Intel Ivy Bridge försenas

Permalänk
Avstängd
Skrivet av audiultX:

hehe, nej det är de inte för ljusår är mått på sträcka och inte tid.

Fast att säga att någon är ljusår efter är ju ett talesätt som beskriver att någon är väldigt långt efter, oavsett om det är tid eller rum som avses. Precis som man kan jämföra AMD med saab även om de inte har någon produktion i Trollhättan.
Alltså är det troligt att AMD slutar som SAAB eftersom de är ljusår efter Intel.

Permalänk
Entusiast

Så länge de hinner släppa det till hösten är jag nöjd.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Om moderkorten finns ute i handeln i Mars är jag nöjd!
Köper en snorbillig celeron och kör under tiden

Permalänk
Medlem

Intel verkar ju ha problem på flera fronter. Lanseringen av Cedar Trail har ju också kommit av sig. Först lanserades den i oktober, men drogs tillbaka och dök upp på riktigt först den 28/12.. sen dröjde det till mitten av februari innan några processorer verkligen dök upp hos en enda handlare (mini-ITX).

Likadant är det med alla bärbara netbooks som är baserade på processorn, förväntas komma om två veckor och har gjort det väldigt länge nu...

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

Fan också, såg verkligen framemot att lägga vantarna på IB i början av april! Den här veckan började ju bra...

Visa signatur

CM Storm Enforcer ~ i5-2500k @ 4GHz ~ Hyper 212 Plus ~ P8P67 Deluxe ~ HyperX Genesis Grey 4x4GB ~ Geforce GTX 560Ti DirectCU II TOP ~ ModXStream 600W ~ 120GB SSD ~ 1,5TB HDD

Permalänk

Säket lite bullsh*t över det hela...Säkert samma grej som med ivy lappisar...De vill säkert ge mer chans för återförsäljare etc att sälja slut på sina lager...Kanske hårddisk krisen haft en fot med i spelet på det sättet att man sålt mindre "andra" datordelar, och därmed sandy cpu'er.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Skrivet av CENSTRM:

De väntar för att de tjänar pengar på det. Om de släpper ivy nu så konkurerar de ut den rådande ledaren på processormarknaden vilken är de själva och tjänar inte lika mycket pengar på SB. Om Ivy är fix och färdig så kan ju den ligga på hyllan ett tag tills AMD börjar få något vettigt att komma med. Ivy kommer ju banka skiten ur det med. Kan lika gärna vänta ett halvår. Ivy bankar ju skiten ur AMD då med. Under tiden kan de i lugn och ro jobba på att göra haswell vansinnigt bra. Eller bara tillräckligt bra. Det räcker ju att vara bäst. De behöver ju inte vara flera år före för att döda AMD.

Och det här är ju inte "konspirationsteorier" som någon naiv skribent skrev. Det kallas marknadsstategier och lärs ut på handelshögskolor världen över.

Syftade på Kepler... Han jag citerade skrev att antingen så är kepler helt enkelt inte färdigt än, eller så håller de inne på det ändå, för att kepler ändå kommer utklassa allt som finns när de väl släpps, eller något sådant..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _vanilla:

Om intel höjer priserna mer kommer nog en ny aktör in på marknaden.
Kanske samsung? apple? nvidia? who knows.

HA HA HA

Tror inte du förstår vilka mängder pengar det handlar om och framför allt om hur lång tid det tar för R&D och inkörning av fabriker. Lika troligt som att det kommer nya mobiloperatörer (lite troligare väl då det är omöjligt att det kommer ny mobiloperatör oberoende av hur mycket pengar de har då det finns inga fria frekvenser).

Permalänk
Medlem
Skrivet av CENSTRM:

Fast att säga att någon är ljusår efter är ju ett talesätt som beskriver att någon är väldigt långt efter, oavsett om det är tid eller rum som avses. Precis som man kan jämföra AMD med saab även om de inte har någon produktion i Trollhättan.
Alltså är det troligt att AMD slutar som SAAB eftersom de är ljusår efter Intel.

nu har ju inte saabs gått under för att de gjorde dåliga bilar.. sen så går amd betydligt mycket bättre nu än vad de gjorde förut

Intel ligger ju ljusår efter amd sätt till integrerad grafik

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _MmattiasS_:

Syftade på Kepler... Han jag citerade skrev att antingen så är kepler helt enkelt inte färdigt än, eller så håller de inne på det ändå, för att kepler ändå kommer utklassa allt som finns när de väl släpps, eller något sådant..

Aha. Kollade vad du citerade och inser att jag är vilse i pankakan. Sorry.
Är som du frågande till varför Nvidia skulle hålla på ett fungerande kort medans de förlorar marknadsandelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _vanilla:

Om intel höjer priserna mer kommer nog en ny aktör in på marknaden.
Kanske samsung? apple? nvidia? who knows.

Kommer inte hända, Intel äger ju x86 och har bara gett licenser till AMD och VIA. AMD i sin tur har licensierat ut x86-64 (AMD64) till Intel. Marknaden är rätt stängd just nu.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk

Synd för alla som planerat ett tidigt köp.

Själv satsade jag på en uppgradering i sommar, så detta blir nog allt prima.

Permalänk
Medlem

Fan jag som väntar på IB :/

Imorse slog mig dock tanken att även om dem lanseras i april kanske man skulle vänta ut hösten då man ändå undviker datorn under sommaren så kanske det finns mer prisvärda alternativ, nu verkar det blivit så iaf

Visa signatur

Stationär: Intel i7 2700K @ 4.4ghz | Arctic Freezer i30 | Crucial 16GB | Asus P8Z68-V | FPS 650W 80+ Gold | GeForce 9800GT | Samsung 830 128GB SSD | 2 TB | Fractal R3
Renderings-burken: Intel Quad Q6600 G0 @ 3.5ghz | TRUE | Gigabyte P35-DS4 | Corsair 4GB | Raptor 74 GB 10000RPM | 1TB | Corsair Powersupply 520W | GeForce 7600GT | Nzxt Hush

Permalänk
Medlem

Finns det ingen här som kan källgranska?'

"In his first interview to discuss Intel’s business in China, Mr Maloney told the Financial Times that the start of sales of machines equipped with Ivy Bridge – the 22nm processor set to succeed Sandy Bridge in notebooks this year – had been pushed back from April. “I think maybe it’s June now,” he said."

Permalänk

Nån som har koll på ifall några moderkort med Z77 har fått ett datum än? Är duktigt sugen att göra en budgetuppgradering med "rätt" moderkort men med en billig Sandy Bridge i3:a på så länge. Det får funka över sommaren/hösten innan det är dags för en Ivy Bridge processor och ett Kepler-baserat grafiikort...

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem

Som sagt så är detta inget nytt så länge de håller fast vid att det är notebook processorer de pratar om.
Men ändå lite kul att se att även Intel kan ha problem vid processövergångar. Bra för AMD. Fast jag tvivlar på att jag köper annat än Ivy Bridge oavsett vilket.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jesusbarnet:

Intel ligger ju ljusår efter amd sätt till integrerad grafik

Och AMD ligger ljusår efter intel när det gäller omsättning.
Vilket av dessa tror du är viktigast för företagens framtid?

Jag vet heller inte om ljusår är passande för att beskriva hur långt före AMD ligger på grafikfronten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Intel har sina egna fabriker. De har inget med TSMC att göra vad jag vet.

Kom ihåg nått om att Intel hade snackat med TSMC för ett tag sen.. Trodde det var nått där och så har nvidia sagt dom har problem med TSMC.. Kollade upp nu och ja, Intel bygger sina IB i egen regi i Israel.. :/

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk

Fan! Jag hade ju tänkt mig att införskaffa mig en sådan, samt ett grafikkort med Kepler-arkitektur. Får väl bolla mellan att köpa SB och grafikkort från 500-serien, eller vänta. Hoppas Kepler kommer någon månad innan Dreamhack, iaf, så företag kan sätta på sina eftermarknadskylare. Man får ju alltid hoppas. Suck.

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.5GHz | Asus Geforce GTX680 DC2T | Corsair Vengeance 16GB @1866Mhz 4x4 | 3TB Seagate Barracuda | Corsair Force GT 120GB | ASUS Maximus IV Extreme B3 | Corsair AX 850 | BenQ XL2420T | Thermaltake Level 10 GT | Antec Kühler h2o 920 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

http://www.sweclockers.com/nyhet/15072-intel-kan-fordroja-vol...
Den nyheten har redan SweC behandlat.

Med tanke på det och att SweC väljer att ta upp det igen med storstil och fetstil så misstänker jag att det gäller alla Ivy Bridge denna gången då problem i övergången till 22nm drabbar både bärbara och desktop.

Ingen källhänvisning från SweC, men jag gissar att de refererar till artikeln: http://www.ft.com/intl/cms/s/2/c3c3c2b6-602f-11e1-8de4-00144f...

Där kan läsas:
"[...] Mr Maloney told the Financial Times that the start of sales of machines equipped with Ivy Bridge – the 22nm processor set to succeed Sandy Bridge in notebooks this year – had been pushed back from April. “I think maybe it’s June now,” he said."

Jag tolkar det fortfarande som att det endast gäller dual core för laptops, men jag kanske är för optimistisk...

Visa signatur

[ Derp ]

Permalänk
Medlem

adjö. jag tänker inte leva i en värld utan ivy bridge

Permalänk
Medlem
Skrivet av shauni:

adjö. jag tänker inte leva i en värld utan ivy bridge

hehe, överdramatisk?

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Finns ju inte mycket mer att säga än: FAN..

Permalänk

Funderar på en ultrabook med ivy bridge , men nu när de blir försenade så börjar jag snegla på Surfplattor med tangentbord.

http://www.nordichardware.se/mwc2012/45376-mwc2012-asus-visar...

Denna Asus Transformer Infinity 700 verkar ju grym. Vad är nackdelarna jämfört med en Windows 7/8 ultrabook ?

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 5700X3D, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 2TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell G2724D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

hehe, överdramatisk?

Nej jag tycker det är fullt rättfärdigat.

Permalänk
Medlem

Som några redan påpekat i tråden, det gäller bara notebook ODM marknaden! Vi som bygger våra desktops kan fortfarande se fram emot IB i april.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tisca:

Som några redan påpekat i tråden, det gäller bara notebook ODM marknaden! Vi som bygger våra desktops kan fortfarande se fram emot IB i april.

säker på detta? Swec har ju redan behandlat förseningen för laptops i en tidigare artikel. De refererade ju inte till någon källa i denna, hade varit trevligt om de kunde hänvisa till en. Jag hoppas att det stämmer det du säger, är tveksam dock =/

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av z2k:

Ingen källhänvisning från SweC, men jag gissar att de refererar till artikeln: http://www.ft.com/intl/cms/s/2/c3c3c2b6-602f-11e1-8de4-00144f...

Där kan läsas:
"[...] Mr Maloney told the Financial Times that the start of sales of machines equipped with Ivy Bridge – the 22nm processor set to succeed Sandy Bridge in notebooks this year – had been pushed back from April. “I think maybe it’s June now,” he said."

Jag tolkar det fortfarande som att det endast gäller dual core för laptops, men jag kanske är för optimistisk...

Det gäller alla slags Ivy Bridge, precis som det står i nyheten.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Det gäller alla slags Ivy Bridge, precis som det står i nyheten.

Ok, det var väldigt tråkigt.

Undrar varför de då skriver specifikt "in notebooks".

Visa signatur

[ Derp ]

Permalänk
Avstängd

asdfasdfasdfasdf kuk.

Jävla mjölkandes de ska vara då, skräp intel