[Diskussion] Samsung Galaxy Note Smartphone-tablet-hybrid

Permalänk

Jag har en Samsung Note och är helnöjd klarar allt och lite till .

Se till så ni får 2 års garanti på Telefonerna mobiloutlet-381.com har ett års garanti bara

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Titanium, 3930k GTX 690 Asus X79 Pro Intel 240gb SSD Segate Barracuda 3TB, WD-1.5TB 16gb Kingston Internminne Thermalright Silver Arrow SB-E Antec High Current Gamer 900W Windows 7. Logitec G35. Logitec Z5500. Gigabyte Osmium Gaming.SteelSeries Sensei - Fnatic edition. Philips 52 8605H + 3D Kitt. Samsung S27A950+ 3D Brillor Epson tw3600 + 117 duk

Permalänk
Medlem

Nu har jag köpt med! Håller på instalera o fixa. men det ser grymt ut!

Edit: Supersnabb! Bästa skärmen ja har haft...
Storleken kan bli lite jobbig i verkliga vardagslivet! Men ännu är det värt det! Grym batteri tid,.

Permalänk

Den här tråden har förstört mitt annars fläckfria kredit-register. Måste ta ett snack med Telia imorrn och binda mig på 24 månader. Verkar vara en riktigt trevlig lur!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Medlem

Beställde en Galaxy Note från http://www.bazula.se/ onsdagen den 7:e december. Nu är det den 19:e och de har inte skickat -.-

Permalänk
Medlem

Ni som har nära till Phonecenter i Göteborg(Friggagatan 13A) kan ju knalla in och köpa den för 4999:-

Mobil.se testade nyss Galaxy Note, men de gav ett riktigt dåligt betyg som inte motsvarar vad den är värd. Blir så sne på dem...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Flimmer!

När jag tittar på Youtube i 720 p eller lägre upplösning i webbläsaren så flimrar skärmen rätt mycket!

Flimret syns bara på högra delen av skärmen (övre delen när man tittar i horisontellt läge).

Testa: Se de 15 första sekunderna i Cars 2 trailern i 720 p. Använd webbläsaren, inte appen.
http://www.youtube.com/watch?v=oFTfAdauCOo

Flimret syns inte om man:
Spelar upp i 1080 p i webbläsaren.
Sparar ner samma klipp och kollar på den i den inbyggda spelaren i ex. 720 p
Kör med Youtube-appen (blir ju dock inte lika hög upplösning)

Jag antar att detta bara är ett mjukvaruproblem som kanske fixas med ICS men det vore schyst om någon kunde spela filmen i sin Note i webbläsaren i 720 p och säga om ni får flimmer eller ej!

Tack!

Visa signatur

EPoX EP-8RDA+[¤]Athlon XP 2100+[¤]TwinMOS PC3200 m/Winbond[¤]Radeon 9700[¤]Antec 480W[¤]Vattenkylning[¤] 3D Mark 2001 SE

Permalänk
Medlem

Märkligt du är den första som påpekar detta Creation

Att en sån sak ens existerar på en mobil för 6500

Creation - har du prövat med html5 versionen samt m.youtube på webbläsaren?

Och har du prövat olika webbläsare?

Och är det bara i Youtube detta fenomen dyker upp inte i andra flash sammanhang?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreaTioN:

När jag tittar på Youtube i 720 p eller lägre upplösning i webbläsaren så flimrar skärmen rätt mycket!

Flimret syns bara på högra delen av skärmen (övre delen när man tittar i horisontellt läge).

Testa: Se de 15 första sekunderna i Cars 2 trailern i 720 p. Använd webbläsaren, inte appen.
http://www.youtube.com/watch?v=oFTfAdauCOo

Flimret syns inte om man:
Spelar upp i 1080 p i webbläsaren.
Sparar ner samma klipp och kollar på den i den inbyggda spelaren i ex. 720 p
Kör med Youtube-appen (blir ju dock inte lika hög upplösning)

Jag antar att detta bara är ett mjukvaruproblem som kanske fixas med ICS men det vore schyst om någon kunde spela filmen i sin Note i webbläsaren i 720 p och säga om ni får flimmer eller ej!

Tack!

Testade och du har rätt. Men överlag var bilden sjukt fin och jag hade aldrig märkt det om jag inte letat efter det. Hårfint. Som du säger, bara i 720p och endast i det läget. Känns mera som att bitraten var för låg i de svarta nivåerna, en dålig komprimering helt enkelt. Sånt är synligt på Note i högre grad än mobiler med lägre upplösning av samma anledning att SD ser skräp ut i HD. Youtube är duktiga på att komprimera sönder klippen, de vill väl spara utrymme så långt som är möjligt...

Se klippet i 1080p, problem solved...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Ozeroun Jag tycker också det är jättemärkligt att man inte läser om det här överallt. Tycker det här flimret är väldigt tydligt, iaf på min skärm.

Jag testade nu med m.youtube och det fungerar som appen, dvs. inget flimmer men inte heller tillgång till högupplösta videos som man vill ha om man har köpt en Note.

html5 versionen visste jag inte ens fanns och den fungerar klockrent! Så tack så mycket Jättebra att man kan se på Youtube nu iaf.

Tyvärr finns problemet kvar i alla andra flashspelare som exempelvis SVTplay och Aftonbladet Tv..

Vi får helt enkelt vänta på uppdateringar som ICS och kanske en fixad och bättre Youtube-app med 720 p som HQ.

Fredag Det tråkiga med att köra 1080 p är att Noten inte har så hög upplösning, vilket resulterar i att bilden blir komprimerad. Detta syns tydligt i vissa filmer, särskilt på text och annat fint som då trycks ihop och ser konstigt ut.

Nu vet jag iaf att det inte är fel på min telefon och nu är jag väldigt glad över att html5 fungerade bra i Youtube

Tack för era svar!

Visa signatur

EPoX EP-8RDA+[¤]Athlon XP 2100+[¤]TwinMOS PC3200 m/Winbond[¤]Radeon 9700[¤]Antec 480W[¤]Vattenkylning[¤] 3D Mark 2001 SE

Permalänk
Medlem

Har haft min Note ett tag nu och det enda jag kan klaga på tycker jag är att bakstycket är på tok för halt. Den är lite stor och klumpig och skulle gärna vilja ha något med mycket friktion på baksidan.
Har beställt ett siliconskydd så får se hur det blir med det på.

Annars så var mjukvaran som följde med Noten lite små seg ibland men det vart mycket bättre med lite nyare builds. Kör nu med KL3 och funkar kanon.

Blir nog riktigt bra sen med ics för man känner av ibland i liston och lite jox där man kan scrolla att det är tungt med alla pixlar för Noten (:

Enda anledningen att inte köpa denna om man är ute efter nått i denna prisklass är om man tycker den är för stor för fickan. Jag märker inte av min men är rätt stor och har utan problem haft en SGT i sidofickan på byxan i ett halvår hela tiden.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

Creation kul det löste sig med youtube delen

Har du kört svtplay direkt via webben eller deras egen app?

http://svt.se/2.104148/1.1813222/titta_pa_svt_play_i_din_mobi...

Permalänk
Medlem

Kul att man fick med typ 30 förinstallerade appar som man inte har en aning om vad de gör och inte kan avinstallera.

Permalänk
Medlem

Har Galaxy Note "SRS-enhancement" till musiken?

Permalänk

har haft min i lite över två veckor nu...
det är såhär en mobil ska vara..den är..alltså... det finns inte ord för hur otroligt...otrolig den är.

om noten hade varit en förstärkare så hade volymknappen gått till volym 11 ..

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem

Har precis fått min julklapp från tomten Installerat den och bara tittat runt en snabbis, men av det jag sett verkar det mycket lovande

Har haft både iPhone 4 och andra Android-lurar så jag ska nog sätta mig och göra en genomgående användarrecension när jag bekantat mig med den i några dagar.

Om någon vill att jag ska testa något speciellt så säg gärna till

Mvh

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Någon annan som har märkt att Galaxy Note har gulaktig färgåtergivning? Om jag lägger den sida vid sida med min Iphone 4 kan jag tydligt se att Galaxy Note inte kan ge en helt vit färg, utan den är lite gulaktig som sagt medan Iphone 4's färger slår Note på alla sätt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Murloc:

Någon annan som har märkt att Galaxy Note har gulaktig färgåtergivning? Om jag lägger den sida vid sida med min Iphone 4 kan jag tydligt se att Galaxy Note inte kan ge en helt vit färg, utan den är lite gulaktig som sagt medan Iphone 4's färger slår Note på alla sätt.

Du kan ändra vit-temperaturen på Note.

Permalänk
Skrivet av Murloc:

Kul att man fick med typ 30 förinstallerade appar som man inte har en aning om vad de gör och inte kan avinstallera.

Vilka tänker du nu på?

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk

Är det någon i forumet som vet vart man kan köpa tillbehöret http://www.samsung.com/se/consumer/mobil/mobil/mobiltillbehor... till sin note? Har letat runt lite både på stan och på nätet men hittar inget.

Är tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Cap'n Capsize: Har du testat fodralet? Jag fick med detta när jag beställde från Tele 2 och gillade den inte. Jag tycker att man får svårt att hålla i mobilen. Sedan ligger inte fordralet helt platt mot skärmen heller när den är stängd, så det ser lite konstigt ut, men det kanske är en sak som skulle ordna sig med tiden.

Jag beställde från Amazon och Ebay, där kanske du kan hitta skyddet. Frakten blir inte så dyr heller. Själv har jag valt dessa:

PDair läderfodral: http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290641...

SGP Ultra Crystal skärmskydd: http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170734...

Skinomi "Kolfiber": http://www.amazon.com/Skinomi-TechSkin-Carbon-Protector-Samsu...

Ozeroun: Jag har bara hunnit testa via webben och då var det flimmer. Nu har jag inte längre Noten då jag hittade en död pixel i mitten av skärmen. Funderade på om jag skulle leva med det, men å andra sidan syndes den ganska tydligt och köper man en så dyr mobil ska man väl inte finna sig i en död pixel i centrum. Hoppas att jag får hem en ny snart!

Visa signatur

EPoX EP-8RDA+[¤]Athlon XP 2100+[¤]TwinMOS PC3200 m/Winbond[¤]Radeon 9700[¤]Antec 480W[¤]Vattenkylning[¤] 3D Mark 2001 SE

Permalänk

´Tvärtemot vad Creation tyckte så gillar jag skarpt flip case (som jag fick med telefonen). Mitt ligger helt platt mot telefonen, och den blir lättare för mig att hålla i då jag kan använda flipen som en "klämma" mot telefonen med fingrar emellan, så man får ett grymt stadigt grepp om den, ingen chans att man tapppar!

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Skrivet av CreaTioN:

Cap'n Capsize: Har du testat fodralet? Jag fick med detta när jag beställde från Tele 2 och gillade den inte. Jag tycker att man får svårt att hålla i mobilen. Sedan ligger inte fordralet helt platt mot skärmen heller när den är stängd, så det ser lite konstigt ut, men det kanske är en sak som skulle ordna sig med tiden.

Jag beställde från Amazon och Ebay, där kanske du kan hitta skyddet. Frakten blir inte så dyr heller. Själv har jag valt dessa:

PDair läderfodral: http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290641...

SGP Ultra Crystal skärmskydd: http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170734...

Skinomi "Kolfiber": http://www.amazon.com/Skinomi-TechSkin-Carbon-Protector-Samsu...

Men den lilla läderväskan tror passar bättre om jag tänker efter, ingenting blir ivägen så att säga.

Tack för svaret

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Du kan ändra vit-temperaturen på Note.

Hur då?

Permalänk
Medlem

Haft min i 2 dagar nu och är otroligt nöjd. Vilka färger...så otroligt skarp skärm. Helt plötsligt blev min Xperia 10 en stenålders mobil.

Sett att många klagar på flicker osv vid uppspelning av flash. Det verkar som ni förstått att det är ett mjukvaruproblem och det finns saker man kan göra för att fixa det. Telefonen i sig är helt underbar men mjukvaran kan förbättras en smula som sagt Det enda jag reagerat på är att volymknappen sitter på fel sida när man använder flippen på mobilen. Blir omöjligt att sänka/höja med en hand. Jag har tyvärr ingen volymkontroll på mina hörlurar (inte orginal) plus att jag tycker baksidan kunde varit lite mer sträv så man får bättre grepp.

EDIT: Batteritiden är löjligt bra för en mobil med denna skärmstorleken. Långt över förväntan. Klarar lika länge som min Xperia gjorde med 2 batterier = en hel dag med massor av surf, lite GPS körning och några samtal.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av Peter Parker:

Hoppar över ny mobil, ska köpa cykel istället!

de blev en S2 istället! Glad att jag hoppade Noten, så stoooor!

Permalänk
Skrivet av Peter Parker:

de blev en S2 istället! Glad att jag hoppade Noten, så stoooor!

Det är precis därför jag älskar den. För första gågen känns det som att man faktiskt kan använda en smartphone som det var tänkt, med kalender och notiser, fotoredigering och anteckningar på kartor etc. Kommer aldrig att gåt tillbaka till en liten telefon. Sen får jag min Samsung Slate på lördag (först i Sverige kanske?) som kommer bli den perfekta kombiantionen!

Jag kanske gör en liten mini recension här om det finns intresse.

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpaatkins:

Det är precis därför jag älskar den. För första gågen känns det som att man faktiskt kan använda en smartphone som det var tänkt, med kalender och notiser, fotoredigering och anteckningar på kartor etc. Kommer aldrig att gåt tillbaka till en liten telefon. Sen får jag min Samsung Slate på lördag (först i Sverige kanske?) som kommer bli den perfekta kombiantionen!

Jag kanske gör en liten mini recension här om det finns intresse.

Blev väldigt nyfiken på slate, så en minirecension får du jättegärna göra!

Beställde en note som jobbmobil, väntar nu på att den ska levereras. Hoppas på att den inte är för stor haha

Visa signatur
Permalänk

Uppdaterat tråden med att det finns en uppdatering till noten (fortfarande andriod 2.3.6) och laggt till change logen längst ner nästan ska vara på Ca 70 mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av siferhumen:

Uppdaterat tråden med att det finns en uppdatering till noten (fortfarande andriod 2.3.6) och laggt till change logen längst ner nästan ska vara på Ca 70 mb

sökte både via wifi o kies o hitta inge!?

Permalänk
Skrivet av 3kgt:

sökte både via wifi o kies o hitta inge!?

Borde ha sagt att denna uppdatering fanns på dom tyska notens, så då kommer uppdateringen till svenska/nordiska telefonerna snart må man hoppas