Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Alina läcker Radeon HD 7950

Permalänk

Ugh. Bara jag som tycker att dessa "trollningar" hit och dit har förstört internet överlag idag? Det går inte var på ett forum utan att någon ska vara den roligaste med misstänksamma trådar, eller att folk med riktiga frågor misstänks vara troll.

Även Dessa roliga uttalanden som U MAD BRO U MAD????!? till när man skriver en kritisk tanke, som tex jag gör nu börjar också bli tröttsamma. Vet inte om det är jag som börjar bli för gammal för internet, men på min tid så satt man inte och hade dryg OS varje dag på seriösa forum och hemsidor. Kommer avstå från denna butik, eftersom det känns som att de drivs utav 4chan%%%%.

Jag tycker inte att ni är tillräckligt seriös.
Man ska vara seriös.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Så, vid det här laget borde alltså redaktionen ha ett exemplar - vi väntar med spänning!

Permalänk

Lite kul att det står ATI då det sedan 6000-serien är AMD

Visa signatur

Intel Core i7 6700k | MSI 1080 | Asus WS Z170 | Corsair 32 GB | FD DS

Intel Xeon E5 2680 v2 | Supermicro X9SRL-F | 64GB ECC | ~40TB + ~4TB cache | Intel X550 T2 | LSI 9305-24i | FD XL2

Permalänk
Medlem

Beställde två, blir SLI fö fan!

Permalänk
Medlem

För dyrt.... nVidia får snabba på med Kepler så att priserna pressas ner.

Permalänk
Skrivet av RedSparowes:

Ugh. Bara jag som tycker att dessa "trollningar" hit och dit har förstört internet överlag idag? Det går inte var på ett forum utan att någon ska vara den roligaste med misstänksamma trådar, eller att folk med riktiga frågor misstänks vara troll.

Även Dessa roliga uttalanden som U MAD BRO U MAD????!? till när man skriver en kritisk tanke, som tex jag gör nu börjar också bli tröttsamma. Vet inte om det är jag som börjar bli för gammal för internet, men på min tid så satt man inte och hade dryg OS varje dag på seriösa forum och hemsidor. Kommer avstå från denna butik, eftersom det känns som att de drivs utav 4chan%%%%.

Jag tycker inte att ni är tillräckligt seriös.
Man ska vara seriös.

U mad bro? xd :ppp

Nej men ärligt, håller till stor del med.

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Medlem

Om det verkligen kommer kosta 4300 så känns hoppet upp till 7970 för +400:- defenitivt värt det. Alternativ 2 skulle vara ett steg ner till gtx 580 för -800:-.

Får hoppas att alla rykten om pris och prestanda är fel. Hoppas på bättre än gtx 580 för <4000

Permalänk
Medlem

OF: Hur är Alina som butik? Dem verkar ha många bra priser på sina saker.

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på under 4000, men men. Det blir nog ett köp ändå framåt våren tror jag, och sen ett till efter sommaren.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av martincool:

någon som vet ifall det är uplåsningsbart och hur det presterar i bf3?

Med största sannoliket är dom låsta pga att 7950 kommer till 99% säkerhet bestå av hopsammlade defekta 7970/7990 gpu:er så dom med laser låser dom och av samma anledning ej blir samma klockmonster då dom bästa GPU:erna kommer att tas till 7970 SuperOC modellen samt 7990, normal gpu:erna tas till normala 7970 och defekta samt nerbantade till 7950. Samma "misstag" som 6950 göt dom inte om en gång till. Finns heller ingen anledning heller då 7970 säljer som smör i solsken och så länge som efterfrågan på 7970 är högre än produktion har dom inte råd att avvara godbitar till "budgetkortet" 7950.
Men den som lever får se.

Permalänk
Medlem

Höll på att garva ihjäl mig när jag gick in och skulle kolla på sidan och så hittar man ett 7950 för 1 miljon med chuck norris som produktbild..
Vart är världen påväg...

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Skrivet av kvicksilv3r:

Gulliga troll <3 1337 på alla hastigheter, ddr2-minne och max 640x480. Seems legit
Undrar varför dom lägger upp riktiga(?) specs och sen trollar sönder?

För att swec ska nappa ;D

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

OF: Hur är Alina som butik? Dem verkar ha många bra priser på sina saker.

Jag köpte merparten av bygget i signaturen ifrån dem, det var billigare än webhallen och komplett på 80% av sakerna så då tog jag resten därifrån med då jag kunde hämta upp det på plats. Tror Alina är en liten solskenshistoria då det började med att några Uppsalastudenter började kränga PC prytlar och nu har de ett antal butiker i olika städer.

Min erfarenhet är att de är tillräckligt kunniga och ligger hyfsat rätt för att man skall kunna handla där med gott samvete.

Visa signatur

Min: Asus x670e ProArt :AMD 7950x3D : Noctua NH-D15 : AMD 7900XT Merc 310: Kingston Fury 64GB: Define North:: Dell P3222QE +Dell U2412M 24"
Frugan: ASUS P6X58D :i7 930@3,5Ghz :Noctua NH-D14 : HD 6970:Corsair 6GB: Define R3: Dottern: ASUS P6X58D :i7 930@3,2Ghz :Noctua NH-D14 : 7970 DC2 :Corsair 4GB: Define R3: Sonen: ASUS P6X58D:i7 950@3,6Ghz :Noctua NH-D14 : HD 7970:Corsair 6GB: Antec P183 Advanced Midi

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

OF: Hur är Alina som butik? Dem verkar ha många bra priser på sina saker.

Handlar oftast av dem då de finns här i Norrköping. Bra service, och när mitt Asus P8P67 B3 Pro pajade så gick det till så här:

Jag testat komponenterna som kunde vara felaktiga ink. nätagget, ringde in och förklarade vad och hur jag testat. Fick komma in med moderkortet, RAM, samt CPU. Det testades av butikteknikern, moderkortet var trasigt (Vilket vi var 80% säkra på innan det skulle testas där). Under 10 minuter från jag kom in gick jag där ifrån med ett P8P67 B3 Evo, då Pro var slut i butiken, vid det tillfället var Evo 100kr dyrare än Pro (jag behövde inte betala någon mellanskillnad).

Detta var en fredag under sommaren 2011, och jag han precis in innan teknikern skulle ta helg, han stannade 10 minuter extra för att jag skulle få hjälp.

Permalänk

hehehehe coolt mm inte bra att ge ut specs inna kortet är offentligt hehehe men chuck norris ur invasion U.S.A är ju kung
men att lansera ett kort med Chucken är ju ett givet köp heheheh lol.

är det nån som vet om detta 7950(olika tillverkare) utpresterar 6970? om det nnu skulle var så kanske jag säljer mitt 6970 och köper ett 7950 men bara om den presterar bättre lol 1MK

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

OF: Hur är Alina som butik? Dem verkar ha många bra priser på sina saker.

Tja, dryga och okunniga om man ska vara elak, men alla är dock inte dryga. Har under många år varit dåligt utbud på datorbutiker i Uppsala, därför har man inte haft så stor valmöjlighet. Handlat där flera gånger, men har varit missnöjd dem flesta gånger. En sak är klar iaf, man måste veta exakt vad man ska ha när man kommer in. Finns inte en chans att spela okunnig för då lurar dem på en skräp.

Värsta var när jag för ca 8 år sedan köpte en laserskrivare som trumman pajade på efter några månader. Trots 2 års garanti och 1 års fabrikationsfelsgaranti påstod Ali att dem inte tog in den för ett garantiärende utan jag var tvungen att betala för felsökning och renovering. Ali påstod dessutom att jag troligtvis själv förstört trumman. Detta var en Brother-skrivare som fått randiga utskrifter (känt problem på Brother då).

En annan gång skulle jag köpa 3st musmattor av HÖG kvalité. Jag uppmanade dem att ta fram deras bästa musmattor som absolut måste fungera med lasermöss. Jaha, vad fick man då? Sladder tyg/gummi som resulterade i fladdrande muspekare och tyg som tog slut på några månader.

För några år sedan skulle jag köpa en trådlös router och fick då "hjälp" av en tjej. Hon visste inte vad en router var, men hon hade hört talas om att man kunde köra utan kablar. Hon letade en stund och sa sen att det nog inte existerade en dylig produkt. Jag ledsnade och hämtade själv routern i hyllan.

Tack och lov har det dykt upp fler ställen att handla på i Uppsala.

Permalänk

Trevligt, dom brukar ha relativt bra pris på vissa saker!
Deras personal är både bra och rent ut sagt skit... Men kortet värkar ju trevligt förutom kunde gärna ha vart några 100kr billigare;)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Konfirmation om Alinas originala specifikationer samt Heaven benchmarks i 1680x1050, 1980x1080 samt 2560x1600:
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18366789

Permalänk
Medlem

Är väl bara att låsa upp det till 7970 och sen klocka det till 1200mhz så spar man 1000kr

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Trevligt med 1337 CUDA kärnor och att det är fläktlöst. Lite jobbigt att det bara är AGP och max 640x480 upplösning.
Men det var väl ett bra tillfälle att skämta till det lite när de väl upptäckte att de råkade publicera det för tidigt.
Borde väl komma varianter under 4kkr när det väl finns tillgängligt för försäljning.

Permalänk
Medlem

Det går att jämföra med mina hd4850 som kostade ca 1300 kr/st 2008 och var de näst kraftfullaste singel-gpu kort från AMD när det begav sig. Ska nvidia börja bli "bang for the buck" i framtiden kanske?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Ugh. Bara jag som tycker att dessa "trollningar" hit och dit har förstört internet överlag idag? Det går inte var på ett forum utan att någon ska vara den roligaste med misstänksamma trådar, eller att folk med riktiga frågor misstänks vara troll.

Även Dessa roliga uttalanden som U MAD BRO U MAD????!? till när man skriver en kritisk tanke, som tex jag gör nu börjar också bli tröttsamma. Vet inte om det är jag som börjar bli för gammal för internet, men på min tid så satt man inte och hade dryg OS varje dag på seriösa forum och hemsidor. Kommer avstå från denna butik, eftersom det känns som att de drivs utav 4chan%%%%.

Jag tycker inte att ni är tillräckligt seriös.
Man ska vara seriös.

Du är nog bara gammal, att skämta är väl inget fel på? Var det inte Inet som t.ex hade kuk minnen?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

OF: Hur är Alina som butik? Dem verkar ha många bra priser på sina saker.

Har handlat där, och pratat med support. Den är riktigt bra.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Haziza:

Har handlat där, och pratat med support. Den är riktigt bra.

Dom är riktigt sjyssta på Alina

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Beställde två, blir SLI fö fan!

Det heter Crossfire för i helvete..

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Nu börjar vi redan se prissänkningar, kommer priserna stabilisera sig runt 4500kr/3500kr för 7970/7950 ? Hoppas det blir ännu lägre

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Trodde det Sapphire var det enda som hade kommit ut (Det som de skrev i rubriken.)

Visa signatur

Något får det väl stå :)

Permalänk
Avstängd

De måste vara lilla tryckfelsNisse som sett fel på datumet!

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusNO:

Det heter Crossfire för i helvete..

Nä, chuck norris edition kör SLI för att utnyttja den sämre skalningen... (läs specifikationerna på alina) ^^

Permalänk
Medlem

Alina är bra, jag har alltid köpt AMD kort där på release-dagen, har en 20-25 minuters bilresa dit.
När jag köpte mitt HD6870 så sjönk priset med 4-500, medans jag åkte dit
Så dom brukar följa prisjakt så det kommer att bli ett pris runt 3700:- ungifär, om inte det har blidats någon kartell eller nått.
Men 6950 kostade ''bara'' 2790:- då den kom, så detta kommer att bli dyrare
När 5850 var slut i nästan hela Sverige, så hade Alina det hemma, visserligen ett udda märke, Vtx3D i referensdesign.
Mina 2 HD6950 köpte jag där oxå, på release-dagen till samma pris som övriga.
Dom har alltid Webpriser i butiken.
Det har ju hänt förr att butiker läcker priser av ''misstag'', Det blir ju en snackis iallafall.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...