Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

skulle börjat operara i Cosmos 2 lådan..MEN saknas slang,vatten så nu sitter man med en koloslåda utan att få leka =(
Satt i andra hårddisken i NASen så den confas,diskat och en kopp kaffe.

Kan inte bli lugnare dag idag.
Uppdaterade GPSen åt kärringen med pga hon ska till Gekås imorgn *pustar ut* och det slapp man denna gång

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Ja, tékakor är väl inte så mycket att käka precis. Det är ju bara, mer eller mindre luft i dom.

Apropå ingenting. Nackdelen med att köpa nya skor, det är dom ruggiga skavsåren man får på köpet.

Luft och snabba kolhydrater. Jag tror det sistnämnda är boven i dramat. Börjar ana att jag håller mig piggare om jag struntar i frukosten helt än om jag käkar tékakor. Har hållit mig till lite mer fullkornsaktigt med lite frön och grejer den senaste tiden och det har fungerat finfint och är gott på ett annat sätt. Minns att jag för ett par år sedan käkade i princip bara micrat rostbröd som varm macka till frukost och hade då samma problem med att inte kunna koncentrera sig.

Synd bara att det är så gott med färskt ljust bröd.

Skavsår är ju aldrig kul. Själv brukar jag klara mig undan ganska smärtfritt - men då kör jag oftast på löpardojjor som ju är väldigt mjuka av sig. Kör dubbla sockar eller nått medans du går in dom, och kör Compedes skavsårsplåster. De fungerar riktigt bra tycker jag.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Luft och snabba kolhydrater. Jag tror det sistnämnda är boven i dramat. Börjar ana att jag håller mig piggare om jag struntar i frukosten helt än om jag käkar tékakor. Har hållit mig till lite mer fullkornsaktigt med lite frön och grejer den senaste tiden och det har fungerat finfint och är gott på ett annat sätt. Minns att jag för ett par år sedan käkade i princip bara micrat rostbröd som varm macka till frukost och hade då samma problem med att inte kunna koncentrera sig.

Synd bara att det är så gott med färskt ljust bröd.

Skavsår är ju aldrig kul. Själv brukar jag klara mig undan ganska smärtfritt - men då kör jag oftast på löpardojjor som ju är väldigt mjuka av sig. Kör dubbla sockar eller nått medans du går in dom, och kör Compedes skavsårsplåster. De fungerar riktigt bra tycker jag.

Plocka bort kolhydrater ska du se.
Först får man en jävla huvudvärk pga kroppen får inte i sig sockret längre som finns i precis allt.

Jag och frugan testar LCHF faktiskt.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Plocka bort kolhydrater ska du se.
Först får man en jävla huvudvärk pga kroppen får inte i sig sockret längre som finns i precis allt.

Jag och frugan testar LCHF faktiskt.

LCHF funkade skitbra på morsan tyckte hon i alla fall, men jag hade rännsketa och spydde konstant av det, så efter 3 veckor gav jag upp och började med kolhydrater igen.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

LCHF funkade skitbra på morsan tyckte hon i alla fall, men jag hade rännsketa och spydde konstant av det, så efter 3 veckor gav jag upp och började med kolhydrater igen.

Ofan, lät ju lagom trist :S
Kört nu 4v och frugan 5.

Fungerar fin fint, runt 4kg har man droppat.
Dock utan någon som helst motion utan bara chillande.

Enda negativa är att man blir mätt fortare trots maten är god som tusan

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Plocka bort kolhydrater ska du se.
Först får man en jävla huvudvärk pga kroppen får inte i sig sockret längre som finns i precis allt.

Jag och frugan testar LCHF faktiskt.

Skrivet av Toivo83:

Ofan, lät ju lagom trist :S
Kört nu 4v och frugan 5.

Fungerar fin fint, runt 4kg har man droppat.
Dock utan någon som helst motion utan bara chillande.

Enda negativa är att man blir mätt fortare trots maten är god som tusan

Jag har testat och tyckte att det blev för bökigt att köra det strikt. I praktiken kör jag nog vanligtvis något GI-liknande koncept (t.ex. käkar jag nu kanske hälften så mycket kolhydrater och dubbelt så mycket annat). Men i grunden så är det väl främst att jag försöker ha bra koll på kcal-intaget och jag går långsamt nedåt istället för långsamt uppåt :).

Vikten är absolut inte prio 1, utan det är att må bra, vara pigg, glad och orka bära upp min egna kropp - och samtidigt kunna äta ordentliga måltider utan att utesluta något pga en diet.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Jag har testat och tyckte att det blev för bökigt att köra det strikt. I praktiken kör jag nog vanligtvis något GI-liknande koncept (t.ex. käkar jag nu kanske hälften så mycket kolhydrater och dubbelt så mycket annat). Men i grunden så är det väl främst att jag försöker ha bra koll på kcal-intaget och jag går långsamt nedåt istället för långsamt uppåt :).

Vikten är absolut inte prio 1, utan det är att må bra, vara pigg, glad och orka bära upp min egna kropp - och samtidigt kunna äta ordentliga måltider utan att utesluta något pga en diet.

Strikt och strikt.

Börja bara ta bort potatis,pasta och ris

Så kör du blomkål och broccoli istället.
Bara det gjorde en bra start för oss.

Sen har vi en dag i månaden som man äter "normal" och köper en pepsi t.ex osv.

Vi har målet att gå ner till den vikt vi strävar efter.
Sen börja käka normalt igen MEN att inte vräka i sig, hålla sig till vettiga portioner och hålla lite bättre koll på vad man äter,när man äter och hur man äter.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Sen när kom det en gilla-knapp nere till höger i inläggen?

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Skrivet av Lopphunden:

Sen när kom det en gilla-knapp nere till höger i inläggen?

Märkte det också igår. Har dock inte testat den än.

Visa signatur
Permalänk

GLAD !
Fick precis hem mina 24"s skärmar ! dock ska jag ha en och min tjej ena.
Har också beställt ett xenon kit till, köpte 2 st till extraljus, så det blir totalt 5st extraljus på bilen !

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopphunden:

Sen när kom det en gilla-knapp nere till höger i inläggen?

Den fanns igår också :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Stör mig nå fruktansvärt på "gilla" knappen om jag ska vara helt ärlig... Visst, ha en sådan knapp om den fyller en bra funktion, t.ex. hitta inlägg med givande innehåll som kan hjälpa. Men då kan dom ju för böveln ha en stjärna eller liknande.. Nej måste ju stå gilla som på äckel FB!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

Önskar att Dell slutar att tillverka Vostro 131, eller ivf sluta sälja dom till skolungdomar... DOM HÅLLER INTE I DEN MILJÖN FÖR FAN!

Dom är lite av ett fanskap att reparera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Skavsår är ju aldrig kul. Själv brukar jag klara mig undan ganska smärtfritt - men då kör jag oftast på löpardojjor som ju är väldigt mjuka av sig. Kör dubbla sockar eller nått medans du går in dom, och kör Compedes skavsårsplåster. De fungerar riktigt bra tycker jag.

Compedes skavsårsplåster brukar jag köra med. Men felet man har gjort, det är väl att man först efter man har dragit på sig skavsåren. Då först så plåstrar man på sig. Så det är nog en god tanke som du säger, att köra med dubbla sockor och Compedes skavsårsplåster i förebyggande syfte.

Synd bara att Compedes börjar bli i dyraste laget. Eller dom har väl alltid varit dyr. Vad är det man får betala för 6 plåster, är det 50-60 spänn ?

EDIT:
54 spänn, enligt Apoteket.se.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Ännu två milstolpar nådda idag! Nu är man under 90kg (dvs -26kg på vågen) och sen sprang man milen på under 50 min, 48 min för att vara helt exakt. De nya löparskorna gjorde susen. Sprang milen på 55 min med de gamla skorna.

Materialsport. . . Pff!

Nu kan man dega i soffan i helgen! Yay craazy!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chobi:

Ännu två milstolpar nådda idag! Nu är man under 90kg (dvs -26kg på vågen) och sen sprang man milen på under 50 min, 48 min för att vara helt exakt. De nya löparskorna gjorde susen. Sprang milen på 55 min med de gamla skorna.

Materialsport. . . Pff!

Nu kan man dega i soffan i helgen! Yay craazy!

Jävligt starkt jobbat

Permalänk

Det är mycket nu, först är datorn bitchig, sen börjar bilen tjuta.
Den har tjutit förut med, men bara en liten stund när den är kall, idag började den tjuta helt random 3 ggr när jag var ute och cruisade. Tror spännrullen till kamremmen och/eller rullen till multiribbremmen är på väg åt h-vete, tur spisen är 8v så det inte säger crash när kamremmen väl ryker. 170mil kvar till bytesintervallet, peppar peppar.
Jag har inte råååååd! :C

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Compedes skavsårsplåster brukar jag köra med. Men felet man har gjort, det är väl att man först efter man har dragit på sig skavsåren. Då först så plåstrar man på sig. Så det är nog en god tanke som du säger, att köra med dubbla sockor och Compedes skavsårsplåster i förebyggande syfte.

Synd bara att Compedes börjar bli i dyraste laget. Eller dom har väl alltid varit dyr. Vad är det man får betala för 6 plåster, är det 50-60 spänn ?

EDIT:
54 spänn, enligt Apoteket.se.

Jo, visst är det ofta så :). Jag har dock tagit för vana att ha ett litet kit med bra-att-ha prylar med mig i min ryggsäck (eller dylikt) där jag bl.a. har lite skavsårsplåster så att man kan lappa på så fort man känner att det inte känns helt rätt. Priset har jag inte reflekterat så mycket över då det är sällan jag behöver mer än ett plåster för de första dagarna man går in skorna (och då har jag skorna på hela dagarna i princip). Så en förpackning räcker länge. 50kr för att slippa skavsår kan det ju kanske vara värt också, om man ser det på det viset.

Skrivet av Toivo83:

Strikt och strikt.

Börja bara ta bort potatis,pasta och ris

Så kör du blomkål och broccoli istället.
Bara det gjorde en bra start för oss.

Sen har vi en dag i månaden som man äter "normal" och köper en pepsi t.ex osv.

Vi har målet att gå ner till den vikt vi strävar efter.
Sen börja käka normalt igen MEN att inte vräka i sig, hålla sig till vettiga portioner och hålla lite bättre koll på vad man äter,när man äter och hur man äter.

Jag gillar tyvärr inte vare sig blomkål eller broccoli eller andra bra alternativ till potatis/pasta/ris. Sedan är det den praktiska biten då jag är på annan ort via jobbet och är tvungen att äta utemat. Jag orkar inte specialbeställa eller springa runt i matbutiker för att hitta lchf-mat som inte behöver tillagas. Eventuellt att jag testar när jag vet att jag kommer vara på hemmaplan och kan planera kosten betydligt bättre. Men inte just nu :).

Det låter dock som att kosten passar er och det är bara att gratulera :). Har kollegor och vänner som också trivs bra med kosten och ser ut att få bra resultat också.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Great, -26 ute och nu ska man gå iväg till skolan. Hade varit lugnt om jag hade haft ett par riktiga handskar hemma, men det enda jag har är ett par vår/höst handskar som man fryser i redan när det är nollgradigt ute... Mina händer kommer vara isbitar när jag kommer fram -.-

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Great, -26 ute och nu ska man gå iväg till skolan. Hade varit lugnt om jag hade haft ett par riktiga handskar hemma, men det enda jag har är ett par vår/höst handskar som man fryser i redan när det är nollgradigt ute... Mina händer kommer vara isbitar när jag kommer fram -.-

ja det blev ju inget litet temperatur fall... känns ju som om de var rena sommarvärmen för några veckor sedan

Visa signatur

Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Så en förpackning räcker länge. 50kr för att slippa skavsår kan det ju kanske vara värt också, om man ser det på det viset.

Naturligtvis. Men jag kan ändå inte komma ifrån att tycka att det kanske är i dyraste laget för 45 spänn för sex "plåsterlappar". Men det är kanske bara jag som är snål, det är ju inte helt omöjligt.

Men sen vet jag inte om det finns något annat alternativ att ta till när det kommer till skavsår, än Compedes ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Det är mycket nu, först är datorn bitchig, sen börjar bilen tjuta.
Den har tjutit förut med, men bara en liten stund när den är kall, idag började den tjuta helt random 3 ggr när jag var ute och cruisade. Tror spännrullen till kamremmen och/eller rullen till multiribbremmen är på väg åt h-vete, tur spisen är 8v så det inte säger crash när kamremmen väl ryker. 170mil kvar till bytesintervallet, peppar peppar.
Jag har inte råååååd! :C

Åker man bil med kedja slipper man byta kamrem!

Skrivet av Kalium:

Great, -26 ute och nu ska man gå iväg till skolan. Hade varit lugnt om jag hade haft ett par riktiga handskar hemma, men det enda jag har är ett par vår/höst handskar som man fryser i redan när det är nollgradigt ute... Mina händer kommer vara isbitar när jag kommer fram -.-

Va glad så länge du slipper jobba ute i kylan, skapligt svårt att hålla värmen i händerna idag

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Men sen vet jag inte om det finns något annat alternativ att ta till när det kommer till skavsår, än Compedes ?

Tejp fungerar bra både i förebyggande syfte & även för rodnader.

Man kan använda dels den brunröda textiltejpen från apoteket
eller den vita flockade/halvgenomskinliga varianten.
Sportaffärer har ibland varianter. Det är den lite bredare tejpen man ska ha.
Tejp i kombo med dubbel strumpa är väldigt bra i förebyggande syfte.

Protip:
Raka fötterna innan du tejpar dom ifall du har håriga fossingar som jag har.

Permalänk
Skrivet av Liv&helvete:

Ja, jag tycker väl att det händer lite väl mycket skit "där nere". Och ändå så går man ut och säger att Malmö inte ska vara värre än någon annan stad. Något man då ska ta med en stor nypa salt, om man frågar mig. Det är ju precis som att så fort det händer något, så dyker Malmö upp på löpsedlarna.

Håller med. Alltid Malmö som skiten händer och de flesta ser nog igenom PK-glaset.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk

Trodde att dator var pajj så skickade in den till Inet. Självklart så fungerar den där.. Blir nog att på betala 900+ kr ... great

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Tejp fungerar bra både i förebyggande syfte & även för rodnader.

Man kan använda dels den brunröda textiltejpen från apoteket
eller den vita flockade/halvgenomskinliga varianten.
Sportaffärer har ibland varianter. Det är den lite bredare tejpen man ska ha.
Tejp i kombo med dubbel strumpa är väldigt bra i förebyggande syfte.

Protip:
Raka fötterna innan du tejpar dom ifall du har håriga fossingar som jag har.

Tack så mycket för tipset. Ska kolla upp det här med texiltejpen. Kan vara något som man kan köra med.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Lyssna på Hammar!

Compeed är inte speciellt bra att använda i förebyggande syfte eller om man måste fortsätta gå efter att ha satt på dessa. Varför undrar ni?

Jo. Compeed är ett "läkemedel" som är till för att läka skadan, den gör detta genom att skapa ett nytt hudlager och en kant runt skadan. Det som händer om man går länge med compeed på är att man kan få tryckskador på vävnaden i foten. Om det är oskönt med skavsår så är tryckskador av en helt annan natur.

Om jag ska gå längre sträckor så använder jag alltid dubbla strumpor. Jag körde även detta under värnplikten och hade aldrig något behov av att tejpa fötterna eller använda compeed.

Det är även viktigt att se till att hålla fötterna rena. Smuts och framför allt svett kan skapa skavsår och rodnader. Svett innehåller ju som bekant salt, som är en kristall. Kristaller som gnids mot hud skapar friktion, you do the math!

Permalänk
Avstängd

Fy fan...önskar mitt liv var bättre :(, det skulle bli en bra kväll...men det blev ett rent helvete..

Vill ta en båt till en Ö och bara sitta där för att tänka vad man ska göra för att fixa till allt..

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Skola idag! Kul. -33 ute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Skola idag! Kul. -33 ute.

på en lördag? :S

vi har bara -20 just nu, så kopp kaffe...MUMA! =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |