Arctic gör minimal HTPC med AMD Trinity

Permalänk
Medlem

Om digitalmottagaren hade haft DVB-T2 så hade jag köpt den dirr!

Visa signatur

| i7 6700K | GTX 980 | Noctua NH-D15 | Samsung 950 PRO NVMe 256GB | 120GB Corsair SSD | 250GB Samsung 840 Evo | 1TB Lagring | 16GB Ram | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Lenovo Thinkpad T490 i7 för utveckling och övriga studier |

Permalänk
Medlem

Ooooh, nam nam nam

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Om produktions ex är lika snygga blir det ett köp.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Extern PSU är ju värdelöst (även om den är liten så lyckades ju mac mini med intern).

Annars verkar allt väldigt trevligt.

Varför är extern PSU värdelös? Du slipper få extra värme i datorn, och externa är alltid fläktlösa. Datorn skulle även bli större med ett internt nätagg.

Permalänk
Medlem

Helvete vad snygg, jag vill ha sex med den. Om ekonomin tillåter i framtiden så är den ett givet köp då jag vill ha en HTPC endast för film och musik. Spel och surfande får den stationära stå för.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Snyggt! Hade varit intresserad av en DVB-S2-version (kompatibel med CD).

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Om nu artic vill använda denna med namnet Fusion, namnet som dom tydligen har rätt till, så vill dom ju självklart inte att andra tillverkare med AMD fusion i sig ska heta lika, eller liknande.
AMD får ju sälja lite extra plattformar till artic, så det jämnar nog ut sig.
Angående extern ström så blir det ju inte lika varmt i burken med agget på golvet
Har en LG skärm som har extern ström, och den strålar inte lika mycket värme, som andra mrd inbuggt nätagg.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Om nu artic vill använda denna med namnet Fusion, namnet som dom tydligen har rätt till, så vill dom ju självklart inte att andra tillverkare med AMD fusion i sig ska heta lika, eller liknande.
AMD får ju sälja lite extra plattformar till artic, så det jämnar nog ut sig.
Angående extern ström så blir det ju inte lika varmt i burken med agget på golvet
Har en LG skärm som har extern ström, och den strålar inte lika mycket värme, som andra mrd inbuggt nätagg.

Fast det blir en viss skillnad om nätaggregatet sitter i burken, då behöver det troligtvis en fläkt för att klara att kyla av sig själv, då värmen från övriga komponenter värmer upp aggregatet (särskilt om det hämtar sin luft inne från chassit). Resultatet blir högre ljudnivå än om nätaggregatet är externt (och då troligtvis klarar att köras fläktlöst).

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Ser ut som en perfekt HTPC

Permalänk
VR-fantast

Orkar en sådan pryl driva spel som Skyrim?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Orkar en sådan pryl driva spel som Skyrim?

Trinity verkar vara väldigt kraftfull, så ja, utan problem skulle jag tro

Permalänk

Djävulskt snygg måste jag säga! Kan mycket väl bli en sådan...

Visa signatur

Thermaltake Core P5 | 5960X @ 4,3Ghz | H2O | ASUS Rampage V Extreme | Corsair Dominator Platinum 64GB | Zotac 3080 | Samsung 950 Pro 512GB M.2

Permalänk
Medlem

Föfän vad snygg, men hur kan den vara 200x160? m-itx är ju for hilvede 170x170, eller kör dom något annat snitt? Snygg var den iaf.

Nyfiken på kylarlösningen också, helt passiv á Streacom FC8?

Sitter ju på en A8-3850 så det blir nog knappast till att uppgradera när dessa väl släpps, men fina var dom.

Permalänk
Medlem

Fräck!

Visa signatur

HTPC 1/server: i5 4460, GTX 1060 3Gb, SilverStone Grandia GD08 + Silverstone Nightjar 400W (passivt) (Tyst och bra, ROON och mediaserver)
HTPC 2: I3 6100, Kolink Satelite, 12GB DDR3 1600MHz
Speldator 1 (Sonens): I7 3770 + GTX 1070, 32GB DDR3 1600MHz, Corsair Carbide 275R
Speldator 2 (Dotterns): Ryzen 2700X, 16Gb DDR4 2666MHz, s340 Elite

Permalänk
Medlem

Helt klart en intressant produkt! Dock kunde de skippad LED-belysningen, men det kanske går att åtgärda själv (i värsta fall medelst markeringspenna eller liknande).

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Helt klart en intressant produkt! Dock kunde de skippad LED-belysningen, men det kanske går att åtgärda själv (i värsta fall medelst markeringspenna eller liknande).

Klart den ska ha en led man vill se när den arbetar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Trinity verkar vara väldigt kraftfull, så ja, utan problem skulle jag tro

På Low ja, det är kasst grafikkort i. Sen skulle den överhetta på 10 minuter

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CoZalon:

Det är ingen speldator direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Klart den ska ha en led man vill se när den arbetar..

Jag har ingen HDD-LED på mitt chassi, och hittills har jag inte lidit av det.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Det är ingen speldator direkt

Verkligen inte. Fast Skyrim-frågan kanske var ett skämt i stil med "Maxar den Crysis?"

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Hur gick det, lade sig AMD i denna fight? Tycker AMD borde kunna vinna då ordet fusion inte rimligen borde gå att registrera, allra minst då AMD använder ordet i en slogan och inte som varumärke. Patetiskt. Sorry för off-topic.

De ändrade väl namnet om jag minns rätt? Tycker också det är tramsigt att man kan trademarka ett sådant ord.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en Trinity till min spelburk, då jag inte kör några tunga grejer til spel:)
Men tror jag vill ha ett egetbygge, men den ser riktigt bra ut:)

Lite OFFT: men var det i april Trinity skulle släppas?:P

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av CoZalon:

HD7660g borde vara mer kraftfullt än mitt HD6550m och jag kan spela Skyrim på High i 1366*768 utan AA, 8XAF. Alltså borde den inte ha några som helst problem att köra Skyrim i 720p

Permalänk
Medlem

Om det är bra pris på den så kanske min boxee nr2 får sig en värdig utmanare

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zaptoit:

Föfän vad snygg, men hur kan den vara 200x160? m-itx är ju for hilvede 170x170, eller kör dom något annat snitt? Snygg var den iaf.

Nyfiken på kylarlösningen också, helt passiv á Streacom FC8?

Sitter ju på en A8-3850 så det blir nog knappast till att uppgradera när dessa väl släpps, men fina var dom.

De kör garanterat ett eget format. Det är inte det minsta ovanligt med konstiga format på moderkort. Används flitigt till massproducerade färdiga datorer av den modell som står på kontor.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Fast det blir en viss skillnad om nätaggregatet sitter i burken, då behöver det troligtvis en fläkt för att klara att kyla av sig själv, då värmen från övriga komponenter värmer upp aggregatet (särskilt om det hämtar sin luft inne från chassit). Resultatet blir högre ljudnivå än om nätaggregatet är externt (och då troligtvis klarar att köras fläktlöst).

Burken är ju så liten att ett nätagg med fläkt inte skulle få plats heller.
Till den är det väl ett nätagg som till en laptop.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Skrivet av plattangen:

Prylnörden i mig säger att en sån där man kan ha bara för att den är så läcker

True that!

Permalänk
Skrivet av sgtspiff:

Extern PSU är ju värdelöst (även om den är liten så lyckades ju mac mini med intern).

Annars verkar allt väldigt trevligt.

Mac mini är ju nästan 50% större om man räknar volym. Sen är väl Trinitys grafikkort ca 3-4 ggr kraftigare dessutom. I min värld är det helt klart berättigat med en extern PSU i ett så litet bygge.

Den ser väldigt fin ut måste jag säga. För att hålla god stämning hemma i hushållet måste jag nu börja fila på ett försvarstal om varför den livsnödvändig.

Permalänk
Medlem

*Kastar pengar på skärmen*

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk
Medlem

Håller med spiff, stationära datorer ska ha interna agg. Jag byter gladeligen like storlek mot att slippa ha en tegelsten på sladd...

Men lådan såg ju inte direkt ful ut iaf, hoppas den färdiga produkten blir lika lyckad, troligen något som jag aldrig skulle köpa men tekniknörd som man är.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10