Permalänk

Hur flyger man F35?

Jag har flygit en del jets i BF3 men med F35 ska man kunna hovra enligt trailern. Hur gör man det? Sen är det meningen att man ska lyfta med cookpiten öppen och att motorn ska ändra riktning när man flyger?

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Bromsa(S) så riktar jeten ner "strålen" . Sedan Shift och W för att gasa på igen! Kanske finns andra knep som jag inte har lärt mig än dock!

Permalänk

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Haha verkar vara en del andra som inte gillar den Tyckte också den va långsam. Men iaf så om man bromsar kan man hovra då?

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Haha verkar vara en del andra som inte gillar den Tyckte också den va långsam. Men iaf så om man bromsar kan man hovra då?

Ja, bara att hålla inne s ett litet tag.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Core 1300 | Mobo: Gigabyte GA-Z170M-D3H | GPU: Gigabyte GTX 1070 | CPU: i5-6600K 4,4 GHz | CPU-kylare: Be-Quiet Pure Rock | Minne: Corsair Vengence 2133MHz 16GB | SSD: Corsair Force LE 240GB | PSU: Corsair CX650M | Skärm: Acer 24" Predator GN246HL

Permalänk
Skrivet av Joonte2:

Ja, bara att hålla inne s ett litet tag.

Ok, har testat nu, men styrningen är typ som en heli i hover läge bara mycket långsammare right? Vilket är bästa sättet att öka i höjd i hoverläge?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Insanity92:

Jag har flygit en del jets i BF3 men med F35 ska man kunna hovra enligt trailern. Hur gör man det? Sen är det meningen att man ska lyfta med cookpiten öppen och att motorn ska ändra riktning när man flyger?

Den hanterar som en Knölval i ett Stukaplan.
Den bör väl vara ganska flexibel. Tar ett halvåt att göra en 360* sväng med planet, med Frogfoot går det snabbt som satan, likaså de andra planen.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Blev lite småt galen när jag testade den första gången. I normala fall brukar jag bromsa när jag svänger och boosta ur svängen men så fort du börjar bromsa med dessa plan stannar den nästan helt känns det som och allt blir bara pankaka. Känns som en elefant i ett kylskåp typ.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Permalänk
Skrivet av schitzo:

Den hanterar som en Knölval i ett Stukaplan.
Den bör väl vara ganska flexibel. Tar ett halvåt att göra en 360* sväng med planet, med Frogfoot går det snabbt som satan, likaså de andra planen.

Jo den suger i jetmode jämfört med de andra, rejält whine om de på Battlelog forumet (visste inte en de hade ett forum förrän idag ^^). Men om man gjorde den snabbare och så att man kunde broms-svänga utan att börja hovra i sidled (du krashar) så skulle den vara nice

Visa signatur

Permalänk

jao alla klagar på det här flyget, befogad kritik dessutom. Kylskåp, elefant, totaltmeningslöst hovringsläge.. men den e ju cool o titta på iaf.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570

Permalänk
Medlem

Haha, shit, satte mig några gånger i det planet och glömde av totalt att man kan hovra med det. Jag är usel på att flyga och misslyckas alltid, men tyckte väl att det var ett ovanligt trögt plan.
Lyckades plocka ner ett fiendeflyg, men det var nog mest tur.

Permalänk

Man kan broms-svänga med den bara det att man måste vara mycket försiktigare med S-knappen p g a att den bromsar mycket snabbare än andra jets. Håll bara ett öga på hastighetsmätaren och håll planet nära 300knop. Jag har inte varit i en riktig dog-fight med F35 ännu så kan inte säga hur det är. Dock verkade HUD:en vara lite buggad då de horisontella linjerna som markerar rörelse vertikalt gick över hela min skärm och inte bara på rutan. Den sköt dessutom rocket-podsraketerna en bit under siktet, ungefär som en helikopter kan göra.

Visa signatur

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trullatroll:

Man kan broms-svänga med den bara det att man måste vara mycket försiktigare med S-knappen p g a att den bromsar mycket snabbare än andra jets. Håll bara ett öga på hastighetsmätaren och håll planet nära 300knop. Jag har inte varit i en riktig dog-fight med F35 ännu så kan inte säga hur det är. Dock verkade HUD:en vara lite buggad då de horisontella linjerna som markerar rörelse vertikalt gick över hela min skärm och inte bara på rutan. Den sköt dessutom rocket-podsraketerna en bit under siktet, ungefär som en helikopter kan göra.

Har också märkt att raketerna är sjukt mycket längre upp i förhållande till siktet. Kom det med B2K eller var det patch tidigare?

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Skrivet av Pollux89:

Har också märkt att raketerna är sjukt mycket längre upp i förhållande till siktet. Kom det med B2K eller var det patch tidigare?

Det där är samma effekt som du får i en helikopter, att beroende på hur du rör dig så skickas raketerna i samma riktning. du märker inte av de i normala jets för där flyger du rakt mot ett mål, men med f35 kan du ju hovra å när man hovrar så drar raketerna på samma sätt som i helikoptrarna

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570

Permalänk
Skrivet av barbafarsan:

Det där är samma effekt som du får i en helikopter, att beroende på hur du rör dig så skickas raketerna i samma riktning. du märker inte av de i normala jets för där flyger du rakt mot ett mål, men med f35 kan du ju hovra å när man hovrar så drar raketerna på samma sätt som i helikoptrarna

Jag vet som sagt inte om min HUD i F35 är buggad för tillfället vilket kan påverka siktet, men jag fick igår samma effekt även med gasen i botten.

Visa signatur

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.

Permalänk
Avstängd

Va? Hur har dom kunnat misslyckas med det?

F35 var ju helt klart det bästa planet i BF2.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Borde helt klart finnas en sepearat "hover" button, helt ovärt att binda den till "s" :/
vad tänkte dom?!?

Edit: i dagsläget känns det som att en duktig Flanker pilot kommer äga en f-35 9 fall av 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Trullatroll:

Jag vet som sagt inte om min HUD i F35 är buggad för tillfället vilket kan påverka siktet, men jag fick igår samma effekt även med gasen i botten.

Jag gissar på att HUDen är sådär på F35:an med mening då den riktiga förebilden har sin HUD direkt i hjälmen till skillnad från de andra planen.

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande planet är rätt kasst men genom en snabb "tappning" på s-knappen istället för att hålla inne någon sekund och sedan svänga och boosta ut så fungerar det rätt bra. Men som sagt, tycker fortfarande alla andra plan går före i lätthet att styra.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch