Permalänk
Medlem

Någon annan som har varit med om att SWEC1201 bonusen inte fungerade? Jag skrev in den och priset blev mycket riktigt 4939 istället för 5172. Efter beställningen vart bekräftad gick priset dock tillbaka till 5172. Lite surt var det.

Har kontaktat support och förhoppningsvis kan de lösas.

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Hoppas månadserbjudandet inkluderar en 2500 K samt ett P8Z68 moderkort

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem

Det är bra att ni "börjar" att åtgärda problemen som finns.
Nu är det ju INTE leveranstiden som är det STORA problemet utan det är det undermåliga "systemet" dvs ändra till packas sen går det inte att göra nåt längre samt sega email,etc,etc.

Tex jag beställde lite skit (cpu+kylare,mb,8gig) strax efter kl 00.00 den 19:e (status ändras till packas vid 01 tiden ungefär=1tim) och hade väntat mig en leverans på mån,tis,ons nån gång.
Men blev förvånad då ett sms kom att jag kunde hämta paket idag från cdon så kollade då statusen vilket fortfarande var packas kollade email och nope inget mail om att ni skickat.
Hämtade paketet och åt lite (ca 2tim) kollade status igen vilket var packas men email hade kommit att ni skickat ett paket ca 1tim efter att jag hämtade ut paketet???????????? har ni allting på olika datorer som inte är ihoppkoplade för fem öre??????????

Nu när jag har plockat ihop allt och installerat win,etc så har status ändrats till skickat.
Visst jag är positivt överraskad att jag fick paketet idag men samtidigt irriterad över erat "system" som knappt fungerar alls.
Och ja jag vet att ni har sagt att ni "tittar på det" men i era svar som ni har gett nu under jul,etc så låter det som att visst vi kanske kan göra nåt åt det nån gång när vi inte har nått att göra typ.
Dvs ni ser det inte som prioriterat alls utan enbart som en extra utgift,arbete som ni helst vill slippa har jag rätt i det?

Hur mycket arbetsbörda (samt pengar för postens dubbel frakt fram o tillbaks) hade lagret kunna undvikit under julhelgen om ni nu hade haft ett system som fungerade att avbeställa i?
Enbart i den här tråden är det ju en hel del paket som ni har skickat trots att personen velat avbeställa (vilket inte går då det packas ju nu) och det då i många fall flera dagar EFTER att personen ville avbeställa?.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Här har vi en som förstått! skämt åsido så brukar vi ha våra VIP erbjudanden då!

Vad innebär dessa VIP erbjudanden och när är det?

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant nu.
Trotsade lagen om att inte beställa hårdvara från cdon, la jag en bokning/beställning på två WD Green 1,5TB för 586kr/st.
Dels ska det bli intressant och se hur lång tid det tar innan dom får in,tills jag har dom i handen och hur bra dom är paketerade.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Hej!

Jag har handlat på CDON i flera år och alltid varit nöjd med priser och leveranstid etc.

Den 30/6 beställde jag tre artiklar varav en CD-skiva med leveranstid "4-6 arbetsdagar". Varan har än idag, nästan en månad senare, inte levererats och CDONs kundtjänst kan inte svara på när den kan tänkas komma. Kundtjänsten har dock svarat snabbt på mina frågor och även under helgen så det är naturligtvis positivt.

Det står fortfarande leveranstid 4-6 dagar på artikeln (001000013041) trots påpekningar till kundtjänster om just detta.

Jag kommer att fortsätta att handla på CDON men leveranstiden på min senaste drar definitivt ner mitt omdöme.

Uppdatering: Ser i det första inlägget att ni gärna vill undvika poster om specifika beställningar etc. Min tanke med inlägget är mestadels att upplysa er om att leveranstiden på hemsidan måste stämma, framförallt om ni nu vill satsa på elektronikbranschen.

Tyvärr är det här CDON:s "trademark" fortfarande. Jag ville ha en skiva, Mountain Goats The Sunset Tree, som de annonserade ut till 99:- med leveranstid 3-6 arbetsdagar. Passade på att beställa lite andra prylar - usb hub, flash minne för ett par hundra, några dvdfilmer, lite fler skivor, allt prylar som jag i och för sig kunde shoppat någon annan stans. Det blev prylar för närmare 700:- till slut. Så levereras grejorna. I två omgångar. Först datorprylarna. Sedan musik och dvd:er. Till sist är det bara den där skivan kvar.

Den är restnoterad säger CDON. Men på sajten står "Leveranstid 3-6 arbetsdagar." När jag frågar kundservice så menar de att de inte hunnit ändra tiden. Det fortstätter i en månad. Ingen leverans. Fortfarande publicerat till 3-6 arbetsdagar. Sedan höjs priset på skivan. Fortfarande 3-6 dagars leveranstid enligt sajten. När jag påpekar detta så kommer ett mail från CDON att DE stryker ordern eftersom den är "slut hos leverantör." Fortfarande står det dock 3-6 dagars leveranstid på sidan. Det råder ingen som helst tvekan att CDON AGERAR OETISKT och UNILATERALT. Som kompensation får jag fri frakt vid min nästa order. Även om det bara handlar om 10:- dyrare skiva blir jag fan förbannad. Anledningen till att man använder en sajt som CDON, och som gör att de kan sälja annat än skivor är att transaktionskostnaden är låg. Annars kunder jag lika gärna köpa alla produkterna på olika andra ställen, t ex Ebay. Transaktionskostnaden styrs framför allt av tiden jag lagt ned. Jag har använt min tid och min energi och transaktionskostnaden när CDON stryker ordern går UPP. Och betydligt mer än 10 kronor.

Beslutsfattarna på CDON måste fan vara idioter. De tjänar 10 kronor, istället för att bara leverera skivan (som nu alltså är utannonserad för 10 kronor mer än det pris jag köpt den för) och vinner en massa dålig publicitet. Grattis!!

Dessutom är det en förolämpning gentemot mig som kund. Vet de inte om hur man hanterar kunder. Man säger "Vi ska fixa det här åt dig" och så tar man en förlust om 10 kronor på just den skivan. De har tjänat pengar på resten av min order. En snygg gest vore också att ta bort falsk annonsering på sajten och säga "Tack för återkopplingen. Vi gjorde ett misstag." Inte alls. Istället lurar CDON in fler kunder eftersom annonsen ligger kvar trots att de hävdar att den är slutsåld hos leverantören.

När jag såg ovanstående inlägg så känner jag en skyldighet att informera andra om hur CDON behandlar sina kunder. Över de senaste åren tre har jag handlat för minst 3.000 hos dem, men det är slut med det nu. CDOFF.

Permalänk

Hur brukar CDON hantera ärenden gällande defekt hårdvara? Fick nämligen ett grafikkort som inte fungerar som det ska. Man har ju hört att det ska vara lite si och så med CDON gällande den biten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArneAnka89:

Hur brukar CDON hantera ärenden gällande defekt hårdvara? Fick nämligen ett grafikkort som inte fungerar som det ska. Man har ju hört att det ska vara lite si och så med CDON gällande den biten.

Dom är kanon att ha att göra med, inga problem alls. Har haft oturen med att ha fått 2st defekta grafikkort av olika modeller och dom var väldigt bra och tillmötesgående.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Dom är kanon att ha att göra med, inga problem alls. Har haft oturen med att ha fått 2st defekta grafikkort av olika modeller och dom var väldigt bra och tillmötesgående.

Mvh J

Det var trevligt att höra. Får ta och öppna ett ärende till veckan då.

Permalänk
Medlem

15% rabatt på denna vore kanon......http://cdon.se/hemelektronik/hdd-ssd_kingston_hyperx_120gb_up...

Sedan måsta ja fråga varför ni enbart har Noctua NH-D14 till 2011 och ej 1155 som är den vanligaste socketen ??

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av ArneAnka89:

Min H60 var defekt. Kontaktade support, fick ett ärende upprättat, skickade in den igår och ska nu få en ny skickad till mig utan krångel. Får hoppas den funkar!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vilka giltiga koder finns idag?

Permalänk
Medlem

Jag provade den senaste koden SWEC1201 idag men den funkade inte?

Kan det bero på att jag har använd den en gång redan i veckan?

Visa signatur

Stationär (Ska beställa): MB: Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CPU: Core i5 2500K 3,3GHz | Grafik:Sapphire Radeon HD6950 2GB | HDD: SEAGATE Momentus XT 7200.1 500GB | RAM: Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | Chassi: NZXT H2 - Black | Nätagg: OCZ 750W ZT series Power Supply
Bärbar: Dell Inspirion 1520 | CPU: 2,0 GHz Intel Core 2 Duo | Grafik: NVIDIA GeForce 8600M GT 256 MB | RAM: 3 GB 400MHz DDR3 | HDD: SEAGATE Momentus XT 7200.1 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nils87:

Jag provade den senaste koden SWEC1201 idag men den funkade inte?

Kan det bero på att jag har använd den en gång redan i veckan?

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Permalänk
Medlem

Aha en gång in månaden, tack tack.

Typiskt jag tänkte mig inte för och beställde en del och nu ville jag beställa mer. Aja

Visa signatur

Stationär (Ska beställa): MB: Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CPU: Core i5 2500K 3,3GHz | Grafik:Sapphire Radeon HD6950 2GB | HDD: SEAGATE Momentus XT 7200.1 500GB | RAM: Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | Chassi: NZXT H2 - Black | Nätagg: OCZ 750W ZT series Power Supply
Bärbar: Dell Inspirion 1520 | CPU: 2,0 GHz Intel Core 2 Duo | Grafik: NVIDIA GeForce 8600M GT 256 MB | RAM: 3 GB 400MHz DDR3 | HDD: SEAGATE Momentus XT 7200.1 500GB

Permalänk
Medlem

Tror ni månadserbjudanden kommer upp imorgon?
Dom kom upp den 23 i september , och detta är ju sista veckan i januari (nästan)

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk

http://cdon.se/hemelektronik/intel%C2%AE_core_i7_2600k%2c_3.4...

Hejsan, jag läste lite, och såg att det stod;

"Dessutom innehåller de två K modellerna en något snabbare grafikkärna, Intel® HD Graphics 3000, som täcker de flesta behov, faktiskt även de flesta spel!"

Nu tycker jag att det inte riktigt stämmer. Jag vill verkligen inte vara jobbig, men rätt ska vara rätt! (A)

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Medlem

Dom brukar försöka lägga upp erbjudandena till den 25 i månaden för att då kommer lönen för dom flesta , ibland så har dom fuskat och smygstartat erbjudandena den 23 i månaden och då tar folk mot faktura istället för att direkt betala.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Skrivet av Jonas79:

Dom brukar försöka lägga upp erbjudandena till den 25 i månaden för att då kommer lönen för dom flesta , ibland så har dom fuskat och smygstartat erbjudandena den 23 i månaden och då tar folk mot faktura istället för att direkt betala.

Vad är det för erbjudanden som brukar ges? Så att man vet om man ska hålla utkik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArneAnka89:

Vad är det för erbjudanden som brukar ges? Så att man vet om man ska hålla utkik.

Grafikkort i den högre skolan som GTX580 och nu lär de kanske bli Radeon HD7970 , SSD diskar, processor och moderkort på 1155 , processor kylare , mekaniska diskar och ramminnen är väll dom vanligaste dom brukar köra på sina 15% rabatter och brukar var begränsat på 3 produkter och 1 köp.

Nu före jul hade dom allt inom datorkomponenter och tillbehör för att de är största handeln på året.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Första gången de hade det så var det dock 25%! "Det var bättre förr!"

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Jonas79:

Grafikkort i den högre skolan som GTX580 och nu lär de kanske bli Radeon HD7970 , SSD diskar, processor och moderkort på 1155 , processor kylare , mekaniska diskar och ramminnen är väll dom vanligaste dom brukar köra på sina 15% rabatter och brukar var begränsat på 3 produkter och 1 köp.

Nu före jul hade dom allt inom datorkomponenter och tillbehör för att de är största handeln på året.

Är det alltså troligt att de kommer ha rabatt på HD7970 snart? Om man då kombinerar det med SWEC1112 borde man ju kunna få ett riktigt schysst pris.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Bara en rabattkod åt gången!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är blind men har inte CDON en enda Noctua NH-D14 som inte är till för enbart 2011 versionen?

Vad jag kunde hitta på Noctuas hemsida så fungerar endast 2011-versionen till just 2011? Inte 775/1156/1366?

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Visa signatur

| Win 8 Pro | i7 960@Corsair H100i | Asus Rampage III GENE | Asus HD7870 | 3x4GB Dominator | 120gb Force3 + 240gb Agility |

| Win 7 Ultimate | A4-3400 | GA-A75M-S2V | 8GB Ram | 60gb Force3 | 2x 3TB WD AV-GP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Är det bara jag som är blind men har inte CDON en enda Noctua NH-D14 som inte är till för enbart 2011 versionen?

Vad jag kunde hitta på Noctuas hemsida så fungerar endast 2011-versionen till just 2011? Inte 775/1156/1366?

En kompis köpte en sån kylare för några dagar sedan. Och det följde allt med fästen till 1155 mm, men kan ju inte lova något

Visa signatur

2500k @ 4.2GHz - Asus R9 290x - 16GB G.Skill 1600Mhz - Asus P8Z68 Pro Gen3 - Samsung 840 256GB / 500GB WD Black / Corsair TX650 V2 / Corsair H80 / Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plesjoor:

En kompis köpte en sån kylare för några dagar sedan. Och det följde allt med fästen till 1155 mm, men kan ju inte lova något

Okej tack! Jag var även inne på Komplett's hemsida och där står det också att den kylaren endast passar 2011, Dom har också den "gammla" versionen som passar alla dom "gammla".

Skulle uppskatta om du kan fråga din kompis om det kom med fästen till s775!

MVH
Mille

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Okej tack! Jag var även inne på Komplett's hemsida och där står det också att den kylaren endast passar 2011, Dom har också den "gammla" versionen som passar alla dom "gammla".

MVH
Mille

Tror tyvärr inte han har kvar resten av sakerna som följde med kylaren. Och han har ingen aning vad "sockel" är (jag monterade den) xD Men ring komplett eller vilka du ville köpa ifrån och fråga. Säkraste valet

Visa signatur

2500k @ 4.2GHz - Asus R9 290x - 16GB G.Skill 1600Mhz - Asus P8Z68 Pro Gen3 - Samsung 840 256GB / 500GB WD Black / Corsair TX650 V2 / Corsair H80 / Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

MVH
Mille

Skillnaden mellan "vanliga" och "2011"-versionen är just att det medföljer ett extra mounting-kit för 2011.
Utöver detta är det som vanliga D14-paketet.

Ser du någon speciell 2011-version av D14 på Noctua's hemsida?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------