Permalänk
Skrivet av skog1s:

Ja tyvärr är det som du skriver, en rimlig förklaring! Bara så synd tycker jag att pengar spelar ut sin roll i det hela, Det förstör spelets hela mening när dom fuskar! Jag fattar inte att dom som fuskar tycker det är kul att lira på det visset.
Ok att dom får bra stats för stunden, men dom lär ju bli bannade/nollställda i slutändan ändå!

jag fattar inte syftet med att fuska, och när jag fattade att en spelare (Dominoyy) fuskade på en av Webhallens servrar så blev jag så j*vla lack! Att jag inte kunde låta bli att skriva taskiga meningar om det ryska folket! För att jag blev så arg! jag vet om att man inte ska dra alla över en kam, men det verkar som alla som fuskar är ryssar!

Anyway! Fuskare ska uteslutas! Och skönt att läsa att dom ska ta tag i det!! !!

Nu får du ta en kaka och lugna ner dig lite. Kanske ryssar vill sticka ut mer än andra men det finns fortfarande andra som också gör det.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av zekez:

Här har vi en fuskare till: http://battlelog.battlefield.com/bf3/#!/bf3/user/YaIlNxIlJIlg...
Så fort spelet startade dog alla... flera gånger! Jag satt och väntade, ville ej komma in i spelet utan väntade tills dom skulle kicka svinet men icke.. till slut var det bara 5 spelare kvar i vårt lag och då var det bara att lämna servern..
Verkar som dessa fuskarsvin ökar dag för dag.. Kul spel annars men verkar som man slängt pengarna i sjön då dessa svin kommer in gång på gång.. sedan undrar man ju varför inte admin skickar ut svinet? MÄRKLIGT...

Hans stats är nollade nu, kanske de börjat röja upp på riktigt nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Japp, vore bra om dom får bort dom helt, såg att han är igång igen 55 kills 1 deaths på 1M 42S.....

Permalänk
Skrivet av zekez:

Japp, vore bra om dom får bort dom helt, såg att han är igång igen 55 kills 1 deaths på 1M 42S.....

Vad fan e meningen o nolla stats om de ändå ska fortsätta? vad fan tänker de med kan man undra.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Sweeper x:

Nu får du ta en kaka och lugna ner dig lite. Kanske ryssar vill sticka ut mer än andra men det finns fortfarande andra som också gör det.

"Kanske ryssar vill sticka ut mer än andra" du menar fuska mer än andra! Klart att det finns andra, men dom som verkar köra med fusk mest är ju helt klart ryssar! Det räcker ju med att läsa här! (och det jag upplevt)
Kaka behöver jag inte, då jag är född lugn. Jag står för vad jag skrivit, sen att du inte tycker likadant är helt ok för mig!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Verkar som hackersvinen hittat till BF3 nu :(. Har sätt typ 3st den här veckan. Innan dess hade jag inte sätt någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

"Kanske ryssar vill sticka ut mer än andra" du menar fuska mer än andra! Klart att det finns andra, men dom som verkar köra med fusk mest är ju helt klart ryssar! Det räcker ju med att läsa här! (och det jag upplevt)
Kaka behöver jag inte, då jag är född lugn. Jag står för vad jag skrivit, sen att du inte tycker likadant är helt ok för mig!

Kanske värt att notera att det är väldigt många ryssar som faktiskt spelar spelet också, att dom kommer ha fler som fuskar då blir ju ganska självklart.
Tycker vi inte ska dra ett helt land över en kant, känns bättre att döma varje person individuellt och vara arga på fuskare, inte på ryssar.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Det kan väl inte vara ofta folk ligger på typ 25/3 legit väl? Många såna som jag tror bottar.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kör bara på servrar med få spelare då fuskare tycks föredra servrar med många spelare då man får mer kills. Sedan kan man lättare upptäcka dem då man möter dem oftare.

Råkade även på två fuskare som hade fullt sjå med att döda varandra hela omgången så de hade typ dödat varandra 50 gånger var.

Skrivet av cracko:

Det kan väl inte vara ofta folk ligger på typ 25/3 legit väl? Många såna som jag tror bottar.

Det är inget ovanligt för bra spelare utan det är mer runt 30-50 beroende på bana. Fick själv 22-2 när jag satt som skytt i attackhelikoptern för ett par dagar sedan och jag kan inte påstå att jag är särskilt bra, men då jag låst upp allt så har man fördelen mot ovana spelare.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Det kan mycket väl hända om servern är fylld med folk som inte vet hur man skjuter vilket inte är helt ovanligt. Har själv kommit upp i liknade siffror:).

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk

Var en lirare med ett nick som bara bestod av slumpmässiga siffror och bokstäver som på Webhallens Karkand 1000 tickets började få kills innan rundan ens hade börjat. Han blev kickad och bannad rätt så fort.
Hur är det ens möjligt att komma upp i ca.50 kills innan rundan ens har börjat?

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av F.Fairlane:

Var en lirare med ett nick som bara bestod av slumpmässiga siffror och bokstäver som på Webhallens Karkand 1000 tickets började få kills innan rundan ens hade börjat. Han blev kickad och bannad rätt så fort.
Hur är det ens möjligt att komma upp i ca.50 kills innan rundan ens har börjat?

Allt verkar gå med hacks.

Gör oss alla en tjänst och ta fram loggen från den matchen så vi alla kan anmäla honom.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Där ser man hur mycket du som fuskare uppfattar av spelet när du sitter och låter din aimbot göra jobbet.

En squad med assaults lär ju inte ha några större problem att hålla KD't på en hög nivå och 25/3 är verkligen ingenting ovanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zekez:

Här har vi en fuskare till: http://battlelog.battlefield.com/bf3/#!/bf3/user/YaIlNxIlJIlg...
Så fort spelet startade dog alla... flera gånger! Jag satt och väntade, ville ej komma in i spelet utan väntade tills dom skulle kicka svinet men icke.. till slut var det bara 5 spelare kvar i vårt lag och då var det bara att lämna servern..
Verkar som dessa fuskarsvin ökar dag för dag.. Kul spel annars men verkar som man slängt pengarna i sjön då dessa svin kommer in gång på gång.. sedan undrar man ju varför inte admin skickar ut svinet? MÄRKLIGT...

Skrivet av davyp3:

Skrivet av zekez:

Nu är han på level 21 efter 57 minuter spelande

Visa signatur

Intel i7 12700K | Noctua NH-D15 | MSI MAG Z690 Tomahawk WiFi | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x16GB | Asus GeForce RTX 3080 Ti TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro Series MZ-V8P500BW 500GB | 2x Samsung 980 Pro Series MZ-V8P1T0BW 1TB | Be Quiet! Pure Power 11 FM 1000W | Win 11 | Fractal Design Define 7 TG

Permalänk
Medlem

Ser ni en hackare ingame eller på battlelog. Där ni är säkra på att det är en fuskare så tveka inte på att rapportera dem!
Lilla utropstecknet/trianglen i högra hörnet på deras profil. Leta upp en battlerepport där hans fuskande syns tidligt och inkludera den i rapporten ni skriver.
De jag rapporterar nu blir bannade och nollade rätt snabbt. Skönt att de börjat göra någonting iaf.

Sen kan man ju ha rätt bra rundor också, avslutade en runda igår där jag spenderade hela 500 ticket rundan i samma tank, 78-0 slutade det. Så kolla inte blint på stats utan det är bättre att kolla SPM och accuracy etc på battlelogen.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D @ 5,0ghz | Custom H2O Loop | TUF GAMING X670E-PLUS | 32GB Corsair @ 3000mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll om ni rapporterar dom, dom rensar statsen på dom...omfg....så menlöst.

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Det du inte förstår är att det finns aimhacks som INTE går att upptäcka. Det du har råkat ut för är folk som fuskat öppet, kallas det ens fusk? vad är meningen och fuska om ALLA kan se det. Tyvärr så kan jag inte kalla dessa personer för fuskare utan "skojare".

Du har ingen aning hur många är där ute som fuskar på riktigt utan att bli upptäckta, den dagen du kommit med bra källor på att ryssar har invaderat med fusk då kan jag gratulera dig!

Ha e bra dag!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon mer som tappat lusten totalt för spelet?!? Så fort jag börjar spela så sitter jag bara å funderar på vilka som kör med hacks å elände... Har gått från att köra sextimmars pass till i princip noll...

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Ja det är tråkigt.. men snart kommer Arma3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

Kanske värt att notera att det är väldigt många ryssar som faktiskt spelar spelet också, att dom kommer ha fler som fuskar då blir ju ganska självklart.
Tycker vi inte ska dra ett helt land över en kant, känns bättre att döma varje person individuellt och vara arga på fuskare, inte på ryssar.

Helt klart var det fel av mig att dra ett helt land över en kant! Var bara så trött på det när jag lirade, men vill gärna klargöra att det var lite väl grovt av mig att skriva så och att jag ångrar det jag skrev!!

Klart att det finns ryssar som sköter sig och det är fuskarna som vi ska vara arga på, sen var dom kommer ifrån spelar ingen större roll!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MaLo:

Jag kör bara på servrar med få spelare då fuskare tycks föredra servrar med många spelare då man får mer kills. Sedan kan man lättare upptäcka dem då man möter dem oftare.

Råkade även på två fuskare som hade fullt sjå med att döda varandra hela omgången så de hade typ dödat varandra 50 gånger var.

Det är inget ovanligt för bra spelare utan det är mer runt 30-50 beroende på bana. Fick själv 22-2 när jag satt som skytt i attackhelikoptern för ett par dagar sedan och jag kan inte påstå att jag är särskilt bra, men då jag låst upp allt så har man fördelen mot ovana spelare.

Som bäst har jag fått 108/8 men då hade jag ett äckligt flow på Grand bazar! Men brukar ligga ganska bra till annars också.

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Semjonov:

Spelar ingen roll om ni rapporterar dom, dom rensar statsen på dom...omfg....så menlöst.

Ett nyhetstips till Sweclockers!!
Kanske skulle göra en intervju med EA och kolla vad som egentligen händer med alla rapporter! Vill verkligen veta vad som händer med fuskarna och hur dom bekämpas !!!!

Tror det finns massor som vill veta!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thewiruz:

Vill verkligen veta vad som händer med fuskarna och hur dom bekämpas !!!!

det som händer är att dom får namnet raderat
dom dyker upp igen med 42409XHfjj i nästa namn.

har ni nånsin sett nån fuskarae i en battlelogg bara försvinna?
tror inte det
dom står kvar men namnen ändras.

man får passa sig med att snacka skit om EA och Dice ang fusk i BF3
sist jag gjorde det så vart jag avstängd.
det tyder ju på att det finns folk i ledningen här på swec som stödjer skiten eller inte kan se allvaret i det.

Swec: vilken jävla sida står ni på egentligen?

oooh nu blir jag väl bannad igen..brrrrr

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Ett nyhetstips till Sweclockers!!
Kanske skulle göra en intervju med EA och kolla vad som egentligen händer med alla rapporter! Vill verkligen veta vad som händer med fuskarna och hur dom bekämpas !!!!

Ja, det skulle vara kul o veta om dom kan få bort sån här skit ifrån banorna..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Thewiruz:

Som bäst har jag fått 108/8 men då hade jag ett äckligt flow på Grand bazar! Men brukar ligga ganska bra till annars också.

En del är bara bättre än andra helt enkelt och jag är nöjd om jag går jämt ut.

Fast nu är du ju en fuskare så...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Säkert folk som rapporterade dig för fusk då haha.

Permalänk
Medlem

Är det här med fusk något stort problem? Bara sett en cheater en enda gång i bc2 och då blev personen bannad inom 5 minuter. I bf3 har jag spelat i 108 h och aldrig sett någon uppenbart fuska. Vad är det för servers ni spelare på egentligen?

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anders127:

Är det här med fusk något stort problem? Bara sett en cheater en enda gång i bc2 och då blev personen bannad inom 5 minuter. I bf3 har jag spelat i 108 h och aldrig sett någon uppenbart fuska. Vad är det för servers ni spelare på egentligen?

Ja det är ett riktigt stort problem! Och jag vet inte vilka servrar du är på men har stött på dom flesta på Svenska servrar som Webhallen och Gotland!
Räcker med att du kollar en killes stats så ser du direkt! En som dödat 22000 och dött 200 gånger är en jävligt bra spelare!

Det tycker ialla fall EA som inte gör ett skit åt saken!Menar till och med jag skulle kunna bygga ett filter som ringar in idioter som fuskar! Och har man mer än 40% träffsäkerhet overall så kan man börja undra!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Någon mer som tappat lusten totalt för spelet?!? Så fort jag börjar spela så sitter jag bara å funderar på vilka som kör med hacks å elände... Har gått från att köra sextimmars pass till i princip noll...

Jag är inne på den banan också och eftersom fler verkar vara det iom att det fuskas överallt så blir jag kickad o fuskförklarad varje dag.

Känns inte som nån tror på nån längre och är man riktigt duktig så får dom ingen cred för det. Utan alla är misstänksamma istället. Rätt tråkig mentalitet i ett spel som ska va kul.

Som vanligt så krävs det så få idioter för att förstöra för så många. Så är det i alla avseenden.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnan:

Jag är inne på den banan också och eftersom fler verkar vara det iom att det fuskas överallt så blir jag kickad o fuskförklarad varje dag.

Känns inte som nån tror på nån längre och är man riktigt duktig så får dom ingen cred för det. Utan alla är misstänksamma istället. Rätt tråkig mentalitet i ett spel som ska va kul.

Som vanligt så krävs det så få idioter för att förstöra för så många. Så är det i alla avseenden.

Förstår att det måste vara jobbigt att vara bra på BF nu med så många fuskare. Själv tänker jag ofta att folk med bra K/D ratios fuskar när jag kollar efter ett game.

Tycker att skulden till viss del ligger hos speltillverkaren. Det är lätt att förutsäga att det kommer ske massa fusk om man inte förebygger det med ett bra konstruerat spel. Men säljer det spel att det är svårt att tillverka fusk till det? Nej det är så klart bra grafik etc som säljer ett spel och det är där allt krut har lagts.
Att servern ens accepterar att en klient skickar en knivkill där den knivade är på andra sidan kartan är inte bra direkt.