Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

mer än jag som är trött på att endgame är ett enda lotteri? krävs ingen skill utan bara tur om man får ngn bra utrustning. har nu öppnat 12 champion bags och har fått 2 implants. smått frustrerande

Kan man inte köpa gear för marks då? Så förstod jag det som.. Annars får någon gärna förklara hur det går till när man köper pvp gear.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

jo de sämsta pvp prylarna kan man köpa men det krävs commendations från 13 bags för att få råd med ett item. idag så kommer jag kunna köpa ett centurion item då har jag pvpat i 4 dagar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

jo de sämsta pvp prylarna kan man köpa men det krävs commendations från 13 bags för att få råd med ett item. idag så kommer jag kunna köpa ett centurion item då har jag pvpat i 4 dagar

Warzone används inte för det lila pvp gearet (artefact?) utan för warzone comms köper man centurion comms (?) och sen bags för de högre commendations?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej. Det var inte ett rätt där

Permalänk
Medlem

Ok jag ska försöka förklara hur det funkar.

Av pvp vendor så kan man konvertera sina warzone commendations till mercenary commendations. När man skaffat 200 av varje så kan man köpa en champion bag. Bagen innehåller alltid 3 centurion commendations och kan om man har en jävla tur innehålla ett champion item. Det är ett sätt. Bagen kan endast öppnas när man är lvl 50 och man kan bara ha en åt gången så man kan inte grinda och köpa en massa sånna innan man nått lvl 50.

Sen så finns det dailyquest för warzone där man ska vinna 3 matcher. 3 matcher ger antingen en championbag eller en battlemasterbag. Battlemaster kan man endast öppna vid valor lvl 60 så det är inget man har ngn nytta av på länge.
Det finns också weekly där man ska vinna 9 matcher. Den ger 3 bags.

Ilum har på samma sätt en weekly och en daily. Samma rewards.

Centurion är tier 1.
Champion tier 2.
Battlemaster tier 3.

Nu har jag snart fått ihop 39 centurion vilket räcker till en centurion del.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ozo64:

Av pvp vendor så kan man konvertera sina warzone commendations till mercenary commendations. När man skaffat 200 av varje så kan man köpa en champion bag. Bagen innehåller alltid 3 centurion commendations och kan om man har en jävla tur innehålla ett champion item. Det är ett sätt. Bagen kan endast öppnas när man är lvl 50 och man kan bara ha en åt gången så man kan inte grinda och köpa en massa sånna innan man nått lvl 50.

Sen så finns det dailyquest för warzone där man ska vinna 3 matcher. 3 matcher ger antingen en championbag eller en battlemasterbag. Battlemaster kan man endast öppna vid valor lvl 60 så det är inget man har ngn nytta av på länge.

Centurion är tier 1.
Champion tier 2.
Battlemaster tier 3.

Man kan bära runt på hur många champion bags som helst, man är inte bunden till att endast ha en. Det är battlemaster bags som man endast kan ha en utav.

Champion bags innehåller inte alltid 3 commendations. Det är antingen:

3 commendations + credits

eller

1 commendation + champion gear token + credits

2 st daily varje dag som ger 1 champion bag vardera, 2 st weekly varje vecka som ger 2 champion + 1 battlemaster, eller 3 champion bags.

Totalt 20 bags varje vecka... Får man ingen champion token alls så får man i alla fall 60 st centurion commendation med vilka man kan köpa nästan 2 centurion delar med.

Dock är chansen rätt liten att man inte får någon champion token alls av alla de 20 champion bags.

Hade det varit enklare än så så hade nog ganska många klagat, då det redan nu är hur lätt som helst att få PvP gear.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Nej där har du fel. Champion-bagen man köper av PVP vendor är unik och man kan endast ha en sån åt gången. Detta för att man inte ska kunna köpa massa sånna innan man är lvl 50.

Idag hade jag lite tur och fick champion benen i min ilum weekly bag. Köpte också centurion toppen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Du ser ju vilken sort du får från varje uppdrag, medical supplies är från diplmacy, biochemical samples och compounds är från bioanalysis

Ibland är man blind och måste fråga.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ozo64:

Nej där har du fel. Champion-bagen man köper av PVP vendor är unik och man kan endast ha en sån åt gången. Detta för att man inte ska kunna köpa massa sånna innan man är lvl 50.

Idag hade jag lite tur och fick champion benen i min ilum weekly bag. Köpte också centurion toppen.

Ja men nu var det ju daily/weekly quests jag gick igenom... På pvp-vendorns bag står det ju unique så det är klart den är unik, det är rätt så uppenbart.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Ok trodde du syftade på alla bags då du svarade på mitt inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarar:

Nån mer än jag som tycker att ladd-tiderna i spelet är horribelt långa? Tog tid idag och det tog mig dryga 6 minuter att ladda Voss...

Med SSD tar de längsta laddningstiderna kanske 15 sek så om du stör dig på det så mycket är det kanske värt lite pengar

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

Med SSD tar de längsta laddningstiderna kanske 15 sek så om du stör dig på det så mycket är det kanske värt lite pengar

Jag har funderat på att installera spelet på min SSD, du råkar inte veta hur stor plats spelet tar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jag har funderat på att installera spelet på min SSD, du råkar inte veta hur stor plats spelet tar?

19,4gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av handzar:

Tack

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Man kan bära runt på hur många champion bags som helst, man är inte bunden till att endast ha en. Det är battlemaster bags som man endast kan ha en utav.

Champion bags innehåller inte alltid 3 commendations. Det är antingen:

3 commendations + credits

eller

1 commendation + champion gear token + credits

2 st daily varje dag som ger 1 champion bag vardera, 2 st weekly varje vecka som ger 2 champion + 1 battlemaster, eller 3 champion bags.

Totalt 20 bags varje vecka... Får man ingen champion token alls så får man i alla fall 60 st centurion commendation med vilka man kan köpa nästan 2 centurion delar med.

Dock är chansen rätt liten att man inte får någon champion token alls av alla de 20 champion bags.

Hade det varit enklare än så så hade nog ganska många klagat, då det redan nu är hur lätt som helst att få PvP gear.

Skrivet av ozo64:

Ok jag ska försöka förklara hur det funkar.

Centurion är tier 1.
Champion tier 2.
Battlemaster tier 3.

Tack för hjälpen båda, lite knöligt kanske, men tror jag fattar:P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det här får mig att vilja sluta spela. Sånt händer händer hela tiden

http://www.youtube.com/watch?v=DP-VnyJ0sJc&context=C3a7f8cdAD...

Permalänk
Medlem
Skrivet av neX:

Tack för hjälpen båda, lite knöligt kanske, men tror jag fattar:P

Ja det är rörigt som fan. Tog mig flera dagar innan jag fattade det och det är fortfarande grejjer jag inte känner till.
Det värsta är att det finns INGEN information överhuvudtaget varken i ingame hjälpen eller på biowares websida om hur det fungerar. Illa att man måste gå till 3:e parts fan-sidor för att hitta information om hur man spelar spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

lite mer än 20 gig tror jag, så litet är det inte

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ozo64:

Det här får mig att vilja sluta spela. Sånt händer händer hela tiden

http://www.youtube.com/watch?v=DP-VnyJ0sJc&context=C3a7f8cdAD...

Det har aldrig hänt mig, så det kan verkligen inte hända hela tiden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det har aldrig hänt mig, så det kan verkligen inte hända hela tiden.

Beror kanske på vilken server man spelar på ^_^, jag själv springer runt som sorc healer och det där händer hela tiden på hex droid. Operative: Backstab -> pewpew -> jag död

Permalänk
Medlem

Skitsamma. På tisdag när de släpper 1.1 patchen så är spelet över för min del. Lirar på en lowpop server och det är få matcher som det är. När de sätter 50 i en egen bracket kommer det bli så få matcher att det kommer bli att sitta och vänta i timmar innan det händer ngt. När de dessutom kommer kräva kills på ilum så kommer det bli totalt omöjligt att få tag i några champion-bags = game over.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Jepp. F2p är framtiden. Micropayments är kanske att föredra. Man betalar för det content man vill ha.

Permalänk
Medlem

Det har blivit kul nu när man kommit in i allt och folket man spelar med förstår att inte dpsa direkt utan låta mig som tank få aggro och lite kontroll på fighten. Det tråkiga är ju alla buggar som bossarna har. Speciellt i Hardmodes där kistor inte funkar, bossar som är omöjliga att döda för dom buggar och blir immuna. Eternal vault igår, bossen spawnade aldrig efter vi hade dödat kanonerna.

Hoppas verkligen mycket av sådant är åtgärdat i stora patchen som kommer, för man börjar bli lite less. Många i guilden har börjat tröttat för att man inte kan göra alla instanser. Måste ju ha varit likadana problem i betan?

Permalänk
Medlem

Antagligen inte testat det i betan utan bara testat normal för det är sjukt mycket buggar i hard mode.

Permalänk
Skrivet av schitzo:

F2P håller inte i längden.

De flesta asiatiska MMOs är f2p och dem verkar gå runt tack vare microtransaktioner. Och som andra sa verkar även lotro göra det!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Vänligen ta en extra titt på våra regler innan ni postar.

Med vänlig hälsning
MichaSWE

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Exakt vad är f2p?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Free to Play

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Exakt vad är f2p?

Free 2 Play, dvs att skapa en karaktär och börja spela är gratis.
Oftast finns det content att köpa i själva spelet som kallas för "microtransaktioner" kanske en ny look på din karaktär, vapen osv.