Permalänk

det såg inte så bra ut de

Permalänk

Rackarns vad arg man skulle vara.Hoppas det löser sig,du uttryckte dig väl i ditt mail iaf.Mitt hade nog varit mer %"%"#%#%#¤%#%# och sen dså hade jag inte fått något mer svar.

Om man åker över till UK (inte så långt)vart kan man köpa en Hazro då och kan man ta med den på planet som handbagage alternativt som flyggods?

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Avstängd

fysatan vad arg jag sku va!

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

:/ stackare. Futtirackarns va trist

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Crucial 32GB (4x8192MB) CL8 1600MHz Ballistix Tactical | Intel Core i5 2500K @ 4,3 GHz | Noctua NH-D14 | GeForce GTX 970 | FD 1000W | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av BTLulle:

Det är alltså ett fabrikationsfel att skärmen gått sönder i transporten, tror inte de. däremot så blir det nog företaget som skickat skärmen som ska ta hand om ärendet mot transportföretaget. Men har ingenting med garantin att göra i alla fall.

MVH Peter

Han sa ju att det företaget tar det med fraktbolaget senare

Permalänk
Avstängd

Den ska se ut så ju.. Spec Edition. Man kan ändå ta och använda Garantin man får med produkten för att få en ny. Om tex cdon skickar en monitor till dig och den har en fet spricka mitt i skärmen så, ringer man och förklarar, lackar lite (show who's baws) skickar några bilder så dom ser vad som har hänt, skickar tbx den (dom pröjsar) och sen får du en ny (dom pröjsar för frakten). Tips, köp skärmar och sånt inrikes. Förstår inte varför man köper det från andra länder när det finns i Sverige, och om det inte finns så brukar nåt företag kunna ta in det åt en, kostar ju mer men.

Permalänk
Skrivet av DurpDurp:

Den ska se ut så ju.. Spec Edition. Man kan ändå ta och använda Garantin man får med produkten för att få en ny. Om tex cdon skickar en monitor till dig och den har en fet spricka mitt i skärmen så, ringer man och förklarar, lackar lite (show who's baws) skickar några bilder så dom ser vad som har hänt, skickar tbx den (dom pröjsar) och sen får du en ny (dom pröjsar för frakten). Tips, köp skärmar och sånt inrikes. Förstår inte varför man köper det från andra länder när det finns i Sverige, och om det inte finns så brukar nåt företag kunna ta in det åt en, kostar ju mer men.

+1

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,6 MHz | MODERKORT:Asus maximus v formula| GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB edition - Sapphire Radeon HD 6870 1GB | PSU: corsair AX850 80+ | CHASSI: cooler master II| RAM: corsair xms3 12GB | OS: Windows 7 64 bit

Permalänk

Hade du sett den här så hade du tvekat med att göra din beställning http://www.youtube.com/watch?v=v_wGeErYTl8

Hoppas det löser sig!

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Skäggig legend

Du verkar ha lite smuts på din skärm! Skämt och sido, fyfan. Jag vet inte vad jag skulle tagit mig till! Hoppas det löser sig.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

hmm

Skrivet av morxy49:

fyfan så jävla gött för honom att bli fångad på kamera då

vilket satans blåmongo! (fed ex-snubben alltså)
Svenska posten är inte mycket bättre fick hem ett fractal r3 för ett halvår sedan som såg ut som det hade vart med i en frontalkrock, pratade med Inet och dom tag hand om det direkt..
Hoppas det löser sig för honom nu och han får en ny skärm, var förresten emballaget märkt med "glas" på lämpligt språk?

Permalänk
Medlem

Helt galet sjukt tråkigt!
Kan inte begripa varför en del har sina jobb när det ser ut sådär när det kommer fram!

Sen kan jag inte begripa varför folk fortsätter köpa från overclockers.uk när de är såhär pissiga som de ju faktiskt är.
Hade man sökt lite, här även på swec ser man minst en som haft sjujäkla problem med dem och deras pissiga "dont ship outside uk" men som sagt, då ska man inte heller skicka iväg nåt paket någonstans utanför heller, generalfel och bara en vilja att tjäna stålar på folk när skiten pajar

Som sagt, man borde tagit reda på lite mer innan man köpt ändå även om det inte ska behöva se ut såhär:/
Känner med dig, men du kommer få bråka med de här dårskallarna på overclockers:(

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Nice, ser fram emot att se hur det kommer se ut på plats

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Skickade in min Nexus One till HTC pga strulande Bluetooth och Powerknapp. Fick hem den med lapp om att den krossade skärmen inte täcktes av garantin :)... Kartongen den skickades i var helt mosad så någon hade nog fått för sig att backa över den med lastbil.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

hoppas du fick/får en ny !!! tog du en försäkring eller vad händer ?? får du en ny utan eller.

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Visa signatur

MOBO: Asus P8H67-mPro | RAM: Kingston ddr3 12gb | Chassi:Corsair Carbide 500r | CPU: Intel Core i5 2500k 3.3 GHz
GPU: Asus Geforce GTX 680 Direct CUII OC | PSU: Plexgear 500w

Permalänk
Skrivet av inquam:

Skickade in min Nexus One till HTC pga strulande Bluetooth och Powerknapp. Fick hem den med lapp om att den krossade skärmen inte täcktes av garantin :)... Kartongen den skickades i var helt mosad så någon hade nog fått för sig att backa över den med lastbil.

Funderade på skicka in min med men när man hör det här blir man lite osäker. Löste dig sig?

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Skickade in min Nexus One till HTC pga strulande Bluetooth och Powerknapp. Fick hem den med lapp om att den krossade skärmen inte täcktes av garantin :)... Kartongen den skickades i var helt mosad så någon hade nog fått för sig att backa över den med lastbil.

Ok, ett steg längre än vattenskador.

Tog du kontakt med fraktföretaget?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

ha ha ha kom den så?!

Visa signatur

grafikkort:GTX 580 twin frozr 2 OC prolle:i5 760 mobo:GA-P55-USB3 RAM:12gb Corsair XMS3 SSD:Corsair Force-3 proccessor kylare:hyper TX3 EVO låda:cooler master HAF 912 nätagg: corsair nitro 80+ 'broze 650w

Permalänk
Skrivet av Tob@X:

ha ha ha kom den så?!

Ja vad tror du?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Inte kul... Man får ju inte direkt lust att beställa hem mer grejer med posten, känns säkrare att ta hem via sin lokala försäljare kostar några kronor mer men känns säkrare.

Visa signatur

[Lenovo X250 i7 8gb] [Lenovo x220 i7 8gb] [Asus PB278Q 1440p] [Sennheiser PC 360] [Grado SR80i]
[iPhone 6] [iPad 3] [Sennheiser hd25-1 ii] [Shure se215]

Permalänk
Medlem

Intressant.

Denna diskussion om garanti. Man skulle kunna hävda att det går på garanti, det beror på
hur man väljer att tolka ordet garanti. Om man tex saxar från wiki på ämnet så står följande

"En garanti är en typ av avtal med löfte om ersättning/kompensation om vissa förutsättningar
är uppfyllda"

Det behöver alltså inte vara så att man med garanti menar samma sak som fabriksgaranti.
Utan en garanti kan som sagt bara generellt innebära att man är garanterad ersättning
om varan är felaktig oavsett om den är felaktig från fabrik eller om det uppstått fel
under transporten.

För att se vad som gäller vid transportskada så lär man gå till konsumentköplagen (KKL)
då det rör sig om ett köp mellan en konsument och en näringsidkare.

För att se vem som är ersättningsskyldig så lär man se vem som bär risken för varan
vid skadetillfället .

Enligt 8 § KKL går risken för varan över på köparen när varan avlämnats.

En vara anses enligt 6 § KKL avlämnad när den kommit i köparens besittning.

Således har alltså företaget ansvaret för varan under transporten och ska därför
ersätta fel som uppstår under transporten, sen får de i sin tur ta upp det med
transportfirman.

Så på ett sätt kan man säga att företaget ska garantera/lämna garanti att ersätta varan
om den går sönder under transport således kan man säga att det är ett garantiärende
dock inte ett fabriksgarantiärende eller ett materialfelsärende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tob@X:

ha ha ha kom den så?!

Nej, han fick hem den hel men slog sönder den för att göra ett galleri på sweCL. Eller?

Permalänk
Skrivet av BiZQan:

Nej, han fick hem den hel men slog sönder den för att göra ett galleri på sweCL. Eller?

tror de så de gick till också för att alla skulle skälla ut företaget
haha

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,6 MHz | MODERKORT:Asus maximus v formula| GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB edition - Sapphire Radeon HD 6870 1GB | PSU: corsair AX850 80+ | CHASSI: cooler master II| RAM: corsair xms3 12GB | OS: Windows 7 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av söderström123:

men på ett sätt så är de ju ändå garantin som gäller, men va är de att bråka om? de är ju jävligt synd att killen fick hem en trasig skärm

Transportskador går _INTE_ på garantin.
Om du dock får varan med ex. defekta pixlar och inga andra synliga skador så JA, då går det på garantin eftersom paketet uppenbarligen kommit fram oskadat.

TS:

Du har högst troligt redan frågan säljaren om ni kan lösa detta på något smidigt sätt.
Håller tummarna för dig!

Visa signatur

Expect disappointment and you won't be disappointed.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thuna:

Intressant.

Denna diskussion om garanti. Man skulle kunna hävda att det går på garanti, det beror på
hur man väljer att tolka ordet garanti. Om man tex saxar från wiki på ämnet så står följande

"En garanti är en typ av avtal med löfte om ersättning/kompensation om vissa förutsättningar
är uppfyllda"

Det behöver alltså inte vara så att man med garanti menar samma sak som fabriksgaranti.
Utan en garanti kan som sagt bara generellt innebära att man är garanterad ersättning
om varan är felaktig oavsett om den är felaktig från fabrik eller om det uppstått fel
under transporten.

För att se vad som gäller vid transportskada så lär man gå till konsumentköplagen (KKL)
då det rör sig om ett köp mellan en konsument och en näringsidkare.

För att se vem som är ersättningsskyldig så lär man se vem som bär risken för varan
vid skadetillfället .

Enligt 8 § KKL går risken för varan över på köparen när varan avlämnats.

En vara anses enligt 6 § KKL avlämnad när den kommit i köparens besittning.

Således har alltså företaget ansvaret för varan under transporten och ska därför
ersätta fel som uppstår under transporten, sen får de i sin tur ta upp det med
transportfirman.

Så på ett sätt kan man säga att företaget ska garantera/lämna garanti att ersätta varan
om den går sönder under transport således kan man säga att det är ett garantiärende
dock inte ett fabriksgarantiärende eller ett materialfelsärende.

Bra utrett!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeovinceZX:

Funderade på skicka in min med men när man hör det här blir man lite osäker. Löste dig sig?

Skrivet av Segimer:

Ok, ett steg längre än vattenskador.

Tog du kontakt med fraktföretaget?

Skickades från m.sweclockers.com

Efter en hel del strulande fram och tillbaka så löste det sig till sist. Men jag fick ligga på rätt mycket och snakca med HTC folk både i Sverige och England.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av söderström123:

spelar absolut ingen roll om de gick sönder under frakten utan de går ändå på garantin, mina föräldrar har eget företag så jag vet vad jag pratar om, men de blir ju som sagt dem som körde paketet som får stå för allting

Garanti = Tillverkaren garanterar att produkten ska fungera utan fabrikationsfel under minst ett års tid (standard). Vissa företag har längre garantier än andra, men vad gäller varor som går sönder i transport så är det inte en garantifråga, utan snarare en försäkringsfråga!

Sen finns det ju självklart andra garantier än fabrikationstypen. Men vad det gäller elektronik så är det fabrikations fel, inte skador åverkade av andra.

Permalänk
Skrivet av ORanje:

Haha... Vet du verkligen vad du pratar om???

Garanti = Tillverkaren garanterar att produkten ska fungera utan fabrikationsfel under minst ett års tid (standard). Vissa företag har längre garantier än andra, men vad gäller varor som går sönder i transport så är det inte en garantifråga, utan snarare en försäkringsfråga!

synd att vi la ner den diskussionen för LÄNGESEN så du behöver inte komma 2år senare och fortsätta

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,6 MHz | MODERKORT:Asus maximus v formula| GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB edition - Sapphire Radeon HD 6870 1GB | PSU: corsair AX850 80+ | CHASSI: cooler master II| RAM: corsair xms3 12GB | OS: Windows 7 64 bit

Permalänk

o.O segt

Permalänk
Medlem