GTX 680 video från nVidia

Permalänk
Skrivet av Sgt.X:

AMD fanboy ?

Kan mycket väl stämma. Dock så är det han säger sant

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av elajt_1:

Så sant i den höga upplösningen så ger 1GB extra VRAM som 7970 har en fördel. Det verkar dock som om det skall komma 4GB's versioner av GTX680 inom kort.

Frågan är vad det kommer kosta... jag vill helat låta bli att tänka på vad 580 3gb kostade jämfört med 1,5gb

Permalänk
Medlem

Nvidia 680 kommer att bli super bra om man kör med en mindre upplösnling.
Men så fort man har 3 skärmar eller en super fet upplösning så ser man klar och tydligt att AMD 7970 drar ifrån (Tom's Hardware benchmarks)

Så för den ``vanliga´´ som har en skärm är 680 säkert bättre
men för de som har en super stor skärm eller kör med crossfire/surround så tror jag AMD 7970 blir ett bättre var

Permalänk

När amd släpper sitt 7990 så kan nVidi begära sig själva i konkurs, det lär bli cp hårt fu....! Amd gör monster kort nVidia=chinese shit

Visa signatur

Alienware Aurora R3/intel core i7 3.4ghz/2 amd 6990/16gb ram/1 tb hdd/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

haha, WOW! ni AMD fans lyckades hitta något som 7970 är bättre på.... double precision... ett programerings språk som vi gamers inte har någon användning av öht.
Grattis

GTX680 är ~5ggr sämre på matte än 7970, lite kul för att det brukade vara tvärtom melan ati och nvidia förut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferum:

GTX680 är ~5ggr sämre på matte än 7970, lite kul för att det brukade vara tvärtom melan ati och nvidia förut
http://img195.imageshack.us/img195/281/nv680compute.jpg

Då ser man att AMD 7970 har en god potential om man fixar bra drivrutiner (som förhoppningsvis kommer...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

därför att Radeons 7970 kan Clockas Rejält mycket mer. Fabriks clocken har inget att göra med hur högt ett kort kan clockas.

När Nvidia Slänger en högre clock kan det även vara för att dölja den verkliga prestanda jämfört med 7970s clock.

så om båda korten clockas till 1000 mhz så kan man se den verkliga skillnaden mellan arkitekturen.

Handlar om att kolla effektivitet.

För det första så har du ingen aning om hur högt Nvidias kort kan klockas. Vad det gäller effektivitet så har NVidia redan vunnit här Maestro. Tahiti XT innehåller nästan 1 miljard fler transistorer än vad GK104 gör, vilket gör Kepler rätt mycket effektivare med tanke på prestandan.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk

Sorry AMD, I tried to be your friend... But it's over between us...

Verkar som 680 kommer bli billigare och bättre än 7970n :/

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tedeman1998:

När amd släpper sitt 7990 så kan nVidi begära sig själva i konkurs, det lär bli cp hårt fu....! Amd gör monster kort nVidia=chinese shit

^
Är nog det roligaste (och dummaste) jag läst på länge.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Precis. Båda har sina för och nackdelar. Kostar 680 lika mycket som 7970 så är det ändå ett ganska självklart val om man har en "vanlig" 1080p skärm. Tvivlar dock både på att det kommer kosta lika myclet, och att jag har en 1080p när det är dags för nytt grafilkort för mig

Det spelar ingen roll hur månha kort du har - du får inte mer minne för det. Har du två gtafikkort och 4gb minne så använder kortrn fortfarande 2gb var

Påstod den citerade postaren något annat?

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av tedeman1998:

Håll dig borta från de där gröna ostbågarna!! Har inte morsan lärt dig det?

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaarker:

Men så fort man har 3 skärmar eller en super fet upplösning så ser man klar och tydligt att AMD 7970 drar ifrån (Tom's Hardware benchmarks)

men för de som har en super stor skärm eller kör med crossfire/surround så tror jag AMD 7970 blir ett bättre var

Möjligtvis tills 4GB's varianten släpps. Sen får förmodligen 7970 pisk där med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nöjer mig med mitt gtx580

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Elite 430 | Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4 Z77 | Core i5 3570K 3,4Ghz (4.4Ghz) | Kylning: Antec KÜHLER H2O 620 | Ram: G.Skill Ripjaws X Performance 8GB | PSU: Corsair 800W Gaming series | Skärm: LG 32tum | Lur: Sasmsung Galaxy S3 Marble White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferum:

http://img195.imageshack.us/img195/281/nv680compute.jpg

Det går inte att säga att den är sämre på matte generellt, därför all single-precision är också matte. Däremot är den sämre på DP som används i HPC etc.
http://en.wikipedia.org/wiki/Double-precision_floating-point_...
http://en.wikipedia.org/wiki/Single_precision

Skrivet av Zaarker:

Då ser man att AMD 7970 har en god potential om man fixar bra drivrutiner (som förhoppningsvis kommer...)

Nvidia kastade ut och strypte GPGPU funktioner i GK104. För spel så betyder DP prestanda ingenting.

De kommer att göra nästa krets för HPC, så den blir en större sak med fokus på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tedeman1998:

Haha. Det var nästan det bästa jag läst idag.

Sen så kommer Nvidia med sitt 690 och då gråter du igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2good4you:

Tror inte att GTX680 kommer gå det helt lätt mot HD7970 faktiskt. med Vänta på officiella tester som kommer imorgon, sen har ju inte några prestandaoptimeringar gjorts än på HD79xx serien, så det lär komma en uppsjö av dom från och med April's Catalyst. HD7970 är ett riktigt muskelkort med sina 4.3 miljarder transistorer...

Det handlar inte om hur många transistorer du har, It's how you use them!!

Kunde inte låta bli

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Man får fler transistorer per krona med ett 7970 än med ett GTX680. Men det är väl också det enda som är bättre

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag har alltid kört med AMD men orkar inte me dom längre de är småbarn med sina kort så Nvidia jag kommer köpa er speciellt för PhysX

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Skrivet av tedeman1998:

"1998"
En 14 åring tycker till!

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaarker:

Jag måste ha missat de bilderna från Toms Hardware där 7970 drar ifrån. Kan du inte visa dem för mig?

Permalänk

Kommer sweclockers lägga upp recension efter midnatt?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av LtnCharles:

"1998"
En 14 åring tycker till!

LOL!!! De la cha fu cool shit:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

kan pma dig vid 3 tiden om dom har gjort det

Ja tack gärna;)

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av elajt_1:

Möjligtvis tills 4GB's varianten släpps. Sen får förmodligen 7970 pisk där med.

Du glömde att det också kommer kosta skjortan, till skillnad från 7970.

(Källa: Det gjorde 3 GB-versionen av GTX 580.)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Saodie:

Låter mer som ett måndagsexemplar om jag ska vara ärlig, och det kan man råka ut för oavsett om man köper från gröna eller röda laget.
För du kan väl inte mena att vi som sitter med kortet står ut med det även fast det ger ifrån sig missljud, presterar jättedåligt och allmänt fungerar skit, bara för att försvara våra köp?

Visst håller jag med dig om att nuvarande drivrutiner inte fungerar särskilt bra i vissa avseenden, och att AMD har mycket att ta igen där, men i övrigt beskriver du ett måndagsexemplar - inget annat.

OnT: Ser onekligen lovande utan, speciellt imponerande om nvidia lyckats bryta sin trend i att släppa oeffektiva kort.

Vet man aldrig. Där är dem som offrar blod för amds drivrutiner och intalar sig detta är ett bra köp. Om jag har lyckats få måndagsexemplar 2 gånger då jag köpt grafikkort av amd, då borde jag gå och köpa en trisslott.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av tedeman1998:

hahaha, tack för den kommentaren! du gav mig ett gott skratt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det går inte att säga att den är sämre på matte generellt, därför all single-precision är också matte. Däremot är den sämre på DP som används i HPC etc.
http://en.wikipedia.org/wiki/Double-precision_floating-point_...
http://en.wikipedia.org/wiki/Single_precision

Nvidia kastade ut och strypte GPGPU funktioner i GK104. För spel så betyder DP prestanda ingenting.

De kommer att göra nästa krets för HPC, så den blir en större sak med fokus på det.

Jag undrar vad det är dom mäter i grafen? Vad är Mpix för typ av operationer exakt?
Men det verkar isåfall att jag som är intresserad av CUDA inte har någon större nytta av iaf GK104 då? Jag kör iofs inget superseriöst, så behöver inte DP i nuläget. Vet du även hur SP prestandan är mellan korten?
Men 7970 prestanda för DP imponerar, om nu Mpix är något mått att lita på! Men jag orkar inte lära mig OpenCL nu när jag börjat sätta mig in i CUDA

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Oh shiet, killen är källkritisk Och du sätter dessutom fingret på vad som är fel på AMD, deras förbannade drivrutiner. Våga aldrig uppdatera något som fungerar. Jag gjorde misstaget att uppgradera drivrutinerna på min laptop, det blev ett jävla ståhej med blåskärmar, slutade med att jag fick återställa till en tidigare punkt (det gick inte att installera gamla drivrutiner "över" nya).

Driversweeper is your best frend om du har ett AMD kort ^.^

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Driversweeper is your best frend om du har ett AMD kort ^.^

Driversweeper fungerar ju inte som det ska (För mig). Bytte från ati till nvidia. körde Driversweeper och ändå varje gång jag startar datort så finns det kvar spår av ccc tex. I Driversweeper så står det fortfarande amd och det går inte att ta bort. Gick in idag och sökte hela datorn och tog bort några djupt satta filer av amd, Hoppas det gjorde susen nu. Så slipper man se catalyst.exe i enhetshanteraren.

Permalänk
Medlem