Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Gillar inte alls att Moderatorer sitter och kommenterar trådar med sitt alias och försöker vara ironisk mot oss vanliga medlemmar.

Hade totalt missat det. Enligt mig är det riktigt dålig stil av en moderator...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon2110:

Gillar inte alls att Moderatorer sitter och kommenterar trådar med sitt alias och försöker vara ironisk mot oss vanliga medlemmar.

Jag är precis som vilken annan medlem som helst, med rätt att tycka och tänka. Men jag måste givetvis följa reglerna, också det precis som alla andra. Att en del får "äran" att bli moderator beror iaf i mitt fall på lång och trogen tjänst där huvudelen av inläggen varit ägnade åt att hjälpa andra. Edit: Samt ytterligare några parametrar. Det är inget man kan ansöka om.

För övrigt var det ingen ironi, en del tror verkligen att frakt inte kostar något.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Du har missförstått det. Det är POLITIKERNA som har huvudet uppkört i skivbolagens arslen. Det är också anledningen till varför Sverige har cirka en och en halv miljon brottslingar.

Jao kom ju på det nu när jag läste ditt inlägg tänkte tydligen lite baklänges kan ju ha att göra med att jag är helt död (inte sovit på 28tim).

Skrivet av anon2110:

Men nu var det ju inte ett ironiskt inlägg du citerade utan helt enkelt sanningen

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Inaktiv

Trodde inte att nivån var så låg på detta forum att det finns människor som tror att fraktbolagen jobbar gratis. När kan vi få 18 års gräns på detta ställe?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Trodde inte att nivån var så låg på detta forum att det finns människor som tror att fraktbolagen jobbar gratis. När kan vi få 18 års gräns på detta ställe?

fel när ska vi få krav på vettigt folk

Permalänk
Medlem

Börjar bli väldigt orolig ang er garanti hantering. Har en kompis som köpt hem ett par minnen som visade sig vara trasiga enligt memtest. Han har försökt att få igenom en RMA i över en vecka, ni svarade med att han behövde skicka iväg serienumret på minnena sedan dess har ni inte svarat. Hur kommer detta sig? Just nu sitter han med lånade minnen från mig och jag behöver dom till mitt egna bygge. Skickar ett pm med vilket konto de gäller.

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

fel när ska vi få krav på vettigt folk

En "tick-box" med kommentaren "Jag lovar att vara snäll!" i slutet av registreringen!

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Undrar om CDON kan fixa specialbeställningar?

Vill jättegärna ha ett album från en svensk musikartist men kan bara tyvärr få tag på det i Japan eller så är det utsålt.

Skulle se om CDON på något sätt kan kolla om dom kan beställa in det och sälja det?

Gruppen heter "she" och albumet heter "orion".

Jag vet att detta lär vara omöjligt men....att fråga skadar aldrig!

Permalänk

Vill ge ett plus i kanten till cdon då jag i fredags för första gången fick ett paket därifrån (rättare sagt två) som ej var försenade, utan till och med i väldigt god tid och väl paketerade dessutom. Alla små steg framåt är steg framåt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sammyc51:

Vill jättegärna ha ett album från en svensk musikartist men kan bara tyvärr få tag på det i Japan eller så är det utsålt.

Skulle se om CDON på något sätt kan kolla om dom kan beställa in det och sälja det?

Verkar inte riktigt som albumet finns på cd varken i Europa eller USA. Det går att köpa på Spotify (Finns även på Itunes och Amazon som dl) och man kan ladda hem front & backcover på SHE:s hemsida: http://www.shemusic.org/orion/downloads.html

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/corsair_carbide_400r_miditower%2...
Rätta mig om jag har fel, men det är väl inget 400R?

Visa signatur

| corsair carbide 300R | | core i5 2500K @ 4.5GHz | noctua nh-u12p se2 | gigabyte z68X-ud3h-b3.
| asus geforce 560ti top. | corsair vengeance 8gb. | XFX 550w core edition. |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weezyy:

Dedär är ett 300R så du har helt rätt.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Att en del får "äran" att bli moderator beror iaf i mitt fall på lång och trogen tjänst

Hahaha lång och trogen tjänst ..... själv har man hängt på sweclockers sen begynnelsen så är nog inte lång och trogen tjänst isf

isf skulle ja nog varit moderator vid de här laget

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av kortleken:

först tog de slut sedan kom de in nya tillsamma pris sedan tog de slut igen för att komma igen dagen efter med denna gång med prishöjning.. svårt att tro att ni skulle godkänna ca 33% prishöjning till slutkunden. så din förklaring har jag svårt att tro på denna gång.
för att ta ett exempel så sänkte netonnet sina från 990kr till 849kr för nån dag sedan, hur förklarar man sånt i samband med ditt påstående?
vet att de kan bero på olika saker men i detta fall tro jag på girighet..

Hej

Tyvärr går inte alltid vår bransch att förstå, varken priser eller tillgängligheten följer några specifika lager som gäller i den vanliga vardagen känns det som.

Mvh Edin

Skrivet av Ignostic:

Goddag cdon. Gillar er butik men jag tänkte bara komma med några förslag/åsikter på saker som ni skulle kunna göra ännu bättre.
1) Filtren ni har räcker inte. På vissa kategorier finns det så att man kan välja mellan ex amd och intel, vilket är bra, men för lite. Ska man leta efter ett nätagg med en viss watt och kommer till http://cdon.se/hemelektronik/datorkomponenter/n%C3%A4tdelar/
så har man 8 sidor med 25 varor på varje som man måste leta igenom helt utan filter. Inte speciellt bra.
2) Såg precis att ni har plockat bort fri frakt vid köp över 600 och ersatt den med en kupong á 50:-. Vi gillar fri frakt. Vi gillar inte en rabattkod på 50 kr när det oftast redan finns en rabattkod med 5% eller liknande
3) Gör det möjligt att länka kundvagnar så får ni garanterat många fler kunder från sweclockers

Hej

1. Är framfört till webgruppen
2. Utan att kunna gå in på varför och hur så kan jag väl säga att det var tvunget hända och att totalpriset för er kunder inte kommer att förändras.
3. Den här funktionen kommer att komma.

Mvh Edin

Skrivet av SideWinder86:

Yo Cdon!
Får ni några bra erbjudanden på BF3 snart? (PC)
Btw: Varför kostar det mer att ladda ner än att köpa? Menar....det ska väl vara billigare att tanka ner direkt från CDON än att slösa på miljön och skiva, transport osv :P?

Tja

Inget just nu enligt spelfolket.
Prissättningen på digitala spel är tyvärr som den är och inget man direkt kan påverka så mycket tyvärr.

Mvh Edin

Skrivet av kARZ:

Börjar bli väldigt orolig ang er garanti hantering. Har en kompis som köpt hem ett par minnen som visade sig vara trasiga enligt memtest. Han har försökt att få igenom en RMA i över en vecka, ni svarade med att han behövde skicka iväg serienumret på minnena sedan dess har ni inte svarat. Hur kommer detta sig? Just nu sitter han med lånade minnen från mig och jag behöver dom till mitt egna bygge. Skickar ett pm med vilket konto de gäller.

Hej

Märkligt, skicka mig ditt ordernr så kikar jag på det.

MVH Edin

Skrivet av Sammyc51:

Hej

Har pratat med musik killarna och tjejerna, och tydligen går det inte att få tag på den, men de kommer ändå undersöka det.

Mvh Edin

Skrivet av Weezyy:

Tja

Det kanske är jag som är blind, men vad menar du?

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Tja

Det kanske är jag som är blind, men vad menar du?

Mvh Edin

Det löste sig efter jag kontaktat kundtjänst via chatt

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Hej!

Har en fråga om ett moderkort, undrar om detta är uppdaterade revisionen 1.3?

http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_z68x-ud3h-b3_-_lga1155-...

Permalänk

Höjt pris på Dell u2412m

Hej CDON (Edin?)!

Har suttit och väntat (och bevakat) några veckor på att beställa Dell u2412m
http://cdon.se/hemelektronik/22-24inch_dell_u2412m_ultrasharp...
till priset ni hade då, 2290;-

Ser ni till min stora besvikelse att ni idag/inatt höjt priset till 2690;- och ligger därmed i nivå med övriga ÅF. Kommer detta pris ligga kvar?
Hoppas på att kunna beställa den till det gamla priset då jag gärna handlar av er, om inte blir det nog från comtech den här gången.

Mvh,

Kund 2731122

Visa signatur

Keaton once said, "I don't believe in God, but I'm afraid of him." Well I believe in God, and the only thing that scares me is Keyser Soze.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej

1. Är framfört till webgruppen
2. Utan att kunna gå in på varför och hur så kan jag väl säga att det var tvunget hända och att totalpriset för er kunder inte kommer att förändras.
3. Den här funktionen kommer att komma.

Mvh Edin

Enligt mig så kommer total priset ändras men du får gärna förklara hur det inte gör de.

Gamla köp1: 1000*0,95%=950:-
Gamla köp2: 1000*0,95%=950:-
Gamla köp3: 1000*0,95%=950:-
Summa: 2850:-

Nya köp1: 1000*0,95%+49=999:-
Nya köp2: 1000*0,95%+49=999:-
Nya köp3: 1000*0,95%+49=999:-
Summa: 2997:- + 3*50kr rabatt som jag inte har användningför pga att de inte kan användas samtidigt som 5% rabatt.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Enligt mig så kommer total priset ändras men du får gärna förklara hur det inte gör de.

Summa: 2997:- + 3*50kr rabatt som jag inte har användningför pga att de inte kan användas samtidigt som 5% rabatt.

Håller med Dahlberg ovan, är rätt nyfiken på hur ni tänkt..

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Nu kanske det inte alltid är att man köper något med 5% rabatt? Köper ni aldrig en film, ett spel eller liknande som inte hör till komponenter? Använd rabattkoden, *poff* så har ni rabatt på 50kr. Ingen big deal, och med deras priser är det väl inte konstigt att frakt tas ut. Nu börjar snåldjävularna krypa på era axlar, var glada över alla fina deals vi fått hittills istället.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag undrar när ni tänkte börja justera priserna för HD7970/HD7950 korten?
Tex Komplett har sänkt en hel del.

Mvh

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Nu kanske det inte alltid är att man köper något med 5% rabatt? Köper ni aldrig en film, ett spel eller liknande som inte hör till komponenter? Använd rabattkoden, *poff* så har ni rabatt på 50kr. Ingen big deal, och med deras priser är det väl inte konstigt att frakt tas ut. Nu börjar snåldjävularna krypa på era axlar, var glada över alla fina deals vi fått hittills istället.

Så du menar att jag ska lägga en order till på t.ex. en skiva för att spara 21 kronor istället för att lägga med skivan när jag köper komponenter? Vem var snål?

Sen köper jag aldrig film/musik pga skivor är skräp och inte köper man skräp och fyller hyllorna med? Spel köper jag som nedladdningar av precis samma skäl.

Sen var det inte snålhet detta handlade om utan att "cdon" påstår något som jag bevisat är fel.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Jag tror att pengarna som fås in på frakt kommer att användas till att sänka själva priset på varorna. Nya köp skulle t.ex. då kunna vara 950*0.95+49=951.5.
Det är nog lättare att locka kunder genom bättre priser än med gratis frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Så du menar att jag ska lägga en order till på t.ex. en skiva för att spara 21 kronor istället för att lägga med skivan när jag köper komponenter? Vem var snål?

Sen köper jag aldrig film/musik pga skivor är skräp och inte köper man skräp och fyller hyllorna med? Spel köper jag som nedladdningar av precis samma skäl.

Sen var det inte snålhet detta handlade om utan att "cdon" påstår något som jag bevisat är fel.

Vad har du påvisat är fel egentligen?
Du får ju produkter för 50*3kr istället vid tre ordrar, samma värde.
Att påstå att filmer är skräp är bara bullshit, och angående åsikten att fylla hyllor med skräp säger jag emot, då min vägghylla med blurayfilmer gör sig riktigt perfekt visuellt tillsammans med hemmabiosystemet.

Du får 50kr helt enkelt att använda i kommande ordrar och du kan nyttja den på allt du inte vill nyttja 50kr rabattkoden på.
För övrigt infördes fraktfritt nyligen, så det kan snarare ses som en bonus för att locka kunder under en begränsad period, att denna bonus dras tillbaka är inget konstigare än att 15%-rabattkoden är giltig endast lite då och då.

Jämför gärna med allas gullegris inet som erbjuder fri frakt på order över 500kr, men istället inte ens har en bonusavdelning för swecmedlemmar.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sealarn:

Jag tror att pengarna som fås in på frakt kommer att användas till att sänka själva priset på varorna. Nya köp skulle t.ex. då kunna vara 950*0.95+49=951.5.
Det är nog lättare att locka kunder genom bättre priser än med gratis frakt.

Ska man vara petig blir det 971*0,95+49=971,45 för frakten var alltid 29 kr innan.

Men iaf får hoppas du har rätt men tror tyvärr du har fel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Vad har du påvisat är fel egentligen?
Du får ju produkter för 50*3kr istället vid tre ordrar, samma värde.
Att påstå att filmer är skräp är bara bullshit, och angående åsikten att fylla hyllor med skräp säger jag emot, då min vägghylla med blurayfilmer gör sig riktigt perfekt visuellt tillsammans med hemmabiosystemet.

Du får 50kr helt enkelt att använda i kommande ordrar och du kan nyttja den på allt du inte vill nyttja 50kr rabattkoden på.
För övrigt infördes fraktfritt nyligen, så det kan snarare ses som en bonus för att locka kunder under en begränsad period, att denna bonus dras tillbaka är inget konstigare än att 15%-rabattkoden är giltig endast lite då och då.

Jämför gärna med allas gullegris inet som erbjuder fri frakt på order över 500kr, men istället inte ens har en bonusavdelning för swecmedlemmar.

Fraktfritt över 600:- är inget nytt, fanns redan på min beställning från 2010-01 så någon begränsad period skulle jag inte kalla över två år för.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Problemet skulle bli löst om man kunde använda fler rabattkoder per order ALT. en 50-rabattkod tillsammans med SWEC-rabatten.

Skrivet av Dahle86:

Fraktfritt över 600:- är inget nytt, fanns redan på min beställning från 2010-01 så någon begränsad period skulle jag inte kalla över två år för.

Även jag har en order från 2010-09-16 där frakt ingick över 600:-.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Värt att tänka på kanske är att på er (även min tid) såldes inte någon större del tung hårdvara.
Jag ser nu i mina 10 äldre ordrar så stämmer fraktfritt över 600kr.
Tänk på att det är lite dyrare att skicka ut chassin, övriga högar med datorkomponenter osv osv, än vad det är att skicka filmer, spel, böcker, hörlurar och andra småprylar, som förut varit cdons område.
Nu med tunga datorkomponenter känns det fullt rimligt att införa lite fraktavgift.
Någon som fortfarande har invändningar mot mitt resonemang?

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Problemet skulle bli löst om man kunde använda fler rabattkoder per order ALT. en 50-rabattkod tillsammans med SWEC-rabatten.

Även jag har en order från 2010-09-16 där frakt ingick över 600:-.

Kan verkligen inte se problemet med att få använda flera rabattkoder heller, riktigt tråkigt.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Ska man vara petig blir det 971*0,95+49=971,45 för frakten var alltid 29 kr innan.

Men iaf får hoppas du har rätt men tror tyvärr du har fel.

Ska man vara extra petig så fick CDON in 0kr för frakten innan men nu får dem 49, så om fraktpengarna läggs på att sänka varornas pris blir det som jag sa