SweClockers drop!

Två Acer datorer för 2800 kr, vilken skall jag välja?

Permalänk
Medlem

Två Acer datorer för 2800 kr, vilken skall jag välja?

Här är jämförelsen på prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=968986,978493

De är väldigt lika men den ena har celeron processor B800 och den andra har AMD E300 processor.

De säljs imorgon på Mediamart samt på Siba. Den på Siba kan man köpa på nätet redan idag vilket jag tänker göra om ni rekomenderar den.

Tack för insikt.

Permalänk
Medlem

Dator inköpt, det blev en Asus ustället för 2990 kr på CDON med B950 processor. Se länk.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=968986,978493,975464

Permalänk

Bra val tror jag, då intel's "celeron" o AMD's "athlon" presterar som en påse skit... vet inte hur de är med just bärbara men misstänker att de är samma visa

Permalänk
Medlem

Hej, båda datorerna ör väldigt prisvärda.

Om du ska använda datorn för hd film eller lättare spel, skulle jag gå för media markt datorn.
Hade du tänkt att arbeta med office, eller liknande primärt, så skulle jag välja siba datorn.

Visa signatur

Acer Predator G3-605: i7-4790, 8GB, 120GB SSD, GTX 970 - Acer XB280HK 28", 4K, G-SYNC

Permalänk
Medlem

Den du köpt är jag också intresserad av Har lust att skriva en liten recension när du haft den en tid? Skulle vara väldigt tacksam

Permalänk
Medlem

Absolut, lägger in en recension på prisjakt när jag använt den några dagar. Efter att ha läst på om alla dessa 3 processorer så tror jag att B950 för 200 kr mer är det absolut bästa valet. Det är stro skillnad på hur de presterar och B950 är ingen dålig processor och står sig väl mot flera Intel core i3 processorer. Den drar mer ström än speciellt AMD processorn men jag behöver ej fantastisk batteritid. Att jag sen har bra erfarenhet av Asus och gillar dem gör inte saken
sämre. Sedan skillde installerad RAM mycket och de 4 Mb man får med Asus känns även det bra.

Ser att den är slutsåld på CDON nu tyvärr.

Datorn skall vara i en mindre butik och fungera som kassamaskin, spotifyspelare och att köra office på. Är säker på att alla tre datorerna hade fungerat mer än utmärkt för det ändamålet, dock.