Permalänk
Skrivet av anon123646:

Härligt med Closed beta

Info om mesmern,
http://gw2sverige.se/mesmers-ar-tillbaka

Tråkigt nog kommer man inte kunna ansöka om att vara med i closed betan utan arenanet staff kommer välja ut vilka som får tillgång till den, så ingen public application form.

Är det inte så att om man har signat upp sig för newsletter så har man signat upp sig för betan? Kanske minns fel...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nizor:

Är det inte så att om man har signat upp sig för newsletter så har man signat upp sig för betan? Kanske minns fel...

Citat:

<[ANet]Community> Ok, just to get this out of the way here: We have a studio internal selection process for our Closed Beta that starts on Friday. There will be no public application form.

Från devchaten som var tidigare idag.

Permalänk
Skrivet av anon123646:

Från devchaten som var tidigare idag.

Det var ju synd... men hur är det med den kommande betan "för alla andra" då? Jag har för mig att jag läst det någonstans att om man signar upp sig för newsletter så har man signat upp sig för betan också...

Permalänk
Medlem

Vill ha open beta nu! >: (

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizor:

Det var ju synd... men hur är det med den kommande betan "för alla andra" då? Jag har för mig att jag läst det någonstans att om man signar upp sig för newsletter så har man signat upp sig för betan också...

Kan tänka mig att de har flera steg i sitt beta testande. Förmodligen är detta det första steget där de vill ha pålitliga personer som har erfarenhet av betatester och följer NDA. Förhoppningsvis tar de in fler betatestare framöver och eventuellt kör en openbeta också, som de gjorde för gw1.

Permalänk
Medlem

Det kommer en öppen beta, baserat på hur bra den stängda betan går osv. Skulle jag gissa på i alla fall! Hoppas det inte är alltför långt borta nu

Permalänk

jag antar att det fortfarande inte finns något datum ? har bokat det nu och dregglar ner mitt tangent bord när man kollar på videorna på youtube (Y)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lagergren1:

jag antar att det fortfarande inte finns något datum ? har bokat det nu och dregglar ner mitt tangent bord när man kollar på videorna på youtube (Y)

Nej, och det lär inte komma något datum förrän det princip bara är någon månad eller två kvar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lagergren1:

Något som gör dig ännu mer taggad,
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=NzEqJA...

Jag gillade videon

76% av de som röstat i GW2Sveriges poll om när spelet kommer tror på Q2, låter väldigt rimligt faktiskt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon123646:

Något som gör dig ännu mer taggad,
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=NzEqJA...

Jag gillade videon

76% av de som röstat i GW2Sveriges poll om när spelet kommer tror på Q2, låter väldigt rimligt faktiskt.

Grejen är ju den att på guildwars2guru så har de haft sådanna omröstningar i ett år där majoriteteb först röstade på Q2 2011, sedan Q3 2011 osv. och nu är de också uppe i Q2 2012 vilket visserligen känns troligt men det tyckte jag att Q3 2011 också gjorde för ett år sedan. Dock så har de ju nu gått in i CB plus att alla klasser har släppts så jag tror på Q2/3 men sådanna här spekulationer är egentligen helt ovesäntliga.

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk
Medlem
Skrivet av tirim4:

Grejen är ju den att på guildwars2guru så har de haft sådanna omröstningar i ett år där majoriteteb först röstade på Q2 2011, sedan Q3 2011 osv. och nu är de också uppe i Q2 2012 vilket visserligen känns troligt men det tyckte jag att Q3 2011 också gjorde för ett år sedan. Dock så har de ju nu gått in i CB plus att alla klasser har släppts så jag tror på Q2/3 men sådanna här spekulationer är egentligen helt ovesäntliga.

Jo, men dom släppte ju mesmer senare än vad alla hade väntat sig...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

closed beta nu, inga problem, kanske öppna kommer i mars/april, release till början av sommaren (detta om det inte är massa provblem och deras feedback e bra)

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

closed beta nu, inga problem, kanske öppna kommer i mars/april, release till början av sommaren (detta om det inte är massa provblem och deras feedback e bra)

Känns som ett vettigt antagande.. håller på det jag med. Det måste fan bli så.. är så trist att inte ha något vettigt att spela! (Nej, jag gillar inte ettan..)

Permalänk
Medlem

Jag har haft som omgångar där jag tröttnat på ettan, nu är jag inne i en av dom... Har 37 HoM points just nu men sitter på tonvis med pengar som jag borde lägga på något och få fler poäng... Men det är ju så tråkigt numera!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Inga nyheter om release date osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Inga nyheter om release date osv?

Inte ännu. Men jag gissar på fram emot sommaren.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Själv hade jag hoppats på öppen beta senast slutet av feb. Men det kan man allt önska hehe.

Dock med releasen av fulla spelet tror jag runt slutet av Q3 faktiskt.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

visa länk som bevisar att open beta kommer ske?

tills dess är jag övertygad om att det räcker för arenanet med en closed beta för att få svar på sina frågor/belastningar/tester.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av undrande:

tills dess är jag övertygad om att det räcker för arenanet med en closed beta för att få svar på sina frågor/belastningar/tester.

Oh ye of little faith...
http://www.guildwars2.com/en/the-game/game-faq/#two

EDIT:
Under rubriken "When will there be a beta?" står det
"We began closed beta in December of 2011. The feedback from these tests will determine when we will do public beta tests and ship the game. [...]".
Jag förtydligar: "[...] when we will do public beta tests [...]".
Jag är nästan lite fundersam över om du trollar eller inte, det står ju för allt i världen på den officiella hemsidan :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

MMO closed beta räcker för belastning m.m? väldigt få MMOs har gått till market utan öppen beta eller semi-öppen (öppen för de som förbokar/eller promos), att stesstesta ett system som är deisgnat för kanske 10000+ pers samtidigt och sedan saker som World PvP på det m.m. och sitta och bjuda in folk till det skulle vara absurt mycket jobb eller kräva sjuka mängder hårdvara för ett test, mer kostnadseffektivt att köra öppen beta plus att du lägger den tidsmässigt så att folk får smak för spelet så att de sedan köper det.
Open Beta är oxå det mest effektiva sättet att få reda på om det är någon hårdvara som inte fungerar med spelet som det ska iom skiftningarna hos användare, något som oxå skulle vara väldigt dyrt och jobbigt att göra på något annat sätt.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

MMO closed beta räcker för belastning m.m? väldigt få MMOs har gått till market utan öppen beta eller semi-öppen (öppen för de som förbokar/eller promos), att stesstesta ett system som är deisgnat för kanske 10000+ pers samtidigt och sedan saker som World PvP på det m.m. och sitta och bjuda in folk till det skulle vara absurt mycket jobb eller kräva sjuka mängder hårdvara för ett test, mer kostnadseffektivt att köra öppen beta plus att du lägger den tidsmässigt så att folk får smak för spelet så att de sedan köper det.
Open Beta är oxå det mest effektiva sättet att få reda på om det är någon hårdvara som inte fungerar med spelet som det ska iom skiftningarna hos användare, något som oxå skulle vara väldigt dyrt och jobbigt att göra på något annat sätt.

För att inte tala om vilken PR det är om betan funkar bra, för onlinespel brukar en öppen beta få ersätta den gamla sedvänjan med att ha ett demo.

Permalänk

Har vi några krav-spec på spelet ännu? Vad kommer krävas?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Förmodligen inte så jättekrävande. Men jag hoppas att dom gör det möjligt att skruva upp inställningarna rejält och få mycket ögongodis
Hursomhelst så tänker jag uppgradera grafikkort när GW2 kommer. Tänker maxa det i 1920x1200 och det får kosta vad det kosta vill

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TroNi:

Saxat från http://www.guildwars2.com/en/the-game/game-faq/#thirteen
What are the system requirements for Guild Wars 2?
The system requirements haven't been finalized, but just as with the original Guild Wars series, we're committed to creating a beautiful game that will play great on mid-range gaming PCs.

En kommentar från forumet på www.guildwars2guru.com, inlägget är från sommaren 2010.
"i recall one of the anet devs mentioning that GW2 ran very well on his laptop with geforce 8600M GT."

Permalänk
Skrivet av Mazda:

Saxat från http://www.guildwars2.com/en/the-game/game-faq/#thirteen
What are the system requirements for Guild Wars 2?
The system requirements haven't been finalized, but just as with the original Guild Wars series, we're committed to creating a beautiful game that will play great on mid-range gaming PCs.

En kommentar från forumet på www.guildwars2guru.com, inlägget är från sommaren 2010.
"i recall one of the anet devs mentioning that GW2 ran very well on his laptop with geforce 8600M GT."

Det låter ju fint! Då behöver man kanske inte tänka på det. Va skönt..

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TroNi:

Det låter ju fint! Då behöver man kanske inte tänka på det. Va skönt..

Kraven kan ju ha krupit upp en bit sen dess, det är trots allt 1½ år sedan. Men som referens kan man ju nämna att 8600M GT får hälften så hög poäng som gamla GeForce 7900, liiite mer än hälften så högt som Radeon X800XL.

Permalänk

Jag spelade under en kortare tid GW1 men fastnade aldrig för det alls. Men efter att ha kollat runt lite om GW2 så finns en del som gör mig lite sugen på att prova det. Men jag har lite frågor om någon lite mer insatt i spelet har tid.

Jag antar att världen i regel är instancerad, som den var i GW1. Men finns det några undantag till det, typ worldwide pvp? Fast det kanske inte finns faltioner iofs.

Är spelet lika linjärt som ettan? Dvs. Hitta main quest i stan döda lite fiender och avsluta området och sedan skickas direkt till nästa stad, rinse and repeat?

Finns det mer möjligheter till gearing? Mitt minne av ettan var bara att varje ny stad så köpte man sig en ny uppsättning gear.

Hur ser end game ut? Hur gjorde det i ettan? Hur stora grupper kan man tänkas spela i end game. Finns det grejer att göra i små grupper som tex två och tre?

Hoppas nån kan ta sig tid att svara så får vi se om det blir något GW2 för min del.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av whiskerer:

Jag spelade under en kortare tid GW1 men fastnade aldrig för det alls. Men efter att ha kollat runt lite om GW2 så finns en del som gör mig lite sugen på att prova det. Men jag har lite frågor om någon lite mer insatt i spelet har tid.

Jag antar att världen i regel är instancerad, som den var i GW1. Men finns det några undantag till det, typ worldwide pvp? Fast det kanske inte finns faltioner iofs.

Är spelet lika linjärt som ettan? Dvs. Hitta main quest i stan döda lite fiender och avsluta området och sedan skickas direkt till nästa stad, rinse and repeat?

Finns det mer möjligheter till gearing? Mitt minne av ettan var bara att varje ny stad så köpte man sig en ny uppsättning gear.

Hur ser end game ut? Hur gjorde det i ettan? Hur stora grupper kan man tänkas spela i end game. Finns det grejer att göra i små grupper som tex två och tre?

Hoppas nån kan ta sig tid att svara så får vi se om det blir något GW2 för min del.

Världen kommer inte vara instancerad, förutom enstaka områden som rör din karaktärs personliga storyline och dungeons.

Spelet kommer inte vara lika linjärt som ettan på ett sätt. Konceptet med quests är slängt i soptunnan och istället används så kallade "dynamic events (DEs även kallat på fanforum)" där något helt enkelt händer ute i världen som man kan knata förbi och ignorera eller lägga sig i. Innehållet i eventen skalar upp och enr beroende på hur många spelare som väljer att lägga sig i. Storylinen kommer vara mer förgrenad, du kommer få göra val som påverkar hur storyn utvecklar sig.

Om du menar gearing som i att man kan farma efter gear med bättre stats så nej. Utvecklarna har bestämt tagit avstånd från det för att försöka eliminera/minimera grind. Däremot kommer man kunna "grinda" gear med olika skins. Ett visst armorset kommer t.ex. bara kunna finnas tillgängligt som reward i slutet av en grotta, med förbehållet att det bara är utseendet som är unikt.

Endgame är inte min mest pålästa sida, men i ettan har de lagt till mer endgame allt eftersom. Min gissning är att oavsett om det finns mycket eller lite endgame vid release kommer det dyka upp mer.

För mer information finns ett fantastiskt foruminlägg på guildwars2guru här:
http://www.guildwars2guru.com/forum/guild-wars-2-mass-info-t25557.html
Jag tipsar alla som är intresserade av spelet, oavsett hur insatt man är att kika på det

Permalänk
Skrivet av Mazda:

Världen kommer inte vara instancerad, förutom enstaka områden som rör din karaktärs personliga storyline och dungeons.

Spelet kommer inte vara lika linjärt som ettan på ett sätt. Konceptet med quests är slängt i soptunnan och istället används så kallade "dynamic events (DEs även kallat på fanforum)" där något helt enkelt händer ute i världen som man kan knata förbi och ignorera eller lägga sig i. Innehållet i eventen skalar upp och enr beroende på hur många spelare som väljer att lägga sig i. Storylinen kommer vara mer förgrenad, du kommer få göra val som påverkar hur storyn utvecklar sig.

Om du menar gearing som i att man kan farma efter gear med bättre stats så nej. Utvecklarna har bestämt tagit avstånd från det för att försöka eliminera/minimera grind. Däremot kommer man kunna "grinda" gear med olika skins. Ett visst armorset kommer t.ex. bara kunna finnas tillgängligt som reward i slutet av en grotta, med förbehållet att det bara är utseendet som är unikt.

Endgame är inte min mest pålästa sida, men i ettan har de lagt till mer endgame allt eftersom. Min gissning är att oavsett om det finns mycket eller lite endgame vid release kommer det dyka upp mer.

För mer information finns ett fantastiskt foruminlägg på guildwars2guru här:
http://www.guildwars2guru.com/forum/guild-wars-2-mass-info-t25557.html
Jag tipsar alla som är intresserade av spelet, oavsett hur insatt man är att kika på det

Okej det låter intressant med världen och alternativet till questsystemet som kan kännas lite förlegat. Hur är det med vapen då? Jag vill minnas att de i varje fall droppade i ettan. Eller är det bara ett svärd är ett svärd och en yxa en yxa, men att de också ser lite olika ut.

Vad gäller end game kan vi konstatera att det mer eller mindre är tänkt att spelas en gång utan några "förtjänster" för upprepade genomspelningar. Hur ser det ut med pvp, finns det bra tillfällen där man kan spela två eller möjligen tre pers för det är så många jag tror vi blir som spelar. Set behöver naturligtvis inte vara 2v2 eller 3v3 men slagfält där man kan köra två eller tre st och uppnå bra resultat. Kan vara att ta och hålla punkter eller jaga flaggor eller något som inte kräver 6+ pers tillsammans för att funka någorlunda.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av whiskerer:

Okej det låter intressant med världen och alternativet till questsystemet som kan kännas lite förlegat. Hur är det med vapen då? Jag vill minnas att de i varje fall droppade i ettan. Eller är det bara ett svärd är ett svärd och en yxa en yxa, men att de också ser lite olika ut.

Vad gäller end game kan vi konstatera att det mer eller mindre är tänkt att spelas en gång utan några "förtjänster" för upprepade genomspelningar. Hur ser det ut med pvp, finns det bra tillfällen där man kan spela två eller möjligen tre pers för det är så många jag tror vi blir som spelar. Set behöver naturligtvis inte vara 2v2 eller 3v3 men slagfält där man kan köra två eller tre st och uppnå bra resultat. Kan vara att ta och hålla punkter eller jaga flaggor eller något som inte kräver 6+ pers tillsammans för att funka någorlunda.

Det kommer nog vara klikadant med vapnen. Självklart kan ett svärd eller en rustning ha olika stats, det jag försökte förklara var att en typ av vapen eller en del av en rustning (t.ex. ett svärd eller skor) har vissa fasta max-stats. Du kan hitta svärd som har olika stats men det kommer aldrig finnas ett eller två svärd som är "starkast". I PvP kommer alla som använder svärd alltså ha samma stats på dem, men med olika utseenden.

Det finns dungeons som är gjorda för grupper på 5 personer som kommer vara omspelningsbara. Man kommer nog kunna slå ihjäl mycket tid på att bara knata runt och vara med i DEs även när man nåt maxlevel tror jag. Sett någon siffra på att det ska finnas över 1500 DEs vid release, och fler kommer släppas senare. Läs gärna i länken jag postade tidigare om dynamic events

Vad gäller PvP kommer det bl.a. finnas WvWvW, tre servrar som slåss på ett enormt slagfält med hundratals spelare. Eftersom det är så stort så handlar det inte bara om att springa runt och slå ihjäl motspelare utan om att t.ex. eskortera en vagn av något slag till en kontrollpunkt så att de NPCer som står där har mat att vara kvar (i praktiken att en vagn måste dit med jämna mellanrum för att få behålla punkten). Man skulle kunna överfalla fiendens eskorter för att se till att de förlorar en av sina punkter. I WvWvW komemr det finnas något att göra för alla storlekar på grupper.
5v5 är annars storleken i PvP om man kör conquest har jag för mig. Det borde gå bra att dra med sig två randoms om man bara råkar vara tre kompisar.