Permalänk
Medlem

Söker stora kubchassin

Hallå!

Förr i tiden var det enormt populärt att lägga in servrar samt modda i stora kubchassin, tyvärr hittar jag inga av den modellen längre (förmodligen för att jag glömt vad de kallas) och Google har inte hjälpt så mycket.

DarkMX1000 (glömde helt av hans forumnamn) använder något liknande det som jag söker:

Någon som vet vad dessa kallas?

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådrubrik rättad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

*Trådrubrik rättad*

Tack, såg precis det själv

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

MountainMods har. Tror att även DangerDen har. Bara att googla

Edit: Det kommer bli dyrt!

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Riyonah:

MountainMods har. Tror att även DangerDen har. Bara att googla

Edit: Det kommer bli dyrt!

Tackar .. Det blir 4 st specialkonfiggade Ascension från mountainmods

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Tackar .. Det blir 4 st specialkonfiggade Ascension från mountainmods

Vafan ska du göra? o.O

Det är nog fler än jag som vill ha ett galleri på galenskaperna när det blir klart

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Riyonah:

Vafan ska du göra? o.O

Det är nog fler än jag som vill ha ett galleri på galenskaperna när det blir klart

Haha, vi får se, det blir nog ett galleri alltid, men tills dess är det hush-hush

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Haha, vi får se, det blir nog ett galleri alltid, men tills dess är det hush-hush

Väntar ivrigt

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Riyonah:

Vafan ska du göra? o.O

Det är nog fler än jag som vill ha ett galleri på galenskaperna när det blir klart

Håller helt med ^^

Galleri annars så tänker jag se till att du gör det ändå

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Lian-Li har väl nått kub-format som är ganska stort. Annars är det nog mountainmods som är störst om du absolut måste ha en stor låda. Det kostar så det svider i benmärgen, men det är å andrasidan ganska mycket material och jobb med domdär skulle jag gissa.

Tror du gör en brutalt mycket bättre investering, först rent pengamässigt och kreativt med ett eget bygge. Hur fel eller fult det än må bli, så är erfarenheterna något du alltid har med dig. Dessutom kan du faktiskt säga att det är din låda eller container(?) som du byggt själv och gjort fin/ful alldeles på egen hand för en bråkdel av priset (eller kanske dubbla priset?) mot dom färdiga lådorna.

Håll tråden uppdaterad med vad du väljer. Alltid roligt att läsa hur folk tänkt och resonerat över sina lådor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rmd:

Lian-Li har väl nått kub-format som är ganska stort. Annars är det nog mountainmods som är störst om du absolut måste ha en stor låda. Det kostar så det svider i benmärgen, men det är å andrasidan ganska mycket material och jobb med domdär skulle jag gissa.

Tror du gör en brutalt mycket bättre investering, först rent pengamässigt och kreativt med ett eget bygge. Hur fel eller fult det än må bli, så är erfarenheterna något du alltid har med dig. Dessutom kan du faktiskt säga att det är din låda eller container(?) som du byggt själv och gjort fin/ful alldeles på egen hand för en bråkdel av priset (eller kanske dubbla priset?) mot dom färdiga lådorna.

Håll tråden uppdaterad med vad du väljer. Alltid roligt att läsa hur folk tänkt och resonerat över sina lådor.

Det kommer inte på fråga att skapa egna chassin, jag har helt sonika inte instrumenten för det, dock borde jag, rent teoretiskt klara av det själv då jag har arbetat mycket med plåt för några år sedan på hobbybasis.

Det som jag HAR däremot funderat på (har inte gjort beställningen än på Ascension) är huruvida Epic PC cases ( http://www.youtube.com/user/EpicPcCases?feature=watch samt: http://epicstore.com.au/ ) kan göra ett dylikt chassi x4 helt i Akryl åt mig .. ska maila och se vad dom har att säga, problemet där är att han sitter i Australien.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN