Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Oh spännande! Två timmar innan utsatt tid, det var inte dåligt.
Är det separat bracket för lvl 50's i PvP nu?

Det ska det vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Mins när Aliancerna stormade undercity i gamla WoW Var det mer än 100 spelare där krashade servern direkt. Min FPS låg på 5-10 när väl charsen runt mig laddats in hahaha, kunde stå mitt bland Horde skitlänge på grund av att ingens grafikort orkade med att ladda in allt tillräckligt fort. Minnen minnen

Det var gamla goda tider det. Jag minns dock när vi varje kväll samlades i Tarren Mill och hade lååånga strider med mååånga spelare inblandade. FPS'n var då inte alls så katastrofal så nog funkade det då. Öppen pvp i härlig form. Det var kul ett tag men det gick inte att vinna riktigt då man inte hade några objektives direkt. Men men, kul vare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Endurance har jag hört, men inte helt 100% på det.

Jag hörde det med, men jag har även hört str. Är rätt förvirrad

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni att man ska specca på sin vanguard? ska mest lira pvp och jag har en kompis som kör healer. Vill ju både göra skada och tåla mkt, hmm

Permalänk
Skrivet av Fyren:

Endurance har jag hört, men inte helt 100% på det.

Strength är mainstatsen för alla Jedi Knights. Sen ska ni ha mycket HP ju om ni tankar. Ingen klass har Endurance som main stat

Skrivet av Yeah_Right:

Jag vette fan asså. Jag tycker jag har rätt bra defence med min scoundrel.

Heals, inte så bra men de går ju visst att använda i combat.
2 sköldar,
Flashbang
stun
interupt
tendon blast
Vanish
rörelse, spring igenom andra samt spring out of line of sight

Med pvp talents så har du ju nästan alltid en av dem till förfogande. Älskar denna väl designade klass. Dock är de inte så op som folk hävdar. Det är mer lr2 issues. Det kommer folk snart märka. Desto bättre gear folk får desto mindre nuke blir det. Bra spelare som kan spela vet hur man tar hand om dem. Sen fins det ju vissa klasser som är enklare att ta ner med scoundrel och dessa klasser är det många som spelar just för att de äger andra klasser.

Valde klassen just för att inga andra planerade att spela dem. Så lite trist att se alla reroll im gonna wtfpwn p12or.

Jag har nästan vid var och var annan wz någon som ska kommentera och avguda mig. Sjukt mycket tells och invite requests. Folk som undrar och vill veta hur mycket de ska äga på lvl 50. Hur lång tid det tar att bli battlemaster med scoundrel osv.

När jag spelar som Dirty fighter och då äger man med (l2p issue), så får man kommentarer från imperials som säger att de älskar en etc ^^

Har mött många skillade imperials som kan ta mig och det sker mer och mer. Tror mest det är kominationen och att man kan välja sina strider, offer.

Själv kan jag bli (typ) one shottad av bounty hunters och då har jag en bit över 500 expertise.

Dold text

Det är en sak inte många förstår! Som Operative/scoundrel måste man välja sina strider. Alla dör om man springer in i en klunga med 5 motståndare ensam! Går man på en ensam karaktär som har lite armor och ingen sköld uppe däremot går det mycket bättre! Jag väljer alltid mina strider noga och går aldrig ur stealth mot fiender jag inte tror jag kan ta, då det är slöseri. Väntar hellre på att en till kommer och initierar en strid så jag kan hoppa på bakifrån.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Strength är mainstatsen för alla Jedi Knights. Sen ska ni ha mycket HP ju om ni tankar. Ingen klass har Endurance som main stat

Vad är det som skiljer guardian gear och sentinel gear då?

Läste just det här;

Citat:

The primary Guardian stat is Endurance. You want to do everything you can to boost your max health. Always pick gear that is heavy on Endurance when possible. If you have no hate issues, I would actually recommend wholly ignoring strength and simply acquiring heavy armor with the largest endurance total.

Källa: http://www.swtorstrategyguide.net/swtor-jedi-knight-stats-gui...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Haestar:

Vad tycker ni att man ska specca på sin vanguard? ska mest lira pvp och jag har en kompis som kör healer. Vill ju både göra skada och tåla mkt, hmm

Hej!

Kan varmt rekommendera att du börjar kika på Taugrumims material. Det är en extremt pedagoiskt och sympatisk PvPare som nu kör SWTOR som Vanguard.

Du kan följa honom på:

www.taugrim.com
http://www.youtube.com/user/taugrimtaugrim
samt checka hans livestream på...
http://www.twitch.tv/taugrim/videos

Han svarar på frågor mellan varje match samt förklara olika typer av builds, keybinds och pvp strategier. OBS ej PvE.
Mycket nyttigt även för den som inte kör Vanguard.

Permalänk
Medlem

Lite mer rofl http://i.imgur.com/URcba.jpg

Republic kan glömma Ilum quests framöver. Det som tidigare var dåligt men iaf i balans är nu ännu värre och helt obalanserat.

Permalänk
Skrivet av KKay:

Vad är det som skiljer guardian gear och sentinel gear då?

Läste just det här;

Källa: http://www.swtorstrategyguide.net/swtor-jedi-knight-stats-gui...

Det stämmer på sätt och vis. Du ska som tank ha mycket liv för att överleva. Men om du inte har strength gör du för lite skada för att hålla aggro. Alltså måste man balansera endurance och strength för att ha lagom liv för att överleva och lagom för att göra skada nog. Dessutom har du en healer med dig för det mesta och då spelar inte maxhälsa så extremt stor roll då du kommer ha en healer hela tiden!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Lite mer rofl http://i.imgur.com/URcba.jpg

Republic kan glömma Ilum quests framöver. Det som tidigare var dåligt men iaf i balans är nu ännu värre och helt obalanserat.

Ser inte så roligt ut, om man nu inte har master Yoda's krafter!

Permalänk
Medlem

BW vet uppenbarligen inte vad de håller på med. Nu kan jag åka till Ilum gå afk i zergen och kamma hem massa valor utan att göra ett skit. Bra design!

Måste vara ngn gammal warhammer utvecklare som tagit fram detta. Det är ungefär lika mycket fail som warhammer.

Permalänk
Jubileumsmästare

Någon som vet vilka stats som gäller för mercenary med arsenal spec? Aim och endurance är ju primary stats, men i vilken ordning skall man prioritera secondary stats?

Permalänk
Medlem

Jesus, inte dåligt lagg i ilum nu :Z

http://bayimg.com/jAlOnaAdP

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Hej!

Kan varmt rekommendera att du börjar kika på Taugrumims material. Det är en extremt pedagoiskt och sympatisk PvPare som nu kör SWTOR som Vanguard.

Du kan följa honom på:

www.taugrim.com
http://www.youtube.com/user/taugrimtaugrim
samt checka hans livestream på...
http://www.twitch.tv/taugrim/videos

Han svarar på frågor mellan varje match samt förklara olika typer av builds, keybinds och pvp strategier. OBS ej PvE.
Mycket nyttigt även för den som inte kör Vanguard.

aha tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Snyggt! Dom fixade AA i denna patchen Samt att FPSen inte gick ner med den aktiverad. Att Republic blir sergade på Ilum är väl inget fail i sig?? Bioware kan väl inte hjälpa att man joinat en sida som är i underläge antalsmässigt??

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Grejen är den att det finns oftast två armordelar att välja mellan för klasserna, t ex knight/warrior har ett set med 70str 50end eller 70end och 50str, det senare är då givetvis till tank. Så jag skulle nog kunna påstå att Bioware har tänkt endurance som main stat för tank..

Alla attacker under tankspecc gör mer threat pga talents, så att skaffa mods/gear med str är onödigt. Jag har då aldrig haft problem att hålla aggro, jag stackar så mycket endurance jag kan och har kört tankspecc(immortal) sen lvl10..

Permalänk
Medlem

Endurance är mainstats för tanks ja. HP har alltid varit mainstats för tanks i de flesta MMORPG. Sen kommer avoidance, shieldrating och dodge osv. har man massor av HP klarar man mycket stryk.. då är det lättare att heala helt enkelt = win

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Tack för svaren

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ozo64:

BW vet uppenbarligen inte vad de håller på med. Nu kan jag åka till Ilum gå afk i zergen och kamma hem massa valor utan att göra ett skit. Bra design!

Måste vara ngn gammal warhammer utvecklare som tagit fram detta. Det är ungefär lika mycket fail som warhammer.

Va..?

Warhammer hade ju skitbra design för sin world-PvP.

Dem har helt misslyckats med Ilum dock... 5 FPS och melee-dps har inte en chans, medans alla ranged nu flyger upp i valor ranks... Helt galet!

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Rage-unsub blev det idag efter 30 minuters spelande. Helt enkelt för dåligt optimerat och inte värt att uppgradera en redan hyffsad burk för att lira ett linjärt MMO.

Hoppas dom fixar alla prestanda/design problem i framtiden!

Permalänk
Keeper of Traditions

Drygt 65000 visningar och snart 1400 svar på 7½ timme... Det har ju blivit en massiv kritik mot den senaste patchen, skulle man kunna säga.

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=194213

Citat:

We're currently investigating potential issues related to the Ilum open world PVP area

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Har inte spelet men undrar... vad händer om man dör?

är det respawn på samma ställer eller vad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Drygt 65000 visningar och snart 1400 svar på 7½ timme... Det har ju blivit en massiv kritik mot den senaste patchen, skulle man kunna säga.

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=194213

Hur räknar du?

Första posten: Today , 12:04 PM
Sista Posten: Today , 03:19 PM

Dvs 3 timmar och 15 min.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Senaste patchen är EPIC FAIL! Serverna jag spelar på är det just nu inga warzones överhuvudtaget för lvl 50. JAg köade i 3 timmar och ingen dök upp. Skitkul. Ilum är en zergfest.

Bioware vet fan inte vad de håller på med. Rulla tillbaka patchen fortare än kvickt annars lär de bli av med 50-60% av folket innan månaden är slut. Det här är ännu värre än warhammer.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Senaste patchen är EPIC FAIL! Serverna jag spelar på är det just nu inga warzones överhuvudtaget för lvl 50. JAg köade i 3 timmar och ingen dök upp. Skitkul. Ilum är en zergfest.

Bioware vet fan inte vad de håller på med. Rulla tillbaka patchen fortare än kvickt annars lär de bli av med 50-60% av folket innan månaden är slut. Det här är ännu värre än warhammer.

Kan inte annat än hålla med. Dels det, men så är det en massa andra små buggar och konstiga saker. Att starta spelet i Windows mode funkar inte längre, utan man måste fippla med inställningarna varenda gång. Sen att sortera guildmedlemmarna efter level verkar skumt oxå. När man craftat klart saker så säger den att de inte finns nån mission för de.. :S `Kan ju undra om dom ens testar patcharna innan de går live.

Visa signatur

When it comes to matters of the heart, always follow your dick.

Permalänk
Medlem

FPSen har också blivit märkbart sämre precis överallt. Hur lyckas dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

FPSen har också blivit märkbart sämre precis överallt. Hur lyckas dem?

kolla så att inte anti analising aktivarades som standard för dig.

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll. AA på eller av gör ingen skillnad.

Ett fint klipp på senaste exploiten. Farma valor på Ilum
http://sv.twitch.tv/skrigg#

Permalänk

Ni som har dålig FPS efter patch 1.1 det finns en fix på Star wars Forum där man kan få tillbaka sin gammla bra fps innan patch 1.1 jag gjorde det och det funkar jätte bra