Microsoft släpper Kinect för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Användningsområden?

Hur många som helst, fantasin sätter gränser!

Om det funkar bra (och jag förstår inte varför det inte skulle göra det, när det funkar så bra till boxen) så tror jag att dom flesta tekniknördar kommer att ha en om typ 2 år!

Vad skulle du själv vilja att datorn gjorde med en fingerrörelse

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spill:

Jag ser frågetecknet, men jag ser då fan inte frågan.

2100kr. Lite väl dyrt, trodde det skulle hamna runt 800-1000kr.

Missade du att jag citerade? Det var inte menat till dig, läs bättre.
Jag ifrågasatte en person om det inte lämpar sig bättre till en HMPC, har själv en HMPC istället för HTPC just för att den används till mycket mer än film.

Edit: såg att andra redan svarat och förstog meningen.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

3D utan glasögon känns inte helt fel.

Permalänk

Ett alternativ är att skaffa en vanlig Kinect och Zoom så får man nästan samma sak fast för halva priset och möjlighet att använda Kinect på långt avstånd.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Missade du att jag citerade? Det var inte menat till dig, läs bättre.
Jag ifrågasatte en person om det inte lämpar sig bättre till en HMPC, har själv en HMPC istället för HTPC just för att den används till mycket mer än film.

Edit: såg att andra redan svarat och förstog meningen.

Nu blir jag nyfiken, är inte HMPC & HTPC exakt samma sak! Jag frågar för jag har aldrig sett combon HMPC?

Jag såg o läste vad HMPC står för här, men det är väl exakt samma sak som HTPC? Eller har jag missat nått! Båda är en "Mediaspelare" ?

När jag googlar HMPC så får jag upp träffar som: Herbal Medicinal Products Committee (HMPC), Happy Medium Printing company (HMPC)

Så vad är skillnaden på HMPC & HTPC ?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Om man redan har kinect då, till 360 ? Kan man koppla den till PCn nu då ?

Visa signatur

Patience is a virtue.

it is better to ask for forgiveness than to ask for permission.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarax00:

Bra fråga, man kan ju alltid hoppas Man kanske inte kan koppla den NU exakt, men det skulle varit fet om man kan skifta sen, när hela grejen kommit igång till pc och mjukvaran finns där

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Känns ju dumt annars .... xD

Jag menar man fick ju med en vanlig usb adapter med ström och allt - jag har provat koppla in men datorn fattar inte vad det är, än

Visa signatur

Patience is a virtue.

it is better to ask for forgiveness than to ask for permission.

Permalänk

"Zoomar genom att flytta huvudet närmare skärmen." Både i spel och skrivbordsmiljö.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Användningsområden?

Skrivet av SideWinder86:

Sen om man pumpar med handen så startas vuxenfilmerna ;D

Där har du det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarax00:

Skrivet av skog1s:

Bra fråga, man kan ju alltid hoppas Man kanske inte kan koppla den NU exakt, men det skulle varit fet om man kan skifta sen, när hela grejen kommit igång till pc och mjukvaran finns där

Med tanke på att det stod "Finns hos amerikanska återförsäljare" så bör det åtminostone finnans någon form utav drivrutiner till det så det kanske går.
Har du en så testa och koppla in, har du mycket tur känner win. igen det själv och fixar drivrutiner i annat fall kanske det finns på ms sida om du har tur.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Nu blir jag nyfiken, är inte HMPC & HTPC exakt samma sak! Jag frågar för jag har aldrig sett combon HMPC?

Jag såg o läste vad HMPC står för här, men det är väl exakt samma sak som HTPC? Eller har jag missat nått! Båda är en "Mediaspelare" ?

När jag googlar HMPC så får jag upp träffar som: Herbal Medicinal Products Committee (HMPC), Happy Medium Printing company (HMPC)

Så vad är skillnaden på HMPC & HTPC ?

Lätt förklarat så är en HMPC en mer allsidig maskin dvs oftast kraftfullare med ett diskret grafikkort och används till just vad namnet säger mer media av alla slag tex kompetent nog att även kunna spela på men ändå en så försöker man hålla en ringa storlek, som du ser i min.signatur så har min 4 kärnig processor samt ett hyfsat grafikkort, så lätt sagt en starkare HTPC som är ämnad för mer områden, min agerar emulator maskin samt spel dator när man har någon på besök eller vill spela något passande på sin TV, blir en del borderlands på den och lite Skyrim med handkontroll.

Planerar jag dock att uppgradera den till sommaren med vassare grafikkort och processor samt tystare kylning på det nya grafikkortet.

Får tilläggas att alla emulator spel som spelas, Amiga, ps1-ps2, nes till n64 etc spelas bara med spel som jag äger original på.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att se vitsen med en sådan här för mig onödig pryl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Lätt förklarat så är en HMPC en mer allsidig maskin dvs oftast kraftfullare med ett diskret grafikkort och används till just vad namnet säger mer media av alla slag tex kompetent nog att även kunna spela på men ändå en så försöker man hålla en ringa storlek, som du ser i min.signatur så har min 4 kärnig processor samt ett hyfsat grafikkort, så lätt sagt en starkare HTPC som är ämnad för mer områden, min agerar emulator maskin samt spel dator när man har någon på besök eller vill spela något passande på sin TV, blir en del borderlands på den och lite Skyrim med handkontroll.

Planerar jag dock att uppgradera den till sommaren med vassare grafikkort och processor samt tystare kylning på det nya grafikkortet.

Får tilläggas att alla emulator spel som spelas, Amiga, ps1-ps2, nes till n64 etc spelas bara med spel som jag äger original på.

Jag fattar exakt vad du menar. Men jag har en undran (som vanligt) om jag har en HTPC som har kraftfullare hårdvara än en HMPC och jag kan använda den till exakt samma saker som du skriver!!
Vad är skillnaden? Båda två klarar samma jobb!! !! Varför är en HMPC en bättre lösning då?

Min fråga är mer, om jag ska vara exakt, var kommer ordet/förkortningen HMPC (?) för jag har aldrig hört/sett det för, och jag hänger här på Swec varje dag!

Nu blev det 2 frågor som blev lite inbakade i varandra, men jag hoppas att du förstår min undran! För jag fattar inte skillnaden på HMPC & HTPC hårdvarumässigt, då bägge kan göra exakt samma sak!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av karlsan:

Om det kommer bra möjligheter för att styra windows miljön blir det nog att skaffa en till en framtida HTPC istället för mus och tangentbord.

Skrivet av flashen:

Användningsområden?

Inga än, men med tanke på att Windows görs av samma företag så kan du vara ganska säker på att de kommer implementera sätt att styra windows med den. Min dator står vid TVn, så jag använder den ofta till att titta på film medans jag sitter i soffan. Att kunna styra datorn därifrån med handrörelser skulle vara väldigt användbart.
Sen finns det ju också möjlighet att samma sorts spel som finns till kinect på xboxen kan konverteras till PC. Med en vanlig datorskärm så blir det ju jobbigt att stå så långt bort, men kopplar man den till TVn så funkar det ju bra.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem

Skulle vara trevligt att styra xbmc med pekfingret, jag hade inte haft något problem att lägga 2000kr bara för den funktionen, sen att det blir billigare med tiden välkommnas givetvis.

Macro för CTRL+ALT+Delete kommer vara FU-fingret

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Har du hittat på den förkortningen själv? Jag tycker den är helt onödig, då ingen idag tror att en HTPC endast används i typ hemmabiosammanhang. Lite som en dialog mellan två grannar:

-Hörde att du hade byggt en hemmabio?
-Yes, riktigt sweet att ha ett eget rum för film och spel, där barnen inte springer runt.
-Vänta, sade du spel?! Då är det ju ett hemmamediarum, inte en hemmabio!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eruda:

Har du hittat på den förkortningen själv? Jag tycker den är helt onödig, då ingen idag tror att en HTPC endast används i typ hemmabiosammanhang. Lite som en dialog mellan två grannar:

-Yes, riktigt sweet att ha ett eget rum för film och spel, där barnen inte springer runt.

Min första "Gilla" gick till dig!! Känn dig stolt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Jag fattar exakt vad du menar. Men jag har en undran (som vanligt) om jag har en HTPC som har kraftfullare hårdvara än en HMPC och jag kan använda den till exakt samma saker som du skriver!!
Vad är skillnaden? Båda två klarar samma jobb!! !! Varför är en HMPC en bättre lösning då?

Min fråga är mer, om jag ska vara exakt, var kommer ordet/förkortningen HMPC (?) för jag har aldrig hört/sett det för, och jag hänger här på Swec varje dag!

Nu blev det 2 frågor som blev lite inbakade i varandra, men jag hoppas att du förstår min undran! För jag fattar inte skillnaden på HMPC & HTPC hårdvarumässigt, då bägge kan göra exakt samma sak!

Nu förstår jag vad du menar, HTPC eller HMPC kallas det beroende på vad du använder maskinen till så det är inge skrivna regler på att en HTPC inte kan vara kraftfull, men används den enbart som H"Theatre"PC så är det ingen mening att ha en överdrivet kraftfull maskin men om du då har den som H"media"PC så behöver du kraft nog under huven till dess avseende.

Så HTPC behöver inte vara svag men har du den mer allsidig och lite hästar under huven så är det en HMPC, skall du bara spela film så ser man ingen mening att ha ett vettigt diskret spel-GPU och 4kärnor i 3GHz+.

Blev lite svammel här, men hoppas du förstår att definitionen av maskinen beror på användningen och det ena kräver inte jätte prestanda och normen anses ofta vara en liten storlek och gärna tyst.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av som99:

Vet inte om jag ska skratta eller gråta..

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Medlem

Kommer den ha support för BF3? xD

http://www.youtube.com/watch?v=eg8Bh5iI2WY

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eruda:

Nej, jag tvingades använda termen HMPC från ett stort antal folk här på Swec som gnällde på att jag kallade min maskin för HTPC när jag spelade på den, hade ingen klagat och uppenbarligen brytt sig hade jag fortfarande kallat min maskin för HTPC, nu när jag vant mig brukar jag tänka lätt HTPC = svagare surf, film, stream maskin och HMPC = allsidig maskin för tv som är starkare och klarar tyngre användningsområden.

Så det är inget jag hittat på utan tvingats använda efter många påbackningar från Swec användare som inte tyckte jag fick kalla min för HTPC så jag tog för givet att fler använder dem olika termerna (vilket jag även sett).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0pe:

Vet inte om jag ska skratta eller gråta..

Får tillägga att jag är en retro spel smalare. Så jag äger extremt många original till ett stort utbud av maskiner och har som mål att ha iallafall en komplett samling av alla Amiga spel någon dag efterssom Amigan är mitt största intresse.

Samlar på både hårdvara och mjukvara, använder dock emulatorer efterssom min dam inte tillåter mig att fylla tv-rummet med konsoller. Men drömmen är att bygga ett rum för enbart mina samlingar och spelmaskiner i framtiden och ett och annat flipperspel
Edit: men familje prioritet ligger inte på ett "hobby rum" åt mig de närmsta åren. Så får vara nöjd med mitt lilla datorrum så länge
Summa summarum så kan jag med gott samvetet säga att jag spelar lagliga backuper samt att jag har utrustning för att läsa av ett flertal olika kassetter samt passande läsare för separata eeproms till tex atari 2600, sen har jag både en catweasle samt PCMCIA till SD läsare för att läsa av Amigas disketter från pc eller dumpa adf filer från Amiga till SD utan problem.
Så jag brinner för retro

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är bara intresserad av röstyrnings funktionerna, kostigt att man måste ha en hel kinect för 2k kr för det. Varför utvecklar inget spel bolag eller nått det till datorn som bara behöver en mic? Har velat ha det i typ 10 år.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Jag är bara intresserad av röstyrnings funktionerna

Control Panel -> Speech Recognition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Nej, jag tvingades använda termen HMPC från ett stort antal folk här på Swec som gnällde på att jag kallade min maskin för HTPC när jag spelade på den, hade ingen klagat och uppenbarligen brytt sig hade jag fortfarande kallat min maskin för HTPC, nu när jag vant mig brukar jag tänka lätt HTPC = svagare surf, film, stream maskin och HMPC = allsidig maskin för tv som är starkare och klarar tyngre användningsområden.

Så det är inget jag hittat på utan tvingats använda efter många påbackningar från Swec användare som inte tyckte jag fick kalla min för HTPC så jag tog för givet att fler använder dem olika termerna (vilket jag även sett).

Ärligt talat så fattar jag inte (jo jag förstår det tekniska i sig) Men Att du skriver att du blivit "påtvingad" termen HMPC " från ett stort antal folk här på Swec som gnällde" Det fattar jag inte !! !!

Jag håller med vad någon skrev ovan! Du har hittat på termen HMPC Själv! Det finn inget logiskt i vad du skriver!
Man kan inte bara "tvingas" att hitta på en ny standard som ingen fattar, då skulle vi alla kunna skriva "jag har inte bla bla för jag har bla bla för det är bättre"
Vi måste kunna enas om en standard, så att vi pratar "samma språk" annars blir det bara så fel!

Jag tackar dig för alla ? och jag kan nu släppa detta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Ärligt talat så fattar jag inte (jo jag förstår det tekniska i sig) Men Att du skriver att du blivit "påtvingad" termen HMPC " från ett stort antal folk här på Swec som gnällde" Det fattar jag inte !! !!

Jag håller med vad någon skrev ovan! Du har hittat på termen HMPC Själv! Det finn inget logiskt i vad du skriver!
Man kan inte bara "tvingas" att hitta på en ny standard som ingen fattar, då skulle vi alla kunna skriva "jag har inte bla bla för jag har bla bla för det är bättre"
Vi måste kunna enas om en standard, så att vi pratar "samma språk" annars blir det bara så fel!

Och min första "Gilla" gick till dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Med tvingas menar jag självklart att ändra på hur jag sagt det förr, jag tog för givet att det var välanvänt efterssom folk klagade på mig och logiken bakom är vettig så därför använder jag nu uttrycket och var säker på att många gjorde det för varför skulle annars folk påpekat min användning av HTPC till min burk?
Logiskt tog jag åt mig och ändrade hur jag använde det efterssom dem faktiskt hade rätt, det är inte en "Theatre" PC utan en mer media orienterad maskin precis som dem sa "HMPC".

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så några av er kan alltså tänker er att vifta med händerna i luften framför en dator skärm för att skriva och rita grejer ? Jag hoppas nån video filmer den person i framtiden och lägger upp det på youtube

Sen när det gäller spel med detta. Njaa jag föredrar hellre Wii/kinect/move framför en storbilds TV med ett sådant setup än framför en 22-24 tums dator skärm.

Eller är det så att ni tänker er motion capture med kinect ? Men då är det väl bara framsidan den ser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Med tvingas menar jag självklart att ändra på hur jag sagt det förr, jag tog för givet att det var välanvänt efterssom folk klagade på mig och logiken bakom är vettig så därför använder jag nu uttrycket och var säker på att många gjorde det för varför skulle annars folk påpekat min användning av HTPC till min burk?
Logiskt tog jag åt mig och ändrade hur jag använde det.

Om det hade varit något som "så många" använde flitigt hade inte "Hudson Memorial Presbyterian Church" varit en av de första träffarna på Google när man söker på det (notera att HTPC ger wikipediaartikeln på temat som första resultat). Jag har personligen aldrig hört talas om det, och det finns ju inte direkt någon "HMPC"-del här på forumet, så jag tror gott du kan gå tillbaka till att använda det korrekta HTPC.

Vidare, sjukt cool samling av spel, men du är medveten om att ROMs är olagligt även om du ägen spelen själv. Du får inte ens dumpa dina egna roms från kassetterna. Och kan du säga igen hur mycket kraftigare din burk är än gemene mans HTPC? Hur många MHz0rz?

EDIT: Stavning