/ numrera.

Permalänk
Medlem

sen spotify free kom väl ganska precis nu till linux, så sen kan man inte säga att jag är.
och i whine vet jag att det funkat. och groovshark åär riktigt gammalt om man ska säga så--.

Skrivet av Meto:

Lite sent. Spotify i wine har totalt kraschat för mig sen länge.
Gått över till http://grooveshark.com/ numrera.

Visa signatur

Compaq mini | Intel Atom | 1GB minne | 250GB HDD | Xubuntu

Permalänk
Medlem

Gammalt vad har det med saken att göra det är fortfarande ett alternativ till Spotify som enligt mig fungerar bättre.
Spotify fungera länge bra i wine men sen det slog ihop sig med facebook krasha mitt totalt sen dess har jag inte orkat . röra programmet. Får se om jag orkar testa Linux versionen tack för tipset

Permalänk
Medlem

Jag tycker senare versioner av Spotify till Linux har fungerat bra - jag och flera vänner brukade fnissa över att de inte lagade volymreglaget på över ett år. Sen är det ju kanon för användarvänligheten att det ligger i programcentralen, det är kanske inte det enklaste för hemmaanvändaren att lägga till PPA:er osv.

Permalänk
Hedersmedlem

Administrerar en Ubuntuburk som används av personer med Spotify. Har inte varit smärtfritt. Dels har det tagit sig friheter med volyminställningar vilket har lett till många samtal likt "ljudet funkar inte", "ljudet bara sprakar", etc. Dessutom lyckades det fylla 4GB .xsession-errors-loggfiler, vilket kvävde hempartitionen och ledde till andra intressanta problem. + att CPU-användning ibland sticker iväg. Samt att fria användare har varit tvungna att köra genom Wine, med alla egenheter det innebär.

Finns mer att säga angående stabilitet osv, men om det nu är en förbättring så är det väl bara positivt. Personligen är jag ingen användare av endera Spotify eller Grooveshark, men det beror inte bara på applikationernas kvalité.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Har kört med Spotify for Linux versionerna och de har alla fungerat bra, dock kör jag Arch och inte Ubuntu, men borde inte vara någon skillnad då det är samma källkod. Spotify under Wine körde jag även ett tag, fungerade fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FenioN:

Så äntligen har spotify kommit till linux som nu funkar även för gratiskonton!

Hur menar du att det finns i programcentralen?
Det finns inte "native" att bara söka fram. Du måste addera lite sources till en ubuntu-dist för att kunna söka fram Spotify.
Eller har jag totalt missat något? Rätta mig gärna.

MVH
Magnus

Visa signatur

Lill-server(2010): SFF NAS Zotac H55ITX-C-E, Lian Li PC-Q08B, Intel Core i3 540
Stor-server(2014): SuperMicro X10SL7-F, 20GB ECC RAM, 4x2TB WD Green, E3-1230v3, 2xIntel Dual Gigabit Nic

Permalänk
Medlem

Spotify klienten för Linux har en förmåga att krasha vid varje uppstart för mig. Efter en krash-dump fungerar allt som det ska även om den är onödigt seg ibland. Förhoppningsvis kommer det en uppdaterad version snart med bättre stöd, där även texten på deras hemsida för övriga platformar får sig en uppdatering. Fedora klienten raderade de från deras repo av någon anledning för ett tag sedan.

Permalänk

Då FenioN kör Xubuntu antar jag att han menar Ubuntus repositorys, jag har inte testat att söka själv men jag antar att han menar att den finns i Ubuntus programcentral som default.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dunderbamse:

Då FenioN kör Xubuntu antar jag att han menar Ubuntus repositorys, jag har inte testat att söka själv men jag antar att han menar att den finns i Ubuntus programcentral som default.

Det är det nog fler som antar, men är det sant?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Word @ Grooveshark.

Så otroligt skönt att slippa strula med en massa program som i bästa fall fungerar sådär.

Dessutom är deras mobilapp mycket bättre än Spotifys i högre upplösning. Spotifys ser ut som om den är gjord för blinda.

Permalänk

Nej det här är inte sant, den finns inte i programcentralen, om du inte lägger till spotifys repositorys. Vad grundade trådskaparen detta på? Dessutom fungerar inte gratisversionen.

Permalänk

All utveckling för Linux är bra utveckling. Det finns ingen tvekan om det, så dessa klagomål om "efter" osv är ju bara nedkränkande mot linux Linux@<3

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Jag kör bara Grooveshark nu, hittar fler låtar än Spotify och fungerar överallt. Kan rekommendera det till er som inte provat. Skönt att slippa reklamen och ändå lyssna gratis. Dessutom tycker jag Spotifys UI är det sämsta jag sett. Fungerar inte så bra i mindre fönster.

Annars är det ju positivt att Spotify funkar i pingvinsystemen numer

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dunderbamse:

Nej det här är inte sant, den finns inte i programcentralen, om du inte lägger till spotifys repositorys. Vad grundade trådskaparen detta på? Dessutom fungerar inte gratisversionen.

Så är min erfarenhet också, och jag hittar ingen info om något annat på nätet heller, så jag undrar vad tråden handlade om.

Visa signatur