[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Medlem

Nu är det fullt på servern igen, SKÅL!

Satt igår med 20spelare, vi fick igång livet på servern igen.

God nyår!

Visa signatur

[ ASRock Extreme Gen 3 ][ Intel Core i7 950 ][ GTX 670 2GB ][ Corsair 6GB (2x2GB) 1333MHz XMS3 ][ Antec 750W 80+ ][ Corsair 650 D ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av vetej:

jag har en fråga till er moderator/host på sweclockers.com server i bf3.

vet inte ni vad en ord noob betyder? pga jag blev banned av den ord när jag skrev då undrar jag att ord nybörjare e ful ord eller?

Noob är slang för nybörjare. Det används oftast som en nedsättande term.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

då är nybörjare ord samma som nedsättande term också? men jag förstår vad du menar men jag skriv inte för att nedsättande på något.

jag e inte arg bara råkar tog fel ord och blev banned i 1 tim och det gör inget, har middag snart iaf

God nytt år på er sweclockers folk

Visa signatur

Ny dator, Moderkort: Asus Z170-A cpu: intel 6700k 4.8 ghz Kylare: Corsair h105 Ram minne: Corsair 16gb 2400mhz Grafikkort: Nivida Gainward 680gtx 2gb, sdd 2 st, hdd 3st, nätaggregat Evga supernova 750 watt, Chassi: Fractal arc xl

Dator fd den dog. 2008-2015 rip.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av vetej:

jag har en fråga till er moderator/host på sweclockers.com server i bf3.

vet inte ni vad en ord noob betyder? pga jag blev banned av den ord när jag skrev då undrar jag att ord nybörjare e ful ord eller?

Vi vet precis vad det är och hur det används. Du blev varnad för språkbruket två gånger och den tredje blev du bannad i 1 h av vår autoadmin. Vi har ett språkfilter för att förhindra otrevligheter i chatten och tyvärr används ordet "Noob" som ett tarvligt uttryck. Ordet "newbie" är inte förbjudet eftersom det inte är ett skällsord.

Skrivet av Marcusk:

Exakt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Tycker att det e kul server o spela på men ibland blir jag störd när nån tk'ar en när man sätter sig i heli/flygplan och säger förlåt efteråt, vad är meningen o säga det ens om man gjort det med flit? jag kan acceptera om det är mitt i action men på hembasen är ju helt korkat!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av The Sweeper x:

Tycker att det e kul server o spela på men ibland blir jag störd när nån tk'ar en när man sätter sig i heli/flygplan och säger förlåt efteråt, vad är meningen o säga det ens om man gjort det med flit? jag kan acceptera om det är mitt i action men på hembasen är ju helt korkat!

Eftersom det inte går urskilja från loggarna hur en tk gick till om det var avsiktligt eller en olycka om personen dessutom säger sorry så är det ännu svårare att upptäcka det. Har vi dock en screenshot på händelsen så kan vi göra något åt den personen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av contra:

då måste ja fråga varför? då svenne kan användas av en j*de som kränkande för oss svenska eller hur? nu är de väl inte jätte vanligt men måste ju ifråga sätta när ni bannar ord som j*de men inte svenne, gissar på att t*rk, n*gger i alla dess former är svartlistade. svenne kan lika väl användas som kränkande på samma sätt . rasism är ju inte bara mot färgade eller hur, im just saying. dumt o banna för ett ord som kan tolkas på flera sätt när andra ord som funkar på exakt samma sätt inte är.

När blev det rasistiskt att kalla någon svenne? Att vara svensk medborgare har inget med din hudfärg att göra

Permalänk
Medlem

Suck, snart får man komma hem så man kan skjuta lite admins på servern med sin IFV eller tank och skapa kaos. Siene crossing <3<3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Noobenu:

När blev det rasistiskt att kalla någon svenne? Att vara svensk medborgare har inget med din hudfärg att göra

Tack, det där är en generell fråga som inte hör hemma i samband med SweC BF3 som är trådens huvudämne.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Medlem

Hur ska man kunna mellandagsspela när det är tomt på servern?

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sca:

Hur ska man kunna mellandagsspela när det är tomt på servern?

Alla servers kräver x antal spelare innan den når en kritisk, självförsörjande nivå då spelare självmant och stegvis ansluter. Det var en anledning att vi skapade grunden för ett mumble community så spelarna kan samlas, samordna och skapa närmare band.

Det är kul att se folk fråga efter fler på servern, logga in på mumble och sätt er i en kanal. Det samlar upp folk. Beroende på när på dygnet, inom 30 min kan man få 4-12 personer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

in med lite folk nudå!

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara för mig varför jag blir kickad stup i kvarten? Står att jag blir kickad från servern men helt utan anledning, vet inte om det är punkbuster som spökar eller vad det är? Någon som har haft liknande problem?

Visa signatur

Who dosen´t love gadgets?

Permalänk
Medlem

Hej.

Just nu fick jag den här meddelanden:
Game disconnected: you have been banned from this server. Stated reason: Banned for 1 hours for bad language.

En timme är inte helt dåligt, men jag vill veta varför. Jag skrev absolut ingenting.

Min nickname är JakeDunc.

Permalänk
Medlem

Har admins funderat på om man kanske skulla banna alla med ryska ip:n? De fuskar ändå bara, och/eller har hög ping.

Edit: Hur tar man screenshots förresten, det blir bara svart för mig.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av IuZ:

Kan någon förklara för mig varför jag blir kickad stup i kvarten? Står att jag blir kickad från servern men helt utan anledning, vet inte om det är punkbuster som spökar eller vad det är? Någon som har haft liknande problem?

Det där är inte helt ovanligt problem om inte punkbuster är helt synkad mellan klient och server, standardåtgärden är att gå till evenbalance hemsida och plocka ner "pbsetup" för att manuellt köra en uppdatering.

Skrivet av JakeDunc:

Hej.

Game disconnected: you have been banned from this server. Stated reason: Banned for 1 hours for bad language.

En timme är inte helt dåligt, men jag vill veta varför. Jag skrev absolut ingenting.

Mja, absolut ingenting vet jag inte om jag kallar detta...

Citat:

[23:46:37] JakeDunc > drop a medkit, retard

Men däremot så borde systemet bara genererat en varning på första gången. Hmm. Ser att du inte skrivit mer än tre chats och ingen av de andra fastnade i chatfiltret. Ska kolla om något blivit trasigt nu vid senaste serveruppdateringen. Tack för input!

Skrivet av davyp3:

Har admins funderat på om man kanske skulla banna alla med ryska ip:n? De fuskar ändå bara, och/eller har hög ping.

Jo, vi har funderat på att begränsa oss till europa till exempel (inte så mycket pga din generalisering angående ryska användare men av andra skäl). Vi kan ta upp din synpunkt på nästa möte.

Om du menar "prt scr" tangenten så tror jag inte den "ser" BF3. Pröva en tredjehandsprogramvara. Fraps funkar fint för mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Vi borde banna alla från Tyskland och Sverige också då?

Toplistan i världen av mest fuskare.

1.Tyskland
2.Sverige
3.Ryssland

Detta är från såna som har blivit tagna av anticheat program.

Ska försöka leta upp artikeln från vart jag såg detta, om det är någon som vill ha proof.

Sen om du vill ta screenshot kan du använda Fraps.
Eller så skriver du render.screenshot i consolen så tar den ett printscreen.
Det sparas i Dina Dokument.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av JakeDunc:

Hej.

Detta kan vara ett intressant fall av kumulativ bestraffning. Pluginen ska egentligen glömma efter en viss tid om någon sagt något dumt.

Igår sade du;

Citat:

[23:46:37] JakeDunc > drop a medkit, retard

Den 25 sade du;

Citat:

[22:05:49] JakeDunc > sry, retard

Och den 23 sade du;

Citat:

[18:14:36] JakeDunc > you are really retarded aren't you

Verkar fäst vid just det ordet? Vet du vad, om du slutar använda "retard" som ord så tar jag och kikar på varför pluginen verkar komma ihåg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Jag har personligen slutat spela på swec server sedan en tid tillbaka.
Spelet är designat för att fungera på ett visst sätt och jag anser att dom har stängt av lite väl mycket som gör spelet kul för mig.

Tror många känner så och helt enkelt inte spelar i denna server.

själv har jag slutat spela på servern eftersom b2k mapsen intresserar mig mest.. Noshahr Canals, seine crossing och operation firestorm ser jag som ointressant maps i dagsläget.
tycker servern borde nischa sig lite.. antingen riktiga BF maps typ kahrg, wake etc eller så spelar man tightare stats banor typ seine, grand etc.. kanske dags att hosta någon mer server.. lite som webbhallen, TV2 mfl?

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av jakbob:

själv har jag slutat spela på servern eftersom b2k mapsen intresserar mig mest.. Noshahr Canals, seine crossing och operation firestorm ser jag som ointressant maps i dagsläget.
tycker servern borde nischa sig lite.. antingen riktiga BF maps typ kahrg, wake etc eller så spelar man tightare stats banor typ seine, grand etc.. kanske dags att hosta någon mer server.. lite som webbhallen, TV2 mfl?

Efter ledigheten är över så ska admins pratas vid igen, det finns en lista över alternativa serverbetalningsplaner (det är inte direkt gratis att ha en bf3 server vet du) som vi ska ta upp för förslag. De förslagen hänger dock på att EA/Dice fått ordning på reserved slots vilket jag inte har koll på för tillfället.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Efter ledigheten är över så ska admins pratas vid igen, det finns en lista över alternativa serverbetalningsplaner (det är inte direkt gratis att ha en bf3 server vet du) som vi ska ta upp för förslag. De förslagen hänger dock på att EA/Dice fått ordning på reserved slots vilket jag inte har koll på för tillfället.

Låter ju jätte bra! Självklart är det inte gratis men om man vill hålla swec servern aktuell finns det nog inget annat val eftersom det finns många olika spelstilar inom bf. Uppskattar det ni gör det ska ni veta kanske lät lite negativ i första inlägget.

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Detta kan vara ett intressant fall av kumulativ bestraffning. Pluginen ska egentligen glömma efter en viss tid om någon sagt något dumt.

Igår sade du;

Den 25 sade du;

Och den 23 sade du;

Verkar fäst vid just det ordet? Vet du vad, om du slutar använda "retard" som ord så tar jag och kikar på varför pluginen verkar komma ihåg.

Haha, tack för ditt svar.
Jag tyckte att jag var kickad innan tryckte jag på "enter" att skicka den där meddelanden. Tydligen hade jag fel.

Den 25 "sry, retard" betydde att jag var en "retard" för att jag sköt mot min teammate.
Nu lovar jag att aldrig använda det ordet igen.

Tack igen.

P.S. Svenskt är inte mitt hemspråk så förlåt om jag har gjort många fel, jag hoppas att du kan åtminstone förstå vad jag menar.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av JakeDunc:

Haha, tack för ditt svar.
Jag tyckte att jag var kickad innan tryckte jag på "enter" att skicka den där meddelanden. Tydligen hade jag fel.

Den 25 "sry, retard" betydde att jag var en "retard" för att jag sköt mot min teammate.
Nu lovar jag att aldrig använda det ordet igen.

Tack igen.

P.S. Svenskt är inte mitt hemspråk så förlåt om jag har gjort många fel, jag hoppas att du kan åtminstone förstå vad jag menar.

Ingen fara, det är faktiskt väldigt märkligt att vårt BF3 plugin kom ihåg det så länge så det var bra att vi fick veta det. Din svenska är för övrigt fullt förståelig, det är ett hyfsat svårt språk som man kan förstå om man hört dessa:

Slayradio's Mastering Swedish

Hade inte gissat om du inte sagt det, så massa cred åt dig!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Ingen fara, det är faktiskt väldigt märkligt att vårt BF3 plugin kom ihåg det så länge så det var bra att vi fick veta det. Din svenska är för övrigt fullt förståelig, det är ett hyfsat svårt språk som man kan förstå om man hört dessa:

Slayradio's Mastering Swedish

Hade inte gissat om du inte sagt det, så massa cred åt dig!

Nu när man läst länken, så fattar man att det kanske inte är så lätt med svenska språket!

Nästan (vadå nästan) så man tänker hur det kunde bli så fel!! Så många ord som har samma stavning, men en helt annan betydelse!

Edit/ vill inte dra igång en följetång angående språk! Kunde bara inte låta bli att skriva, då jag fick en mindre Aha!! Så låt det stanna vid BF3 serverfrågor/åsikter är ni snälla!! !!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Förlåt men jag måste bara säga tack för länken, det var väldigt kul att se att det är inte bara jag som har problem med svenskt uttal.
Men den absolut svåraste i språket är ordföljden, det är jag säkert på.

Permalänk
Medlem

Något problem med servern? Den verkar starta om hela tiden och alla blir disconnectade:(

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk

Det är inte bara Sweclockers servern som disconnectar, verkar vara samtliga servrar.

Permalänk

Jag blev dissad ifrån mumble också så denna gång har det nog inte med ea att göra i alla fall.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk

Tycker det är dålig fart på servern, eller rättare sagt tomt på folk!

Lite folk i mumble också.. känns lite smådumt att hoppa in i en konvo när det är 3st som typ känner varandra som snackar.

Jag KRÄVER bättring!

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

HAHA asg "Språkfascister kan komma när de ser ett komma" å "Jag renar mina renar inför slakten".
Ja svenska har många udda, men att höra det är oslagbart

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.