Permalänk
Inet
Skrivet av KKUNGJOHAN:

När jag var inne på inet så kollade jag efter något fint headset (markbutik) . Jag hittade Logitech G35 och tycker dem ser för J**** trevliga ut , det ända är att man inte får testa dem i butik , medans man får testa steelseries siberia V2 , är det på grund av stöldrisken eller ? , isånnafall borde ni införa så att någon från kassan kan bevaka när man testar lite dyrare headsets/hörlurar

MVH JOHAN.

Vi har G35 uppe på demo i vår butik i Sisjön så har du möjligheten är du välkommen in där och testa!

Skrivet av segafreaks:

Kommer ni sänka priserna på era internminnen?

Köper av er om ni gör det innan komplett.se rea är över:D

Vi försöker alltid ha konkurrenskraftiga priser och följer marknadens utveckling. Om en konkurrent kör en tidsbegränsad kampanj på en produkt med riktigt bra pris så är det svårt för oss att matcha.

Om det är något annars som vi ligger helt fel i pris på så uppskattar vi det om du/ni tipsar oss antingen här eller via mail/pm!

Skrivet av wartech:

Varför är pc350 dyrare än "storebror" pc 360 ?

Det är en populärare produkt som vi lyckats få ett bättre inköpspris på helt enkelt och därför kunna ha ett mer attraktivt pris på!

Det är också lite fel att tänka PC360 som "storebrorsan" till PC350 - det är i grunden väldigt lika hörlurar fast med två olika design. PC360 kör en öppen hörlursdesign och PC350 är stängda lurar - det är framförallt detta som skiljer dessa två åt!

Skrivet av rskolden:

Tjo!
Sitter med en nybyggd speldator i m-itx format, riktigt fint måste jag säga.
Moderkortet jag har är ett Asrock z68mitx/ht, på detta har jag utnyttjat PCIe platsen samt ett par Corsair Vengence i båda platserna. Chassit är ett Lian Li PC-Q08.
Sitter just nu med en Antec Kühler 620 men den låter som en kaffekokare och radiatorn blockerar även den större kylflänsen till nordbryggan jag vill ha dit (CPUn throttlar om man inte kyler bryggan bättre, känt fel...).

Så! till frågan, med tanke på allt detta, kommer en: http://www.inet.se/produkt/5321297/scythe-shuriken-rev-b att passa?
Hade varit guld om Inet kunde kollat detta, för jag hittar ingen konkret info på nätet.

Tack på förhand.

Det är tyvärr väldigt svårt att svara på utan att själv ha lådan och kunna testa i. Om du kan ta dig till en av våra butiker med lådan så kan vi hjälpa dig med att se om den får plats direkt på plats!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Det är tyvärr väldigt svårt att svara på utan att själv ha lådan och kunna testa i. Om du kan ta dig till en av våra butiker med lådan så kan vi hjälpa dig med att se om den får plats direkt på plats!

Låter kanon, nu var det dock moderkortet jag undrade över, chassit spelar mindre roll för det får plats med ca. 12 cm hög kylfläns med fläkt.
Det är mest om den täcker över PCIe platsen eller att minnena slår i...

Permalänk

Hello reference this offer http://www.inet.se/kampanjer
Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1024MB OC 1499 kronor...
Can you confirm if this is correct as when i click on it it increases in price to 1890 kronor
thanks

Permalänk
Medlem

Inet skulle ni kunna updatera er kampanj lista, ca. hälften av produkterna har status utgått, det är väldigt störande att se vad man har missat :(.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

http://uk.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/Maximus_IV_...
Hej jag undrar ifall det skulle vara möjligt att ni tar in detta moderkort i ert sortiment eftersom ni har den gamla varianten utan PCI 3.0.

MVH Axel

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/1971048/apple-macbook-air-13-mc965...

Wait - hur står det till med leveranserna egentligen?

Permalänk
Inet
Skrivet av sirnicke:

http://www.inet.se/produkt/1971048/apple-macbook-air-13-mc965...

Wait - hur står det till med leveranserna egentligen?

Det är en bugg i våra system, det ska vara obekräftat leveransdatum och vi jobbar på att fixa det!

Skrivet av Stre44:

http://uk.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/Maximus_IV_...
Hej jag undrar ifall det skulle vara möjligt att ni tar in detta moderkort i ert sortiment eftersom ni har den gamla varianten utan PCI 3.0.

MVH Axel

Kollar med inköpsavdelningen och återkommer!

Skrivet av RoleX:

Finns i lager nu!

Skrivet av agitax:

Inet skulle ni kunna updatera er kampanj lista, ca. hälften av produkterna har status utgått, det är väldigt störande att se vad man har missat :(.

Ber om ursäkt för det! Vi har gått igenom kampanjsidan nu och hoppas att du tycker det ser bättre ut nu!

Skrivet av SvEngland:

Hello reference this offer http://www.inet.se/kampanjer
Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1024MB OC 1499 kronor...
Can you confirm if this is correct as when i click on it it increases in price to 1890 kronor
thanks

It was a communication error and we accidently put a wrong price in the banner.

The price for the card is 1890kr and we have now removed the banner from the page!

Visa signatur

Instagram

Permalänk

Jag beställde 8 gb mer arbetsminne i helgen. På söndag plockades ordern. Och på tisdagen fick jag den. Med en tivoli godisbit. Snabb leverans. Tack

Visa signatur

Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.

Ifåne 4s
Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE, Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB

Permalänk
Medlem

Får ni in A-DATA SSD 511-Series 120GB till butik snart?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Heligsomfan:

Jag beställde 8 gb mer arbetsminne i helgen. På söndag plockades ordern. Och på tisdagen fick jag den. Med en tivoli godisbit. Snabb leverans. Tack

Det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellen...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Ni har en försening på Razer Mamba 4g och har inte ett datum ute än? Flera butiker har fått in den nu. När får ni era?

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Inaktiv

Sitter och slår F5 här just nu.
Jag är nog otålig men kan lika gärna fråga.

Jag skickade in ett serviceärende till er igår, enligt posten har ni tagit emot det men ni inväntar fortfarande paketet, det var otålighets biten. Nu till fråga. Enligt hemsidan kan det ta upp till 10 dagar att göra tester och utföra serviceärendet, men det är jul osv, så nyfikenheten kombinerat ed otåligheten skulle vilja veta hur lång tid det i värsta fall kan ta innan ni funnit felet eller bekräftat att de inte finns något fel? Produkten ifråga är ett Asus Matrix GTX 580.

Tack.
MVH André

Permalänk

Hatten av för inet! Beställde chassi och minnen och fläktar i måndags, sakerna kom idag.

Beställde samtidigt moderkort och prolle från cdon och har jag tur enligt deras support om jag får sakerna nästa vecka. Enligt hemsidan fanns delarna i lager och levtid 1-3 dagar. USELT!

Visa signatur

| Intel Core i7 2700K @ 4.6GHZ 1.34V | Corsair H80 Scythe Typhoon 1850rpm P&P |
| Asus Maximus IV Gene-Z |
| Asus GeForce GTX 1070 8gb | Samsung EVO SSD |
| DDR3 Corsair 16gb | PSU 1000w 80+ |
| Antec Six Hundred | Asus VG278H 120hz 3D monitor |

Permalänk
Medlem

Hej Inet

Köpte en dator från er som ni byggde ihop tillsammans med operastivsystemet WIN7.. Dock så står det ingen Produkt nyckel kod på fodralet till CD skivan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanarya:

Hej Inet

Köpte en dator från er som ni byggde ihop tillsammans med operastivsystemet WIN7.. Dock så står det ingen Produkt nyckel kod på fodralet till CD skivan..

Kollat på datorlådan?

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk

Hejsan inet, ni har möjligvis inte denna produkten i vitt istället för svart?
http://www.inet.se/produkt/6904257/corsair-plexisida-till-600...

Visa signatur

Corsair AX750W > Lian Li PC-V354B > ASUS Maximus III Gene > i5 750 @ 3.8 ghz > Corsair H70 > Corsair 8GB (4x2048MB) > 5970 Quadfire > Corsair Force series 120gb

Permalänk
Medlem

Hej Inet, undrar om ni har möjlighet att ta in en HP Data Vault X311 2TB och i så fall vad det skulle kosta mig?

mvh daniel

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kanarya:

Hej Inet

Som Dahle86 sa så tror jag att det ska stå på (högra?) sidan av datorlådan.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Inet
Skrivet av svalle:

Får ni in A-DATA SSD 511-Series 120GB till butik snart?

Vi har i skrivande stund en kvar på centrallagret så lägger du en bokning i butik så ska det bara ta 1-2arbetsdagar att få ner till någon av våra butiker! Inget som vi vanligtvis lagerhåller i butik utan endast vid bokning/beställningar.

Skrivet av Kare:

Ni har en försening på Razer Mamba 4g och har inte ett datum ute än? Flera butiker har fått in den nu. När får ni era?

Vi väntar på svar från vår leverantör som ska ge oss exakta besked nästa vecka - hemsidan uppdateras så fort vi fått den informationen!

Skrivet av anon179502:

Sitter och slår F5 här just nu.
Jag är nog otålig men kan lika gärna fråga.

Jag skickade in ett serviceärende till er igår, enligt posten har ni tagit emot det men ni inväntar fortfarande paketet, det var otålighets biten. Nu till fråga. Enligt hemsidan kan det ta upp till 10 dagar att göra tester och utföra serviceärendet, men det är jul osv, så nyfikenheten kombinerat ed otåligheten skulle vilja veta hur lång tid det i värsta fall kan ta innan ni funnit felet eller bekräftat att de inte finns något fel? Produkten ifråga är ett Asus Matrix GTX 580.

Tack.
MVH André

Vi jobbar på så gott vi kan och det är svårt att säga hur lång tid det kan ta då det är många olika faktorer som kan påverka hur lång tid det tar. Om du loggar in på hemsidan så kan du följa statusen på serviceärendet alternativt ringa/maila in till oss så kan vi hjälpa till att kolla på just ditt case och ge ett bättre svar!

Skrivet av Kanarya:

Hej Inet

Skrivet av Dahle86:

Kollat på datorlådan?

Skrivet av mr_svahn:

Som Dahle86 sa så tror jag att det ska stå på (högra?) sidan av datorlådan.

Det stämmer, ska sitta längst bak på högra sidan av datorlådan!

Skrivet av DynamitHarry:

Hejsan inet, ni har möjligvis inte denna produkten i vitt istället för svart?
http://www.inet.se/produkt/6904257/corsair-plexisida-till-600...

Skrivet av Nagel:

Hej Inet, undrar om ni har möjlighet att ta in en HP Data Vault X311 2TB och i så fall vad det skulle kosta mig?

mvh daniel

Tyvärr inget som vi kommer att ta in i dagsläget.

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Vet att jag tjatar på er, men Cosmos 2? När kan man lägga en förhandsbokning? En del av era konkurrenter, Komplett bla. som jag totalt vägrar pga. deras hemska fraktpriser, har haft lådan uppe nu i 2 veckor eller nåt. Nånting måste ni väl ha hört?
Bidar med denna för att ge er lite mer kött på benen, http://www.coolermaster-usa.com/landing/cosmos2/

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Tycker det är riktigt dåligt att ni skriver på er hemsida att om man beställer en specialbyggd dator före den 13:e december ska man ha den till jul. Jag beställde min den 11:e och fick idag ett mail om att jag inte får den förrän tisdag nästa vecka, för att den väger 20.8kg (max är tydligen 20kg). VAR FAN STÅR DET PÅ ER HEMSIDA?! Sen att ni väntade i 8 dagar med att bygga den är lite konstigt då jag fick ett mail vid beställning att leveranstiden var ca 8 dagar.

Nu blir det att jaga rätt på Posten och höra om man kan hämta datorn från dem imorgon. Som tur var valde vi postförskott, hittar vi den inte får ni tillbaka skiten. Och jag hoppas att det ligger några hundra pingvinstänger i lådan också...

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Tycker det är riktigt dåligt att ni skriver på er hemsida att om man beställer en specialbyggd dator före den 13:e december ska man ha den till jul. Jag beställde min den 11:e och fick idag ett mail om att jag inte får den förrän tisdag nästa vecka, för att den väger 20.8kg (max är tydligen 20kg). VAR FAN STÅR DET PÅ ER HEMSIDA?! Sen att ni väntade i 8 dagar med att bygga den är lite konstigt då jag fick ett mail vid beställning att leveranstiden var ca 8 dagar.

Nu blir det att jaga rätt på Posten och höra om man kan hämta datorn från dem imorgon. Som tur var valde vi postförskott, hittar vi den inte får ni tillbaka skiten. Och jag hoppas att det ligger några hundra pingvinstänger i lådan också...

Gnäll på posten istället.
det är dom som sätter gränsvärdena för frakten.

Att bygga står 8-10 arbetsdagar , dvs Mån - fre så 10 dagar motsvarar 2v.
11dec + 8dagar/10dagar = 19-22 dec
+ frakt 1-2 dagar dvs 24 en lördag + helg och röd dag måndag.... dvs på tisdag.

EDIT:
http://www.posten.se/ptm/bin/ptmpdf?objectid=4978.10793

Så hade inte posten varit "stänga" så hade dom kunna se mellan fingrarna, men det är som dom sköter hanteringen.
Välkommen åter......

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Toivo83:

Gnäll på posten istället.
det är dom som sätter gränsvärdena för frakten.

Att bygga står 8-10 arbetsdagar , dvs Mån - fre så 10 dagar motsvarar 2v.
11dec + 8dagar/10dagar = 19-22 dec
+ frakt 1-2 dagar dvs 24 en lördag + helg och röd dag måndag.... dvs på tisdag.

EDIT:
http://www.posten.se/ptm/bin/ptmpdf?objectid=4978.10793

http://www.Vikeskar.se/wp-content/uploads/2011/12/Namnlös.png

Så hade inte posten varit "stänga" så hade dom kunna se mellan fingrarna, men det är som dom sköter hanteringen.
Välkommen åter......

Varför ska jag gnälla på posten för att Inet inte kan leverera datorn i tid? Det står ingenting om att den bara får väga 20kg för att jag ska ha den till jul. Det fick jag reda på idag.

Sen står det "Leveranstid: 8-10 arbetsdagar" på montering av dator. Vilket betyder att 8-10 arbetsdagar efter det att jag lagt en beställning ska jag ha datorn. Sen frågade jag var på Inets hemsida det står, inte posten. De borde kanske skriva att om den väger 20kg eller mer så tar det 1-2 dagar längre då det tydligen skickas som "Företagspaket".

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Inet inte kan leverera datorn i tid?

Citat:

Sista beställningsdag för leverans innan jul (endast lagervaror): 21e december 17:00
Sista dag för leverans av skräddarsydd dator: 13e december
Öppet köp (vid obruten förpackning): till 9e januari

Vi kommer under inga omständigheter lämna någon ekonomisk ersättning vid försenad leverans utom vår kontroll, vi erbjuder däremot helt kostnadsfritt återköp (vi står för alla frakter och administrativa kostnader) om leveransen inte skulle vara framme innan julafton.

Häv köpet om det känns bättre, tänk om alla förstod att julhandel är allas marknads högtid.
Att vara tidigt ute å dra fördel av det... nej nej, jäkta å klaga.
Visst har du rätt, dator är inte inkommen i rätt tid, men samtidigt försök ha förståelse att även om den legat under 20Kg så kanske 3 på montering blivit sjuka å därav blir bra många datorer försenade per dag.

God jul å tänk på att ha en god 24´e december iallafall

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Varför ska jag gnälla på posten för att Inet inte kan leverera datorn i tid? Det står ingenting om att den bara får väga 20kg för att jag ska ha den till jul. Det fick jag reda på idag.

Sen står det "Leveranstid: 8-10 arbetsdagar" på montering av dator. Vilket betyder att 8-10 arbetsdagar efter det att jag lagt en beställning ska jag ha datorn. Sen frågade jag var på Inets hemsida det står, inte posten. De borde kanske skriva att om den väger 20kg eller mer så tar det 1-2 dagar längre då det tydligen skickas som "Företagspaket".

Att paketet skulle väga 0.8 kg mer än posten maxvikt på icke företagspaket är olyckligt.
Be inet tälja av lite döplast på datorn nästa gång då,klippa överflödiga kablar, dvs sånt som ökar vikten.

Hade det ej varit röd dag på måndag skulle du fått den då.

Edit: från att du beställde 11 dec och t.om idag är det bara 9 arbets dagars.
Så dom har en dag tillgodo i princip.

Edit2 korigerade lite felaktigheter

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bloopy:

Häv köpet om det känns bättre, tänk om alla förstod att julhandel är allas marknads högtid.
Att vara tidigt ute å dra fördel av det... nej nej, jäkta å klaga.
Visst har du rätt, dator är inte inkommen i rätt tid, men samtidigt försök ha förståelse att även om den legat under 20Kg så kanske 3 på montering blivit sjuka å därav blir bra många datorer försenade per dag.

God jul å tänk på att ha en god 24´e december iallafall

Jo men vi tyckte att vi var ute i hyffsat god tid iallafall. Och om vi inte kan hämta den på posten imorgon så ska vi häva köpet.

Skrivet av Toivo83:

Att paketet skulle väga 0.8 kg mer än posten maxvikt på icke företagspaket är olyckligt.
Be inet tälja av lite döplast på datorn nästa gång då,klippa överflödiga kablar, dvs sånt som ökar vikten.

Hade det ej varit röd dag på måndag skulle du fått den då.

Edit: från att du beställde 11 dec och t.om idag är det bara 9 arbets dagars.
Så dom har en dag tillgodo i princip.

Edit2 korigerade lite felaktigheter

Ja det är lite surt, när jag läste först trodde jag att du menade att de skulle klippa av alla kablar :S lol

De har förvisso en dag "tillgodo" men han jag pratade med på support sa redan i onsdags (innan de byggt ihop den) att den kanske vägde över 20kg och därför skulle det bli längre leveranstid. Om de på förhand anade det så kunde de ju ha byggt ihop den i onsdags istället för idag så hade jag haft den till imorgon (10 dagar).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

De har förvisso en dag "tillgodo" men han jag pratade med på support sa redan i onsdags (innan de byggt ihop den) att den kanske vägde över 20kg och därför skulle det bli längre leveranstid. Om de på förhand anade det så kunde de ju ha byggt ihop den i onsdags istället för idag så hade jag haft den till imorgon (10 dagar).

Du tror verkligen på allvar att alla Inets tekniker har stått i en cirkel kring dina datordelar med armarna i kors i sedan i onsdags och väntat?!
Skärp dig och tänk lite, universum kretsar inte kring dig..
Dessutom så INFORMERADE DOM DIG OM ATT DET SKULLE BLI LÄNGRE LEVERANSTID..

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

Höjer priserna istället för att sänka vid juletid?

Blev lite förvånad för lite mer än en vecka sen när jag satt och höll på med ett datorpaket som hade tänkt beställas, helt plötsligt så höjs hela totalpriset med närmare 700kr. Så då började jag tänka lite och kom underfund med att ni kanske skulle höja priserna lite lagom innan jul när folk inte skulle märka av det så mycket och sen sälja dom på mellandagsrean för lite mindre än vad orginalpriset låg på för att få en riktigt bra försäljning..
Men tydligen så blir det ingen mellandagsrea alls nu när man sitter och läser. väntade tydligen med det helt i onödan.

Känns riktigt tråkigt och det blev en lätt besvikelse såhär vid jul när det alltid brukar bli några kronor billigare när det istället blev dyrare!

Permalänk
Inet
Skrivet av Batman:

Vet att jag tjatar på er, men Cosmos 2? När kan man lägga en förhandsbokning? En del av era konkurrenter, Komplett bla. som jag totalt vägrar pga. deras hemska fraktpriser, har haft lådan uppe nu i 2 veckor eller nåt. Nånting måste ni väl ha hört?
Bidar med denna för att ge er lite mer kött på benen, http://www.coolermaster-usa.com/landing/cosmos2/

Kommer upp på hemsidan så fort vi fått tag på pris och leveranstid från CoolerMaster! Tyvärr är det inte helt lätt att få besked från tillverkarna nu i juletider, men så fort vi har all info kommer det upp på sidan!

Skrivet av mr_svahn:

Hej,

Jag har nu satt mig in i ditt ärende och kan inget annat än be om ursäkt. Problemet i det här fallet är att vikten på datorn precis översteg maxvikten (vilket vi vet först när datorn är monterad) för ett vanligt postpaket vilket gör att det tar en eller två dagar extra i leveranstid. Som redan tidigare konstaterats i tråden är dessvärre posten ganska stelbenta och erbjuder ingen annan lösning eller gör några undantag.

Jag har under morgonen försökt nå dig på ditt mobilnummer för att komma till en lösning, men får endast "Numret går ej att nå för tillfället". Det vore toppen om du kontaktar oss så att vi kan komma till en lösning som du är nöjd med.

Skrivet av wicken:

Blev lite förvånad för lite mer än en vecka sen när jag satt och höll på med ett datorpaket som hade tänkt beställas, helt plötsligt så höjs hela totalpriset med närmare 700kr. Så då började jag tänka lite och kom underfund med att ni kanske skulle höja priserna lite lagom innan jul när folk inte skulle märka av det så mycket och sen sälja dom på mellandagsrean för lite mindre än vad orginalpriset låg på för att få en riktigt bra försäljning..
Men tydligen så blir det ingen mellandagsrea alls nu när man sitter och läser. väntade tydligen med det helt i onödan.

Känns riktigt tråkigt och det blev en lätt besvikelse såhär vid jul när det alltid brukar bli några kronor billigare när det istället blev dyrare!

När det gäller prissättning så har vi på de flesta komponenter helt rörliga priser som kan ändras flera gånger per dag. Prisändringar beror på flera faktorer varav den största som påverkat priset på senaste tiden är dollarn. Då de flesta komponenter köps in i dollar höjs respektive sänks priserna om dollarn går upp eller ner.

Om jag får gissa har du kollat priser i november när dollarn var lägre än idag vilket gör att samma paket kan bli dyrare med dagens priser. En annan sak som kan vara värt och kolla är om du har någon hårddisk i din kundvagn då dessa har stigit rejält sen Thailandskatastrofen.

Och nej, vi höjer aldrig priserna för att kunna köra kampanj sen.

God jul!

Visa signatur

Instagram