Permalänk
Medlem

Det är beklagligt at sånt här händer.. Hoppas för din skull at det ordnar sig
Det är ofta transportörer skiter i at kunder har beställt en vara och betalt dyra pengar för den.. Det finns en uppsjö videos som visar detta på youtube, de flesta kommer undan dock.. Jag har själv fått et vattenskadat evga moderkort i utbyte mot et som jag skickade til tyskland för reklamation, det rättade sig til slut men det tog 2 månader innan alt var klart.. Ge dig inte bara, ligg på dem hela tiden om detta.

Permalänk
Avstängd

Hoppas det är yttre påverkan på kartongen/embalaget - annars kommer inte fraktbolaget stå för det iafall då det ej går att bevisa att det är en fraktskada!

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk

Trådens populäraste ord: Peter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Larsson95:

Trådens populäraste ord: Peter

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väl ett namn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon124265:

Det är väl ett namn?

you made me laugh!

Visa signatur

~ Asus P8P67 Deluxe B3 - Intel i5 2500k 4,4Ghz - Gainward GeForce GTX 460 SLI - Corsair XMS3 4x4gb 1600Mhz - Corsair 1000w HX - Intel SSD 510 120gb - Rasurbo BC-10 Härligt moddat ;) ~
~ Sony Vaio VPCEB1M1E - Inte Core i3 2,13Ghz - ATI Mobility Radeon HD5650 1024mb - 2x2gb 1066Mhz - 500gb 5400rpm ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErsdaHL06:

en vanlig skärm har väl inte äkta glas eller? min g2420 är ju iallafall plast.

Då var det väl en ovanlig skärm då
Nä men finns många skärmar med glas för det blir bättre och klarare färger då.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Samsung S27A950D

Permalänk

Usch, glasplanel :$ I lider with you.

Edit: Trådens vanligaste ord=Glas
Trådens näst vanligaste ord=Peter

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av BTLulle:

Det är transportförsäkringen som täcker inte garantin.

Jo är synd, men kanske skärmen fungerar ändå, glaset som är trasigt är väll bara ett skydd för panelen.

Har sett nån som beställt från samma företag och haft problem och då har dom bara hänvisat till att dom inte skickar varor utomlands och därför inte ersätter för transportskador och garantiärenden.

Så man ska nog tänka sig för innan man beställer från utlandet, många gånger är det bättre betala lite mera från en svensk butik och få hjälp när det strular.

MVH Peter

Problemet med dessa skärmar är att de bara säljs utomlands. Några fåtal butiker vad jag vet.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz Kylare: Corsair H110 Moderkort:Gigabyte X570 AORUS PRO:[/B] Corsair Dominator 3000MHZ 32GB Lagring: Samsung 960 EVO 1TB Intel 540s Series 2.5" SSD 240GB Samsung 840 Pro 128gb Intel X25-M G2 80GB Western Digital 4TB GPU: AORUS GeForce RTX™ 3080 MASTER 10GNätagg : Corsair AX1200i Chassi: Corsair Carbide Air 540 Headset: Corsair Virtuoso RGB Wireless XT Tangentbord: Logitech G915 LIGHTSPEED Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT Skärm: Samsung C49RG90 Konsol: PS5 Nintendo Wii Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

måste vara folk som hatar sitt jobb som hanterar paket sådär =/ inte skoj när det händer. ett tips är ju att innan man hämtar ut det ber man att få kolla om paketet är intakt. skaka lite lätt på det och så. ibland är det svårt att bevisa att det hänt under frakten. alternativt att man filmar medans man öppnar det. men har för mig att från det att man hämtar ut paketet så gäller inte transportförsäkringen. i vissa fall iaf.

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Avstängd

Mitt gamla Haf 922 var helt sönder sparkat vid uppackning vettefan vad posten gör med sina grejer :S

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

fyfan så jävla gött för honom att bli fångad på kamera då

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Deprimerande, hade den sett ut så där efter några mindre lyckade rundor quake etc. hade jag sett lite mer humor i det.
Hoppas du lyckas lösa det där inom en inte allt för lång framtid.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Surt. När ska transportföretagen inse att det är folks ömtåliga egendom de transporterar och inte tegelsten som går att behandla hur som helst. Hade tagit mig ett ordentlig samtal med transportfirman om det hade hänt mig.

Edit: Såg också videon om Fedex. Direkt skrämmande.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk

Sånt här ska inte få hända Väldigt tråkigt för dig fas723.

Om du har tur går det kanske på garantin.

Skrivet av Jagab:

Surt. När ska transportföretagen inse att det är folks ömtåliga egendom de transporterar och inte tegelsten som går att behandla hur som helst. Hade tagit mig ett ordentlig samtal med transportfirman om det hade hänt mig.

Edit: Såg också videon om Fedex. Direkt skrämmande.

Ja det är sjukt. Undra hur dom som jobbar på Fedex tänker...

Skrivet av morxy49:

fyfan så jävla gött för honom att bli fångad på kamera då

Det är tur det, hoppas han blev av med jobbet

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Skär i hjärtat. Samma sak i väsk-krossen på flygplatserna.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Tur att de inte gjorde så med min skärm när jag fick den xD

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Bara för att göra en sak klart: Transportskador är inte garantiärenden, utan reklamationsärende. Att reklamera har man en lagstadgad rätt till för produkter som är köpta inom hela EU, men du verkar ju ha hittat min tråd om detta redan så detta är väl mest ett tips till er andra som diskuterar. Garantier är frivilligt att lämna från tillverkarens sida, men även utan garanti så har man en hel del rättigheter enligt lag.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av BTLulle:

Det är transportförsäkringen som täcker inte garantin.

Jo är synd, men kanske skärmen fungerar ändå, glaset som är trasigt är väll bara ett skydd för panelen.

Har sett nån som beställt från samma företag och haft problem och då har dom bara hänvisat till att dom inte skickar varor utomlands och därför inte ersätter för transportskador och garantiärenden.

Så man ska nog tänka sig för innan man beställer från utlandet, många gånger är det bättre betala lite mera från en svensk butik och få hjälp när det strular.

MVH Peter

Orka skriva "MVH Peter" med varje meddelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BTLulle:

Det är alltså ett fabrikationsfel att skärmen gått sönder i transporten, tror inte de. däremot så blir det nog företaget som skickat skärmen som ska ta hand om ärendet mot transportföretaget. Men har ingenting med garantin att göra i alla fall.

MVH Peter

Visst, det har inget med garanti att göra, dock så är skadan ett fel på varan som vid reklamation ska ersättas av säljaren enligt konsumentköplagen (förutsatt att TS är konsument).
Nu är det visserligen från Storbritannien han beställt men deras konsumentskyddslagar ska inte skilja sig särskilt mycket från våra.
http://www.konsumenteuropa.se/Klaga/Fel-pa-varan/

Permalänk
Skrivet av Awesomty:

Orka bry sig.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av söderström123:

men på ett sätt så är de ju ändå garantin som gäller, men va är de att bråka om? de är ju jävligt synd att killen fick hem en trasig skärm

Som egenföretagare själv så vet jag att det inte går på garanti, inte alls..! Det är bolaget som skötte frakten som får ersätta detta, under förutsättning att inte TS sparkat sönder grejerna själv i samband med leverans =P

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Men snälla, Peter är ändå den som hjälpt mest och vet vad han pratar om +1 till han.

Visa signatur

Min är störst för jag kör BMW!

Permalänk

Säg inte att du fick den sådär? Fy Fan

Visa signatur

ASUS RAMPAGE III EXTREME | Intel i7 930 @ 4Ghz | CORSAIR 6GB 1866mhz | XFX HD 5970 2GB @ 900Mhz & 1180Mhz 1.2v | Crucial SSD C300 64GB | WD 500GB | M-AUDIO C-600 AVID | Corsair TX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awesomty:

u mad? han är ju en äkta gentleman.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Konstigt att alla ska bli så förvånade varje gång någonting går sönder under transport. Antar att du inte fick den skickad på halvpall, så som gods av den här typen ska skickas? Det är ju ändå en glasskiva vi pratar om.
Hoppas att du kontaktade transportföretaget omgående, även om jag skulle tro att godset kommer gå under kategorin "Otillräckligt emballerat" och du kommer vägras ersättning från dem.

EDIT: Eller, rättare sagt, Overclockers kommer vägras ersättning.

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkOoze:

Jag förstår inte hur ni tror att allt ska gå på garantin ?!
Hur ska tillverkaren kunna ta ansvar för att posten inte ska ha sönder produkten vid frakt....

Återförsäljaren/butiken har ansvar för produkten ända tills den överlämnas till kund. Som sagt är det butikens ärende att driva med transportbolaget, om det nu är de som har förstört den.

Permalänk
Medlem

Hej på er.
Jodå den den kom sådär. Var som vanligt då man köper nya prylar spänd över att få provköra när den kom hem, men då jag tog bort embalaget så var det helt krossat under.

Så här skrev jag till Overclockers efter några mail fram och tillbaka (tack för hjälpen nikwid).

Skrivet av fas723:

Tack för hjälpen!

Jag har mailat lite (eller web note:at) med Mr Joseph Bailey idag. Lånade en del från ditt mail. Hoppas inte det gjorde något.
Som du ser så är inte detta heller ett självklart ärende för Overclocklers. Lägger med mitt sista mail till dem.

Mr Bailey,
I don’t claim any warranty and it doesn’t matter what you state on your webpage in this matter. You have clearly sent me a faulty product which I never have ordered. It is up to Overclockers to provide me with a functional product on arrival. Even if you have a line at your webpage saying ” 3yr RTB Warranty (UK customer only)” doesn’t give you the right to send me a damaged or none working product.

It is rather the opposite. According to laws in both Great Britain and Sweden (and every other EU-nation as well) I have the right to return a faulty product at no extra charge in return for a new one, if the product does not conform to the description given by the seller. My rights to return faulty goods are not something you can negotiate away, no matter what you write on your web page. "Directive 1999/44/EC of the European Parliament and of the Council of 25 May 1999 on certain aspects of the sale of consumer goods and associated guarantees", clearly states that:

3.1. The seller shall be liable to the consumer for any lack of conformity which exists at the time the goods were delivered.
3.2. In the case of a lack of conformity, the consumer shall be entitled to have the goods brought into conformity free of charge by repair or replacement, in accordance with paragraph 3, or to have an appropriate reduction made in the price or the contract rescinded with regard to those goods, in accordance with paragraphs 5 and 6.
You find the text here:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:19...

If this is as you say, that this monitor never should have been sold outside UK, why have you agreed to send it to me then? Your decision to ship it also made you responsible for the package until I have received it in a proper condition and properly functional, and it is up to Overclockers to arrange replacement until this is fulfilled. I can of course help you out in shipping it back to you as long as you send me a prepaid return slip (or send one digitally that I can print and attach to the package) so that I may return this monitor for a new one. So please stop sending me none working solutions in return, instead help me out and get this monitor over to you so that I can get a new one. (Maybe this is not even necessary? You have seen the pictures and it is completely broken so why bother in shipping it back? Just send me a new one. But if that is not possible I will return it to you.)
You find the pictures here again: http://www.sweclockers.com/galleri/8618-hazro-hz27wc-efter-up...

Finally, I don’t like you haven’t even started a RMA yet. Please start a case and give me a RMA number so we can get started.
Regards, Anders Berfner

------------------------------

Dear Anders Berfner,

as stated on our website this item is not sold outside to outside the UK with warranty or cover, if you have purchased it outside the UK ignoring this sales information you have to get it back to a location within the UK that we can collect from.

Regards,

Joseph Bailey

Dold text

Skrivet av Eadcruzher:

Vilka var det som fraktade den?

Det var DPD.

Permalänk
Medlem

hoppas denna kommer till Svergie, vill köpa

Permalänk
Skrivet av skotten01:

Vadå???

Visa signatur