Permalänk
Medlem

Nej fy fan för AMX 40, blir till att att converta XP från min Elite-tanks istället, den är verkligen verkligen tråkig och blir ofta våldtagen av MM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Nej fy fan för AMX 40, blir till att att converta XP från min Elite-tanks istället, den är verkligen verkligen tråkig och blir ofta våldtagen av MM.

Bra mycket bättre än heavysidan ivf. B1 förstår jag mig inte på, då man inte kan visa fienden fronten och kanonen är mest till för att få fienden att skratta ihjäl sig. Har visserligen usel win ratio med AMX 40 men B1 tar priset alla dagar i veckan. Försökte verkligen ta mig till DR G1BB och vidare fortast möjligt men gav upp pga B1 och började på något bättre istället.
AMX 40 har trots allt vad många andra lights i samma tier saknar, armor. Lätt vinklad front mot fienden och t.o.m. KV-2 svär så det ekar ibland.
När jag rullar ut med den så försöker jag följa heavys beroende på bana, enkom för att dra åt mig lite eld åt dem innan jag backar för att skjuta på smått med HE.
Försök spela den som en långsam medium, eller snabb low tier heavy utan kanon.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Defeat
Battle: Prokhorovka den 2 mars 2012 01:18:24
Vehicle: AMX 13 90
Experience received: 859
Credits received: 22 959
Battle Achievements: Reaper

Gillar att jag fick Reaper med 13 90'n... kill steals for the win!

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Bra mycket bättre än heavysidan ivf. B1 förstår jag mig inte på, då man inte kan visa fienden fronten och kanonen är mest till för att få fienden att skratta ihjäl sig. Har visserligen usel win ratio med AMX 40 men B1 tar priset alla dagar i veckan. Försökte verkligen ta mig till DR G1BB och vidare fortast möjligt men gav upp pga B1 och började på något bättre istället.
AMX 40 har trots allt vad många andra lights i samma tier saknar, armor. Lätt vinklad front mot fienden och t.o.m. KV-2 svär så det ekar ibland.
När jag rullar ut med den så försöker jag följa heavys beroende på bana, enkom för att dra åt mig lite eld åt dem innan jag backar för att skjuta på smått med HE.
Försök spela den som en långsam medium, eller snabb low tier heavy utan kanon.

Så farlig är inte B1 i alla fall inte när jag var på den. Men den är inte så bra men med tanke på vad man oftast möter med den går det fint

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Så farlig är inte B1 i alla fall inte när jag var på den. Men den är inte så bra men med tanke på vad man oftast möter med den går det fint

Hur kör du den? När jag väl hamnar i top så kommer det sig som så att fronten fortfarande läcker som ett såll. Jag försöker visa ganska mycket sida för att locka till mig några vinklade skott där men likförbannat siktar alla på fronten och struntar i resten.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Har fått en ny favorittank i form av AMX 13 90. Dessutom slog jag nytt xprekord med den. Mycket trevlig vagn - framförallt när man skjuter guld.

Ja du den är förbaskat rolig, slog mitt gamla xp rekord med denna med förra veckan.
Kör dock inte med gold ammo.

Permalänk

Jag måste bara tipsa om ett inställningsalternativ för de som har problem med ghost shells. Jag vet själv hur jobbigt det var i ex. Object 704, där varenda ghost shell känns som fet spark i plommonen.

Gå under 'Settings' -> 'Graphics' -> 'Extra effects in Sniper Mode' -> 'OFF'. Då går det att se exakt vart varje skott går och även fast man missar så vet man att det är för pissig accuracy och inte en bugg, sparade mig många grå hår, dessutom ökade det FPS:en för mig i sniper mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Försök spela den som en långsam medium, eller snabb low tier heavy utan kanon.

Snabb heavy? Det är ju den slöaste tanken i spelet även fullt uppgraderad, en vanilla KV är ju ett under av smidighet i jämförelse
Har snart Free XP nog för att hoppa över skräpet, ska bli sååå skönt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Hur kör du den? När jag väl hamnar i top så kommer det sig som så att fronten fortfarande läcker som ett såll. Jag försöker visa ganska mycket sida för att locka till mig några vinklade skott där men likförbannat siktar alla på fronten och struntar i resten.

minns inte exakt hur jag körde den men stadsbanorna passar den på bättre än öppna ytor se även till att ha minst en eller 2 kompisar med dig, den är inte något som kan storma fram ensam;).
Sen körde jag den tanken mycket med premium Stella och det förbättrade ju självklart min upplevelse av den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Pontraz:

Ska han ha, med de statsen! Själv ligger jag på 650 avr. Xp / battle... dock kört mycket lågtier som ger lägre xp... vi brukar köra company med hela laget T82or

Skickades från m.sweclockers.com

Har typ alltid haft hög avg.

Men visst, den tickade iväg lite när jag skaffade E-75...
Thank you anyway, har väl haft en hel del tur med MM. (Tror inte ens 10% har blivit spelade i comp/toon. :S)

Nytt skojigt upphittat! AMX 13 75 och nu AMX 13 90. Nomnom!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe Nukem:

Har typ alltid haft hög avg.
http://www.planetwot.com/graphs/tobbenukem_eu.stats.averageex...

Men visst, den tickade iväg lite när jag skaffade E-75...
Thank you anyway, har väl haft en hel del tur med MM. (Tror inte ens 10% har blivit spelade i comp/toon. :S)

Nytt skojigt upphittat! AMX 13 75 och nu AMX 13 90. Nomnom!

Amx 13 90 är gudomlig!

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Hoppas bara att Bat.Chaten blir lika eller roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Hoppas bara att Bat.Chaten blir lika eller roligare.

Polarna säger att den är rolig. Dock lite Maus-syndrom med den...

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Mötte precis på en korkad Type-59 förare...
Fick nästan död på honom, tills han förstod att han skulle åka runt och skjuta på baksidan istället för på fronten
Kan ju bara nämna att jag körde en M4A3E2 i tier 6...

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem

Köpte mig precis en VK4502P, slängde på torn tracks o mausgun (har ju e75 elite så redan framme). Och 90% crew.
Någonting med denna vagnen, gillar den skarpt
Riktigt roligt, mkt pingar i fronten och kanonen gör ont.
Antar att ja är lite van med att köra amx 50 120 och Amx 90varianten. Där du får akta dig för pilbågen och spjut mer eller mindre, allt penetrerar

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Köpte mig precis en VK4502P, slängde på torn tracks o mausgun (har ju e75 elite så redan framme). Och 90% crew.
Någonting med denna vagnen, gillar den skarpt
Riktigt roligt, mkt pingar i fronten och kanonen gör ont.
Antar att ja är lite van med att köra amx 50 120 och Amx 90varianten. Där du får akta dig för pilbågen och spjut mer eller mindre, allt penetrerar

Vk4502p är en underbar tank.
Fin front, bra kanon och är ganska snabb för sin vikt och har en extremt fin bakåt acceleration.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Nej fy fan för AMX 40, blir till att att converta XP från min Elite-tanks istället, den är verkligen verkligen tråkig och blir ofta våldtagen av MM.

Lite hata/älska över "ankan"...urusel tank som plötsligt får "god-mode" när man lyckas få ett parti där man är toptank...inte mycket som lyckas penetrera dig då

Permalänk
Medlem

Visst är det så, men på tok för många games där man inte har en chans. Inte värt all frustration emellan

Men den är avklarade nu och jag är en bit in i AMX 12t och den är betydligt bättre. Revolvermagasinet är verkligen riktig bra i vissa lägen. Och det är kul när andra tanks kör och ställer sig front mot front och sen gnäller att franska tanks är OP efter att man har haft ihjäl dom med fyra skott innan de hunnit ladda om efter första

Permalänk
Medlem

Har nu M6:an. Den är så sjukt seg Har precis köpt den och ännu inte riktigt fattat hur man ska spela den. Är det till att ligga bakom andra tunga?

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Lite hata/älska över "ankan"...urusel tank som plötsligt får "god-mode" när man lyckas få ett parti där man är toptank...inte mycket som lyckas penetrera dig då

Nackdelen är ju att man är top tank i typ 2% av spelen. I resterande 98%, suger den. Även som top tank så gäller det att inte möte nån vagn på sin egen tier, då blir man ägd.

AMX40 är en oerhört tråkig vagn även när allt bara studsar av dig. Om det blir en strid mellan 2st AMX40 och båda saknar top kanon... Striden kan vara hela rundan. Jag har själv skjutit slut på ALL ammo mot en annan AMX40. Slängde skiten så fort man fix 12t.

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet vad man ändrar för att få engelsk text i spelet? Råkade välja svenska när jag installerade på morsans dator :S

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

När du startar spelet och får upp en den där rutan med lite reklam och uppdateringar så finns det en ruta där du kan välja språk (i toppen).

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av icx98:

Har nu M6:an. Den är så sjukt seg Har precis köpt den och ännu inte riktigt fattat hur man ska spela den. Är det till att ligga bakom andra tunga?

Rulla som en medium tank, och härda ut tills du får 90mm kanonen.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Rulla som en medium tank, och härda ut tills du får 90mm kanonen.

Okej, jag visste inte riktigt vad jag skulle prioritera (om jag skulle ta radio och tracks först) men jag rushar väl mot 90 mm:aren och sedan mot t29:an.

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av icx98:

Okej, jag visste inte riktigt vad jag skulle prioritera (om jag skulle ta radio och tracks först) men jag rushar väl mot 90 mm:aren och sedan mot t29:an.

Se upp med så att du kan montera både det nya tornet och kannonen med stock-tracks bara! Jag valde att få näst sista kannonen, och sedan fixa allt på tanken utom radion, och sedan grinda till T29.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Se upp med så att du kan montera både det nya tornet och kannonen med stock-tracks bara! Jag valde att få näst sista kannonen, och sedan fixa allt på tanken utom radion, och sedan grinda till T29.

Tänkte såklart inte på det men nu har man fixa tracks... kör nu med den bästa 76mm:aren men ska nog köra mot 90mm:aren

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem

hur e KV-5an att grinda cred med??? har kinesen till de men tänkte de kunde va kul att ha två som man kan köra cred snabbare:P eller e de värt att offra de extra guld till löwen???

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Undrar lite vart man ska gå härnäst, har en E-75 en Jagdtiger en T-54 samt en Löwe. Nån som har någon bra idé på något roligt på att satsa på. Är E-100 värt grinden?

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creutz:

Undrar lite vart man ska gå härnäst, har en E-75 en Jagdtiger en T-54 samt en Löwe. Nån som har någon bra idé på något roligt på att satsa på. Är E-100 värt grinden?

Jag gillar e-100 men dom har tagit bort dom magiska anti splash sköldarna på den.
E-100 är annars riktigt fin med 150 kanonen gör den fint med skada och penetrationen kräver att man kan sikta dock.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creutz:

Undrar lite vart man ska gå härnäst, har en E-75 en Jagdtiger en T-54 samt en Löwe. Nån som har någon bra idé på något roligt på att satsa på. Är E-100 värt grinden?

du en liten fråga om löwen. vad snitta4r du i cred per runda ca

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT