Gissar sweclockers recension i morgon 22/12-11

Permalänk
Avstängd

Gissar sweclockers recension i morgon 22/12-11

Nån mera som tror vi får se några tester i morgon från Emil och Jonas?

Edit: Menar såklart Radeon 7000serien

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem

håller tummarna för det.

Visa signatur

Processor Intel i7 2600k | Moderkort Asus P8Z68 - V Pro | Chassi Antec P280 | Grafikkort Radeon 6970x2 Crossfire | Nätaggregat Corsair 750W | Ram Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Det får man hoppas på. Vet inte hur det brukar vara vid papperslanseringar om recensions ex brukar finnas ute men det borde det väl göra. Verkar som Swec har ett kort med tanke på att det varit tyst om 7970 i ett antal dagar nu även fast massa slides och rykten finns på nätet

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Det får man hoppas på. Vet inte hur det brukar vara vid papperslanseringar om recensions ex brukar finnas ute men det borde det väl göra. Verkar som Swec har ett kort med tanke på att det varit tyst om 7970 i ett antal dagar nu även fast massa slides och rykten finns på nätet

Självklart så sitter pojkarna, förmodligen i detta nu, och testar för fulla muggar. Jonas, Emil och Andreas plockar in och ur grafikkort ur testriggarna för fulla muggar.

Gissar sammanfattningen på recensionen redan nu:
"Radeon 7970 är ett mycket kompetent kort, marknadens bästa singel-GPU just nu. Vi är imponerade. Bla bla bla... det
återstår att se hur det står sig mot Nvidias 600-serie... bla bla. Korten kommer nog inte bli tillgängliga förrän efter jul det är synd."

Permalänk
Medlem

Tror också på recension imorgon. Ska bli riktigt spännande!!

Permalänk

"Håll utkik efter en mycket intressant recension imorgon bitti! ;)" står det på facebook så sätter ena min arm på att det är 7970 det handlar om

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

"Håll utkik efter en mycket intressant recension imorgon bitti! ;)" står det på facebook så sätter ena min arm på att det är 7970 det handlar om

Ohh...hoppas det för din skull annars blir det smärtsamt:(

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Finns redan ute.
Precis som jah sa tidigare.
Techsweden.org

Voila!

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Höjer din insats med min högra fot!

Permalänk
Medlem

Jag tror det blir det nya chassit Jonas pratade om på fredagspanelen, eller det MYCKET efterlängtade kylartestet! det ser jag mest fram emot =D.

Jag tror dock inte att det är nya grafikkort, min magkänsla säger mig att vi får vänta ett tag till på dem.

Visa signatur

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||

Permalänk
Medlem

Saken är den att snubben gav ut infon i princip efter bilderna kom.
Men det naggas ju fort att man trollar när man länkar sånt.
In your face.

Permalänk
Medlem

Jag tror snarare det är Cooler masters nya alt. Kylartestet.

Permalänk
Medlem

skulle inte sweclockers göra stor kylar test?

Permalänk
Medlem

Nu är jag riktigt spänd! Hoppas att ni har rätt om 7970:n... Som jag har väntat!

Visa signatur

Gigabyte FO32U2P | RX 9070 XT | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | 5TB NVMe | 80TB NAS | Seasonic Focus GX 1000 3.1 | Audeze LCD2 Classic | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

Nu är jag riktigt spänd! Hoppas att ni har rätt om 7970:n... Som jag har väntat!

Techsweden.org, doh. Oooold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Noterar! ifall du har fel får du langa upp vid!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Finns redan ute.
Precis som jah sa tidigare.
Techsweden.org

Voila!

Ja sidan är ju fruktansvärt seg så dom måste ju ha många besökare, av någon anledning

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Techsweden.org, doh. Oooold

Gillar att hela sidan är nere nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Ja sidan är ju fruktansvärt seg så dom måste ju ha många besökare, av någon anledning

Hehe mjo
Infon fanns delvis ute knapot en vecka efter bilderna dök upp.
Sen köpte nån dom. Kingpin humm humm?

Permalänk
Medlem

Var ju dock inget riktigt test där utan bara all redan läckt info...

"Exklusivt: Alla nyheter kring nya Radeon HD-7000 serien - 61 sidor läckt information"

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

"Exklusivt: Alla nyheter kring nya Radeon HD-7000 serien - 61 sidor läckt information"

Såg det också.... Besviken jag blev efter 2 minuters väntande på sidan

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Korten är testade i CF. Killen vet ju vad han pysslar med också.
Sen slippa bli jagad är en annan sak. Folk betalar sjuka summor för sådan hårdvara.
Hwbot peddos i all dess ära

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Korten är testade i CF. Killen vet ju vad han pysslar med också.
Sen slippa bli jagad är en annan sak. Folk betalar sjuka summor för sådan hårdvara.
Hwbot peddos i all dess ära

Jo jag vet, har läst alla "läkta" test jag kommit över, men är ändå en annan sak när man får det bekräftat när man vet det är på riktigt och inte något läckt som kan vara hur påhittat som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 14ccKemiskt:

Självklart så sitter pojkarna, förmodligen i detta nu, och testar för fulla muggar. Jonas, Emil och Andreas plockar in och ur grafikkort ur testriggarna för fulla muggar.

Gissar sammanfattningen på recensionen redan nu:
"Radeon 7970 är ett mycket kompetent kort, marknadens bästa singel-GPU just nu. Vi är imponerade. Bla bla bla... det
återstår att se hur det står sig mot Nvidias 600-serie... bla bla. Korten kommer nog inte bli tillgängliga förrän efter jul det är synd."

Många muggar blir'e ...

Förövrigt så glömde du en sak i recensionen: "... men än så länge gapar hyllorna tomma."

Tror fan jag sett dem skriva det till alla större grafikkorts-lanseringar de senaste 3 åren.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd

Kylar tester och chassi? Ne om dom själva har sagt att vi ska hålla ögonen öppna på facebook måste det handla om 7970! Ingenting annat!

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk

Vilken tur ni hade som satsade era lemmar på att det var en recension gällande 7970...hade ju varit tråkigt annars!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipp3r:

Jag tror det blir det nya chassit Jonas pratade om på fredagspanelen, eller det MYCKET efterlängtade kylartestet! det ser jag mest fram emot =D.

Jag tror dock inte att det är nya grafikkort, min magkänsla säger mig att vi får vänta ett tag till på dem.

Jahapp, jag hade superfel! =P det var första och sista gången jag försöker förutspå vad för recensioner dom kommer härnäst!

Visa signatur

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||