Permalänk

Byta chassi! Tips & Råd

Hejsan!

Som titeln säger ska jag byta chassi! Jag köpte denna datorn jag har nu i september, men är inte nöjd med chassit.
Jag beställde ett nytt chassi igår, och jag hoppas det kommer i morgon.
Nu har jag lite frågor dock.

Jag har bara byggt dator en gång och det gick jätte bra! Men jag tänkte inte på att ändra i bios till AHCI. Nu när jag ska byta chassi tänkte jag
också formatera om datorn. Hur ska jag göra då för att ändra det? Är det bara att gå in i bios och ändra det? Sedan starta om datorn med Windows
skivan, och formatera och installera?

Sen önskar jag bara om lite allmäna Tips & Råd från er som gjort det tidigare!

MVH Ante

Permalänk

Jepp precis som du beskrev Hoppas du köpte en bigtower är så jäkla mycket lättare att jobba i!

Visa signatur

-- Intel i5 750 @ 3,8Ghz Corsair H50 Cooler | MSI P55 CD53 | Corsair XMS3 8GB @ 1600Mhz | Creative SB X-Fi XtremeGamer 5.1 | Gigabyte GTX 580 Windforce X3 | Chieftec 650W PSU | HAF 932 | Windows 8.1 pro --

Permalänk
Skrivet av tony_fjellborg:

Jepp precis som du beskrev Hoppas du köpte en bigtower är så jäkla mycket lättare att jobba i!

Okej! tack så mkt! Går från ett 600T till Silverstone fortress FT02 600t var skönt att bygga i! Mycket rymligt, Men det är sjukt brett! äger sönder mitt skrivbord och bilen!

Permalänk
Medlem

Tips och råd angående byte, ta det lugnt och börja med alla Moderkorts sladdar även fläktsladdarna!! och ev ljud och usb från chassit , sedan monterar du grafik kortet och ansluter det till strömkontakterna. Se noga upp med moderkorts skruvarna!! räkna hur många hål det är på moderkortet sedan är det lätt att checka att alla skruvar som skulle dit sitter där. Efterkolla om alla sladdar är anslutna sedan är det bara blunda och trycka på POWER

Visa signatur

OPERATIV: Win 11
DATOR:två hyfsade laptops, ej för gaming men redigering av bilder.

Bra sugen på att ersätta op i en lap till debian

Permalänk
Skrivet av Tuxsux:

Tips och råd angående byte, ta det lugnt och börja med alla Moderkorts sladdar även fläktsladdarna!! och ev ljud och usb från chassit , sedan monterar du grafik kortet och ansluter det till strömkontakterna. Se noga upp med moderkorts skruvarna!! räkna hur många hål det är på moderkortet sedan är det lätt att checka att alla skruvar som skulle dit sitter där. Efterkolla om alla sladdar är anslutna sedan är det bara blunda och trycka på POWER

Hej! Tack för svaret! i will have this in mind!

Permalänk
Medlem

Vill bara säga att du har skaffat ett riktigt trevligt kvalitets chassi, som är lätt att bygga i

Du har gott om plats att dra sladdarna snyggt och ljudisolerat.

Mycket nöje & lycka till!

Permalänk
Skrivet av Zitoc:

Vill bara säga att du har skaffat ett riktigt trevligt kvalitets chassi, som är lätt att bygga i

Du har gott om plats att dra sladdarna snyggt och ljudisolerat.

Mycket nöje & lycka till!

Hejsan!

Låter bra! varit sugen på det ett tag!

Permalänk

Hejsan alla! Tänkte lägga in en uppdate på hur det går. det hela tog lite längre tid än vad jag trodde, men det är inte mycket kvar! var tvungen att åka till jobbet. Tänkte kolla om det är någon som vet nån person här på forumet, som utför sleeveing jobb? Var ett helvete med kabeldragningen i FT02, och AX850 agg. Sladdarna är hårda som sten! Tack på förhand.

MVH Ante