Permalänk
Medlem

Stänga av?

Någon som vet hur man stänger av datorn i windows 8? x)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 || PSU: Cooler Master SilentProM 850W || CPU: i7 4790k || Moderkort: Asus Z97-A || GPU: MSI Gaming X GTX 1070 || Kylning: Noctua NH-U12P || RAM: Crucial Ballistix 16GB || HDD: Samsung 850 EVO 500GB, WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

haou i hilvete.. vet du inte det då ska du inte ha med datorer att göra (ironi)

nä men det är väl inne på start? http://haiteq.com/2011/09/14/how-to-shut-down-windows-8/

google is your friend

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk

Kan man inte typ bara klicka upp menyn med win knappen och där typ shut down? Känns som win8 inte kommer bli så bra... Men hoppas!:D

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xquade:

nä men det är väl inne på start? http://haiteq.com/2011/09/14/how-to-shut-down-windows-8/

google is your friend

Får inte upp den rutan i vänstra hörnet, får endast upp Metro UI Rutan.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 || PSU: Cooler Master SilentProM 850W || CPU: i7 4790k || Moderkort: Asus Z97-A || GPU: MSI Gaming X GTX 1070 || Kylning: Noctua NH-U12P || RAM: Crucial Ballistix 16GB || HDD: Samsung 850 EVO 500GB, WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Nej nu jävlar, det var i Högra hörnet

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Skrivet av Xquade:

google is your friend

grejen är ju att de tagit bort start men det står ju i din länk iaf att man ska hålla musen där startknappen var förut för att få upp avstängningsmenyn

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

grejen är ju att de tagit bort start men det står ju i din länk iaf att man ska hålla musen där startknappen var förut för att få upp avstängningsmenyn

Dock så var det i motsatta hörnet jag var tvungen att hålla musen för att det skulle komma upp

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Anyway, nu blir det att gå tillbaka till Win 7 och hoppas att det blir bättre vid den riktiga lanseringen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxXeNiCe:

Dock så var det i motsatta hörnet jag var tvungen att hålla musen för att det skulle komma upp

skumt att de skriver i länken då att du ska hålla musen "at the bottom-left corner" om det är höger som gäller? vet inte om jag tycker om idén med att ta bort startknappen, den är ju rätt intuitiv kan man tycka

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa att det är för att länken gällde Developer Preview och inte Consumer Preview , ja jag tycker det är helt värdelöst att ta bort startknappen

Visa signatur

Permalänk

Tråden inte löst? "AxXeNiCe" skrev ju högra hörnet, för mig iaf är det att hålla pilen i högra kanten av skrivbordet eller vart du än är, och då dyker det upp en flik som 4 eller 5 olika alternativ och där finns inställningar, gå in där och tryck på "Power", "Shut down"

Visa signatur

MSI GE620DX 16G5 -
GPU - GT 555m
RAM - DDR3 6 GB
CPU - Intel Core i5-2430M
HDD - 750 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxXeNiCe:

Någon som vet hur man stänger av datorn i windows 8? x)

Alt+f4, en klassiker jag fortfarande kör med och den funkar på win7. Funkar inte den nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnTheBrightside:

Tråden inte löst? "AxXeNiCe" skrev ju högra hörnet, för mig iaf är det att hålla pilen i högra kanten av skrivbordet eller vart du än är, och då dyker det upp en flik som 4 eller 5 olika alternativ och där finns inställningar, gå in där och tryck på "Power", "Shut down"

Det går snabbare om du använder Win + I, då kommer du direkt till Settings och kan välja Power->Shutdown. Då du väl har fått upp Settings-menyn så kan du istället för att klicka med musen på Power->Shutdown välja Power med Uppåtpil->Mellanslag därefter trycker du "u" och datorn stängs av. Låter omständligt, men när man väl lärt sig det går det fort. Väldigt likt tillvägagångsättet i Windows 7 också.

Med Win + C får du för övrigt fram hela fältet till höger med de fem alternativen (start, search, settings etc).

Alla kombinationer med Windows-knapen kan användas oavsett var någonstans du är i systemet, dvs i Metro-startskärmen, i en Metro-app eller i "vanliga" Windows.

Permalänk

win+R
shutdown -t 0[enter]

Permalänk
Medlem

Jag letade i typ 5 minuter utan resultat, och testade ALT+F4, vilket fungerade. Ännu en detalj som är helt hopplöst dålig med 8 CP.

Permalänk
Avstängd

Att logga ut och sen välja stänga av med knappen nere till höger är det mest logiska sättet att stänga av tycker jag. Annars känner jag till 4 sätt till att göra det på.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Lättaste är Alt+F4 på skrivbordet precis som många säger. Annrs funkar Win+I för att få upp en smidig meny för lite snabb ändringar bla. stänga av.