Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajmaj:

Free 2 Play, dvs att skapa en karaktär och börja spela är gratis.
Oftast finns det content att köpa i själva spelet som kallas för "microtransaktioner" kanske en ny look på din karaktär, vapen osv.

Jaha, som i LoL då Tack.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Normalt så är f2p väldigt begränsat. Både till områden och andra features. Sen kan du själv välja att betala för det du vill se/ha.

Permalänk
Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Citat:

Regarding the "full" Legacy game update, Ohlen explained: "It's a system that really benefits players who like to play alts - instead of having characters who have no relation to each other you can create a family, and when you're playing any member of that family you earn experience points for your Legacy tree.

"Those then unlock abilities and perks that help improve all your characters. I think that's going to be popular. Characters can be related to your main character in all kinds of ways - siblings, father, son, friend, you could be married to them..."

Låter väldigt bra i mina öron, ska bli kul och se hur det fungerar sen i Mars.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt göra en Jedi Guardian, men jag har ingen aning om hur jag borde lägga mina points under tiden jag levlar.
Någon som kan hjälpa mig?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Jag hade tänkt göra en Jedi Guardian, men jag har ingen aning om hur jag borde lägga mina points under tiden jag levlar.
Någon som kan hjälpa mig?

Lägg dem som du vill spela! Vill du tanka på 50, lägg dem i tankträdet. Under levlandet får du ju träning i den spelstil du har!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!

Permalänk
Medlem

Startade en jedi guardian igår. Jäklar vad svåra de är att spela pvp med jämfört med en ranged dps. Väldigt kaotiskt men man blir kanske bättre med tiden

Permalänk
Medlem

1.1 patchen flyttad till nästa vecka. Min teori är att de inte vill ge bort content gratis. Så om du vill se det så får du betala för en månad till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

1.1 patchen flyttad till nästa vecka. Min teori är att de inte vill ge bort content gratis. Så om du vill se det så får du betala för en månad till.

I'm putting on my tin foil hat.

Varför skulle de utannonsera det tidigare först och sen ändra i så fall? Nog snarare något som behöver fixas.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

oavsett anledning så kan jag iaf spela min lvl 50 i ett tag till

Permalänk
Medlem

Måste ju vara något kritiskt som gått åt pipan om dom flyttar fram det samma dag som de varit utsatt den ska gå live.
Aja inget förvånade när spelet använder en motor som inte är färdig på långa vägar. :S

För fan bioware!
Dra er i kragen så man ska spela igen...

Permalänk
Medlem

Jag hoppas mer på att de har fått in massa input om fler buggar och väljer att lägga till dem i patchen. För just nu är det stoooora buggar som inte står med i patch notes som måste fixas. Vi bryr oss inte om de nya instanser/raid. Vi vill gärna kunna spela det som finns nu, men det är ibland stört omöjligt pga buggar.

Permalänk
Medlem

Det känns lite märkligt att lägga focus på en content patch i detta läge när det finns massor med buggfixar och balanseringar att göra. Men det kanske kommer det också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kega:

Det känns lite märkligt att lägga focus på en content patch i detta läge när det finns massor med buggfixar och balanseringar att göra. Men det kanske kommer det också.

Kanske var just det. Enligt uppdateringen på hemsidan så är det buggar i patchen som upptäckts på testservern som är orsaken till förseningen.

Det jag tycker är märkligt är i så fall snarare att de tar beslutet samma dag som patchen ska släppas. Ärligt, kanske, men ger ett lite panikartat intryck.

Tycker för övrigt att spelet är jädrigt kul, men det känns befogat med lite buggfixar!

Visa signatur

i7 12700 | Cryorig H5 Ultimate | ASUS Prime Z690-P | 2x16 GB Corsair | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design R5 | Corsair RM850 | ASUS GeForce TUF-RTX 4080 | ASUS RT-N66U

Permalänk
Medlem

Seriöst!? Hade hoppast på att ÄNTLIGEN kunna PvPa med min gubbe utan att möta uber-expertise-buffade lvl 50's som går in och plöjer 1v3.

Snark... Då får man vänta en vecka till...

Permalänk
Medlem

Tvärtom för mig. Blir några dagar till med warzones sen när de slängen in 1.1 så kommer det inte finnas några att spela. Det är så väldigt få lvl 50 på servern jag är på.

Permalänk
Medlem

Tror Bioware kör med;

"Vi har endgame, kolla så mycket material vi har skapat och lägger ut regelbundet!!!111oenoenoeone"

Och bara 40% av endgame funkar.

Bra där.

Permalänk
Skrivet av Sammyc51:

Tror Bioware kör med;

"Vi har endgame, kolla så mycket material vi har skapat och lägger ut regelbundet!!!111oenoenoeone"

Och bara 40% av endgame funkar.

Bra där.

Va? Det finns endgame. 6 raidbossar och flera worldbossar. Sen finns Illum.

Det kommer fler bossar i raiderna nästa vecka och en ny endgame planet i mars, med ny warzone, operation, legacy osv.

Allt endgame fungerar för mig. Har redan klarat av alla bossar i easy mode så för mig fungerar 100%

Kan du förklara vad som inte fungerar för dig?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Tvärtom för mig. Blir några dagar till med warzones sen när de slängen in 1.1 så kommer det inte finnas några att spela. Det är så väldigt få lvl 50 på servern jag är på.

Folk dingar ju 50 titt som tätt. Du behöver inte get det mycket tid för än dom flesta har sin main på 50...

Permalänk
Medlem

För mig som inte kommer från WoW(fastnade aldrig) så måste jag säga att SWTOR är grymt för en casualspelare som mig

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Det kommer fler bossar i raiderna nästa vecka och en ny endgame planet i mars, med ny warzone, operation, legacy osv.

Allt endgame fungerar för mig. Har redan klarat av alla bossar i easy mode så för mig fungerar 100%

Ilum är ett skämt. Jag var där igår. Det fanns INGEN där överhuvudtaget-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

6 raidbossar

Vilka flashpoints är det?
Jag har inte så bra koll på vad alla endgame saker än.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Folk dingar ju 50 titt som tätt. Du behöver inte get det mycket tid för än dom flesta har sin main på 50...

Jag spelar på en low pop-server så nja. Om en månad kanske det funkar med lvl 50 bracket. Om nu inte alla tappar lusten och slutar spela dvs.
Men det är lugnt. Jag provar republic på en annan server istället just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ja så går det ju när man väljer en server med låg population. Du spelar väl på en US server också? Själv så skapade jag en karaktär på en ny EU server som startade vid launch. Gav upp efter 2-3 dagar då det var spök stad och tog bort karaktären. Gjorde en ny på Hex Driod istället. Bättre där iaf Väldigt lätt att hitta folk för quests,flashpoints osv.

Antar att det kanske kommer bli som WoW att Bioware kommer erbjuda transfers från belastade servrar till mindre belastade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av x86:

För mig som inte kommer från WoW(fastnade aldrig) så måste jag säga att SWTOR är grymt för en casualspelare som mig

Även jag som var väldigt entusiastisk WoW-spelare gillar SWTOR, funkar bra för casuals

Visa signatur

i7 12700 | Cryorig H5 Ultimate | ASUS Prime Z690-P | 2x16 GB Corsair | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design R5 | Corsair RM850 | ASUS GeForce TUF-RTX 4080 | ASUS RT-N66U

Permalänk
Medlem

Jo det är väldigt casual tills du når lvl 50. Då börjar grinden med lotteriet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Ja så går det ju när man väljer en server med låg population. Du spelar väl på en US server också? Själv så skapade jag en karaktär på en ny EU server som startade vid launch. Gav upp efter 2-3 dagar då det var spök stad och tog bort karaktären. Gjorde en ny på Hex Driod istället. Bättre där iaf Väldigt lätt att hitta folk för quests,flashpoints osv.

Antar att det kanske kommer bli som WoW att Bioware kommer erbjuda transfers från belastade servrar till mindre belastade.

Jepp de lär bli tvugna att merga servrar nästa månad när 30% av spelarna lagt av att spela.

Permalänk
Medlem

Stötte på första rejäla buggen inatt. Gjorde The esseles, och helt plötsligt trillar jag genom golvet. Föll en bra bit men dog inte, och nu satt jag fast. Varken /stuck eller fleet pass fungerade, fick lov att logga ut.

Men annars än det och att jag inte fått loot av vissa bossar (eller snarare kistor som inte öppnats), så tycker jag spelet fungerar kanon. Skitkul även för mig som inte lirat mmo förut!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Vid primetime på en högpopulerad server så brukar det inte vara ont om folk där. Dock är det svårt att få tag på objektiven eftersom att fienderna blir dödade så snabbt!

Skrivet av Gascogne:

Vilka flashpoints är det?
Jag har inte så bra koll på vad alla endgame saker än.

Det är 2 operations, dvs 8- eller 16-manna grupper. Den första som är fullständig heter Eternity Vault. Den andra som inte är klar än (finns än så länge bara 1 boss, kommer mer i första riktiga patchen) heter Hutt Hospitality.

Skrivet av ozo64:

Jepp de lär bli tvugna att merga servrar nästa månad när 30% av spelarna lagt av att spela.

Tror inte att det är några problem med servrarna än, i och med patchar med nya saker varannan månad och pvp mellan servrarna (nämndes i game developer blog på nyårsafton vill jag minnas). Det kan komma att dippa på vissa servrar mellan det nya materialet släpps men annars tror jag att det kommer vara stadigt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

PVP balans är trasigt. Man får PVP gear föööör lätt jämfört med Columi PVE gear eller t.o.m Tionese gear. Scoundrels och Operatives är ju bara ett skämt, om man ser en tar man ju bara och lyfter händerna från tangentbordet och lär dö inom några sekunder. Stackars människor utan PVP Gear

Finns flera (på empire side) hardmode flashpoints som inte funkar. Ett exempel är Foundry, där Revan gör 50k hit med sin forcelightning och dödar hela gruppen. Dödat honom visserligen 2-3 gånger men att Bioware inte fixar detta är skamligt. Boarding Party är fixat 1.1 dock.

Eternity Vault är lite buggigt hit och dit, kan inte vara specifik eftersom det är allt för mycket.

Har inte uppstått något problem med Hutt Hospitality dock.

Ilum är som en tidigare poster har sagt, ett stort skämt. Med dagens Game engine är det ju inte ens spelbart med deras innovativa mass world PVP osv.

Så varsegod.