GTX680 Benchmarks @Tom's Hardware

Permalänk
Medlem

Fick reda på priset för Geforce GTX 680:

4600-4700 kr ink. moms

Dold text
Permalänk
Skrivet av jonas_jj:

4600-4700 kr ink. moms

Dold text

Källa på det tack?

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem
Skrivet av wartech:

Källa på det tack?

Mitt jobb, tror du mig inte vänta till 14:00 imorgon.

Edit: rek i USA är 499 dollars

Permalänk
Skrivet av jonas_jj:

Mitt jobb, tror du mig inte vänta till 14:00 imorgon.

Edit: rek i USA är 499 dollars

Låter ju nice det

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Avstängd

Låg ju på 5500 kr på Inet så.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Låg ju på 5500 kr på Inet så.

Kan vara placeholder pris sedan vet man ju inte för något av dem tills imorgon...

Permalänk
Medlem

Forfarande inte någon info på framsidan om TH tester så att alla som är här kan läsa om 680 kortet. Mycket dåligt av Sweclockers. Sweclockers har ju visat info från andra sidor om 680 förut vad är det nu som gör att de håller tyst.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Forfarande inte någon info på framsidan om TH tester så att alla som är här kan läsa om 680 kortet. Mycket dåligt av Sweclockers. Sweclockers har ju visat info från andra sidor om 680 förut vad är det nu som gör att de håller tyst.

Kanske släpper en test/benchmark snart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Självklart sp vill devisa sina egna tester, det är skillnad på visa något enstaka 3DMark resultat och att visa en komplett recensions alla tester. Men främst så har de lite relation med nVidia att tänka på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Få se förstår jag er rätt nu XpreS och tEan så är den korrekta jämförelse som skall göras Pitcairn (212mm²) mot GK104 (~300mm²) och sedan Tahiti (352mm²) mot den kommande Nvidia kärnan GK110 (tja, hur stor blir den? +500mm²).

Ja,precis. Cape Verde-GK106,Pitcairn-GK104,Tahiti-GK100/110(eller vad namnet nu kommer vara),New Zealand-GK104x2.Jag har då inte läst någonstans att Amd har kallat sitt Tahiti för mellanklass,har du?. Att de sedan prisätter det som toppkort(single gpu) ger väl en viss antydan på att de anser det vara just det.
Problem uppstår då det inte verkar ha prestandan att backa upp det hela utan får sej se slagna av motståndarens mellanklass kort.

Att du hänger upp dej kretsstorlekar förstår jag inte.Se tillbaka på Evergreen vs Fermi,Ni vs GF500.Nvidias kretsar var mycket större men ändå så var Amd:s kort konkurrens kraftiga.Det som betyder något är var företagen placerar sina produkter i för tilltänkta klasser och framförallt deras prissättning.Det är just här som det verkar ha skitit sej totalt för Amd med dålig prestanda och usel prissättning.

Som grädde på moset får vi konsumenter,tack vare Amd:s klavertramp med prestanda/pris,nu se den tilltänkta mellanklassen från Nvidia gå från prisvärd mellanklass till gruvligt överprisad highend.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Självklart sp vill devisa sina egna tester, det är skillnad på visa något enstaka 3DMark resultat och att visa en komplett recensions alla tester. Men främst så har de lite relation med nVidia att tänka på.

Att skriva om saker som redan finnns på nätet ska inte ge en dålig relation till Nvidia

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Vad är det du inte förstår med NDA? Om swec släppte testerna som inte får ha kommit ut än enligt Nvidia så kan Nvidia ta bort Swec från sidor som får kort. De får inte prata om korten den sista tiden, det är därför nyheter alltid brukar sluta komma ca 7-10 dagar innan kort släpps. Hade de släppt sånt här så får de helt enkelt inga nya kort. De har skrivit på ett avtal. Mycket bra av swec att inte skriva något så att vi får fortsätta läsa reviews.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

http://www.jmedata.se/PartDetail.aspx?q=p:10510183;c:100537;g...

Hittade preliminärt pris på GTX680 på JMEdata.se

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Men det är väl inte så konstigt att gtx680 är snabbare än 7970 ?
Var det inte så att amd satsade väldigt mkt på att bli bättre på gpgpu med 6 och 7000 serien ?
Verkar som nvidia har kört allt på råprestanda. Kan även vara så att dom är arga på amd för att ryktena kanske stämmer om att amds gpuer kommer finnas i nästa nintendo, xbox och playstation? Sen ryktas det även om den förbättrade 7970? kanske ett 7980? Har även ryktats om att dom ska stressa fram 8000 serien. Well den som lever får se, ska bli spännande o se recensionen när den dyker upp!

Sedan undrar man ju vilken som klockar bäst o man får mest prestanda ifrån, det är väl det kortet som blir mest värt o köpa.

Permalänk
Medlem

När kommer sweclockers publicera sin recension?? Vet inte om jag pallar sitta uppe och vänta längre ><

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av flyawaynille:

Vad är det du inte förstår med NDA? Om swec släppte testerna som inte får ha kommit ut än enligt Nvidia så kan Nvidia ta bort Swec från sidor som får kort. De får inte prata om korten den sista tiden, det är därför nyheter alltid brukar sluta komma ca 7-10 dagar innan kort släpps. Hade de släppt sånt här så får de helt enkelt inga nya kort. De har skrivit på ett avtal. Mycket bra av swec att inte skriva något så att vi får fortsätta läsa reviews.

Jag tycker bara det är meningslöst att publicera random testresultat så nära lanseringen. Vi har alltid en egen recension på klockslaget.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Ja,precis. Cape Verde-GK106,Pitcairn-GK104,Tahiti-GK100/110(eller vad namnet nu kommer vara),New Zealand-GK104x2.Jag har då inte läst någonstans att Amd har kallat sitt Tahiti för mellanklass,har du?. Att de sedan prisätter det som toppkort(single gpu) ger väl en viss antydan på att de anser det vara just det.
Problem uppstår då det inte verkar ha prestandan att backa upp det hela utan får sej se slagna av motståndarens mellanklass kort.

Att du hänger upp dej kretsstorlekar förstår jag inte.Se tillbaka på Evergreen vs Fermi,Ni vs GF500.Nvidias kretsar var mycket större men ändå så var Amd:s kort konkurrens kraftiga.Det som betyder något är var företagen placerar sina produkter i för tilltänkta klasser och framförallt deras prissättning.Det är just här som det verkar ha skitit sej totalt för Amd med dålig prestanda och usel prissättning.

Som grädde på moset får vi konsumenter,tack vare Amd:s klavertramp med prestanda/pris,nu se den tilltänkta mellanklassen från Nvidia gå från prisvärd mellanklass till gruvligt överprisad highend.

Som jag har förstått det så är Nvidas GK110 så långt in i framtiden att den snarare kommer att tävla mot AMDs kommande serie(8000-serien?). Kan ju vara så att 28nm helt enkelt inte är mogen för mer prestanda än vad 7970/680 har att erbjuda

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Andreas D:

Jag tycker bara det är meningslöst att publicera random testresultat så nära lanseringen. Vi har alltid en egen recension på klockslaget.

Det är bra, det är bra! Är det 00:00 amerikansk tid som släppet är på eller?

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XpreS:

6800 jävla idioti-pris.
Newegg, Amazon m.fl. i USA har lagt ut sina för 490-510 dollar. (Dock dolda nu) Typiskt lilla Sverige, alltid dyrt.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk

Evga lådor ser precis nästan likadana ut som gigabytes, bara tillverkarnamnet är bytt, va tråkigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Spelar ingen roll vad Nvidia väljer/valde att kalla GK104 då den de facto måste räknas som "spjut spets", nästa iteration väntas in så pass långt bort i tid att den snarare kan räknas konkurrera med kommande kretsar från AMD än de nuvarande. Krets yta räknas självklart, då det sätter nivån för en stor del av prissättningen vilket är det som i slutändan sätter priset ut till oss konsumenter.

Kort baserade på GK104 kommer att ersätta GTX580 varför skall vi då förvänta oss priser som är lägre än de som vi historiskt sett alltid haft inom just detta produktområde? Tror för övrigt att prissättningen just nu har mer med tillgång än konkurrentens prissättningen att göra, hade kretstillverkningen hos TSMC varit problemfri hade vi säkerligen generellt sett en lägre prisnivå.

Men detta förtar dock inte från att Nvidia har producerat en riktigt imponerande krets, grymt kul att se en krets från Nvidia som både är strömsnål, snabb och som inte slösar en massa kisel för att åstadkomma detta.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Radeon verkar dock spöa 680 i alla kategorier utom shader och minnesfrekvens?

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnan:

De är så olika designade att man får förlita sig på speltester. Med andra ord, det är ingen automatisk vinst att ha flest shadercores eller för den delen snabbare klockfrekvens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

14.00?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnan:

Nja det beror väl lite på hur kategorierna utnyttjas av grafikkorten i sig?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Här finns lite mer info annars: http://www.tweaktown.com/reviews/4622/nvidia_geforce_gtx_680_...

Edit:
Mysigt att 680 spöar 6990 i vissa tester, och det där är bara referens kort, skall vi skoj att se vad det kommer för grymma klockade/bättre komponenter kort senare. Ser lovande ut iaf

Permalänk
Skrivet av jonas_jj:

4600-4700 kr ink. moms

Dold text

ja är det ert pris så lär jag köpa där ifrån....priserna på div andra är ju löjliga

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Skrivet av kabex:

20:00

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Håller med. Nvidia har vänt på steken och har nu mindre samt bättre/effektivare kretsar än AMD. Jag undrar mest hur AMD ska svara på detta.

Joo precis, vet inte om någon redan kommenterat detta men det bådar ju gott för deras dubbel GPU kort. Med såpass mycket lägre strömförbrukning så kommer de inte behöva klocka ner GPUerna lika mycket som i 590 och ändå hålla strömförbrukning/värme på rimlig nivå