Permalänk

Beställde prolle och moderkort i helgen, står idag att det är postat, så hittills verkar det fungera fint!

Visa signatur

[Intel i5 2500K][Corsair 1600 Mhz][EVGA GTX 780][Corsair TX750][WD Black 750GB][Intel 510 SSD 128GB][Lian Li PCV-1020A][ASUS PB278Q]

Permalänk
Skrivet av RoleX:

Ja ett tips till CDON är att ha lite flera statusar

Beställning bekräftad -- "Ordern mottagen och godkänd"
Beställning släppt för packning --- "Redo att packas"
Beställning Packas -- "Nu packas det"
Beställning Skickad -- "Så fort gubbarna packat ordern och försatt den med kollinr, så får den denna statusen,varpå kollinummer bör dyka upp automatiskt på hemsidan.

Utmärkt tips och ifall cdon tar åt sig av detta så finns det en chans att någon annan än inet tar årets datorbutik nästa år

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk

Lite konstigt att det verkar gå olika snabbt. Verkar bero på vad man beställer. Som jag själv som beställde en Bärbar i lördags, en sådan är ju redan i ett paket som inte har blivit skickat ännu..

Dock beställde jag en LED 47" från komplett samtidigt och den kommer imorgon med hempaket.

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk

19 dec kl 20:41 Malmö, Sorterad
19 dec kl 16:21 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Oj, oj, det gick ju ganska snabbt, hoppas det innehåller rätt grejer nu, och är ordentligt packat.

Permalänk
Medlem

19 dec kl 10:40 Malmö, Sorterad. gött beställde i fredags !

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk

Det som levererats till dig är följande:
Artikelnummer Antal Benämning
5014187238 1.00 ASUS nVidia GTX580 1536MB
5016260720 1.00 Chassi-Tower Fractal Desi
5014187792 1.00 CPU-Socket-1155 Intel Cor
5014257613 1.00 G.Skill F3-12800CL9D-8GBX

Vikt 2,80 kg står det, bara chassit väger ju 10kg, har de glömt lägga i det?

Borde ju bli uppåt 15kg med emballage.

Permalänk

Någon som fått sina Siberia Lurar som cdon körde på kampanj?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Någon som fått sina Siberia Lurar som cdon körde på kampanj?

Står "postad" på orderstatus för mig, får se när den dyker upp.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av ATL:

Nej det verkar verkligen inte vara några som klagar på film och musik lagret. Ni har väll erat lager i Borås. Postorder är ju eran grej.

Du kan nog vänta ett tag till! Jag beställde den 13:e och allt fanns i lager, Gissa vad jag fortfarande gör.

De som fått sina paket säger annat

Att de inte håller vad de lovar är det som suger. De verkar ju inte ens försöka öka takten. De har ju ändå haft många dagar på sig att ta in extra personal och även att ta ut övertid på helgen. Det är ju inte rymdforskning de syslar med!

Nej CDON blir nog aldrig årets datorbutik. Inte så länge de har en suport som man inte kan prata med. Utan bara kontakta via websidan med flera timmars fördröjning.

Till alla er som inte insett det så byter de till varaorna packas för att man inte skall kunna avbeställa eller ändra i ordern. Riktig snyggt!

Testa dra iväg ett mejl till deras kundtjänst.. jag beställde i lördags och var väldigt skeptisk mot att hinna få paketet inom en rimlig tid men skickade ett mejl till dem idag där jag frågade om det är någon ide att ha förhoppningar om att få paketet innan jul eftersom dem som beställt den 13 fortfarande inte fått sina paket...

Fick som svar 1 timme senare " Ditt paket är skickat, ditt ordernummer är osv"

så testa mejla dem för att skynda på dem lite!

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweclock7:

Det som levererats till dig är följande:
Artikelnummer Antal Benämning
5014187238 1.00 ASUS nVidia GTX580 1536MB
5016260720 1.00 Chassi-Tower Fractal Desi
5014187792 1.00 CPU-Socket-1155 Intel Cor
5014257613 1.00 G.Skill F3-12800CL9D-8GBX

Vikt 2,80 kg står det, bara chassit väger ju 10kg, har de glömt lägga i det?

Borde ju bli uppåt 15kg med emballage.

Chassit skickas som "ensamt paket"

Permalänk
Medlem

Någon som har fått rabattkoden "MSI-Gaming" att fungera? Den ska tydligen ge 1000kr rabatt, men fungerar inte för mig hur än jag skriver in den.

Visa signatur

Spelburk: 4670k + GTX 1060 i ett BitFenix Phenom
HTPC/NAS: AMD Trinity-system i ett Fractal Node 304
Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av lunkas:

Chassit skickas som "ensamt paket"

Märkligt att alla 4 varor står i ett kollinr då? Borde ha fått ett kollinr med chassit och ett med 3 varor då.

Permalänk
Medlem

Beställde en SSD och ett grafikkort i torsdags och det står fortfarande "Varorna packas". Det är rätt så märkligt att beställningar som gjorts senare redan har skickats. Man kan ju undra hur kösystemet fungerar då... jonglering eller nått?

Permalänk
Skrivet av Eolair:

Beställde en SSD och ett grafikkort i torsdags och det står fortfarande "Varorna packas". Det är rätt så märkligt att beställningar som gjorts senare redan har skickats. Man kan ju undra hur kösystemet fungerar då... jonglering eller nått?

Fick bf3 levererat på en dag när jag fick höra att folk fick vänta hur länge som helst. Anledningen tror jag var att det var dagens lucka på CDON blandat med att det var en lätt order att skicka eftersom det var bara en sak jag beställde.

Jag tror att de skickar de enklare ordrarna först för att försäkra sig (tidsmässigt) om att göra fler kunder nöjda med leveranstiden och på så sätt få några kunder som är missnöjda för man skickat deras ordrar senare. Hoppas du förstår vad jag menar lite svårt att förklara.

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Välkomna

Permalänk
Skrivet av zelxi:

Står "postad" på orderstatus för mig, får se när den dyker upp.

Står "Ej levererad" på mina...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoDeD:

Testa dra iväg ett mejl till deras kundtjänst.. jag beställde i lördags och var väldigt skeptisk mot att hinna få paketet inom en rimlig tid men skickade ett mejl till dem idag där jag frågade om det är någon ide att ha förhoppningar om att få paketet innan jul eftersom dem som beställt den 13 fortfarande inte fått sina paket...

Fick som svar 1 timme senare " Ditt paket är skickat, ditt ordernummer är osv"

så testa mejla dem för att skynda på dem lite!

Jo tack jag var på dem redan i torsdags. Men supporten vägrar nästan svara på frågor angående leverans. Har haft som minst 4 timmar väntan på svar från supporten de 5 meddelande jag skickat till dem. Det ända de svarade på av 5 frågor var att jag inte kunde ändra i min order för den packas redan.

Idag på eftermiddagen skickade de paketet. Eftersom de säger 1-3 dagars leverans tid på varor i lager och jag inte bor i norrland. Så är sex dagar innan de skickar iväg paketet väldigt uselt även om de har hög belastning.

Visa signatur

Bitfenix Phenom M | i5 4670K | 8 GB Corsair 1600 CL9 LP | MSI Z87M m-ATX | Silverstone Strider Gold 750W | MSI 280X | Samsung SSD 840 EVO Basic 120GB | WD Red 3TB | Windows 8.1 | BenQ BL2400

Permalänk
Medlem
Skrivet av traeskapa:

Jag fick kollinummer av CDON igår, men det fungerar fortfarande inte att spåra paketet. Lite drygt, fungerar CDONs kollinummer som de ska?

Jag fick kollinr i lördagskväll och kan fortfarande inte spåra det via postens hemsida. Ska man vara orolig då? :S

Väntar på Steelseries headset som det va kampanj på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lunkas:

Chassit skickas som "ensamt paket"

Och hur kan du veta det ?

Jag fick i alla fall chassi och 5 andra komponenter/kartonger i samma paket. Vikten var 20.7 kg och kartongen "proffsigt" packad.....dvs, stora kartongen med samtliga varor var halvöppen, det saknades tejp på ena sidan av kartongen. Var tvungen kolla så mina varor inte ramlade ur kartongen på väg till bilen...

Slutsats.....packningen tog 5 dagar i mitt fall och man skulle kunna tro det berodde på att tejpen tog slut men de var ändå snälla att skicka mitt paket eftersom väntan på nya tejprullar tog längre tig än beräknat.....

Permalänk
Citat:

Beställde en SSD och ett grafikkort i torsdags och det står fortfarande "Varorna packas". Det är rätt så märkligt att beställningar som gjorts senare redan har skickats. Man kan ju undra hur kösystemet fungerar då... jonglering eller nått?

Jag tror att dem har någon sorts plocktid på sig själva och att dem inte arbetar så modernt, tror det är lite som ackord jobb, dem ser vad dem ska plocka o vissa saker som det inte är mycket på tar dem kanske 2-3 ordrar samtidigt för att de ska se bra ut i systemet!!

Riktigt jävla uruselt, dustin, ginza, komplett, inet vad fan som helst, to m Börjes data service i jokkmokk hade ju gjort detta snabbare, kompetens finns ingen, man kan ju undra hur dem som är lite högre upp tänker där!!!

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av draxen:

Och hur kan du veta det ?

Jag fick i alla fall chassi och 5 andra komponenter/kartonger i samma paket. Vikten var 20.7 kg och kartongen "proffsigt" packad.....dvs, stora kartongen med samtliga varor var halvöppen, det saknades tejp på ena sidan av kartongen. Var tvungen kolla så mina varor inte ramlade ur kartongen på väg till bilen...

Slutsats.....packningen tog 5 dagar i mitt fall och man skulle kunna tro det berodde på att tejpen tog slut men de var ändå snälla att skicka mitt paket eftersom väntan på nya tejprullar tog längre tig än beräknat.....

Om det inte handlar om minichassien har jag aldrig fått komponenter tillsammans med ett vanligt chassie, hos någon ÅF i hela Sverige. Har det packats så måste det vara någon helt utan erfarenhet som jag ser det. Att din ytterkartong höll på att flyga upp förstår jag, med 15-20kg chassiekartong i ytterligare en yttre kartong som garanterat inte är gjort för de vikterna. Tejp eller ej. För att inte tala om risken med att de mindre komponenterna krossas av lådan, om de låg utan extra, egen kartong.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Daniel87:

Jag fick kollinr i lördagskväll och kan fortfarande inte spåra det via postens hemsida. Ska man vara orolig då? :S

Väntar på Steelseries headset som det va kampanj på.

Jag väntar på mitt Siberia headset också som det var kampanj på och kan inte heller spåra det nu, men tror inte att det är något problem.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk

Jag har stängt min kontor hos dem...kan inte lita på ett företag som kan inte bry sig att annonersar deras grejer med tillrättig information OCH ge kunderna falskt information.

Closed my account. Can't trust a company who can't even be bothered to put full or adaquet details about their products (look at the info you get on komplett or inet).

Also their support gives out INCORRECT information about their products.....JUST A SUGGESTION....find this works in most cases::::
IF YOU DON*T KNOW ....ASK SOMEONE WHO DOES KNOW.....DON'T JUST GUESS.
Guessing is what I'd asked a five year old to do.

X Ref: my post here: #11729868
thanks
And GOD JUL till Sweclockers medlemmar...Happy Christmas fellow posters...Great site with good info.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvEngland:

Jag har stängt min kontor hos dem...kan inte lita på ett företag som kan inte bry sig att annonersar deras grejer med tillrättig information OCH ge kunderna falskt information.

Closed my account. Can't trust a company who can't even be bothered to put full or adaquet details about their products (look at the info you get on komplett or inet).

Also their support gives out INCORRECT information about their products.....JUST A SUGGESTION....find this works in most cases::::
IF YOU DON*T KNOW ....ASK SOMEONE WHO DOES KNOW.....DON'T JUST GUESS.
Guessing is what I'd asked a five year old to do.

X Ref: my post here: #11729868
thanks
And GOD JUL till Sweclockers medlemmar...Happy Christmas fellow posters...Great site with good info.

When in doubt, always look up the correct details on the manufacturer's web site.

Permalänk
Medlem

Gjorde två beställningar i lördags.

Den första beställningen bestod av en produkt endast.
Den andra beställningen bestod av en till av samma som första och ytterligare en annan pryl.

Gissa vilken av de två orderna som ligger hos mitt postombud och vilken som har status "packas"?

Japp, den sist lagda ordern, som dessutom har två olika artiklar, ligger hos mitt ombud.
Den först lagda ordern har inte ändrat status från "packas" än.

Okej att de har hög belastning i juletid, men det här känns lite halvt instabilt.

Visa signatur

"Du bist ja wie eine Zwiebel. Wenn Ich Sie sehen, muß Ich heulen"

Permalänk
Medlem

Det bästa vi som är missnöjda kan göra är att skriva ner det på prisjakt. Det är nog det enda sättet att påverka.

Visa signatur

Bitfenix Phenom M | i5 4670K | 8 GB Corsair 1600 CL9 LP | MSI Z87M m-ATX | Silverstone Strider Gold 750W | MSI 280X | Samsung SSD 840 EVO Basic 120GB | WD Red 3TB | Windows 8.1 | BenQ BL2400

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

Jag väntar på mitt Siberia headset också som det var kampanj på och kan inte heller spåra det nu, men tror inte att det är något problem.

Samma här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Någon som fått sina Siberia Lurar som cdon körde på kampanj?

Nej, fick kolli id i söndags fast går inte att spåra .

Permalänk

Hämtade ut min tidigare beställning i fredags och kan bara hålla med om att CDON verkligen bör bättra på sättet de levererar datorkomponenter på, kartongen var som tur var bara lite skadad vid sidan och inget som fanns i den var skadat så vitt jag kunde se. Återstår att se så att allt funkar men en okulär besiktning har som sagt var inte gett några tecken på detta. Om jag kommer beställa komponenter i framtiden beror till stor del hur CDON lyssnar på den kritik de nu fått om leveranserna av dessa. När det gäller övriga varor i deras sortiment kommer jag fortsätta som förut då jag inte har något annat att klaga på.

Angående infon man får när man kollar på deras sida så är denna inte alltid korrekt, har själv fått varan i brevlådan trots att det står att den packas på deras sida.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

CDON måste verkligen vara den absolut sämsta nätbutik som jag har beställt något ifrån!
Sega, svarar inte på mail och har inget telefonnummer för snabb kontakt! För att inte tala om supportchatten som är icke-existerande!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2