Permalänk

köpråd. är den här prisvärd?

Visa signatur

dfadadas

Permalänk
Hedersmedlem

Jodå, den ser helt okej ut.

7970 och FX8210 för 11k i en färdigbyggd dator med Windows förinstallerat är en bra deal, faktiskt.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Datorn är absolut inte prisvärt. För det priset, problemet är AMD prossesorn. Det är alltid billigast att bygga själv men även om du vill köpa färdigt för det priset bör du se till att den har en Intel prossesor.

Visa signatur

Dator:
Antec P280 | I7 6700K | GTX 980 Ti | 16 GB 2133Mhz DDR4
Skärm: LG UM95 34UM95
Ljud: Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av The_PC_Gamer:

Datorn är absolut inte prisvärt. För det priset, problemet är AMD prossesorn. Det är alltid billigast att bygga själv men även om du vill köpa färdigt för det priset bör du se till att den har en Intel prossesor.

Jag håller inte med dig.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1556941/2012-03-01

Samma dator med i stort sett samma komponenter, ihopbyggd på Inet.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Inaktiv

Grafik kortet får inte plats i chassit som du la i kundvagnen...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon188021:

Grafik kortet får inte plats i chassit som du la i kundvagnen...

Greattech har precis samma komponenter i PCn länkad i förstainlägget. Att de inte provat om det går ihop eller inte tvekar jag på.

Visa signatur

Permalänk

Anledningen att jag inte tycker datorn är prisvärd är inte enbart priset utan vad de har valt för komponenter. Chassit är gammalt och prossecorn har stora brister. Bulldozer är inte direkt känd för att vara bra. Dessutom så tycker jag att 16gb minne är onödigt om bara ska spela på datorn(det verkar så). Vad sägs om det här: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1563845/2012-03-04
Du betalar mer men du får mer också.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem

Är väl inget större fel på bulldozer idag? För att vara en färdigställd och "färdigplanerad" dator är den helt klart prisvärd.
16 gb RAM är kanske onödigt, men det är ingen stor prisfråga, så att klaga på det tycker jag är lite väl petigt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av The_PC_Gamer:

Anledningen att jag inte tycker datorn är prisvärd är inte enbart priset utan vad de har valt för komponenter. Chassit är gammalt och prossecorn har stora brister. Bulldozer är inte direkt känd för att vara bra. Dessutom så tycker jag att 16gb minne är onödigt om bara ska spela på datorn(det verkar så). Vad sägs om det här: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1563845/2012-03-04
Du betalar mer men du får mer också.

Du bytte ner chassiet till ett riktigt budgetchassi, och likadant med nätagget, och fick 8GB mindre i RAM. 16 GB må vara onödigt för tillfället, men allting pekar på att mer och mer RAM kommer att behövas. (Och jag personligen använder drygt 7GB med BF3 igång och en del program i bakgrunden, så jättelång kvar är det inte). Varför tumma på kvalitén och göra paketet obalanserat, när det inte behövs? Bulldozer må ha sina små brister, men det är ju knappast så stor skillnad som du försöker få det att låta som. Prestandan räcker och blir över för spelande, och därför tycker jag fortfarande att Greattech's dator är prisvärd, även mot självihopplockade byggen med montering.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu är ju inte operativsystem inkluderat i Greattech's dator som alla tycks tro. Så lägg på 1k.

Men jag tycker den verkar prisvärd. Man får tänka på: Garanti & Support 2 års garanti och livstids tillgång till teknisk support

Det är ju värt något också, för en som är novis.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Är väl inget större fel på bulldozer idag? För att vara en färdigställd och "färdigplanerad" dator är den helt klart prisvärd.
16 gb RAM är kanske onödigt, men det är ingen stor prisfråga, så att klaga på det tycker jag är lite väl petigt.

Skrivet av Leifson:

Du bytte ner chassiet till ett riktigt budgetchassi, och likadant med nätagget, och fick 8GB mindre i RAM. 16 GB må vara onödigt för tillfället, men allting pekar på att mer och mer RAM kommer att behövas. (Och jag personligen använder drygt 7GB med BF3 igång och en del program i bakgrunden, så jättelång kvar är det inte). Varför tumma på kvalitén och göra paketet obalanserat, när det inte behövs? Bulldozer må ha sina små brister, men det är ju knappast så stor skillnad som du försöker få det att låta som. Prestandan räcker och blir över för spelande, och därför tycker jag fortfarande att Greattech's dator är prisvärd, även mot självihopplockade byggen med montering.

Jag kan hålla med om att du får mycket för pengarna men samtidigt tycker jag att CPUn är den viktigaste delen och att spara på nätagget och chassit tycker jag är bättre än att köra med Bulldozer. Men men man tycker väl olika antar jag. Jag tvivlar dessutom på att det färdigbyggda systemet hade ett värsting agg med 80 plus. Bitfenix outlaw är dessutom ett väldigt bra chassi även om det är billigt.
Jag håller inte med om detta system:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1563845/2012-03-04
är obalanserat den har en bra CPU som passar de andra delarna bra. Dessutom så tvivlar jag på att valet av Chassi och Nätagg kommer bli ett problem och det kommer med all säkerhet inte minska prestandan.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av The_PC_Gamer:

Jag kan hålla med om att du får mycket för pengarna men samtidigt tycker jag att CPUn är den viktigaste delen och att spara på nätagget och chassit tycker jag är bättre än att köra med Bulldozer. Men men man tycker väl olika antar jag. Jag tvivlar dessutom på att det färdigbyggda systemet hade ett värsting agg med 80 plus. Bitfenix outlaw är dessutom ett väldigt bra chassi även om det är billigt.
Jag håller inte med om detta system:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1563845/2012-03-04
är obalanserat den har en bra CPU som passar de andra delarna bra. Dessutom så tvivlar jag på att valet av Chassi och Nätagg kommer bli ett problem och det kommer med all säkerhet inte minska prestandan.

Titta i prestandagraferna, det är faktiskt inte jättestor skillnad på Bulldozer och Sandy Bridge. SB är naturligtvis bättre, men så stor skillnad är det knappast.

I Greattech-datorn återfanns ett XFX Core 850W, ett nätagg ur en av de bästa serierna på marknaden, med toppkvalité rakt igenom. Att jämföra med OCZs budget-modell med tveksam kvalité och tveksamma komponentval. Man gör sin dator en tjänst att välja ett högkvalitativt nätagg.

Chassie håller jag inte heller med dig på, det är definitivt inget man ska snåla in för mycket på. Vill man ha en tyst och sval dator måste man lägga en del här, och 300 kronor i en dator för 11000, det är inte balans.

Att det sedan inte följde med något Windows var ju lite synd, det gjorde datorn mindre prisvärd. Men 2 års full garanti på hela bygget, och livstids support vid problem är också mycket värt för en novis (som man får anta eftersom det rör sig om färdigbyggd).

Skulle vilja påstå att det är hugget som stucket.

Visa signatur

Permalänk

Om det handlar om ett XFX Core så kan jag inte säga mer än att jag hade fel XD

Visa signatur

Dator: