Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Skrivet av creativ:

En sista grej som kanske är i sin ordning, men om man ser en stridsvagn eller ifv ståendes utan någon orange/gul grej ovanför så betyder väl detta att ingen sitter i fordonet? Men rätt ofta så ploppar det upp en ikon ovanför samtidigt som man blir skjuten av denna. Inget hardcoreläge eller liknande. Och ingen som hoppar in precis.

Fiender blir autospottade först när dom börjar skjuta. Ser du ett fordon som står still utan spotmarkör så spotmarkera den. Det tjänar på du och andra i laget på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Håller med om allt du skrev i ditt inlägg, men i synnerhet detta!
Jag vill väl för tusan inte ägna flera sekunder åt att se användaren som dödade mig efter varje gång!? Det är ju då man ska få ha tillfälle till att gå in och ändra i inställningar eller sina perks. Men nej, du ska titta på den person som förnedrade dig :S.

Är det NÅGON som vet varför Dice lagt in denna funktion? Kan ju knappast vara tekniska orsaker?

Det är väl ett val som servern i fråga gör?

Permalänk
Medlem

Har detta skrivits ännu ? Jag kan se andras ping men inte MIN EGEN. VAD I HEL***** DICE

Permalänk
Skrivet av Chourou:

Har detta skrivits ännu ? Jag kan se andras ping men inte MIN EGEN. VAD I HEL***** DICE

Har samma problem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag stör mej mest på ungarnas gnäll när jag rensar dem en efter en.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Skrivet av zot78:

* Javelin som kommer från ingenstans helt utan varning och dödar en på ett skott (när man sitter i helikoptern är det som mest irriterande, i flygplanen har man iaf en liten chans att höra när den närmar sig och väja undan).

Kan man skjuta ner helikoptrar och flygplan med en Javelin?

Jo, ontopic.... den liiiilla egenheten att spelhelvetet kraschar och låser min PS3:a totalt ,, säkert jättenyttigt för den... :/ och alla gånger som man blir utkastad från servern.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av M_Pettersson:

Kan man skjuta ner helikoptrar och flygplan med en Javelin?

Jo, ontopic.... den liiiilla egenheten att spelhelvetet kraschar och låser min PS3:a totalt ,, säkert jättenyttigt för den... :/ och alla gånger som man blir utkastad från servern.....

Det går. Men du behöver en Recons Laser Sökare eller vad den nu heter. Då kan du skjuta ner jets/helis med javelin. Fungerar också med tanks sitt plats nr 3 där du enbart söker mål för javelins och andra som kan användas utav Laser Targets.

SoFLam kollade precis upp det.

Permalänk
Skrivet av Chourou:

Det går. Men du behöver en Recons Laser Sökare eller vad den nu heter. Då kan du skjuta ner jets/helis med javelin. Fungerar också med tanks sitt plats nr 3 där du enbart söker mål för javelins och andra som kan användas utav Laser Targets.

Tackar för infon! hmmm min 11:åriga son har nog spelat på PS3:an aaaalldeles för länge nu ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Skrivet av Kebabhyvlarn:

Har samma problem.

Pingen till dig själv blir ju fortfarand - den pingen du ser till spelarna är pingen mellan dig och dom inte pingen dom har till servern.
Så DICE har inte gjort något fel tydligen förstår ni inte hur pingen i listan funkar.

Men detta står tidigare i denna tråden om ni letat lite bakåt i tråden.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem

1000 posts av irritation, coola grejer ^^

Hur som helst, jag stör mig på att det inte finns någon sorts autobalance för teams enligt ranking samt att partys ofta splittas när man joinar, fast det kanske e mer av ett serverproblem än ett bf3 problem... Dedikerade servers hostade av DICE skulle va nice ^^ (rhyme intended)

Visa signatur

i7- 2600k | 60GB SSD | Corsair Hydro H80 | Corsair HX 750W/80+ | Corsair 600t | 6970 kyld med Accelero Xtreme Plus II | 4st Gentle Typhoon 1850rpm | Antec Big Boy 200mm
Utrustning: Qpad MK- 80 | Asus Xonar- STX | Beyerdynamics DT770 Pro 80 | Qpad 5K
Snälla citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Pingen till dig själv blir ju fortfarand - den pingen du ser till spelarna är pingen mellan dig och dom inte pingen dom har till servern.
Så DICE har inte gjort något fel tydligen förstår ni inte hur pingen i listan funkar.

Men detta står tidigare i denna tråden om ni letat lite bakåt i tråden.

Jo det står på battlelog browsen. Men jag undrar ofta om den verkligen stämmer. Men när jag connectar till en NL server som visar 50 i ping så laggar det ibland. Och ibland visas inte pingen i battlelog för mig. Tyska och svenska servers har jag minst problem med.

Permalänk
Medlem

*Bilar DPV etc som överlever granater från tanks etc men skjuter man ett skott med pistol/gevär så dör föraren direkt!? oftast iallafall.

*Tanks repareras för fort, gör att duktiga förare i tanks blir omöjligt att döda. För många rockets för att ta ut dom sen så överlever oftast föraren.

*Vehicle disabled är bra men borde inte vara förmögen att skjuta från något vapen heller.

*Spawn systemet är störd då man oftast spawnar framför fienden, borde kunna åtgärdas.

*Minor etc är helt värdelösa då de 99% av tiden är uppenbara.. vad är det för meningen o ha dom!?

*Team/squad play och taktik är helt uselt inte lika bra som det var i BF2.. spawna på alla Njaaa. Det går för fort o ta sig runt. Alla springer som Bolt!!

Copy paste från en annan tråd

Permalänk
Medlem

Orkar inte ens lista allt jag är irriterad över i BF3. BC2 var ett mkt roligare spel enligt mig, på alla plan. Enda som saknades där var prone och lite nya kartor.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yahbulon:

*Tanks repareras för fort, gör att duktiga förare i tanks blir omöjligt att döda. För många rockets för att ta ut dom sen så överlever oftast föraren.
Är inte meningen att man ska ta ut en tank ensam heller. Är man flera som skjuter på en stridsvagn har den inte en chans att hinna reparera.

*Vehicle disabled är bra men borde inte vara förmögen att skjuta från något vapen heller.
Nja, det tycker jag låter lite dumt. Eftersom en modern stridsvagn SKA kunna försvara sig även om banden är utslagna.(Som dom verkar bli om tanken blir disabled)

*Spawn systemet är störd då man oftast spawnar framför fienden, borde kunna åtgärdas.
Håller helt och hållet med. Vågar knappt fundera på hur många gånger man blivit dödad på det sättet.

Lite funderingar från min sida iaf

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk

Upprepar det faktum att det är oerhört irriterande att föjla den spelare som man nyss blev dödad av och i synnerhet det skinnet med fjunmustasch, det skinnet ser oerhört störigt ut.

Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Lite funderingar från min sida iaf

Jag själv har satsat på att slå ut tanks helt med min RPG och det funkar bra ensam, dock måste man gömma sig och ta den vid läge, men två granater senare och pansarvagnen är ute ur spelet.

Permalänk
Medlem

Kanske inte det jag stör mig mest på. Men det är lite tråkigt att det inte finns statistik på antal spot assist. Eller finns det?
Har inte sett det.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Tyvärr är det ju alldeles för få som markerar mål med soFLam. Jag kör mycket tank och väljer i princip aldrig heatseakers eftersom det sällan finns några mål markerade. Utan någon som markerar mål tar det ju ofta för lång tid att få låsning. Canister Shell känns därför mycket mera angelägen för att råda bot på markbunden ohyra När det väl råkar vara någon som markerar mål då har man ju inte valt det och får snällt vänta tills man blir dödad

Visa signatur

Intel Core Ultra 7 265K | Asus PROART Z890 CREATOR WIFI | Corsair Vengeance DDR5 7000MHz 2x48GB | ASUS TUF RTX 3080 OC | WD Black SN850X 2TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-D15S Chromax Black | Fractal Design North | Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1

Permalänk
Medlem

När man blir revivad mitt i skottlinjen och blir sådär skitlångsam, och dör instant.

Och när det är typ fördröjning på ens död,att man typ hinner springa in bakom en vägg men dör ändå. (Svårt att förklara?)

Visa signatur

MKX

Permalänk
Medlem
Skrivet av noblesse:

Och när det är typ fördröjning på ens död,att man typ hinner springa in bakom en vägg men dör ändå. (Svårt att förklara?)

Känner igen det SÅÅÅ väl. De gångerna man blir revived så ser man klart och tydligt att man är bakom en(tt) vägg/hus osv och att det är omöjligt för motståndaren som man blev dödad av att över huvud taget skall kunna träffa en då

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenknopp:

Upprepar det faktum att det är oerhört irriterande att föjla den spelare som man nyss blev dödad av och i synnerhet det skinnet med fjunmustasch, det skinnet ser oerhört störigt ut.

Trösten är kanske att den du har dödat får se dig i sin killcam, så passa på att gör något roligt Hoppa av glädje, eller vad du nu väljer Som sagt, lika för alla! (på dom servarna som stödjer killcam)

Själv älskar jag killcam, för det ger mig en möjlighet att se var han befinner sig, och många gånger så flyttar dom sig inte. 10 sec senare är han död....

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Trösten är kanske att den du har dödat får se dig i sin killcam, så passa på att gör något roligt Hoppa av glädje, eller vad du nu väljer Som sagt, lika för alla! (på dom servarna som stödjer killcam)

Själv älskar jag killcam, för det ger mig en möjlighet att se var han befinner sig, och många gånger så flyttar dom sig inte. 10 sec senare är han död....

Om det är en server med lite folk så är det också rätt kul att sitta still o trycka i några sek för att sedan rusha iväg o lägga sig i bakhåll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Om det är en server med lite folk så är det också rätt kul att sitta still o trycka i några sek för att sedan rusha iväg o lägga sig i bakhåll.

Ja visst är det det! Har gjort så några gånger med för att luras precis som du skriver

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Stör mig jävligt mycket på att jag inte kan köra det, skrev i en post förut att det inte startar. Har nu fixat det, fortfarnde CTD vid kartbyte och ljudet laggar så man måste reboota för att få bort det. Så nu kan jag äntligen spela det! Whoo! Kul att man får vänta 2 månader på att kunna köra ett spel som går på avhuggna ben!

Lite irriterande att man inte ser ett piss, ljus från helvetet och glare från helvetet. Kanske vänjer mig dock. Fast största problemet hittils är att jag måste reboota mellan varje runda. Annars verkar det ok, sämre än BC2 imo, vilket är sämre än BF2. Fast får kanske vänja mig vid att skiten krashar hela tiden.

Browser programmet är skit också, instabilt som fasen.

Ja, jag whinar som en bitch... Fast tycker jag får göra det efter att ha haft den bästa och mest buggfria speltiden i ALFAN, och sen mycket buggar i Beta. Och sen ospelbart efter man lagt 400kr för att se att de fixat de buggar som kom i betan. Men näädå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenknopp:

Är så oftast på normal servers. Du får börja spela på hardcore
Servarna på normal kan också stänga av kill cam. Men jag har faktis inte sett en enda normal server som har tagit bort den inställningen.

Skrivet av Celcius:

Lite irriterande att man inte ser ett piss, ljus från helvetet och glare från helvetet. Kanske vänjer mig dock. Fast största problemet hittils är att jag måste reboota mellan varje runda. Annars verkar det ok, sämre än BC2 imo, vilket är sämre än BF2. Fast får kanske vänja mig vid att skiten krashar hela tiden.

Browser programmet är skit också, instabilt som fasen.

Nope det går inte att vänja sig vid detta eviga förbannade bländade från solljus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Lite irriterande att man inte ser ett piss, ljus från helvetet och glare från helvetet.

Håller med, önskar att det fanns ett sätt att tweaka bort detta så att det ser ut som att spelet faktiskt utspelas på jorden.

Permalänk

Stör mig på att man lagar saker och ting med en gasolbrännare, ser ju värre ut än den portabla muttermaskinen man använde sig av i BC2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Stör mig på att man lagar saker och ting med en gasolbrännare, ser ju värre ut än den portabla muttermaskinen man använde sig av i BC2

Skulle vara grymt om engineers gick runt med svetsmaskiner (tänk en liten och portabel pinnsvets) istället för gasolbrännare.. MUMMA för ögonen
Ett minispel inbyggt med att sätta jordklämman i tanken innan du kan reparera (skämt åsido)

Det jag stör mig mest på är att man allt som oftast spawnar precis vid en fiende och hinner leva i hela 2 sekunder innan man får se killcam igen

Permalänk
Permalänk
Medlem

Förutom de saker jag irriterar mig på med spelet så är det alla dessa jävla buggar! Siktet försvinner ibland, spelet startar utan ljud, fastnar i saker som inte ens finns och min karaktär får för sig att göra saker på egen hand ibland.

Kör inte på HC-servrar, mus/tangentbord fungerar utmärkt i vanliga fall och röstchattar alltid när jag spelar (ljudet i sig fungerar alltså). Otroligt skoigt det är att spela när man inte kan styra och karaktären får för sig att skjuta slut ett helt magasin ur M249 precis vid frontlinjen. Ibland låser karaktären sig bara för någon halv sekund eller så, vilket också är mäkta irriterande när man har lede fi precis framför sig. Pingen ligger oftast runt 40 och flytet i spelet är bra i övrigt. Grymt trist!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather