Behöver hjälp med Iphone appar/itunes/konton/återställning av jailbreak

Permalänk

Behöver hjälp med Iphone appar/itunes/konton/återställning av jailbreak

Hejsan. Nu är det så att jag har fått en ny iphone (4) och det har uppstått några dilemman. Min förra mobil (jailbreakad med redsn0w iphone 3g) ska jag ge till morsan. Sim-kortet som användes till 3g'n ska inte användas mer överhuvudtaget. Jag har fått två nya sim kort som ska användas till 4'an och 3'an. Tydligen så ska mitt telefonnummer flyttas över till båda enheterna (morsans gamla mobil -> min gamla 3g (inte samma sim) min gamla 3g -> 4'an (inte samma sim) men inget har hänt än men antagligen så sker det om några dagar. Nu när jag förklarat mig lite så ska jag beskriva problemet. Jag har synkat min 3g till Itunes typ en gång och då flyttades en fet mängd med appar över. Sen skapade jag ett nytt Apple-ID och återställde 3g'n, köpte sedan en massa nya appar och sen jailbreakade jag 3g'n. På min nya iphone 4 så använder jag ett befintligt Apple-ID (det som jag hade skapat efter det feta synkningen med 3g'n) och nu undrar jag om det är på något sätt möjligt att få apparna till båda mobilerna? Jag tror även att jag måste resetta min 3g så att mamma kan få ett eget ID. Är det bara trycka på återställ i inställningarna, eller kommer det att fucka över med sim kort o sånt då?

Permalänk

löste skiten.