GTX680 Benchmarks @Tom's Hardware

Permalänk
Medlem

GTX680 Benchmarks @Tom's Hardware

EDIT2: Hela testet ligger nu ute på Tom's Hardware Länk

Samma bilder, vi såg dem innan de var coolt

Länk

EDIT: Tom's Hardware har nu tagit ner albumet, backup Här

Visa signatur

pls

Permalänk
Medlem

GTX 680 eller ska man vänta tills dom släpper "GTX780"?
Sitter i dagsläget på ett 6990 och ett 6970 i XF. Kanske är att slänga pengarna i sjön?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sparvone:

Sitter i dagsläget på ett 6990 och ett 6970 i XF. Kanske är att slänga pengarna i sjön?

Eller så kan man vänta tills GTX 880, nyare teknik kommer och går hela tiden. Köp det va du behöver, varken mer eller mindre.

Permalänk
Avstängd

Vilken miss av Tomshardware. Nvidia lär inte bli glada

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ganska bra ut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparvone:

du klarar dig nog tills GTX 680 v1.5 kommer, om nvidia gör som dom brukar vill säga

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Är ytterst osäker på dessa resultat. tror inte att en så stor sida går ut i förtid med sånna resultat

Permalänk
Medlem

Om dessa stämmer. var tusan är de 40% som skulle finnas i BF3?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

men asså jag fattar inte så detta är nya high-end?
kommer vi få vänta ett halvår till på gk-100 eller vad?

Permalänk
Inaktiv

Trevligt! Om detta stämmer ser det onekligen bra ut

Permalänk
Medlem

Väntar på SweCs resultat.
Ser ju bra ut för kepler i de flesta tester, om detta nu stämmer.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Jag funderar på hur de kan få så höga FPS på BF3 med alla dessa kort, medans jag får ca 80-90 @ Ultra

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Testerna borta?

Permalänk
Medlem

Hehe skön miss av TH, tur att man hann kolla igenom alla bilder innan de tog bort albumet.

Permalänk
Medlem

Nu är länken nere, antingen så är TS ett troll som gjort staplarna själv, eller så vill de dölja sitt misstag att släppa information för tidigt! Personligen tror jag på det senare alternativet. Gillas att folk är snabba på screenchot knappen!

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Harblax:

Trol-lol-lol?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Då får jag nästan ta tillbaka mitt uttalande

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Burks:

Är ytterst osäker på dessa resultat. tror inte att en så stor sida går ut i förtid med sånna resultat

Inte offentligt (eller avsiktligt) nej, men det är väldigt vanligt att någon hittar en länk som inte var tänkt att spridas. (Och ja, de där bilderna låg faktiskt där för en stund sedan.)

Permalänk
Medlem

Så i crysis2, bf3 och metro i högre upplösning va det i princip knappt någon skillnad alls... (högre upplösning är det som är relevant för mig så jag sitter på 2560x1440)
Trist, då Tera kommer va det jag huvudsakligen kommer köra fungerar mitt 6970 ändå så jag avvaktar på priser eller nya kort till hösten/våren.

Permalänk
Inaktiv

För de som inte hann se bilderna: http://bit.ly/GAWEJG

Fritt fram för moderator att redigera mitt inlägg om det anses vara surt att sprida dessa vidare.

Edit: På begäran av The Mupp ska jag passa på att förtydliga att det är en komprimerad fil, alltså inte länk till något album. Fear not though, inget virus eller dylikt.

Permalänk
Medlem

Troll vet jag inte, men om man inte kan göra egna album på sidan som ser ut såhär " Tom's Hardware > metro 2560"(ett exempel) så är bilderna sanna.

Här är direktlänk till en testbild(vet att den inte fungerar, men ligger deras bilder här vanligtvis?)
media.bestofmicro.com/3/Q/330614/original/metro%202560.png

Permalänk

En annan fråga är, har nVidia fixat en drivrutin som är optimerad för BF3 och andra populära spel? För AMD har inte fått sin klar än, jag är inte övertygad förrens AMD har släppt sin stora drivrutin. Sen så kan jag spendera min svordomsburk.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Även jag kan intyga att alla(!) charts som kommer att användas till GTX 680 review:n låg ute. Kolla induce rip (om den inte tas bort). Summa sumarum mycket goda resultat för GTX 680...skall bli kul att se vad priset landar på.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Seasonic Prime PX 750W | MSI MEG Z490 UNIFY | Intel Core i7-10700K | Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | ASUS Essence STX II | Triangle AIO Twin | Beyerdynamic DT 1990 Pro

Permalänk
Medlem

Riktigt trevliga resultat! Kan nog bli detta mina 5850cf byts Mot. Äntligen ett singelkort som verkar vara värt att byta till prestanda mässigt + att slippa crossfire.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Stämmer nog säkert, såg en kul syn idag på jobbet

Permalänk

Jag hann precis titta på bilderna.

Troll var det inte. Inte heller Tom's Hardwares miss.

Tom's Hardware har inte officiellt publicerat testresultatet. Det är SweClockers talanger som grävt fram bilderna som TH eventuellt kommer att använda vid recensionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av F@|)€r/\/:

Stämmer nog säkert, såg en kul syn idag på jobbet http://i.imgur.com/RhfeQ.jpg

Nice! Pris?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Seasonic Prime PX 750W | MSI MEG Z490 UNIFY | Intel Core i7-10700K | Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | ASUS Essence STX II | Triangle AIO Twin | Beyerdynamic DT 1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon46732:

För de som inte hann se bilderna: http://bit.ly/GAWEJG

Fritt fram för moderator att redigera mitt inlägg om det anses vara surt att sprida dessa vidare.

Tack!

Skrivet av flyawaynille:

Riktigt trevliga resultat! Kan nog bli detta mina 5850cf byts Mot. Äntligen ett singelkort som verkar vara värt att byta till prestanda mässigt + att slippa crossfire.

Tänker i samma banor som du. Äntligen en värdig ersättare till 5850CF såvida inte priset är för högt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av F@|)€r/\/:

Stämmer nog säkert, såg en kul syn idag på jobbet http://i.imgur.com/RhfeQ.jpg

Härligt härlig, Men farligt Farligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheLostEden:

Jag hann precis titta på bilderna.

Troll var det inte. Inte heller Tom's Hardwares miss.

Tom's Hardware har inte officiellt publicerat testresultatet. Det är SweClockers talanger som grävt fram bilderna som TH eventuellt kommer att använda vid recensionen.

Söker du på "gtx 680" på TH så är i skrivande stund "GeForce GTX 680 Review Album" den andra hitten...nu ett tomt album i o f s. Men inte då. Aningen klantigt av TH skulle jag tro? Antar att nVidia inte är så nöjda

Visa signatur