Permalänk
Medlem

Är det möjligt att man skulle kunna få praoa på inet? Vem ska jag kontakta? Vet att någon annan frågade också...

Visa signatur

Släpbar: MSI GX740. Intel Core i5@2,4GHz, Radeon HD5870m, 8Gb 1333 MHz.
Razer Imperator, Razer Goliathus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roabey:

Är det möjligt att man skulle kunna få praoa på inet? Vem ska jag kontakta? Vet att någon annan frågade också...

Jag var på inet i stockholm/hötorget och där måste man gå i gymnasiet helst ha gått ut ur gymnasiet om man ska sommarjobba iaf

Permalänk
Medlem

När får ni in Z77 moderkorten, Ivy bridge CPUerna och Kepler GPUerna?
Kommer niu få in dem på lanserings dagen eller senare?

Permalänk
Avstängd

hej enligt er så vann jag eran kundundersökning vilket är otroligt pågrund av att jag aldrig vinner något men jag har inte fått svar från er ännu så jag undrar om mailet är falskt?

Citat:

Hej!

Hoppas helgen varit bra, för en tid sedan deltog du i vår kundundersökning gällande hur vi kan förbättra vår kundservice, bland de som deltog lottade vi ut 10st hårddiskar och du är en av vinnarna, grattis!

För att kunna leverera din vinst behöver jag namn, adress, mobilnummer samt ok på att vi får publicera ditt namn som vinnare.

Svara så snart som möjligt dock senast 2012-02-21, annars måste vi dra nya vinnare.

Ha en fortsatt bra dag,

Med vänliga hälsningar
Erik Wickman

Permalänk
Medlem

kommer ni börja sälja lite mer sleevade kablar med flera färger?

http://www.corsair.com/power-supply-units/psu-accessories.htm...

Visa signatur

CPU - Ryzen 3600 Kyl - CM Hyper 212 BE 2xCorsair SP120 Moder - MSI B450 GAMING PLUS MAX Ram - Corsair 16GB 3200MHz Vengeance HDD - TR200 256gb, Corsair 120GB, OCZ Agility 3 120GB, Grafik - KFA2 RTX 2070 Super
PSU - Corsair HX 750W Chassi - Corsair 650D Skärm Asus MG248Q

Permalänk
Inet
Skrivet av Llhweiir:

Några planer på att ta in BitFenix färdigsleevade kablar?

http://www.bitfenix.com/global/en/products/premium-modding/al...

Kollar med inköpsavdelningen och återkommer!

Skrivet av Roabey:

Är det möjligt att man skulle kunna få praoa på inet? Vem ska jag kontakta? Vet att någon annan frågade också...

Skicka ett mail med din information till info@inet.se så ser vi till att det hamnar hos rätt person!

Skrivet av Magenus:

När får ni in Z77 moderkorten, Ivy bridge CPUerna och Kepler GPUerna?
Kommer niu få in dem på lanserings dagen eller senare?

Vårt mål är givetvis att ha i lager på lanseringsdagen och även vara en av dom med störst tillgång på svenska marknaden. Men det är just nu för tidigt för att kunna säga något med säkerhet och inget är helt bekräftat.

Vi kommer att gå ut med information på hemsidan så fort vi har något konkret!

Skrivet av zzcool:

hej enligt er så vann jag eran kundundersökning vilket är otroligt pågrund av att jag aldrig vinner något men jag har inte fått svar från er ännu så jag undrar om mailet är falskt?

Nejdå, mailet är inte falskt och du är faktiskt en av vinnarna! Det kommer ett svar under dagen till dig!

Skrivet av polika:

kommer ni börja sälja lite mer sleevade kablar med flera färger?

http://www.corsair.com/power-supply-units/psu-accessories.htm...

Corsair har valt att sälja dessa själva endast via sin webbshop så det är inget som vi kommer att kunna ta in som det ser ut i dagsläget.

Vi har dock märkt att det är ovanligt hög efterfrågan - vilket förvånar oss lite då vi tycker det är ett rätt högt pris. Detta paketet med kablar t ex skulle ligga på ca 900kr inkl moms om vi skulle lyckas få tag på ett parti.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Avstängd

TACK SO MYCKET!

vet inte om jag skulle få svar idag eftersom jag fick något

Permalänk

Hej Inet!
Det är så att jag har varit inne i eran butik i Sisjön och pratat med en av era försäljare angående ett problem med mitt grafikkort och fick väldigt konstiga svar.
Skulle uppskatta om ni kunde läsa vad jag skrivit i tråden jag skapade.
Inet bad mig dammsuga mitt grafikkort

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem

Hej Inet. När får ni in den senaste generationen av Netbooks med Atom n2600/n2800 Cedar Trail? En del andra butiker har t.ex. redan Acers D270 i lager. Har ni slutat med Netbooks helt och hållet? Hoppas inte!

Permalänk
Medlem

kanske är dags att sänka priset lite på http://www.inet.se/produkt/6101683/corsair-vengeance-k90-gami... när det ligger mellan 2/300kr högre än dom andra butikerna

Permalänk
Inet
Skrivet av Llhweiir:

Några planer på att ta in BitFenix färdigsleevade kablar?

http://www.bitfenix.com/global/en/products/premium-modding/al...

Det är inget som vi kommer att ta in i sortimentet nu inom kort, men tack för tipset och vi ska hålla koll på dessa kablar då vi märker att efterfrågan på sleevade kablar verkar öka.

Du har inte missat att vi har NZXTs sortiment av sleevade kablar? http://www.inet.se/sok/nzxt-sleevad

Skrivet av thoril:

Hej Inet. När får ni in den senaste generationen av Netbooks med Atom n2600/n2800 Cedar Trail? En del andra butiker har t.ex. redan Acers D270 i lager. Har ni slutat med Netbooks helt och hållet? Hoppas inte!

Kollar med ansvarig inköpare och återkommer!

Skrivet av grollish:

kanske är dags att sänka priset lite på http://www.inet.se/produkt/6101683/corsair-vengeance-k90-gami... när det ligger mellan 2/300kr högre än dom andra butikerna

Vi är medvetna om att vi ligger lite högt i vår prissättningi men är i kontakt med Corsair och jobbar på en lösning!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Tycker det ser lite mysko ut på första sidan i högerspalten "Nya produkter" och sedan så är det med "utgått", utgångna produkter där i den listan med "nya" produkter. Känns lite märkligt!

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja att ni tar en titt i denna tråd och gärna ger ett svar i frågan:

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1091498-ine...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Jag skulle vilja att ni tar en titt i denna tråd och gärna ger ett svar i frågan:

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1091498-ine...

De ignorerade den förra gången de svarade. Samtidigt är det kanske dumt att döma hela Inet för en enstaka anställds misstag.

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk

Vill bara påpeka att Inet verkar kanske inte ha svarat om ämnet men jag har fått pm och vi ska förhoppningsvis lösa detta.

Mvh

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swekat:

De ignorerade den förra gången de svarade. Samtidigt är det kanske dumt att döma hela Inet för en enstaka anställds misstag.

De kan ignorera hur mycket de vill, då köper jag mina grejer hos en butik som kan svara för sig.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Hej Inet. Sitter och kollar på eran lagerutförsäljing just nu och ser att de flesta produkter säljs ut för ca 10-25% av priset som var. Men den produkten jag har fastnad för lite er eran Corsair 120GB SSD. Men den har ni endast en 2.4% rabbat på. Är detta något som ni planerar på att ändra? För jag känner för att köpa en SSD på utförsäljning men jag kan knappast räkna 3% som en utförsäljning. (Okej, det är hela 30 kr)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Hej Inet. Sitter och kollar på eran lagerutförsäljing just nu och ser att de flesta produkter säljs ut för ca 10-25% av priset som var. Men den produkten jag har fastnad för lite er eran Corsair 120GB SSD. Men den har ni endast en 2.4% rabbat på. Är detta något som ni planerar på att ändra? För jag känner för att köpa en SSD på utförsäljning men jag kan knappast räkna 3% som en utförsäljning. (Okej, det är hela 30 kr)

så du menar att du vill ha 10-25% pga andra varor har det?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

så du menar att du vill ha 10-25% pga andra varor har det?

Jag säger inte att jag vill ha en sänkning på 10-25% för alla andra varor har det.

Men när jag ser ordet lagerrensning (detta gäller de flesta elektronikkedjor och inte bara inet.se) så drar jag kopplingar till utförsäljning till noterbara sänkningar i priset. Och i det här fallet så blev jag sugen på en SSD hårddisk för, jag kanske kunde hitta en av ett billigare pris. (Jag har inte behovet idag av en ny SSD hårddisk, tänkte enbart att jag kunde göra ett fynd genom att köpa på en lagerrensning). Och tyvärr blev jag inte så attraherad av en sänkning på 30 kronor för en produkt som kostar runt 1000 lappen.

Tack vare detta så kommer jag nu inte göra köpet för att jag inte är i det absoluta behovet av en ny SSD-hårddisk, men jag kanske bestämmer göra ett liknande köp senare i framtiden, med stor sannolikhet från Inet.se då.

Jag ville endast meddela Inet vad jag tycker i den här forumtråden, det är absolut inget klagomål som jag framför. Det finns möjligheter att det är en felskrivning av priset på hemsidan, eftersom vi människor inte är perfekta, eller helt enkelt att de inte får någon vinst alls av att sänka produkten ännu mer än till 1249:-.

Inet.se är den bästa butik jag har sett på länge, och änsålänge så har de flesta av mina datorköp varit ifrån dem, och det kommer troligtvis inte ändras i framtiden! Men jag är ändå rätt till att försöka hitta utvägar till billigare produkter! ^.^

PS. Såg nu också att det står på deras lagerrensningssida "Produkter och priser uppdateras löpande". Så varför kommer du och låter otrevlig mot mig när jag endast ger ett tips på ett positivt sätt att uppdatera deras pris lista?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Jag säger inte att jag vill ha en sänkning på 10-25% för alla andra varor har det.

Men när jag ser ordet lagerrensning (detta gäller de flesta elektronikkedjor och inte bara inet.se) så drar jag kopplingar till utförsäljning till noterbara sänkningar i priset. Och i det här fallet så blev jag sugen på en SSD hårddisk för, jag kanske kunde hitta en av ett billigare pris. (Jag har inte behovet idag av en ny SSD hårddisk, tänkte enbart att jag kunde göra ett fynd genom att köpa på en lagerrensning). Och tyvärr blev jag inte så attraherad av en sänkning på 30 kronor för en produkt som kostar runt 1000 lappen.

Tack vare detta så kommer jag nu inte göra köpet för att jag inte är i det absoluta behovet av en ny SSD-hårddisk, men jag kanske bestämmer göra ett liknande köp senare i framtiden, med stor sannolikhet från Inet.se då.

Jag ville endast meddela Inet vad jag tycker i den här forumtråden, det är absolut inget klagomål som jag framför. Det finns möjligheter att det är en felskrivning av priset på hemsidan, eftersom vi människor inte är perfekta, eller helt enkelt att de inte får någon vinst alls av att sänka produkten ännu mer än till 1249:-.

Inet.se är den bästa butik jag har sett på länge, och änsålänge så har de flesta av mina datorköp varit ifrån dem, och det kommer troligtvis inte ändras i framtiden! Men jag är ändå rätt till att försöka hitta utvägar till billigare produkter! ^.^

PS. Såg nu också att det står på deras lagerrensningssida "Produkter och priser uppdateras löpande". Så varför kommer du och låter otrevlig mot mig när jag endast ger ett tips på ett positivt sätt att uppdatera deras pris lista?

Alla kan inte alltid bli nöjda med alla erbjudanden, så är livet tyvärr

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Håller med om att sänka 30 kronor och kalla det för lagerrensning inte riktigt går ihop. Alla andra produkter i kampanjen har ju dock fått en rejäl prisreduktion och SSDer är redan prispressade i botten.

Någon som vet vad Asus U36SD-RX366V kostade innan den utgick? Är nyfiken på vad jag missade

Skrivet av Toivo83:

Alla kan inte alltid bli nöjda med alla erbjudanden, så är livet tyvärr

Jag fick min Kingston HyperX 120GB för 999 kronor tack vare att jag gnällde här så det är inte hopplöst. Dock var vi betydligt fler än en den gången

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Höll på att lägga en beställning igår när tjejen stör mig och jag får stänga ner datorn.
Idag tänkte "härligt lördag, dags att lägga den där beställningen idag"
Och så har ni inte kvar erbjudandet på en SSD :'( Osis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Höll på att lägga en beställning igår när tjejen stör mig och jag får stänga ner datorn.
Idag tänkte "härligt lördag, dags att lägga den där beställningen idag"
Och så har ni inte kvar erbjudandet på en SSD :'( Osis!

Det gäller att prioritera rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Höll på att lägga en beställning igår när tjejen stör mig och jag får stänga ner datorn.
Idag tänkte "härligt lördag, dags att lägga den där beställningen idag"
Och så har ni inte kvar erbjudandet på en SSD :'( Osis!

Trodde det bara hände mig... Känns redan bättre. Tjejen klagade på att vi "aldrig gör något tillsammans" så fick stänga av datorn och spendera lite "quality time" med henne... Usch vilket jobb, och i slutändan så missade jag ssd erbjudandet också!

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Det är inget som vi kommer att ta in i sortimentet nu inom kort, men tack för tipset och vi ska hålla koll på dessa kablar då vi märker att efterfrågan på sleevade kablar verkar öka.

Du har inte missat att vi har NZXTs sortiment av sleevade kablar? http://www.inet.se/sok/nzxt-sleevad

Jag har inte missat det iallafall men vore väldigt kul om ni kunde ta in i färger också... Exempelvis rött ^^, Vet inte hur jobbigt det skulle vara att istället för att lägga en beställning på 100 svarta sleevade (http://www.inet.se/produkt/8905147/nzxt-24-pin-moderkort-forl...) lägga en beställning på 50 svarta sleevade och 50 röda sleevade... Om det kom in så skulle jag definitivt köpa!

Kära Sweclockers! Om ni också vill ha in fler färgade sleeves så gilla denna kommentaren så kanske Inet gör något åt detta monstruösa problem!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sj6:

De kan ignorera hur mycket de vill, då köper jag mina grejer hos en butik som kan svara för sig.

Lägg ner, det ska inte diskuteras i denna tråden ändå. Det finns klart och tydligt en fäst post överst på forumdelen som tydligt berättar att sådant inte ska diskuteras här.

Citat:

Tanken bakom detta forum är att SweClockers medlemmar ska få en unik möjlighet att påverka företag i datorbranschen genom att exempelvis ge konstruktiva förslag på förbättringar av utbud, service eller produkter. Denna forumdel ska inte användas för att ta upp konflikter (för det finns forumdelen Konsumenträtt) eller ärenden som lämpligast hanteras av företagets kundtjänst.

Ser fram emot att få hem min SSD

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Hej!
Ville bara svänga förbi här och tacka nå oerhört för den datorn som nu står bredvid mig. Kabeldragningen och monteringen är flawless!
Vill även tacka för den otroligt bra service ni ger! Beställde min den 29 Dec fick den igår (pga asus...) men har haft många mail konversationer med olika från Inet och alla har gett grym feedback etc, så tack helt enkelt!!

Mvh
En mycket nöjd kund!

Permalänk

Hej!

Snabb fråga nu bara, jag hade tänkt beställa en dator med delarna jag har valt då, inkluderat montering, och såg nu att några av delarna inte fanns i lager. Om jag lägger beställningen nu, kommer erbjudandet av gratis montering finnas kvar till delarna har kommit? För förmodligen så kommer dessa ju efter den 29:e då erbjudandet löper ut.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Lägg ner, det ska inte diskuteras i denna tråden ändå. Det finns klart och tydligt en fäst post överst på forumdelen som tydligt berättar att sådant inte ska diskuteras här.

Citat:

Tanken bakom detta forum är att SweClockers medlemmar ska få en unik möjlighet att påverka företag i datorbranschen genom att exempelvis ge konstruktiva förslag på förbättringar av utbud, service eller produkter. Denna forumdel ska inte användas för att ta upp konflikter (för det finns forumdelen Konsumenträtt) eller ärenden som lämpligast hanteras av företagets kundtjänst.

Ser fram emot att få hem min SSD

Med ena benet i kundtjänst och andra benet i "förslag", så skulle jag bara vilja påpeka att det var lite oklart hur det stod till med lagersaldot när man beställde från utförsäljningen.

En del artiklar hade ju statusen utgått medan andra hade lagersaldo 0, eller gul..

Jag misstänker väl, innerst inne, att det innebär att när artikeln var gulmarkerad så är de slut för lagerrensningsförsäljning?

Jag la ändå till, tex en SSD och hoppades kanske lite på att någon avbeställer eller att dett på något sätt finns en SSD till mig också Vore kul att känna på snabbheten med en SSD.

Ha en trevlig helg, Swec och Inet!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Hej!!

Gäller det här erbjudandet endast till den 29:e februari?

http://www.inet.se/produkt/5321748/thermalright-mux-120-oem-s...