In earlurar med av/påknapp

Permalänk
Medlem

In earlurar med av/påknapp

Som rubrik, är på jakt efter ett par inearhörlurar med på/avknapp på sladden. Inte mic eller volym, utan bara på/av.

Vet att LG skickar med sådana i vissa mobilpaket, men går de att köpa löst?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

en mute knapp?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

en mute knapp?

..eller pausknapp, är mer rätt ord.

Musiken ska pausas, inte bara att ljudet dras ner till 0.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Aldrig hört om ett par hörlurar med en stop knapp som drar ner ljudet ner till 0% istället för att pausa.

http://www.webhallen.com/hemelektronik/105990-klipsch_image_s...
Där har du hörlurarna jag har själv, och jag älskar dem.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Marie96:

..eller pausknapp, är mer rätt ord.

Musiken ska pausas, inte bara att ljudet dras ner till 0.

Jag kör med http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil...
och dom har en "paus" knapp för musik

Permalänk
Medlem

Skall de vara till iphone eller dylikt så rekommenderar jag Ajays Four supernöjd med dessa.

Tänk på att de har 3 ringar på pluggen = De kommer inte fungera i vissa 3.5 uttag (äldre datorer etc)

Permalänk
Medlem

Tack för svar!

Ändå inte riktigt vad jag är ute efter, då alla dessa lurar har mer än en knapp på sladden. Jag vill ha lurar där pausknappen ser ut som denna

stor och ensam!

Det ska vara lätt att pausa utan att behöva känna efter med fingrarna. Den här knappen manövrerar man lätt med handskar på, bra för mig som jobbar ute. Frågan är bara var man kan köpa de här lurarna?

Visa signatur
Permalänk

Det du pekar ut ser mer ut som en mick tror jag

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av DilluTioN:

Det du pekar ut ser mer ut som en mick tror jag

Jag lovar, det är en pausknapp! Det är min sons lurar som jag ibland lånar, han fick dem med sin telefon, en LG.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Precis! Endast en knapp är önskemålet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Applehörlurar har pausfunktion och låtbytesfunktion, tror att de flesta in ear med mikrofon har lliknande funktioner, ett klick = paus, 2 klick = nästa låt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marie96:

Precis! Endast en knapp är önskemålet.

nuForce-lurarna har jag själv och på dem sitter det enbart 1 knapp. Bra ljudkvalité också!

Skrivet av Bamsebjörn:

Applehörlurar har pausfunktion och låtbytesfunktion, tror att de flesta in ear med mikrofon har lliknande funktioner, ett klick = paus, 2 klick = nästa låt

Det där beror på källan. För mig är det just nu (nyligen bytt till Hyperdroid) är det ett långt tryck för att byta låt. Men ja, konceptet mick+knapp="handsfree".

Visa signatur

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

nuForce-lurarna har jag själv och på dem sitter det enbart 1 knapp. Bra ljudkvalité också!

Det där beror på källan. För mig är det just nu (nyligen bytt till Hyperdroid) är det ett långt tryck för att byta låt. Men ja, konceptet mick+knapp="handsfree".

Ok, det var lite svårt att få fram den informationen.

Ska pausfunktionen egentligen funka med vilka hörlurar med mic som helst alltså? Lyssnar på ljudböcker, behöver bara paus!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Marie96:

Ok, det var lite svårt att få fram den informationen.

Ska pausfunktionen egentligen funka med vilka hörlurar med mic som helst alltså? Lyssnar på ljudböcker, behöver bara paus!

"Knappen" är ju egentligen till för att svara med när det ringer och den funktionen är ju densamma på alla lurar med knapp. Vissa har ju även knappar för att höja/sänka volymen (Klipsch-lurarna t.ex.), men "paus"-knappen bör ändå finnas/vara densamma.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

"Knappen" är ju egentligen till för att svara med när det ringer och den funktionen är ju densamma på alla lurar med knapp. Vissa har ju även knappar för att höja/sänka volymen (Klipsch-lurarna t.ex.), men "paus"-knappen bör ändå finnas/vara densamma.

Ok! Tack!
Har aldrig tänkt på att micken kan användas på det sättet, utan bara letat efter rena musiklurar. Då vet jag vad jag ska ha nurå...

Visa signatur