Permalänk
Medlem

protest against Origin

Jag hatar verkligen Origin och har därför startat en Facebook grupp som heter - protest against Origin
Ikväll ville jag spela battlefield 3 som jag betalat för, men då det är fel på ORIGIN så kan jag inte spela, så ska det inte vara!!

Gå med i gruppen! Förhoppningen är att EA tar bort kravet på Orgin för att spela vissa spel.
Tillsammans är vi starka!

Permalänk
Medlem

Det är trist när sånt händer, men det är inget unikt för Origin. Det har hänt att Steam varit nere. Eller att servrar för onlinespel varit nere. Eller att man inte ens får igång själva spelet. Hoppas de löser problemet snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det är trist när sånt händer, men det är inget unikt för Origin. Det har hänt att Steam varit nere. Eller att servrar för onlinespel varit nere. Eller att man inte ens får igång själva spelet. Hoppas de löser problemet snart.

Nä det är klart det inte är unikt. Men jag förstår inte varför jag måste vara bunden av Origin, jag förstår inte meningen. Det finns inget syfta till att origin måste vara igång för att jag ska spela ett spel.

Permalänk
Medlem

Finns ju ett sätt att spela utan Origin, men mer än så kan jag väll inte säga. Inte svårt att hitta om man googlar. Annars är det väll en relativt smal sak att i något programspråk skriva ett program som direkt när en process "bf3.exe" startar så stängs "origin.exe" eller någonting i den stilen.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Nej, men tyvärr är det så EA vill ha det. BF3 på Origin är ett sätt för EA att öka Origins spridning. Det lär inte minska i framtiden utan snarare fler spel blir bundna till Steam och Origin. Jag är själv för valfrihet, och gillar inte exklusiva titlar. Nu har det nästan blivit lite som på konsolmarknaden där titlar är låsta till en specifik plattform, fast här på PC är det mjukvarulåst istället.

Såg i BF3-forumet att EA twittrat om att de jobbar på att lösa problemet.

Permalänk
Medlem

det handlar om pengar som det alltid gör. att det ska vara såhär dåligt är dock ganska otroligt

Permalänk

Jag kunde spela igår kväl.... :/

Permalänk
Medlem

Gör så att de är fritt att gå med i gruppen utan att behöva varifieras.

På vilket sätt kommer denna gruppen hjälpa? kommer du driva protesten på något vis eller de blir bara en klagomur?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Gör så att de är fritt att gå med i gruppen utan att behöva varifieras.

På vilket sätt kommer denna gruppen hjälpa? kommer du driva protesten på något vis eller de blir bara en klagomur?

Den ska vara "fri" att gå med i så jag förstår inte varför jag måste godkänna.

Nä tanken är när vi är många medlemmar att kunna ta samtala med ea och ställa lite krav, är vi många kanske dom lyssnar.
Och är vi riktigt mpnga kan vi fungera som ett fackförbund och hota med massivt spelstopp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Den ska vara "fri" att gå med i så jag förstår inte varför jag måste godkänna.

Nä tanken är när vi är många medlemmar att kunna ta samtala med ea och ställa lite krav, är vi många kanske dom lyssnar.
Och är vi riktigt mpnga kan vi fungera som ett fackförbund och hota med massivt spelstopp

Skickades från m.sweclockers.com

låter bra, jag e med!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Köpte bf3 men kan inte spelat överhuvudtaget..... Hade gått med om jag hade haft facebook.

Visa signatur

Om dom inte är med oss är dom mot oss.

Permalänk
Medlem

Om ni startar origin, trycker på kugghjulet och trycker go offline funkar det

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD