Nytt moderkort, minnen och processor - Köpråd

Permalänk
Medlem

Nytt moderkort, minnen och processor - Köpråd

Tjennare!
Har äntligen fått min lillebror att förstå att han behöver nya delar till sin spelburk.
Han sitter just nu med random delar som blivit över från kompisars tidigare datorer när de har uppgraderat.

Det han har som kan användas är:
XFX-5770 Black Edition *EDIT*
80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 att ha OS på.
Några gamla diskar
Ett Ace nätagg på 620W
Och ett antec torn.
Ett gammalt Creative X-Fi kort som antagligen är sämmre än det inbyggda i det nya moderkortet
DVDläsare

Så det som saknas är:

Moderkort
RAM (8GB minst)
Processor

Eventuellt ett prisvärt grafikkort som ligger i samma klass eller snäppet bättre det 5770 han skulle kunna ta av mig.
Det beror lite på priset för det.

Grabben är fruktansvärt snål så han vill så klart komma så billigt undan som möjligt men han förstår att skaffar han saker som är kvalitativa så kommer han kunna ha dem längre.

Tacksam för förslag på vad han skulle kunna peta in i datorn.
Prisklassen för detta skulle vara gott om det gick att få in inom 4000-5000:- lite beroende på om det inkluderar ett grafikkort eller inte. Går det att få för 3000 eller runt den summan är det inget som skadar.

/Vifors

Permalänk
Skrivet av Vifors:

Tjennare!
Har äntligen fått min lillebror att förstå att han behöver nya delar till sin spelburk.
Han sitter just nu med random delar som blivit över från kompisars tidigare datorer när de har uppgraderat.

Det han har som kan användas är:
XFX-5750 Black Edition
80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 att ha OS på.
Några gamla diskar
Ett Ace nätagg på 620W
Och ett antec torn.
Ett gammalt Creative X-Fi kort som antagligen är sämmre än det inbyggda i det nya moderkortet
DVDläsare

Så det som saknas är:

Moderkort
RAM (8GB minst)
Processor

Eventuellt ett prisvärt grafikkort som ligger i samma klass eller snäppet bättre det 5750 han skulle kunna ta av mig.
Det beror lite på priset för det.

Grabben är fruktansvärt snål så han vill så klart komma så billigt undan som möjligt men han förstår att skaffar han saker som är kvalitativa så kommer han kunna ha dem längre.

Tacksam för förslag på vad han skulle kunna peta in i datorn.
Prisklassen för detta skulle vara gott om det gick att få in inom 4000-5000:- lite beroende på om det inkluderar ett grafikkort eller inte. Går det att få för 3000 eller runt den summan är det inget som skadar.

/Vifors

Först ut AMD-paket. Bra grafikkort och helt okej processor :
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1425977/2012-01-27

Intel-paket. Lite sämre grafikkort (fortfarande bra såklart) MEN bättre processor.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1425986/2012-01-27

Sedan kan man ju ändra lite på moderkort för att få ner priset en aning.
Kan ju säga att grafikkorten i båda paketen rent ut sagt spöar din brors 5750:)

Visa signatur