Vad jag kan tänka mig så kanske BLK står för Black och SIV för Silver Står dock under lagerstatus hos netonnet att det är en utgående modell.
Det finns egentligen inga fler val i denna typ av bärbara. 11-12" så är det AMD E-350 eller E-450 som gäller.
Det finns i princip 3-4 vettiga kandidater vilket enligt mig är följande: http://www.prisjakt.nu/list.php?l=1034677&view=c
Själv var jag helt inställd på 1225B som kommer här i dagarna, i princip 1215B fast i 11,6" utförande. Dock blev det istället en HP DM1-4110. Anledningar var att HP hade möjligheten att byta hårddisk och fortfarande ha kvar garanti. Byter du hårddisk med Asus'en så bryter du garantin, vilket gjorde att den i mitt fall gick bort. Fick en så pass bra deal så jag slog till. 10% kampanj och 10% studentrabatt via mecenat, la till 2års garanti för totalpris 3800kr.
Nu verkar inte dealen finnas kvar, men HP DM1-4110 verkar vara exakt likadan som DM1-4034 som går att få via mecenat med studentrabatt, totalpris 3590kr.
Det som talar för Asus är 2års garanti, 1x USB3 slot och troligtvis bättre kvalité over-all (har dålig erfarenhet med HP's konsumet-bärbara ). Negativa är att det endast är 100Mbit's nätverkskort och att man inte kan byta hårddisk (om man vill behålla garantin). Batteritiden verkar vara något lägre.
DM1-4034/4110 möjlighet att byta hårddisk till t.ex. en SSD, något bättre batteritid (9,5h enligt mina google-skills). Medföljer även en extern DVD-läsare/brännare. Har bara 1 års garanti, men kan lägga till 2år för 250kr~. Har även Beatsaudio vilket enligt mig inte är mycket att hurra över egentligen, tror inte det är några finare komponenter utan det verkar bara vara en mjukvara med lite EQ-inställningar.