Razer Project Fiona - Surfplatta för gamers

Permalänk
Medlem

Ja, fast nej. Visst den är lite häftig men vem har egentligen användning av en sådan?

Permalänk
Hedersmedlem

Nej ta de där kontrollerna, sätt på en skena med inställbar utrymme i mellan där man kan lägga en vanlig iOS/android-surfplatta och gör dem som spelkontroller. Finns ju spelkontroller till mobiler som kopplas via blåtand. Liknande för detta. Då tror jag man kan få mycket mer genomslag.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Nej tack.

Permalänk
Medlem

Herre gud vilken flopp den där kommer bli. Kommer typ på tusen anledningar direkt, tex blir det bara jobbigt att sitta och hålla i den där om man spelat ett tag.

Köper man den där borde man enligt lag tilldelas en förmyndare, för då är man f-- inte fit att ta hand om sina egna pengar.

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem

Yes en sådan måste jag ha! Kungligt. Har väntat på exakt en sådan har skiiitlänge. Men den behöver fler blinkande leds

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

How about no?

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem

Liknar en iPad med två stycken Playstation move kontroller... Aja, hoppas det kan bli något av denna sak iallafall!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

How about sluta vara så jävla negativa till några som är hyfsat nyskapande inom branschen?

Skrivet av frozrr:

Liknar en iPad med två stycken Playstation move kontroller...

Jo, blev lite tveksam till den biten av uppenbara upphovsrättsskäl. Move-biten då, inte så mycket iPad-biten. Och med den silvriga kanten så blir den rätt lik PSP:n (iaf första).

Jag gissar samarbete med Sony eller kommande stämningar.

Och undrar hur batteritiden blir med i7 och hyffsad grafikkrets...

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

How about sluta vara så jävla negativa till några som är hyfsat nyskapande inom branschen?

vad är ditt problem alla har väll sin rätt och säga vad dom tycker eller tror att det kommer gå för produkten

Visa signatur

Cpu: Intel i7 7700k @5.15 ghz. Gpu:Asus Strix Gtx 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aceor:

vad är ditt problem alla har väll sin rätt och säga vad dom tycker eller tror att det kommer gå för produkten

Tänkte mer på bitarna om att de som köper den borde omyndigförklaras samt den sarkastiska biten om att "oh noes, needz moar ledz", troligtvis enbart för att det är Razer som har tillverkat den. Tvivlar på att folk skulle vara lika negativa om t ex Asus hade lanserat den.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Tänkte mer på bitarna om att de som köper den borde omyndigförklaras samt den sarkastiska biten om att "oh noes, needz moar ledz", troligtvis enbart för att det är Razer som har tillverkat den. Tvivlar på att folk skulle vara lika negativa om t ex Asus hade lanserat den.

Ja sant det du säger men brukar oftast vara så det ligger till

tex om sony/microsoft gör en ny konsol och presenterar den så skulle många tycka bra om den,
men om något nytt företag i branschen skulle göra en ny konsol så skulle man tveka för det handlar inte om 10 kr utan mkt pengar.

Men förstår vad du menar

Visa signatur

Cpu: Intel i7 7700k @5.15 ghz. Gpu:Asus Strix Gtx 1080Ti

Permalänk
Medlem

Och vad blir batteritiden i en sån enhetn, 10-15 minuter? Har de tänkt att man ska gå runt med sladd och bilbatteri eller?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Haha, det var lite häftigt. Men jag hoppas inte att den är lika plastig som deras andra prylar.

Permalänk
Medlem

"idag lanserar vi en tung och klumpig onödig surfplatta med kass batteritid, ett OS med spel anpassat för tre gånger kraftfullare maskiner och den har ett otroligt svindyrt pris!"

Om jag ska vara lite seriös så kan jag säga att jag aldrig skulle köpt något i den här stilen då jag inte gillar att ha en handkontrol som väger ett kilo och som man måste kolla på när man håller den i sitt knä nära ett väggutag.

Visa signatur

Rockar en ASUS K53 med en i5 2430m och ett GT 520MX.

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Ojoj....

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Även om jag både vill och hoppas detta säljer, så kommer en prislapp i den kategorin (ocker) åka rakt ner i sophinken för dom flesta som planerar att spela något på resande fot. Surt men sant

Permalänk
Avstängd

Den där kmr nog aldrig lanceras.. de valde nog bara att visa upp nåt för visandets skull. Många måste skrattat åt dem

Denna är ju än mer skrattretande hahaha
http://feber.se/android/art/233497/ny_platta_som_ger_3d_utan_...

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Medlem

Ser inte ut att vara en produkt för mig iaf..

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

Det finns säkert alltid någon som känner ett " ha " begär, men företagen kollar alltid efterfrågan innan dom tar tillverkningen till fullo.

Visa signatur

Intel i5 "3.30ghz @ 1.184 v-core" Gigabyte UD2 A-DATA 1333mhz 640gig WD black
550W - Corsair

Permalänk
Medlem

Fin bateri tid det måste va.
Och vad behöver man en i7 till en surfplatta för? Känns bara sjukt onödigt

Permalänk
Medlem

Kylningen lär ju bli kul att se?
Lär ju låta endel.. Men gillar endå konceptet, lite väl dyr men få det att funka på ett bra sätt så skulle jag lätt kunna köpa om den skulle klara dom flesta spelen på medium-high vara tyst och lång batteritid..
Slöa i sängen med den vore trevligt...
Men 8500kr.. Nej tack!

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk

Är det bara jag som tycker den verkar asnice!?!? Men denna är ju ingen surfplatta, det är ju en gamingpryl. Fördelen är att man får ett riktigt operativ, samt att kontrollerna ser goa ut. Klart batteritiden kommer att suga, men vem tror nåt annat? Ligga i sängen och lira med denna verkar underbart (om plånboken pallar trycket).

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Skrivet av rallyreavan91:

Är det bara jag som tycker den verkar asnice!?!? Men denna är ju ingen surfplatta, det är ju en gamingpryl. Fördelen är att man får ett riktigt operativ, samt att kontrollerna ser goa ut. Klart batteritiden kommer att suga, men vem tror nåt annat? Ligga i sängen och lira med denna verkar underbart (om plånboken pallar trycket).

Håller med. Om jag hade haft för mycket pengar så hade jag lätt kunnat tänka mig en sån här. Rolig pryl helt enkelt

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem

plattan

är det inte bara att dem kapar priset med en 1000ing och lägger med 2 orginal ps3 handkontroller? eller kanske 360, då blir alltihopa mindre o mera bärbart

*jag glömde att man kanske vill ligga i gräset med den och hålla den i luften...

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

hur ska dom kyla en i7:a i den där?

Skrivet av Zotamedu:

En i7 i ett så litet format? Det kan inte ge mycket till batteritid när man spelar...

i7 säger inte mycket mer än att det är en intel-cpu. i7 finns i allla segment och har ingen större likhet med varandra
http://www.intel.com/content/www/uk/en/processor-comparison/p...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Ja, i den där lär det ju inte vara fråga om något annat än en "strömsnål" mobil variant av i7 och en strömsnål relativt klen mobil grafikkrets, om det nu inte blir integrerat...Ivy bridge lär ju vara vad som gäller om de planerar release i slutet av året!

Kan inte förstå varför man skulle köpa en sån här för mer pengar än man kan få en Tegra 3 (eller motsvarande) med både tangentbordsdocka och möjlighet att koppla in spelkontroller och en fast soc som gör det lättare för utvecklare att optimera?

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

Kostar 8500kr ungefär...LÄS!!

Läs vad han skrev först.

ont

Ser ointressant ut. Saken med en tablet är att den ska vara mobil. Jag köper hellre en laptop i samma prisklass och spelar på med bättre prestanda och för att det blir bekvämare med mus i längden.

8500 kronor för att spela Angry Birds HD känns mycket. Tvivlar på att den kommer kunna driva nya spel med schysst grafik utan att smälta, fast innan det behöver man koppla in bilbatteriet!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Skrivet av Nivlo:

Kommer kosta 1000 dollar.... Fett värt.....

får ju en 3ds och alla nödvändiga spelen för typ 2-3k. hur fan tänker razer? trodde de skulle använda de nyss inslängda pengarna de fått för att göra nånting någon kommer att köpa istället för att sitta och dagdrömma.

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem

Där dök Nintendos aktie.

Är det tänkt att den ska konkurrera med WiiU?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!