Permalänk
Inaktiv

Qpad mk-50

Jag märkte idag att backspacetangenten är lite trög på mitt Cherry MX Röda switchar MK-50. Är det något som ni också har märkt? Det krävs märkbart mer kraft att trycka in just den tangenten jämfört med alla andra tangenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Jag märkte idag att backspacetangenten är lite trög på mitt Cherry MX Röda switchar MK-50. Är det något som ni också har märkt? Det krävs märkbart mer kraft att trycka in just den tangenten jämfört med alla andra tangenter.

Kolla under knappen om det sitter en annan sorts brytare där. Under spacebar på min Zowie Celeritas sitter det en cherry mx black-brytare, medan alla andra är brown

När du lossar på knappen ska du vicka den, inte slita rätt upp, det kan skada brytaren om du har otur.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Inaktiv

Var och försökte byta ut det. Jag märkte att det var inget fel på backspace, utan det är mitt korta lillfinger som inte riktigt når knappen så jag trycker snett uppåt vilket får knappen att trycka mot övre kanten av plast.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, har precis köpt ett MK-50 efter att ha använt Keytronics i 15 år. Backspace är sjukt irriterande och driver mig till vansinne redan efter en dag, i övrigt är jag nöjd med tangentbordet... För övrigt använder jag ringfingret på backspace men den verkar vara petnoga på att man måste trycka precis rakt ned.