Fick ett 7970 av misstag!

Permalänk
Skrivet av XpreS:

Man vet nog vad man har köpt och pysslar med om man har köpt ett grafikkort för 5000:-

Räkna inte med det. Det finns gott om folk med mycket pengar som köper saker utan att veta ett skvatt om produkten dom köpt.

Skrivet av RcT:

Jag ringde precis till Webhallens kundservice som sa att de skickar ut en fraktsedel så att jag kan skicka tillbaks kortet. Så jag får inte behålla det, men han lovade att jag skulle få en rabatt för att jag ringde in så fort. Så det lönar sig att vara ärlig också och nu får jag ju mitt tysta kort som ändå är väldigt bra.

Märkligt, eftersom dom borde sälja den som demo-vara nu så bör dom knappast tjäna på detta om dom nu inte planerar att göra en fuling och ändå sälja det som nytt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av XpreS:

Man vet nog vad man har köpt och pysslar med om man har köpt ett grafikkort för 5000:-

http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1044815-gtx-580-...

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Skrivet av makkesk8:

Om du nu ska kontakta dom så säg att du märkte detta när du stoppade in kortet i datorn och kollade i gpu-z. Sen om dom vill att du ska skicka tillbaka kortet ska du ha ersättning för frakten och ha komposition för att du fick fel kort.

Annars så skickar du inte kortet bara. Detta hände en polare när han fick en 2600k istället för 2500k

Dom lät han behålla den pga som tidigare i tråden har nämnts att det är biligare för dom att du behåller den änn att dom ska krabba med att skicka fram och tillbaka.

EDIT: Det var inet så lite reklam för dom skadar ju inte

Samma sak hände mig(också inet så creed till dom) Jag köpte en AMD 940 cpu men fick en 955 BE mailade Inet och dom sa att 940 var utgående så jag fick en 955 ist

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem

Vid inventarie kommer det säkert komma upp att dom skickat 7970 till dig och de har då rätt kräva tillbaks det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Så nu ska han ljuga också för att stjäla från Webhallen?

På vilket sätt stjäl han? Om du skulle skicka mig ett äpple, som jag köpte, men av misstag gav du mig ett päron, och jag ändå äter det, på vilket sätt har jag stjält från dig?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Bra av TS att han är ärlig.
Dåligt av Webhallen som agerar konstigt.

Ingen tjänar på deras beslut (då jag tvivlar på att TS 'rabatt' kommer vara särskilt stor) däremot förlorar Webhallen både pengar, tid och anseende.

- Pengar då det antagligen kommer kosta mer än prisskillnaden på ett 7950/7970 för dem att skicka fraktsedel, kortet, och sen betala retur för kortet + 'rabatten' till TS + tvingade att sälja 7970:t som demokort - Säljer de kortet som nytt så är det ett lagbrott - tycker vi alla ska hålla ett extra öga på Webhallens demo-sortiment de närmaste dagarna.
- Tid då det kort och gott kommer ta tid både för Webhallen att få tillbaks sitt kort, samt för TS att få sin ersättningsprodukt.
- Anseende då jag (och jag är nog inte ensam) tycker att detta är jävligt snålt (och korkat) gjort av Webhallen.
Såvida TS inte får en rejäl rabatt dvs (vilket jag igen, tvivlar på - 100-200:- max.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Ingen tjänar på deras beslut (då jag tvivlar på att TS 'rabatt' kommer vara särskilt stor) däremot förlorar Webhallen både pengar, tid och anseende.

- Pengar då det antagligen kommer kosta mer än prisskillnaden på ett 7950/7970 för dem att skicka fraktsedel, kortet, och sen betala retur för kortet + 'rabatten' till TS + tvingade att sälja 7970:t som demokort - Säljer de kortet som nytt så är det ett lagbrott - tycker vi alla ska hålla ett extra öga på Webhallens demo-sortiment de närmaste dagarna.
- Tid då det kort och gott kommer ta tid både för Webhallen att få tillbaks sitt kort, samt för TS att få sin ersättningsprodukt.
- Anseende då jag (och jag är nog inte ensam) tycker att detta är jävligt snålt (och korkat) gjort av Webhallen.
Såvida TS inte får en rejäl rabatt dvs (vilket jag igen, tvivlar på - 100-200:- max.)

Bra skrivet! Kan man få länk till deras fyndhörna?

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Vilken pojke som helst med turen att ha rika föräldrar och ett visst intresse för datorspel har nog inget emot att köpa det dyraste...

Visa signatur

CPU: 4670k @ 4GHz | GPU: GTX760 2GB

Permalänk

Helt otroligt att så många i denna tråden uppmanar TS att begå brott. All cred till TS som valde att maila och meddela webhallen om misstaget.
För er som sa att han skulle behålla kortet så tycker jag ni ska ta er en titt i reglerna för att få använda forumet.

§ 8
Brott

Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

Skrivet av twit:

I brottsbalkens tionde kapitel hittar man
"8 § Fullgör man ej vad i lag är föreskrivet om skyldighet att tillkännagiva hittegods eller annans sak som man av misstag eller tillfällighet fått i besittning, dömes för fyndförseelse till böter. Underlåter man att fullgöra sådan skyldighet med uppsåt att tillägna sig godset eller förfar man eljest med godset på sätt i 4 § sägs, skall gälla vad där är stadgat."

Permalänk
Medlem

Hade jag varit TS så hade jag nog gått på överoffensiv om jag hade fått ett sådant svar. Jag hade nog krävt dels kortet som jag beställde samt någonting i kompensation för den tid det har tagit. Det är Webhallen som har gjort fel och bollen(grafikkortet) ligger i kundens händer. Det är bra att man säger till affären om detta, men affären ska knappast gå därifrån ostraffat.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Så länge man inte vet hur TS uttryckte sig i telefon, så agerade inte webhallen fel.

Varför ska han få massa rabatter för webhallen gjort ett litet fel, det drabbar ju han inte ekonomiskt.

Det är inte som när kranen sprutar vatten och rörmokaren vägrar komma fråns om en vecka (jag hoppas du fattar).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Så länge man inte vet hur TS uttryckte sig i telefon, så agerade inte webhallen fel.

Varför ska han få massa rabatter för webhallen gjort ett litet fel, det drabbar ju han inte ekonomiskt.

Det är inte som när kranen sprutar vatten och rörmokaren vägrar komma fråns om en vecka (jag hoppas du fattar).

Rent hypotetiskt, att vara utan grafikkort kanske hindrar honom från att jobba vilket faktiskt innebär en negativ ekonomisk effekt. Webhallen må ha handlat rätt i lagens/rättens mening men det är varken smart rent ekonomiskt eller affärsmässigt. Webhallen har sjunkit i mina ögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Rent hypotetiskt, att vara utan grafikkort kanske hindrar honom från att jobba vilket faktiskt innebär en negativ ekonomisk effekt. Webhallen må ha handlat rätt i lagens/rättens mening men det är varken smart rent ekonomiskt eller affärsmässigt. Webhallen har sjunkit i mina ögon.

Jo, men då får man nämna det i telen och det brukar gå att lösa då. Men vad det ser ut här så överlever han utan graffe i några dagar:)

Nä, men sen måste man ju veta vad TS och han på webhallen sa, innan man kan göra en korrekt bedömning. Vist dom har gjort en mindre förlust, dock om han antog det var oöppnat så skulle dom ha sålt det som nytt igen och inte förlorat mer än frakten (det jag menar med att inte kan döma ut webhallen som snikna surgubbar än).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Medlem

Hahaha, skulle nog själv behållit både kortet och truten stängd.

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk
Avstängd

Haha tack för länken!

Permalänk
Medlem

Nu var det så att jag inte nämnde att jag använt kortet. Det var inget jag tänkte på när jag pratade med honom, men jag borde ha sagt det så klart och han borde ha frågat kan man tycka eftersom det är i deras intresse att veta det. Dom kommer ju att förlora på att göra så här eftersom det kommer att säljas som demo-ex, plus att jag ska få någon slags rabatt.

Jag började med att säga att jag har fått fel kort. På det svarade han att han skulle skicka en fraktsedel så jag kan skicka tillbaks det. Vad han trodde då om att jag hade använt det eller ej kan jag inte säga. Han nämnde också att deras "lagersystem" eller liknande ligger en vecka efter så de skulle upptäckt att det blivit fel.

Om jag ringer imorgon igen och förklarar situationen bättre så kanske de ändrar sitt beslut. Om inte det sker så kommer det finnas ett billigt och välfungerande 7970 till någon som är sugen.

Permalänk
Medlem

Ja, ring dem imorgon igen och säg att du faktiskt råkade sätta i kortet innan du såg att det var fel märke.
Om inte annat kan du fråga vad de vill ha i mellanskillnad för ett (numera) använt 7970 som du fick pga deras egen dumhet.

Förhoppningsvis inser de själva att de är bara dem själva som kommer tappa (pengar / anseende) på att få dig att byta tillbaks kortet. Men glöm inte att nämna att du faktiskt är villig att behålla det - de kanske på fullt allvar tror att du vill ha ett 7950 istället.

Kan vara därför de ville skicka fraktsedel till dig - killen i support kanske tolkade ditt mail som ett "jag fick fel kort, vill ha det jag beställde", och inte var smart nog att tolka det som "jag fick fel kort, men detta är mycket bättre än det jag beställde - får jag behålla det?".

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Skönt att se att ärligheten finns trots allt, du gjorde helt klart rätt som ringde in och ordnade de!

Har själv åkt på en riktigt kul grej från Misco, beställde en komplett dator till syrran och fick 3 kollin hem. Ett med chassit, ett med nästan alla komponenter och sen en stor och tung låda som de stod Samsung på.

Måste ha varit någon riktig praktikant eller någe för istället för 1st DVD-läsare/brännare (OEM/BULK) så fick jag en kartong med 10st i!

Ringde in direkt och fick frågan vad jag ville ha som kompensation. Kände att jag inte riktigt ville ha något då jag ju fått alla mina beställda varor, men fick ett 25-pack med DVD/RW-skivor, kostade 560:- vid tillfället!

Visa signatur

Laptop: HP zBook Studio G5 (i7 8850H, 32gb, Quadro P1000)
eGPU: Razer Core X Chroma, Asus RTX 2080 Super Dual OC
Router: Fujitsu Futro S920, 2x4gb DDR3, 60gb mSata, OPNSense
Serverkluster: 4xLenovo M710Q (G4400T/16gb/120gb SSD), Proxmox VE

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Sa du att det var öppnat och att du helst bara ville behålla det?
I så fall är det ju underligt om de vill ha tillbaka det.

Men om du bara ringde och sa "tjena, jag fick fel pryl" så är det ju inte konstigt om de erbjöd sig att byta det mot rätt produkt så att säga.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av RcT:

Nu var det så att jag inte nämnde att jag använt kortet. Det var inget jag tänkte på när jag pratade med honom, men jag borde ha sagt det så klart och han borde ha frågat kan man tycka eftersom det är i deras intresse att veta det. Dom kommer ju att förlora på att göra så här eftersom det kommer att säljas som demo-ex, plus att jag ska få någon slags rabatt.

Jag började med att säga att jag har fått fel kort. På det svarade han att han skulle skicka en fraktsedel så jag kan skicka tillbaks det. Vad han trodde då om att jag hade använt det eller ej kan jag inte säga. Han nämnde också att deras "lagersystem" eller liknande ligger en vecka efter så de skulle upptäckt att det blivit fel.

Om jag ringer imorgon igen och förklarar situationen bättre så kanske de ändrar sitt beslut. Om inte det sker så kommer det finnas ett billigt och välfungerande 7970 till någon som är sugen.

Gör det så dom får hela bilden. Dom vill ju hälst inte sitta på ett osäljbart kort och jag är rätt säker på att han antog att du inte har använt kortet på grund av du hörde av dig så snabbt.

Skrivet av vinterkräksjukan:

Sa du att det var öppnat och att du helst bara ville behålla det?
I så fall är det ju underligt om de vill ha tillbaka det.

Men om du bara ringde och sa "tjena, jag fick fel pryl" så är det ju inte konstigt om de erbjöd sig att byta det mot rätt produkt så att säga.

Jupp, det bästa är att ge dom all fakta så det blir rätt beslut. Galet om dom ser att dom får ett använt kort tillbaks, när dom trodde det skulle vara oanvänt. Minst 800kr i förlust plus att kortet ska säljas som begagnat= förlust på förlust för dom.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Efter att läst alla inlägg där personer skriver behåll kortet så vågar man inte köpa något på swec marknad längre. Oärliga mäniskor! Tycker ts ska kontakta företaget och säga hur det ligger till. Kanske komma fram till en deal för att du ska slippa skicka tillbaka kortet och vara utan medans du väntar på att dom skickar rätt.

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av reader:

Efter att läst alla inlägg där personer skriver behåll kortet så vågar man inte köpa något på swec marknad längre. Oärliga mäniskor! Tycker ts ska kontakta företaget och säga hur det ligger till. Kanske komma fram till en deal för att du ska slippa skicka tillbaka kortet och vara utan medans du väntar på att dom skickar rätt.

han har kontaktat webhallen redan

Skrivet av RcT:

Jag ringde precis till Webhallens kundservice som sa att de skickar ut en fraktsedel så att jag kan skicka tillbaks kortet. Så jag får inte behålla det, men han lovade att jag skulle få en rabatt för att jag ringde in så fort. Så det lönar sig att vara ärlig också och nu får jag ju mitt tysta kort som ändå är väldigt bra.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skydiver:

HELT RÄTT!! MEN OM HANS KORT SKULLE LÄGGA AV (SOM DOM MENADE KUNDE HÄNDA) SÅ KÖPER HAN ETT NYTT 7970 OCH LÄGGER SITT TRASIGA 7970 I DEN NYA KARTONGEN OCH ÅTERLÄMNAR SOM DOA DÄR HAN KÖPER DET IFRÅN MED SITT FÄRSKA KVITTO...DU MISSFÖRSTOD NOG MIG

Sluta skrika. Och du menar alltså att du uppmanar till bedrägeri för att han ska få behålla sitt felaktigt utskickade grafikkort?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

En sak undrar jag... Är det verkligen ett brott att få hem fel grafikkort? Om man sitter med ett kort som man tror är den rätta så kan man helt plötsligt få böter?

Visa signatur

CPU: 4670k @ 4GHz | GPU: GTX760 2GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruuge:

En sak undrar jag... Är det verkligen ett brott att få hem fel grafikkort? Om man sitter med ett kort som man tror är den rätta så kan man helt plötsligt få böter?

Om du är medveten om att det är fel kort och behåller det utan att meddela säljaren så är det ett brott.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem

Mycket bra gjort av dig TS att kontakta webhallen i ditt fall, kudos till dig. Påminer mig om en sak som hände på ett annat forum, en kille hade beställt en i5 av något slag från intel, men fick en i7'a, för att han var så ärlig fick han behålla i7'an för intel tyckte det ej var värt att frakta tillbaka den, plus att han fick sin beställda i5'a. Hoppas webhallen ändrar sin åsikt när dom får höra att kortet har blivit använt.

OffT: Förstår inte hur folk i tråden tänker, hade aldrig kunnat leva med att inte ha sagt till att jag fått fel komponent. Lite lustigt är det allt att de _flesta_ som säger att han ska behålla det är registrerade >2010. Inte alla men många.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Skriv ett mail till webhallen. förklara följande

1: Att grafikortet är öppnat och insatt i din dator.
2: Frågar hur mycket du ungefär kommer få i "Bonus rabatt".
3: Sedan så frågar du om du kan få ändra din 7950 till ett framtida begagnat 7970 som kanske kommer komma in på deras fyndmarknad.
4: Och sist ifall den "Bonus rabatten" du kommer få täcker den mellanskillnaden.
5: Går ju nämna att företaget kan slippa fraktkostnaden för 2 grafikkort genom detta.

Genom att du skriver ett mail så är det mera troligt att någon snubbe som sitter läser mail kan skicka det vidare och få ett säkrare svar från någon högre upp. Vilket till skillnad från vanliga telefon supporten som i princip vill svara ditt samtal så snabbt som möjligt och inte har tid att gå fråga deras boss osv. Men det är lättare för ett E-mail att bara vidarebefordras till någon med lite mera erfarenhet och som kan ta bättre beslut för företagets bästa.

Sedan så kan du säkert lägga in i ditt brev att du tog upp det hela på SweClockers forum och dom föreslog att du frågade osv. Speciellt när du inte tänkte på att förklara att grafikkortet redan var öppnat, och detta glömdes nämna när du var i telefonen med supporten.

Det är ifall mitt förslag...

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30 🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix QG ⌨️Razer Huntsman V3 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 📹 Elgato Facecam + Elgato Key Light Air x2 , GoXLR, StreamDeckXL+mer

Permalänk
Webhallen

Hej!

Du bör precis ha fått ett mail från vår kundtjänst om att behålla kortet.

Vi har inte haft särskilt tydliga rutiner kring felskick av snarlika varor men har idag ett extrainkallat möte för att spika exakt tillvägagångsätt för framtiden.
Oftast när det handlar om felskick är det att man fått något helt annat än det man beställt. Att man får ett 7970 istället för ett 7950 är nästintill unikt då vi alltid placerar likartade varor långt ifrån varandra på vårt lager (just för att förhindra felplock).

Jag ber om ursäkt för besväret och det första beskedet du fick om att återsända kortet.

[Shameless plug]Hoppas du får bra fps nu när du är inne och lirar på våra BF3-servrar:
http://www.webhallen.com/info/om_oss/spelservrar

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej!

Du bör precis ha fått ett mail från vår kundtjänst om att behålla kortet.

Vi har inte haft särskilt tydliga rutiner kring felskick av snarlika varor men har idag ett extrainkallat möte för att spika exakt tillvägagångsätt för framtiden.
Oftast när det handlar om felskick är det att man fått något helt annat än det man beställt. Att man får ett 7970 istället för ett 7950 är nästintill unikt då vi alltid placerar likartade varor långt ifrån varandra på vårt lager (just för att förhindra felplock).

Jag ber om ursäkt för besväret och det första beskedet du fick om att återsända kortet.

[Shameless plug]Hoppas du får bra fps nu när du är inne och lirar på våra BF3-servrar:
http://www.webhallen.com/info/om_oss/spelservrar

Mycket bra webhallen, såna butiker blir man stolt över att dem tar sig tid att skriva här. Hoppas nu TS inser vilken bra butik han har handlat av och skickar ett mail tillbaka och tackar dem för detta.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Bra gjort webhallen =] Rädda om sina kunder:)

Riktigt starkt av en butik att ta sig tid och svara på det här i forumet:) nu växer ni i mina ögon webhallen .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TUF GAMING B650-PLUS WIF|Ryzen 7 7800x3d|RTX 4080 Super 16G |DDR5 32GB |2x Kingston FURY M.2 SSD | NZXT Kraken 240|NZXT H6 Flow RGB |Dell 32" Alienware AW3225QF OLED 4K