Beats Audio™ by Dr. Dre - till PC?

Permalänk
Medlem

Beats Audio™ by Dr. Dre - till PC?

Hej, finns Beats Audio™ by Dr. Dre till PC som ett program?
Är intresserad av att lyssna hur pass musiken förbättras (om det nu gör det!)

MVH

Permalänk
Medlem

Det är ett hörlurs och högtalarmärke.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Så det [beats audioljudet] sitter i hörlurarna och inte i mjukvaran?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Så det [beats audioljudet] sitter i hörlurarna och inte i mjukvaran?

Ja, eftersom Beats är ett märke som tillverkar hörlurar och högtalare sitter ljudet alltså i hårdvaran. Det är som t ex Koss, Sennheiser etc.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Där ser man.
Då får man köpa hörlurarna och inte mobilen (HTC Sensation XE/XL/XL SOLO) då för att få just den "musikupplevelsen".

God Jul!

Permalänk
Medlem

Ja, det är bara ett marknadsföringsknep. Man får med ett par Beats-lurar med telefonen, samt betalar extra för loggan. Mobilen är nog densamma i grunden ska du se.... ;P

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator

Det sitter i huvudet på de som går på marknadsföringssmörjan och i plånboken hos de som kommit på den.

Visa signatur
Permalänk

Nope, det är faktisk mjukvara i HTC med beats audio, märks att den är avstängd när man använder något annat än den medföljande musikspelaren, såsom spotify eller annan nedladdad musikspelare via market.

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

Samt att lurarna är väldigt oprisvärda... Finns mycket bättre för samma pengar.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myrsloken91:

Nope, det är faktisk mjukvara i HTC med beats audio, märks att den är avstängd när man använder något annat än den medföljande musikspelaren, såsom spotify eller annan nedladdad musikspelare via market.

Gissningsvis en vanlig mediaspelare med lite reverbs/equilizer-inställningar... inget speciellt hax deluxe.

Dvs kan de inte göra bra hörlurar på en gång, utan måste fula sig med sådant i efterhand.

Visa signatur

Permalänk

att köpa beats by dre är lite som att köpa alienware - det är coolt men du får så mkt mer för t.om. mindre pengar.

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk

Jag har beats solo HD - Ljudet e nice men köpte också för utseendet

Alla e vi olika dock hade jag aldrig köpt en mobil bara för de finns beats märket på eller med följande headset. Power amp ftw

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Som många säger man får mer för pengarna om man vill. Riktigt cleana enligt mig, fick o provlyssna i de flesta mac affärer. Du kan börja med att köpa dfx (mjukvara) så får du en boost.

Min setup (som synes i sign) fläskar något ini!
Måste dock säga att hörlurarna gör ett galet jobb på iphone då den är optimerad till dem.

Visa signatur

Chassi: Fractal R3 Svart | Motherboard: Asus P7H55 | CPU: Intel Core i5 750 @ 3.6GHz | CPU Fan: Zalman CNPS12X | RAM: Corsair XMS3 4x3GB @ 2133MHz | GFX: Gigabyte Radeon 5450 Passiv | PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze | Fans: 5xNexus RealSilent White LED | Sound Devices: ESi Juli@ & Beats By Dre & Eurorack MX1604A

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinEdquist:

att köpa beats by dre är lite som att köpa alienware - det är coolt men du får så mkt mer för t.om. mindre pengar.

Håller med till 100%. Faktum är att Beats är inte bra alls, men om man skriver på förpackningen att dem är bra så tror ju så klart medel Svensson det och sprider rykten..

Permalänk
Medlem

Enligt en representant från HTC så sitter det ett ljudchip i telefonen från Beats som bara går att aktivera med Beats hörlurar. Personligen tror jag att det bara är mjukvara men har man en Sensation XE/XL så finns det ett val att aktivera Beats-ljudet med rätt hörlurar (går ej att aktivera med andra hörlurar än Beats/Solo. Och vid ett snabbt lyssningstest så lät det bättre med beats-läget, detta fungerar som redan nämnt ej med Spotify.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

Håller med till 100%. Faktum är att Beats är inte bra alls, men om man skriver på förpackningen att dem är bra så tror ju så klart medel Svensson det och sprider rykten..

Håller med dig till 110%!!!
Förvånad över att det kan vara så sjukt dåliga kvalité också för det priset man får betala för Dr. Dre grejerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Enligt en representant från HTC så sitter det ett ljudchip i telefonen från Beats som bara går att aktivera med Beats hörlurar. Personligen tror jag att det bara är mjukvara men har man en Sensation XE/XL så finns det ett val att aktivera Beats-ljudet med rätt hörlurar (går ej att aktivera med andra hörlurar än Beats/Solo. Och vid ett snabbt lyssningstest så lät det bättre med beats-läget, detta fungerar som redan nämnt ej med Spotify.

Tror inte alls på det. Gör beats ens ljudchip kommer första frågan? Sedan hur vet telefonen vilka lurar som är kopplade?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Jag betalade inte för min Beats Studio. Kan inte va nöjdare med dom. Funkar skitbra till t.ex telefon och andra ljudkällor som saknar riktig hörlursförstärkning.

Permalänk
Medlem

Hade jag behövt ett par hörlurar hade jag nog köpt dem, de ser mycket bättre ut än alla andra

Permalänk
Medlem

Testa HTC Sensation XL med beats audio och hörlurarna, och det lät rent sagt ut fördjävligt med aktiverat beats audio, utan aktiverat sånt, bara dåligt, helt obegripligt att man påstår att lurarna ska vara värda nära 2000 med det ljudet, fast dom som jagar megafet onaturlig bas kanske gillar dom, mellanregister och diskant lät som vilka dåliga lurar som helst under 500:-

SRS är väl en lite mer utvecklad och bättre teknik, men är ändo ett sätt att med signalbearbetning på digital väg bara kompensera för undermåliga högtalare hörlurar och spelare osv, men är väl OK på tex laptops och liknade där man inte kan förbättra ljudet på annat sätt

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Saxat från Swedroid:

Citat:

Enligt Engadget höjer Beats-profilen ljudvolymen samt lyfter basen och det övre mellanregistret. Ser man på profilen med skeptiska ögon framstår den som en equalizer som vilken mobil som helst skulle kunna använda. Det verkar inte som att Sensation XE rent hårdvarumässigt har utrustats med bättre ljud än föregångaren utöver hörlurarna.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av crake:

Saxat från Swedroid:

Finfin ormolja säljes här! Hjälper mot benbrott, dåligt ölsinne, motsrävig fru och naturligtvis varendaste liten orm du stöter på!

För de som vill veta mer om vilken sorts företag Monster Cable (som tillverkar Beats) är kan jag varmt rekommendera det här.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

beats är det absolut bästa exempel hur kändisar kan få folk att köpa rent SKRÄP!!!

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Hade jag behövt ett par hörlurar hade jag nog köpt dem, de ser mycket bättre ut än alla andra

Så du köper saker bara för de är snygga, inte för att de är bra?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Ja, eftersom Beats är ett märke som tillverkar hörlurar och högtalare sitter ljudet alltså i hårdvaran. Det är som t ex Koss, Sennheiser etc.

Fel, Det är Monster som tillverkar lurarna. Beats är mer "serien" eller vad man nu kan kalla det.

Skrivet av ficklampa:

Ja, det är bara ett marknadsföringsknep. Man får med ett par Beats-lurar med telefonen, samt betalar extra för loggan. Mobilen är nog densamma i grunden ska du se.... ;P

Har för mig att processorn ska vara något snabbare faktiskt.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Av vad jag förstod så är beats-ljudet endast en helt vanlig EQ dom applicerat på i efterhand på samma ljudchip som innan. Om jag inte minns helt fel gjorde några på xda-developers så att dom flashade in ROMen från beats-versionen av sensation på vanliga sensation och kunde då slå på och av "beats-ljudet".

Permalänk
Medlem

Kan ju säga det att jag nyligen köpte Solo HD och jag har jämfört med väldigt många andra hörlurar.
Beats är bättre för de får en bättre harmoni i ljudet till skillnad från många andra som har antingen för mycket av en sak.

Visst de är lite dyra men i min mening så är det värt pengarna.
I alla fall Solo HD. Inte direkt Studio då det var lite skillnad mellan dem, samt vanliga Solo hade för mycket bas.

Kan även tillägga att jag är lite av en audiofil.
Jag mår dåligt i hjärtat av att höra på högtalare alt. hörlurar som inte låter bra.

Visserligen finns det bättre hörlurar så klart men jag personligen tycker inte det för det priset i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Så du köper saker bara för de är snygga, inte för att de är bra?

japp

Permalänk
Medlem

Ja, Monster tillverkar dem, men Beats by Dr Dre är märket. Precis som många andra OEM:ade produkter. Skit samma.

Ok, så kan det vara, men det är ju styrt av mjukvaran.

Skrivet av rhalla:

Fel, Det är Monster som tillverkar lurarna. Beats är mer "serien" eller vad man nu kan kalla det.

Har för mig att processorn ska vara något snabbare faktiskt.

Visa signatur