Permalänk
Hedersmedlem

BF3 fuskare!!

körde en 1000 Tickets server (fransk) hittade en fuskare, han bytte namn var 10:e min och efter halva matchen kom han upp i 271 kills och 9 death. dessutom hans score gick över 39000 detta var efter halva matchen endast. har några bilder fast väldigt dålig kvalité då ja tog med en k610i (2MP)

http://i41.tinypic.com/rssl04.jpg

http://i41.tinypic.com/s1ivqa.jpg

hittar inte hans profil någonstans!

varför jag skapat denna tråd är för att jag vill hitta hans profil om någon här på swec kan samt hur man rapporterar sådana här fall. och även diskutera andra fuskare och även visa upp bilder på dessa

EDIT: O0PULG0SOO0 Profil hittad!

http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/O0PULG0SOO0/stat...

Update 2012-01-05:

jag har på senaste tid haft svårt att följa min tråd då jag för några dagar sedan har fått förlamning i halva ansiktet och har svårt att koncentrera mig pga av detta, men så fort jag blir på bättrings vägen så följer jag med in i diskussioner om BF3 fuskare. kommer att svara på alla inlägg så fort som möjligt!

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk

Förutom att detta är jobbigt, så... äger k610i, alltid i mitt hjärta! <3 (off topic o trött :/ )

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Gissar att du spelar på konsol
Har för att för att en sådan ska finnas på battlelog måste den registrera sig där eller liknande

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av wooprat:

Gissar att du spelar på konsol
Har för att för att en sådan ska finnas på battlelog måste den registrera sig där eller liknande

spelar aldrig fps spel på konsol, då ja uppgraderade min dator ganska enormt för just bf3, heter samma på min bf3 profile som jag gör här i swec.. när jag gör print screen på datorn när jag spelar bf3 så blir bilden bara vit :/ därav fotot med telefonen

EDIT: är en gammal bf2 veteran så fps spel på konsol finns inte i mina ögon

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33e:

spelar aldrig fps spel på konsol, då ja uppgraderade min dator ganska enormt för just bf3, heter samma på min bf3 profile som jag gör här i swec.. när jag gör print screen på datorn när jag spelar bf3 så blir bilden bara vit :/ därav fotot med telefonen

bara länka matchen på battlelog?

Permalänk
Medlem

Kolla Battlereport!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Noobenu:

bara länka matchen på battlelog?

tror det var denna server

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/2a7caa30-ae...

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33e:

spelar aldrig fps spel på konsol, då ja uppgraderade min dator ganska enormt för just bf3, heter samma på min bf3 profile som jag gör här i swec.. när jag gör print screen på datorn när jag spelar bf3 så blir bilden bara vit :/ därav fotot med telefonen

EDIT: är en gammal bf2 veteran så fps spel på konsol finns inte i mina ögon

Aha, har aldrig testat att printscreena i BF3.. dåligt att det inte funkar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dallebull:

Kolla Battlereport!

börjat spela för några dagar sen är inte så inne i det än, då jag blev disconnectad ofta men är fixad nu! så vart finner jag battlereport??

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33e:

börjat spela för några dagar sen är inte så inne i det än, då jag blev disconnectad ofta men är fixad nu! så vart finner jag battlereport??

Dvs: Anteckningsblocket längst nere till vänster på battlelog, där kan du kolla gamla matcher, vilka som spelade etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

Aha, har aldrig testat att printscreena i BF3.. dåligt att det inte funkar.

Funkar utmärkt här :S

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dallebull:

Dvs: Anteckningsblocket längst nere till vänster på battlelog, där kan du kolla gamla matcher, vilka som spelade etc.

Skrivet av Sjodden:

Funkar utmärkt här :S

ok, hittade battlelog men den senaste matchen har inte kommit upp en, men förra matchen var också konstig då de var en annan på samma server som fick över 250 kill och dog 14 (~41000 score)

http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/109730...

print screen funkar dock inte här vet ej vrf ska kollas upp

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

På tal om fuskare:

Uploaded with ImageShack.us

Han har även låst upp allt utom de 2 sista grejjerna på AA fordonen, med 2 kills?

O_o

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33e:

spelar aldrig fps spel på konsol, då ja uppgraderade min dator ganska enormt för just bf3, heter samma på min bf3 profile som jag gör här i swec.. när jag gör print screen på datorn när jag spelar bf3 så blir bilden bara vit :/ därav fotot med telefonen

EDIT: är en gammal bf2 veteran så fps spel på konsol finns inte i mina ögon

Fraps?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dallebull:

det där var sjukt. fattar inte att EA inte gör något åt detta, det är bara för dåligt

Skrivet av Mithras:

hade inte fraps igång under matchen så ja fick ta det jag hade alltså en gammal telefon:)

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

Svårt o kolla leaderboards o bara banna alla som har orealistiskt hög score/min?
Känns dock mer som att han hackat än fuskat, man kan nog inte få 15k/min även med aimbot/wallhack osv...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dallebull:

Svårt o kolla leaderboards o bara banna alla som har orealistiskt hög score/min?
Känns dock mer som att han hackat än fuskat, man kan nog inte få 15k/min även med aimbot/wallhack osv...

ok, men om dom skulle varit lite smartare, så skulle dom gjort ett diagram över medelscore samt sammanlagd speltid på alla bf3 spelare och sedan jämfört det med dessa fuskare eller vad man nu ska kalla dom med orealistiska score på detta sätt så skulle dom fått tag på en del.

EDIT: för att få 15k score varje minut måste han ha fått 258 scores varje sekund i snitt och detta är som sagt omöjligt oavsett hur duktig man är

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Avstängd

Stöter på fuskare stup i kvarten o dom skryter om det med.. Kul o köpa ett spel för att sedan mäta sig med fuskare

Visa signatur

Jag har också en dator, men flashar inte med den

Permalänk
Avstängd

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/O0PULG0SOO0/

"Unable to send report, please try again later."

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33e:

ok, men om dom skulle varit lite smartare, så skulle dom gjort ett diagram över medelscore samt sammanlagd speltid på alla bf3 spelare och sedan jämfört det med dessa fuskare eller vad man nu ska kalla dom med orealistiska score på detta sätt så skulle dom fått tag på en del.

EDIT: för att få 15k score varje minut måste han ha fått 258 scores varje sekund i snitt och detta är som sagt omöjligt oavsett hur duktig man är

Jo, det är inte svårt om dom verkligen försöker, kan dom här omogna idioterna hitta cheats så borde nog EA kunna göra det med, sen är det inte svårt att patcha/förebygga, när dom väl vet hur dom hackat spelet...

Permalänk
Medlem

HAHAHA, ganska så komiskt, mött dozer i ett game för någon dag sen själv, tror han glömde kolla om det var en PB server för han blev kickad efter han hade spawn dödat 30 pers i några minuter. alltid härligt att spawna och bli headshotad innan man hinner röra på sig typ 5-10ggr i rad

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av schitzo:

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/O0PULG0SOO0/

"Unable to send report, please try again later."

TACK!! som man nu ser på O0PULG0SOO0 så har han över 7000 score i min, i snitt måste han ha fått över 110 i score varje sekund som också inte är möjligt oavsett hur duktig han är, har spelat fps spel i 9 år och kan urskilja möjligt och omöjligt och detta är som sagt omöjligt. hans Kill Streak Bonus är på 241, vilket också inte är möjligt

Skrivet av Dallebull:

Jo, det är inte svårt om dom verkligen försöker, kan dom här omogna idioterna hitta cheats så borde nog EA kunna göra det med, sen är det inte svårt att patcha/förebygga, när dom väl vet hur dom hackat spelet...

mycket bra sagt! detta måste dom få uppklarat

Skrivet av Andreas.andreas:

HAHAHA, ganska så komiskt, mött dozer i ett game för någon dag sen själv, tror han glömde kolla om det var en PB server för han blev kickad efter han hade spawn dödat 30 pers i några minuter. alltid härligt att spawna och bli headshotad innan man hinner röra på sig typ 5-10ggr i rad

alltid lika tråkigt när någon gör så här, dessutom riskerar dom bara sina accounts i onödan då fusk inte är nödvändigt

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

Kom på nu att typ servicestars o ribbons o shit bidrar till spm.

Men fortfarande, det GÅR inte...
Ne, lägga sig o sluta nerdragea kanske

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dallebull:

Kom på nu att typ servicestars o ribbons o shit bidrar till spm.

Men fortfarande, det GÅR inte...
Ne, lägga sig o sluta nerdragea kanske

ja det är sant att det bidrar men tror inte det är möjligt som du sa, som högst tror jag att man kan ligga runt 600-700 score i min utan någon som helst hacks/cheats

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Skrivet av Dallebull:

På tal om fuskare:
http://img809.imageshack.us/img809/3002/namnlsrh.png

Uploaded with ImageShack.us

Han har även låst upp allt utom de 2 sista grejjerna på AA fordonen, med 2 kills?

O_o

Vad är det för skin du har på Chrome?
EDIT: Hittade det!

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Vad är det för skin du har på Chrome?

http://www.chromeposter.com/games/battlefield-3-google-chrome...
Edit: OK!

ÄLSKA EA ASSÅ
Gjorde en tråd där jag namedroppa några med 7k+ spm

"HenryBlackburnEA
2011-12-18 00:07
Please don't name and shame on the forums. We must lock this thread because of this. "

Så fuska är "Ok", men att påpeka vilka som gör det i forat är INTE OK? -.-

Detta blir bara löjligare o löjligare -.-

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dallebull:

http://www.chromeposter.com/games/battlefield-3-google-chrome...
Edit: OK!

ÄLSKA EA ASSÅ
Gjorde en tråd där jag namedroppa några med 7k+ spm

"HenryBlackburnEA
2011-12-18 00:07
Please don't name and shame on the forums. We must lock this thread because of this. "

Så fuska är "Ok", men att påpeka vilka som gör det i forat är INTE OK? -.-

Detta blir bara löjligare o löjligare -.-

hans score är nollställd (HenryBlackburnEA) ja EA kunnat ha gjort detta så mycket bättre! mycket löjligt håller med dig till fullo

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Avstängd

Tråkigt att folk fortfarande fuskar med tanke på att det är 2011. Något bra anticheat osv borde det finnas tycker man. Men antar att "fusken" som finns bara går runt punkbuster typ?
Första snubben har spelat lika många timmar som mig, men sjukt mycket högre lvl så det känns icke så troligt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns många suspekta spelare jag mött under mina 120 timmar men bara ett fåtal som har varit 100% säkra fuskare. Fast å andra sidan finns det duktiga fuskare också som är svårare att upptäcka. Men i ett spel som detta så brukar dem vara rätt så obvious, mest för att det är losers som bara är ute för att förstöra upplevelsen för andra och få lite uppmärksamhet.

Vad jag tycker är tråkigast är egentligen inte fuskarna (de finns ju i alla kompetativa spel) utan snarare att det inte görs något åt dem trots att man rapporterat deras satans jävla battlelogs 50 ggr. Jag menar 18k score/min, det är ju bara att nolla battlelogen och perm-banna cd-nycklen.
Jag gillar Battlefield3 men det känns som det inte vårdas så som det borde.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Gillar att hans profil visar över 18000 kills men kollar man vapen/fordon så går dom inte ens upp i näreten av den summan?

Upp mot 8-900 spm kan man ligga om man är vass infantry på dessa kaos banor med 1000 tickets.

Grisfia har rätt imponerande 808, men han nöter endast webbhallens grand bazaar 1000 tick 24/7 och samma vapen hela tiden om ni kollar. Ett vaoen som är lätt att få mkt accuracy ribbons med på den banan om man vet hur man ska gå hela tiden. Hur kul kan det vara att spela om man tänker mer på stats än att njuta av spelet? Man bör tröttna om man har 150 servicestar på ett vapen o knappt en servicestar på nått annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator